X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איום מועצת הביטחון תלוי מעלינו כל הזמן. אם זה מספיק כדי להקפיא את מפעל ההתנחלות, הוא לא יופשר לעולם, וכמה זמן אפשר לחנוק עד שהקורבן ימות?
▪  ▪  ▪
התנחלות [צילום: פלאש 90]

ערב הבחירות הכלליות קיבלו מיליוני בוחרים לאומיים תמונה מלאה על בגידת נתניהו ויעלון במפעל ההתנחלות, שגם אנחנו שותפים לה - במחדל ומתוך חולשת דעת. אנחנו: המתיישבים, המועצות בהתיישבות, הגרעין הלאומי הקשה בתוך הליכוד וגם הבית היהודי, שם צדיק אחד, אורי אריאל, ניסה לנהל קרב מאסף, אבל גם הוא לא הלך עד הסוף. פה ושם דלפו כל הזמן ידיעות על הקפאת אישורי התכנון בהתיישבות, אבל דיווח שלם קיבלנו רק עכשיו, 5.12.14, מאת אריאל כהנא ב'מקור ראשון', תחת הכותרת "שקט, מקפיאים".
והנה הפרטים, והם מרים כלענה:
זה 8 חודשים ועדת התכנון העליונה במינהל האזרחי אינה מתכנסת, ולא ניתן לאשר ביו"ש תוכניות בניין עיר, תוכניות מתאר, מכרזים. זאת, על-פי הנחייה ישירה של נתניהו. אפילו ההכרזה על 3,000 דונם אדמות מדינה בגוש עציון, בתגובה על רצח שלושה הנערים שעשתה כל כך הרבה רעש בעולם, לא יושמה - כלומר, הייתה שקרית.
כתוצאה מן ההקפאה הבלתי מוכרזת הזו, תיפסק תוך שנה וחצי הבנייה ביהודה ושומרון. כהנא מונה את תירוצי נתניהו: המבצעים 'שובו אחים' ו'צוק איתן', הבחירות לקונגרס ועל הכל "הלחץ המדיני": מועצת הביטחון תחליט על הקפאה ביו"ש ובירושלים, אמריקה לא תטיל ווטו, וידי ישראל תהיינה קשורות לנצח.
כאן יש להעיר, שהקפאה מרצון כדי למנוע הקפאה כפויה דומה למי שמתאבד כדי למנוע שיהרגו אותו. מה גם, שהחלטה כזו היא חשש רחוק, וגם לו התגשמה יש כמותה מאות, והן אותיות מתות. החלטה כופה, המאפשרת להטיל סנקציות, היא ממש דמיונית. הלא בגיהינום המזרח-תיכוני הנוכחי, העולם החופשי ובתוכו העולם הערבי הקרוי מתון תלויים בעוצמת המבצר ששמו 'ישראל', ולא להפך. מה גם, שלנו יש עכשיו אנרגיה משלנו, ובכלל, העולם נעשה תלוי פחות ופחות בנפט הערבי. זה עתה עברה חקיקה פה אחד בקונגרס האמריקני, המכריזה על ישראל כ-"שותף אסטרטגי ראשי של ארה"ב" ומעניקה לה פריבילגיות רבות, במיוחד בתחום הביטחוני.
והעיקר: איום מועצת הביטחון תלוי מעלינו כל הזמן. אם זה מספיק כדי להקפיא את מפעל ההתנחלות, הוא לא יופשר לעולם, וכמה זמן אפשר לחנוק עד שהקורבן ימות? הווי אומר, שזה 8 חודשים מעמיד לנו נתניהו אתגר קיומי, ומה עשינו?
על כך מדווח כהנא:
מסע לחצים פומבי תוכנן ל-אחרי החגים, אבל נגנז בקול ענות חלושה. החלטות סיעת הבית היהודי להפר את המשמעת הקואליציונית ירדו מהשולחן. מועצת יש"ע נותרה חסרת אונים. וכל זה, למרות שנתניהו ויעלון אישרו לערבים באזור C כ-17,000 רישיונות בנייה ו-31 תוכניות בינוי.
נחמה דואק ב'ידיעות אחרונות' מה-5.12 מספרת על "מרד קטן" שהיה בבית היהודי. אורי אריאל כינס בפעם הראשונה ישיבה פנימית של 'תקומה' ודרש לדבר על ההקפאה. בנט, בתגובה, פוצץ את ישיבת הסיעה. וברקע, "גמישות מדהימה", שלפי דרור ימיני ('ידיעות', 5.12.) נתניהו גילה במו"מ עם קרי. ובכ"ז, בנט השתיק את אריאל מלזעוק על ההקפאה, שמא בגלל זה הוא לא יקבל בממשלת נתניהו הבאה את תיק הביטחון. אם כך - איך נדע שבנט לא ישתוק גם אחר כך, כדי שלא לאבד את תיק הביטחון, כפי שבוגי יעלון עושה כל הזמן?
