X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטעות קוראים לגילויי הכשרת הפסילה של הדו-קיום האזרחי יהודי ערבי גיזענות. זאת לא אופציה הבנויה על עליונות אדם אחד על רעהו. זאת אופציה הבנויה על האמונה בזכותה הבלבדית של אומה אחת להרחיק ממרחב תחום שליטתה אומה אחרת. לא אדם לאדם זאב. אומה לאומה זאב. אין כבש. גם הכבש הוא זאב באבולוציה. הזאב הוא כבר זאב.'זאב עכשיו'. הכבש יהיה זאב. זאב שאינו מוכן בסכלותו לשלם את המחיר של הדרה שידירו אותו כל זאבי הערבות האחרות בעולם המתנאים כאילו הם כבשים, ייטרף ככבש
▪  ▪  ▪
על מה ילכו לבחירות? [צילום: פלאש 90]
השאלה המרכזית
יש נושא אחד עליו ילכו לבחירות, נושא גלוי או נושא סמוי. הרוב היהודי בישראל מול המיעוט הערבי בישראל. צמד המילים "יהודית ודמוקרטית", או בהיפוך "דמוקרטית ויהודית" הוא אומנם קליט, אבל איננו משקף עוד מה שכבר מתרחש.

אם אכן בחירות בפתח, על מה נלך לקלפי? לא נלך לקבוע מי יהיה ראש הממשלה. על-פי שלל הסקרים, אף לא מפלגה אחת תעבור את חמישית מספר המנדטים. במציאות שלנו, שבעים וחמישה אחוז מן הציבור לא שותפים בקביעה מי יהיה ה"פרימוס אינטר פארס", הראשון בין השווים. את זה יקבעו הפרגמנטים הקטנים של האלקטורט ב'קח ותן' הקואליציוני. גם אם כתבים פוליטיים ועוזריהם הסוקרים, עושים טורים אין קץ מן השאלה "מי מתאים ביותר להיות ראש ממשלה", הם מפרנסים את עצמם ואותנו בשאלות סרק. הציבור לא במשחק הזה. במשפחה מרובת הנפשות של שיכון הצמרת הפוליטית, יחליטו על כך שנים, מקסימום שלושה, אחים קטנים.
גם לא נלך על הביטחון. לא מוצגות אלטרנטיבות בתחום הזה. להלכה, בוודאי למעשה, שאלות הביטחון הגדולות בישראל הן בקונסנסוס כמעט מלא. כל הקלפיות מצביעות 'צהל'! לא הולכים על זה לבחירות.
גם לא על הכלכלה ולא על הרווחה נלך לבחירות. הרוב הישראלי, אילו ספרו אותו, היה מצביע על כלכלה המיטיבה עימו. אבל הרוב הזה הורגל לראות בגורלו החברתי גזירת אלים. הוא מוחה, מדי פעם, יוצא לרחובות, אולם זה לא מזיז לאולימפוס, ועל כן הוא לא מורד. הוא יודע, אף מפלגה לא תעמוד לצידו. כולן רואות בו משאב, האחת בעד לפריזמה של סלוגן אחד, השנייה מבעד לפריזמה של סלוגן מתחסד אחר. הקלפי היא לא יותר מתיבת תהודה למצוקות דטרמיניסטיות.
מצבה המדיני של ישראל? וושינגטון, או בריסל, או מוסקבה לא מעניינות את הישראלי המצוי. הן רחוקות ועוינות מטבע בריאתן. גם המסבירות פנים הן בוגדניות. הן מפרכסות זו את זו בזכויות אדם, ובחוקים בינלאומיים, אבל אין להן אלוהים. לא הולכים לבחירות על ענייני חוץ. לא בכל העולם כולו. בוודאי לא במדינת "הן עם לבדד ישכון".
יש נושא אחד עליו ילכו לבחירות, נושא גלוי או נושא סמוי. הרוב היהודי בישראל מול המיעוט הערבי בישראל. צמד המילים "יהודית ודמוקרטית", או בהיפוך "דמוקרטית ויהודית" הוא אומנם קליט, אבל איננו משקף עוד מה שכבר מתרחש. כל אחד יכול להגיד 'יהודית' ולהתכוון להלכה יהודית, או לנבואה אוניברסאלית של רועי ישראל, או למולדת שנקנית בדם, או לאומה שאינה אומה אלא בתורתה.
