X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אפקט הבומרנג בהסתת הבחירות, יכול לפעול לטובת נתניהו. גל ההכפשות שיבוא בעקבות הכרזת הבחירות, יגרום לצונאמי שיביא להגדלת המנדטים של הימין, מתוך ההנחה של הציבור כי רק הימין יכול. ההיסטוריה הפוליטית הוכיחה כי מנהיגים מושמצים זוכים לאהדת הציבור סיסמת הבחירות של לפיד - ביבי אתה מנותק! תשובת ביבי - לפיד אתה מפונק!
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו ויאיר לפיד. מנותק ומפונק? [צילום: פלאש 90]
"הבחירות מוכרעות ע"י גברים ונשים בעיקר משום שרוב האנשים מצביעים כנגד מישהו יותר מאשר בעד מישהו" (פרלנקלין פ. אדמס)
"הצבע למען מי שמבטיח פחות ביותר, הוא יאכזב פחות מאחרים" (ברנארד ברוך)

מנפלאות הבחירות
הלפיד - כבה, התנועה - נעצרה, קדימה - הולכת אחורה, בוז'י - עושה שריר ומאיים, אך כפי שאומרת האמרה העממית הוא נובח אך לא נושך.
לפיד את לבני - טוענים בלהט, שלא היה ניסיון מצידם להדיח את נתניהו ולמנוע בחירות, תוך התחברות לחרדים ובעזרתם.
ח"כ ליצ'מן, ממנהיגי היהדות החרדית ודמות ידועה ומובילה בפוליטיקה החרדית (לשעבר יו"ר ועדת הכספים בכנסת), לעומת זאת, מאשר שאכן הייתה פנייה מצד יש עתיד, לחבור יחד להפלת/החלפת נתניהו.
מסקנה - הפוליטיקה זה משחק מלוכלך, דבר שלא מחדש מאומה לעומת העבר.
הנאום המתקתק של לפיד, לפיו האשים את נתניהו בכל חוליי המדינה, תוך הדגשת המילה "מנותק", היה מופע לא רע, אך פוליטיקה קטנה, לא הוגנת וקצת נאיבית ומעוותת את המציאות. שהרי, אם היה כל כך רע, למה זה נמשך כל כך הרבה זמן. כל הטענות והמענות של להשפיע מבפנים, לא לתת למצב להידרדר נלחמנו, ניסיונו, לא עובדים יותר על הציבור.
כל הנאמר לעיל, נכון גם לגבי ציפי לבני. הג'וב שלה להגיע להסכם/הסדר עם אבו-מאזן, זה ג'וב לחיים, שלא יגמר עד שהיא תזדקן. להזכירכם, לבני הייתה ממונה על ההסכם עם אבו-מאזן, בממשלת אולמרט, ובמשך 3.5 שנים, ישבה, דיברה, ברברה, שתתה קפה מר ולא יצא מכך דבר, אפילו לא סעיף אחד בהסכם. ברוח זו, המשיכה אצל נתניהו, וגם לא יצא דבר, אז אולי הגיע העת להחליפה.
הסיכוי שלה בבחירות - 2 מנדטים אם בכלל.
המשיח התורן
בכל מערכת בחירות מופיע המשיח התורן, אם בצורת מועמד ואם בצורת מפלגה. ההיסטוריה הפוליטית הקצרה מלמדת שהם נעלמים באופק אחרי הבחירות ורובם גם נשכחים. כך היה במקרה של:
א. תמ"י
ב. מפלגת המרכז
ג. התחיה, מולדת, צומת
ד. של"י
ה. שינוי
ו. גמלאים
המשיח החדש - כחלון.
מצטייר באופק, הנביא החברתי החדש משה כחלון. מדובר באדם נחמד, פעלתן, אמין עם כוונות טובות. בסקרים הראשונים הוא מקבל כבר 10 מנדטים, שזאת התחלה מבטיחה. אבל כמו המפלגות שפרטתי שגם קיבלו מנדטים, היא עלולה להיות חד-פעמית.
למפלגה של כחלון - יש תקווה וסטארט טוב, בשל הכישלון של לפיד והאכזבה מהישגיו. כנ"ל לגבי לבני, וגם סיכוי שיוכל לצרף אנשים שרוצים לשנות ולהזיז דברים.
המציאות הפוליטית - מצביעה על כך שרק במסגרות גדולות אפשר לפעול לשינוי, להזיז דברים ולתקן ליקויים.
הבעיות של המדינה, אינן רק כלכליות, חברתיות. לצערנו, הביטחון עדיין בראש הרשימה, ובנושא זה רק מפלגה גדולה עם מנהיגות מתאימה יכולה לטפל.
מי האלטרנטיבה לביבי
כשמסתכלים על המועמדים הקיימים או המיועדים, אין בשלב זה אישיות ציבורית עם פוטנציאל, ניסיון, תמיכה, כמו ביבי נתניהו.
הביקורת על ביבי בחלקה מוצדקת
אסור להתעלם מהעובדות בשטח, שאכן יש נושאים שלא טופלו או טופלו בחלקן, יש נושאים שבכלל לא טופלו או גרוע ביותר, ויש דברים ומהלכים שאפשר היה לעשות אחרת. ולכן בנושאים אלה, יש מקום לבקר, לדרוש פתרונות וללחום על פתרונן.