כל מגזר דואג לעצמו. לפיד דואג למעמד הבינוני, דרעי - ומי לא? לחלשים, "הנגב המערבי" לוחם על האינטרסים שלו, החרדים שומרים על עצמם, ועוד ועוד. רק ההתנחלות יתומה. לאט-לאט זה חדל להיות 'בון טון' לצדד בגלוי בהתנחלויות שאינן ב"גושים". כיצד קרה הדבר? פשוט: השמאל, ועימו 90% מן התקשורת, אינו חדל מלהשמיץ - והימין שותק. כך נשחקה תדמית החלוצים שהתיישבו בעומק השטח - עד דק.
ו"המתנחלים" הם שוב שק חבטות: אליהם 'הולך כל הכסף', בגללם הילדים מתחת לקו העוני.
הימין מתברך היום בכמות לא מבוטלת של כלי תקשורת, וגם שם לא צלצלו בפעמוני האזעקה. ההתנחלות, פרויקט הדגל המייחד ומאפיין את כל המחנה הלאומי, מותקפת ומושמצת וכלי התקשורת הכביכול " שלה" - עוסקים בשלל נושאים ורק מעט מאוד בהגנה על המפעל הזה, בתיאור החיים בתוכו ובמשיכת מתנחלים חדשים לחיזוקו. לא כל שכן, שלא ראינו שם זכר למלחמה נגד ההקפאה, כפי שהתקשורת האחרת יודעת להילחם בעדה.
ואיפה הן העיריות והמועצות האזוריות והמקומיות ביהודה ושומרון, שאת הצמיחה שלהן סותמים במקור, מדוע אינן נלחמות על חייהן - בכנסת, בתקשורת, בהפגנות-רחוב? והח"כים אייהם? ו'הבית היהודי', איך הוא נושא זה 8 חודשים באחריות קולקטיבית להקפאת הרבה עשרות אלפי בתים בישראל - ושותק?
כך הגענו למצב, שבבחירות הקרובות גורל היישובים בכלל אינו נושא - non issue, כאלו חלילה כבר נחרץ.
כהנא מביע משאלה, שהבית היהודי "בכל מתכונת שבה ירוץ, יכניס את הבנייה ביו"ש כחלק מההסכם הקואליציוני הבא." טעות. את ביטול ההקפאה חייב הבית היהודי להעמיד כבר עכשיו כתנאי להמלצה על נתניהו בפני הנשיא להרכיב את הממשלה הבאה. והואיל ועל הבטחות נתניהו אין לסמוך, יש להשיג בפועל אישורים לתוכניות ולמכרזים שהצטברו במשך 8 חודשים - מיד, ל פ נ י הבחירות.
אם לבית היהודי אין הכוח הפנימי לעמוד על הדרישה הזאת עכשיו, בל יבוא בטענות כשאחרי הבחירות ימצא עצמו מרומה, ככל מי שנתן אמון בנתניהו.
ולכן, לחברי ובוחרי הבית היהודי יעוצה העצה: לחצו על מפלגתכם לפעול עכשיו, ראו הוזהרתם!

תאריך:  09/12/2014   |   עודכן:  09/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להשיג ביטול ההקפאה עוד לפני הבחירות!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנמק צץ לפני הקפאת האיבר הנכרת
פועה  |  16/12/14 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ראובן לייב
על-פי התחזיות יעלה הפעם מספר הנמנעים מהשתתפות פעילה בהצבעה על אלה שנמנעו להצביע בבחירות הקודמות, וזאת בשל אכזבה, תסכול ואפילו יאוש משינוי המצב. אחרי ככלות הכל, במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית - זו בהחלט פעולה לגיטימית
איציק וולף
ראש הממשלה הגיש לוועדת החוקה של המפלגה הצעה להקדמת הבחירות המקדימות ל-31 בדצמבר    שיריון לנשים במקומות 10, 25, 31 ו-34    נתניהו יוכל לשריין מועמדים מטעמו במקומות 11 ו-24    הערב יצביע המרכז על ההצעה
עידן יוסף
אדלשטיין: "הציבור שבע מקמפיינים שליליים"    לפיד: "נתניהו יפסיד"    גלאון: "איזה כיף"    לוין: "הקואליציה לא הפסידה באף הצבעה"
עידן יוסף
מאז 1992 כיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד    הודיעה לראש הממשלה כי תפרוש עם השבעת הממשלה הבאה
עופר וולפסון
על ניסיון העברת עשרות מיליוני השקלים לחטיבה להתיישבות רגע לפני פיזור הכנסת הוגשה רביזיה, כך שההצבעה על כך תידחה למועד לא ידוע בינתיים   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il