אמרת 'יהודית', לא אמרת עדיין למה אתה מתכוון. הוא הדין עם 'דמוקרטית'. יש דמוקרטית כי היא מעניקה בכורה טוטאלית לרוב הקובע. יש דמוקרטית כי המיעוט מוגן בחוק גם אם הגנה זאת היא לצנינים בעיני הרוב. יש דמוקרטית המרבה להגן על עצמה ומסבירה למה היא עדיין דמוקרטית, ויש דמוקרטית נאיבית המאמינה כי היא ערך, לא רק ערך מצוי ומכובד, אלא ערך עליון, הרבה יותר משיטה. אמונה. דתית עד קידוש השם. אמרת 'דמוקראטית', מה אמרת? אמרת גם 'יהודית' - ולא ידעת מה זה, וגם דמוקרטית - ושוב לא ידעת, מה בעצם אמרת? הסווית את השאלה המרכזית הגדולה עליה ראוי ללכת לבחירות.
החיים בשנים האחרונות שואלים את השאלה יום יום יותר במלוא ערייתה. "האם ישראל היהודית יכולה להרשות לעצמה לקבל כנתון שאי-אפשר לערער עליו לטווח ארוך, לכל טווח של קיום המדינה הזאת, לטפח חיים אזרחיים על בסיס האוטונומיה הלאומית-דתית של שני חלקי אוכלוסייה הגדולים, או האם אין לכך לא בסיס מציאותי ולא בסיס רעיוני כבר במציאות בהווה, ובוודאי לא במציאות העתידית הקרובה, על אחת כמה וכמה הרחוקה". אפילו סומא רואה כי על השאלה הזאת הולכת האוכלוסייה בישראל בנתיב של תהליך המכשיר את פסילת הדו-קיום האזרחי בישראל כאופציה מציאותית או אפילו לגיטימית.
בטעות קוראים לגילויי הכשרת הפסילה הזאת גזענות. זאת לא אופציה הבנויה על עליונות אדם אחד על רעהו. זאת אופציה הבנויה על האמונה בזכותה הבלבדית של אומה אחת להרחיק ממרחב תחום שליטתה אומה אחרת. לא אדם לאדם זאב. אומה לאומה זאב. אין כבש. גם הכבש הוא זאב באבולוציה. הזאב הוא כבר זאב.'זאב עכשיו'. הכבש יהיה זאב. זאב שאינו מוכן בסכלותו לשלם את המחיר של הדרה שידירו אותו כל זאבי הערבות האחרות בעולם המתנאים כאילו הם כבשים, ייטרף ככבש. התערובת הזאת, בין האמונה הכמעט תיאולוגית בתקיפותה של האופציה של עליונות לאומית מכוח בחירה בעם סגולה, לבין הפחד הקיומי של אומה אחת פן אומה שאינה יכולה לאיים עליה היום היא איום בלתי נראה אך בלתי נמנע בדרך, הפכה לכוח המניע תהליך גורלי.
לאן הולכת ישראל? תנועת ההתנחלויות הישראלית האמינה כי שאלת השאלות של ישראל היא טריטוריאלית. ההתיישבות בכל חלקי הארץ לא התנתה את קיומה בפסילת הדו-קיום האזרחי בין יהודים לבין ערביים בכל שטחי המולדת, אם להשתמש במינוח ההתנחלותי. להפך. ההנהגה של ראשוני המתנחלים האמינה באמונה שלימה, אמיתית, כי אין סתירה בין קיום המצוות של ארץ ישראל השלימה לבין קיום המצוות של מגילת העצמאות המעניקה שווי זכויות לערביי ישראל. היא טיפחה את הדו-קיום. היא הייתה משוכנעת שסוף דבר, גם הערביים שלא האמינו להם, יודו בדו-קיום, ויגיעו למסקנה כי לא רק שהמתנחלים לא גזלו את ארצם כביכול, אלא הם הם שיצרו בה הרמוניה אזרחית שמיטיבה גם עם היהודים וגם עם הערביים בלי לקפח מכל וכל זכויות אדם. אבל התהליך לא הצטרף לאמונה המתנחלית. הוא התרחק יותר ויותר מן הקיבוע כאילו השאלה הטריטוריאלית היא שאלה קיומית אידיאית או מעשית של ישראל.