אבל להאשים את נתניהו, שבנושא הביטחון, הוא לא פעל נכון ובמלחמת "צוק איתן" לא תפקד נכון - זו שטות מוחלטת. גם אני, כתבתי כי ניתן היה להשיג יותר ב"צוק איתן" ולהכות בלב ליבו של החמאס, ובעיקר במנהיגיו, אך ייתכן שהתמונה שאנחנו ראינו ורצינו, שונה ממה שההנהגה ראתה ויכלה, ולמרות זאת, מה שעשו, היה נכון, טוב, שקול ובאחריות.
האם המצב ישתנה
אם להשוות את המפלגות לספורט. הקבוצות הגדולות יישארו בצמרת, והרשימות יתחזקו במרס - אפריל בשחקני חיזוק שישנו קצת את המאזן הקבוצתי, אך לא ישנו את התמונה הכללית.
בנט יתחזק, אך במידה קטנה. המפלגות הדתיות ישמרו על כוחן, וידרשו גמול כספי נאות להצטרפות לממשלה.
לסיכום:
עדיין הכל פתוח ואפשרי, יש מפלגות שיגיעו לפיינל-פור, אך מי שיזכה בגביע המדינה - עדיין לא ברור. חלק מהתקשורת כבר מתחילה להתגייס, כפי שעשתה גם בעבר כנגד נתניהו והימין. השיטה, לעורר סכסוכים, הדלפות על מרד פנימי, צילום, כעס וכו' וכו'.
לדוגמא: כבר סוכם שבנט יהיה שר ביטחון, על חשבונו של בוגי יעלון, שכמובן מושפל ומודאג, כדי לעורר את זעמו.
אבל שוכחים בדרך, כי פוליטיקה זה שיעור במתמטיקה, כלומר: אם בנט יזכה ב-18-20 מנדטים, הוא יכול להכתיב חלק מתפקידים עתידיים, כך בנויה קואליציה. גם לפיד לא קיבל את שר האוצר בגלל כישוריו הכלכליים, ולא בגלל החולצות השחורות האהובות עליו.
ולסיכומי סיכומים:
הבחירות נקבעו לחודש מרס, וזה מזכיר לי את ההצגה של שקסיר "יוליוס קיסר", בה הנביא העיוור אומר לקיסר ההולך לסנט: "תזהר מאידי מרס" (הכוונה הפעם לאחת המפלגות). אבל מאחר שבפוליטיקה עסקינן, אז גם שקספיר יכול לטעות.

תאריך:  09/12/2014   |   עודכן:  09/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמצות - אינן תחליף לפוליטיקה אחרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
שלמה טל
האמנה האזרחית מציעה שינוי שיטת הממשל כולל בחירות אזוריות ובחירה של ראש ממשלה שיתפקד כמו בארצות הברית - נשיא המדינה. במקביל מוצע שינוי המבחין בין תושב לבין אזרח. זכויות האזרח, ובכלל זאת הזכות לבחור ולהיבחר לרשויות הציבוריות, יוענקו רק לאזרחים
מרדכי ליפמן
תהליך הינתקותו הצנטריפוגלית של השמאל ממרכז הכבידה הפוליטי הישראלי, המצוי היום בימין, מקבל תוספת תנופה בשל התנהגותם של הפלשתינים עצמם    המסלול הפלשתיני מיצה את עצמו, ולא באשמת ישראל. מה הדרך שתאמץ ישראל?
מוטי רביד
התפטרות שרת הבריאות תקפיא את כל השינויים שתוכננו במערכת הבריאות, כולל הרפורמות המבניות וכולל הזרמת התקציבים שתוכננה    זו מכה לרפואה הציבורית, הרעת תנאי שירות לשני שלישים מהאוכלוסייה שאין בידם האמצעים לממן רפואה פרטית וחגיגה לחברות הביטוח ולמוסדות רפואה פרטיים שיוסיפו לגדול על חשבון הרפואה הציבורית
אליקים העצני
איום מועצת הביטחון תלוי מעלינו כל הזמן. אם זה מספיק כדי להקפיא את מפעל ההתנחלות, הוא לא יופשר לעולם, וכמה זמן אפשר לחנוק עד שהקורבן ימות?
ראובן לייב
על-פי התחזיות יעלה הפעם מספר הנמנעים מהשתתפות פעילה בהצבעה על אלה שנמנעו להצביע בבחירות הקודמות, וזאת בשל אכזבה, תסכול ואפילו יאוש משינוי המצב. אחרי ככלות הכל, במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית - זו בהחלט פעולה לגיטימית
רשימות נוספות
להקדים הפריימריז בשבוע  /  איציק וולף
אושר פיזור הכנסת; הבחירות ב-17.3   /  עידן יוסף
לימור לבנת פורשת מהחיים הפוליטיים  /  עידן יוסף
הלקח ההיסטורי  /  הרב אליהו קאופמן
מי מאמין לאמריקנים?  /  מתי דוד
צפו ל-100 ימים של תקשורת ביבים  /  עמוס גלבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il