X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"לי אי-אפשר לספר סיפורים אדוני ראש הממשלה, לא אחרי שנתיים של ישיבה בממשלה, בקבינט, בכל הפורומים הכי רגישים" - שוב ושוב נדהמנו כולנו לגלות עד כמה אתה מנותק, עד כמה אתה עסוק רק בעצמך, יאיר לפיד
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. עיתונאי שהכריז כי הוא מנהיג [צילום: פלאש 90]
נראה כמו פוליטיקאי
פתאום קם עיתונאי בבוקר ומכריז כי הוא מנהיג ומתחיל ללכת. ולכל הנקרה בדרכו קורא הוא יש עתיד יש לפיד. העובדה שמפלגות קודמות שהבטיחו שינוי התרסקו ונעלמו אינה מרתיעה אותו. הוא פושט את הטי שירט לובש חליפה חונק את עצמו בעניבה והנה הוא נראה כמו כל פוליטיקאי.

   יעקב עמר
נוסטלגיית בחירות (חלק ב')

   יעקב עמר
נוסטלגיית בחירות (חלק א')

חלפו רק שנתיים מאז הבחירות האחרונות וכבר נתקף אני בגעגועים עזים אליהם ובעיקר בשל התופעה הבלתי מוסברת ולפיה חלקים נכבדים בציבור נותנים את קולם לאדם רק משום שהוא מבטיח להם כי יאיר את העתיד. החושך כה כבד והתחושה כי במידרון תלול אנו מתגלגלים גרמה לרבים מאיתנו להאמין כי זה הטוען שיש לו לפיד הוא שאת עתידנו יאיר. ממש לא חשוב מי הוא האיש מה ניסיונו בחיים המעשיים בכלל והפוליטיים בפרט ובלבד שיצהיר כי יש לו לפיד שיאיר לנו את העתיד.
פתאום קם עיתונאי בבוקר ומכריז כי הוא מנהיג ומתחיל ללכת. ולכל הנקרה בדרכו קורא הוא יש עתיד יש לפיד. העובדה שמפלגות קודמות שהבטיחו שינוי התרסקו ונעלמו אינה מרתיעה אותו. הוא פושט את הטי שירט לובש חליפה חונק את עצמו בעניבה והנה הוא נראה כמו כל פוליטיקאי. מניסיונו כמראיין בתקשורת למד כי זה מה שצריך אדם על-מנת להפוך לפוליטיקאי בישראל. כמאמר "הבגדים עושים את האדם " הנה תוך דקות הוא מצטלם חנוט בחליפתו כפוליטיקאי לכל דבר. הוא יודע היטב מה הציבור רוצה ומחלק לו זאת בשפע: הבטחות. לזוגות צעירים הוא מבטיח דירות בזול לחרדים מהטרור הוא מבטיח ביטחון ויציבות ולחרדים לומדי תורה מבטיח כי יגויסו כמו כולם. אם ילדים קטנים היו בעלי זכות בחירה היה מבטיח להם ממתקים וצעצועים בשפע.
לזכותו יש לומר כי מאמין הוא שהדבר אפשרי. מאמין הוא בכוחו לשנות סדרי בראשית. מאמין הוא כי הפוליטיקאים מהדור הישן ילמדו ממנו איך עליהם לנהוג בחברה צודקת ושוויונית . מאמין הוא שהבטחות יש לקיים. באמונתו זו הוא מנסה להדביק את כולנו ובעיקר את הדור הצעיר שעדיין לא יודע כי ניהול מדינה מוקפת אויבים כישראל אינה עניין לחסרי ניסיון וכי התיאוריה של עולם מופלא וקסום מתנפצת אל מול המציאות הקשה והאכזרית באזורנו.
והציבור המשתוקק לשינוי מאמין לו. הוא מתבונן לתוך עיניו החייכניות ובלוריתו המתנפנפת ומחליט לתת לו צ'אנס. פוליטיקאים מהדור הישן שלא מצאו את מקומם במפלגות הקיימות קולטים ומהר מאוד כי גם להם יאיר העתיד איתו. הם מצטרפים אליו ומכריזים בפני הציבור כי העיתונאי חסר הניסיון הוא הוא נושא הלפיד והוא הוא שאת החושך יאיר. הצטרפותם מחזקת את כוחו וממעיטה מהססנות הציבור שמא בכ"ז עליו להצביע לאנשים מנוסים ולא לטירון ירוק .
אם ראש השב"כ לשעבר למשל מכריז כי יאיר הוא הראוי הנכון והצודק בעיניו ( ולא חלילה בשל התפקיד שהובטח לו) אז כנראה נמצא בישראל סוף-סוף הלפיד האמיתי שיאיר את חשכת חיינו. עם כינונה של הממשלה לאחר הבחירות כשבכיסו מספר נכבד של בוחרים ששמו מבטחם בו הופקד יאיר על קופת המדינה. הוא שהעתיד נר לרגליו יחלק את העוגה כפי שהבטיח. אך כצפוי כמו בבחירות קודמות עם מפלגות שהבטיחו את סחורת העתיד הציבור לא נזקק לזמן רב ע"מ לגלות כי הלפיד כבוי, החשיכה נמשכת והסחורה שקנה לא שווה לקליפת השום ויש הטוענים שלא שווה אף לרבע קליפת שום. ועם לפיד כבוי כיצד יואר העתיד ? או אז זנח יאיר את העתיד ונזכר בעבר הלא רחוק של ימיו השקטים כעיתונאי ושלף משם את הנשק המוכר והידוע של הפניית אצבע מאשימה לכל כוון מלבד לכוונו שלו.
כשר בכיר בממשלת העתיד המואר נותר לו בכיר אחד ממנו להטיל בו את הרפש - ראש הממשלה. אני יאיר את העתיד לצבוע בוורוד רציתי, הבטחתי וגם יכולתי אך לא שיערתי כי ביבי את הלפיד ייקח ממני ולהדליקו למענכם ימנע ממני. לא יודע מה רע עשיתם לו אך הכל הוא עושה כדי להשאירכם בעלטה. עדיין בכוחי חושך להסיר אך לשם כך הפעם הינכם חייבים לסלק אחת ולתמיד את ראש ממשלתכם בנימין נתניהו המונע ממני להדליק עבורכם בשבילכם ובשביל ילדיכם את הלפיד. סלקו אותו מדרכי וראו איך כבמטה קסמים אקיים כל הבטחותי בלפיד מואר לעתיד נפלא. מבטיח אני לכם כי אם זאת תעשו עוד יאיר הלפיד!
יום לאחר סילוקו בבושת פנים מהממשלה נושא יאיר נאום לאומה ובעיקר לבוחריו הכבויים. נאומו המרגש והמרטיט (שירשם בדפי ההיסטוריה בשם "נאום הלפיד הכבוי") הסביר מדוע על-אף שכבר היגע העתיד עדיין לא דלק הלפיד. להלן על קצה המזלג מעט מהמחמאות שהמטיר על מפטרו ראש הממשלה סיבתו הישירה של הלפיד הכבוי:
  • "אתה מעדיף לשתק את הכלכלה הישראלית"
  • "אתה גוזל מעשרות אלפי זוגות צעירים את הסיכוי היחיד שאי פעם תהיה להם דירה"
  • "גרמת נזק מתמשך, חמור, לברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב"
"ברחת ממהלך מדיני"
  • "העדפת לשמור לחברי המרכז שלך כמה ג'ובים"
  • אתה ואתה ואתה...
אם נכונים דברי הלפיד הנ"ל אבקש ואף אדרוש כי יאיר מישהו את עיני ויסביר לי הכיצד זה מתיישב עם (ציטוט נוסף מנאום הלפיד הכבוי):
"אתה גורר את מדינת ישראל לבחירות מיותרות לגמרי שאיש מלבדך לא רצה".
מיותרות? שאפילו יאיר לא רוצה? הכרחיות! להמשיך עוד שלוש שנים עם ראש ממשלת אין עתיד כזה ? הכיצד אוכל להאמין לך ואת הלפיד שוב בידיך להפקיד יאיר?
לי אי-אפשר לספר סיפורים על העתיד אדוני יאיר. לא אחרי שנתיים של ישיבה שלך בממשלה, בקבינט, בכל הפורומים הכי רגישים. שוב ושוב נדהמנו כולנו לגלות עד כמה אתה מנותק, עד כמה אתה עסוק רק בלפיד.