ההישגים הברורים הטריטוריאליים חשפו את העובדה כי השאלה הקיומית - גם האידיאית גם המדינית של ישראל-הוא הדו-קיום עצמו וכי שאלה זאת הייתה קיימת גם אילו לא קבעה ההתנחלות יתדותיה בשטח, הייתה קיימת לפני התנחלויות, וקיימת היום, וקיימת לאורך ימים ואלא אם כן יטפלו בה, גם היהודים וגם הערביים בתעוזה אינטלקטואלית, היא תוכרע באורח הדרמאטי ביותר כבר במוצאי הימים האלה.
על השאלה אם התהליך הזה הוא דטרמיניסטי או לאו יש ללכת לבחירות, ויכולים ללכת לבחירות, ואם לא ילד לבחירות עכשיו, אולי כבר יהיה מאוחר מדי ללכת לבחירות מחר.
הקושי הגדול הוא שרוב האישים המאיישים את הגלריה המציעה עצמה כראויה להנהגה לא היו מסוגלים לנסח את השאלה עליה יש ללכת לבחירות, או לא רצו לנסח אותה, או רצו ונזרקו מכל המדרגות ואין מי שיחזיר אותם לגלריה, ואלטרנטיבות מיושנות מתייצבות לבחירות חדשות עם סיכוי 'נהד"רבמירכאות עצובות, להוביל את ישראל למצב בו אי-התעמתות כרונית עם השאלה הישראלית הקיומית באמת, תאיץ תהליכים שאיש לא עצר בהם עד הנה. המצב עלול להיות מצב של הכרעה דה פקטו לטובת אופציה שלא נבחנה בציבור ואפילו בתור שכזו - הפכה לטראגית.

תאריך:  01/12/2014   |   עודכן:  01/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות עכשיו: סיכוי "נהדר" במירכאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית מקדמת בסיוע הליגה הערבית הגשת הצעת החלטה למועצת הביטחון לקביעת לו"ז לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים תוך הפרחת איומים בדבר הפסקת התיאום הביטחוני ופירוק הרשות הפלשתינית. הקדמת הבחירות בישראל עשויה לשבש את המהלך הפלשתיני אשר בלאו הכי אינו זוכה לתמיכה אמריקנית ואירופית מלאה
אריה גל
לאחר שהחוק יעבור ו"שחיתות" תהיה גם "אי-סדרים", גם "מינהל לא תקין", וגם "כל עבירה על החוק", יגדל מספר הנחשפים ל"שחיתות" בהגדרתה החדשה רק פי עשרה ולא כפי שמציג זאת ח"כ רוזנטל
עו"ד עופר פיק
ניהול משברים בעולם העסקי מנקודת ראותו של עורך הדין המנהל משברים, היא תורה מקיפה ומורכבת, שתחילתה בעריכת ההסכם, עבור להתנהלות עסקית נכונה במסגרת המשפטית שנוצרה, המשך בניהול המשבר עם פריצתו בטרם ההליך המשפטי וכלה בניהול ההליכים המשפטיים
איתמר לוין
המסע הציבורי לטובתו של יונתן היילו, שרצח את מי שאנס אותו, מעניק תמיכה למי שנוטל את החוק לידיים - ועושה זאת תוך עבירת סוביודיצה חסרת תקדים בהיקפה
יעקב עמר
על-מנת שלא נטעה ונבין היטב בתמציתיות את מצעה חילקה המפלגה את הדף בדיוק לשניים בצבעים של שחור לבן. דע הבוחר מהי האמת ומהו השקר. דע מה לבן ומה שחור. אם חושב אתה כמונו בבואך לקלפי שים את פתק האמת למענך ולמען מדינתך האהובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il