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסטלגיית בחירות (חלק ג')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חה חה חה
אהרון שחר  |  8/12/14 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
נסים גבאי
זאב בעור של כבש, חלוקת ג'ובים ושתן שעולה לראש. אין מועמדים ראויים להצביע להם בבחירות הקרובות
ראובן לייב
עם יתרון דומיננטי של האגף הניצי בליכוד; עם הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט כשר ביטחון מתלהם; עם ישראל ביתנו, בהנהגת אביגדור ליברמן כשר חוץ אקטיביסטי; ועם הצטרפות-חרדים צפויה - ייאלץ ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרקד בקדנציה הרביעית שלו על-פי החליל שלהם
צ'לו רוזנברג
אני רוצה לפנטז שאת מרבית אזרחי ישראל נושא הפרנסה, הדיור, הרווחה, הבריאות, החינוך, הביטחון האישי, מעניין אותם יותר מאשר תפילות בהר-הבית
עידן יוסף
כך מזהיר המחנך ר' מוטק'ה בלוי בתגובה להתארגנות נשים חרדיות שלא להצביע למפלגות שאינן משלבות נשים ברשימותיהן
אהרון שחר
רוצים שינוי? ביבי מיצה את עצמו? מפלגת יש לפיד לא הביאה ישועה? אחינו בנט לא מציאה גדולה? תתפלאו: יש מוצא, אך הוא מחוץ לקופסא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il