X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הדרך המניעתית מתבססת על חיזוק מערכת החיסון על-ידי שימוש בשיטות שונות כמו: הומיאופתיה, רפואה סינית, נטורופתיה ואחרות הדרך הטיפולית תשתמש בטיפולים או חומרים המסייעים להתמודד עם המחלה לאחר שזו כבר החלה כמו: צמחי מרפא, דיקור, תרופות הומאופתיות ועוד
▪  ▪  ▪
יש לבצע טיפול מונע [צילום אילוסטרציה: AP]

בשנים האחרונות הרפואה המשלימה תופסת יותר ויותר מקום של כבוד בתחום המניעה והטיפול במחלות חורף. בארה"ב, למשל, בשנת 2000 נקנו מוצרים טבעיים לטיפול בשפעת בסכום של מעל ל-400 מיליון דולר. הרפואה המשלימה מציעה שתי דרכים להתמודדות עם מחלות החורף: מניעתית וטיפולית.
הדרך המניעתית מתבססת על חיזוק מערכת החיסון על-ידי שימוש בשיטות שונות כמו: הומיאופתיה, רפואה סינית, נטורופתיה ואחרות.
הדרך הטיפולית תשתמש בטיפולים או בחומרים המסייעים לאורגניזם להתמודד עם המחלה לאחר שזו כבר החלה כמו: צמחי מרפא, דיקור, תרופות הומאופתיות ועוד.

הומיאופתיה

ההומיאופתיה מתבססת על עיקרון "הדומה בדומה ירפא". כלומר, חומר מסוים שינתן לאדם בריא ויגרום לו לתסמיני מחלה, ירפא את אותם התסמינים אצל אדם חולה.
ההומיאופת מתאים את התכשיר ההומיאופתי לכל אדם באופן אינדיבידואלי כדי לאזן את מערכת החיסון ולהגביר את העמידות בפני מחלות חורף. לדוגמא: ילד חיוור, עגלגל, עם בלוטות לימפה מוגדלות, נטייה לדלקות אוזניים חוזרות, שקדים מוגדלים ונטייה לדלקות גרון המופיעות באופן תכוף, אשר אינו אוהב פעילות גופנית, וסובל מקור ומעדיף לאכול מזון מתוק וביצים, יטופל בתכשיר הומאופתי בשם CALCAREA CARBONICA.

רפואה סינית

ישנן עדויות בנות 5,000 שנה לגבי קיומה של הרפואה הסינית. גישה טיפולית זו מייחסת חשיבות רבה לפעילות האנרגטית באורגניזם.
האנרגיה הזו המכונה צ'י (QI), זורמת לאורך תעלות הנקראות מרידיאנים ומזינה את האיברים השונים. מערכת החיסון מתוחזקת על-ידי אנרגיה מיוחדת הנקראת WEI QI (וואי צ'י) המונעת התפתחות של מחלות.
על-פי הרפואה הסינית, ישנם גורמי מחלה הבאים מן החוץ כמו רוח קרה, או רוח קרה ולחה הנכנסת לריאות ועוד. זהו כמובן תיאור ציורי המנסה להבין את מקור המחלה. האבחנה הסינית מתבצעת על-ידי תשאול מקיף, מישוש הדופק ובדיקת הלשון, העיניים והבטן.
הטיפול יפעל לחיזוק מערכת החיסון (WEI QI) כדי ולצמצם למינימום את הסיכוי לחלות במחלות חורף. בדרך-כלל הטיפול הזה נעשה במועד מיוחד בתחילת הקיץ. אם לא מספיקים לבצע אותו במועד זה, ניתן בכל מקרה לבצע חיזוק של מערכת החיסון לאורך כל השנה.

נטורופתיה

הנטורופתיה מדריכה לאורח חיים בריא וטבעי יותר. אחד האמצעים הבדוקים למניעת מחלות חורף הוא התזונה הנכונה. בתזונה המערבית אנו מוצאים לא מעט מרכיבים בעייתיים עקב התיעוש הרב בתחום זה. המרכיב הבעייתי מכולם הוא הסוכר.
מחקרים שבדקו השפעת צריכה של סוכר על מערכת החיסון גילו, כי קיימת ירידה של יותר מ-50% בתפקוד של נויטרופילים (המהווים כ-70% מאוכלוסיית התאים הלבנים) אחרי אכילת 100 גרם סוכר (צריכה ממוצעת של סוכר במערב היא של 150 גרם ליום). ההשפעה נמשכה מספר שעות אחרי אכילת הסוכר, מכאן ברור לנו כי ירידה בתפקוד מערכת החיסון יכולה להפוך להיות מצב מתמשך עקב צריכה קבועה של סוכר בכמויות גדולות בתפריט היומי שלנו.
אלכוהול בהשוואה לסוכר, מדכא בצורה קשה יותר את פעילותם של התאים הלבנים ושתיינים חולים יותר במחלות זיהומיות קשות ביחס לשאר האוכלוסייה. תוספי מזון יכולים לשפר לעיתים בצורה משמעותית את תפקוד מערכת החיסון: אבץ מהווה את אחד המרכיבים החשובים ביותר לתפקוד מערכת החיסון. האבץ משתתף באינספור ריאקציות כימיות בתאים הלבנים, בייצור נוגדנים ובפעולת בלוטת הטימוס.
נעשו מחקרים רבים אשר הוכיחו בעיקר בילדים ובזקנים את השפעת נטילת האבץ על קיצור זמן המחלה ועליה בעמידות לזיהומים בעיקר ויראליים. אבץ מצוי במזון בעיקר בדגים, קטניות, דגנים.
מינרל לא פחות חשוב בתפקידו הוא הברזל. אצל אחוז ניכר מהנשים בגיל הפוריות נמצא מחסור קל בברזל אשר לא תמיד משפיע על רמת ההמוגלובין בדם, אולם בהחלט יכול להקשות על פעילותה של מערכת החיסון על-ידי הקטנת היחס בין התאים הלבנים מסוג T לאלו מסוג B. הברזל מצוי בעיקר בבשר, דגים ודגנים. אין ליטול תוספת ברזל בזמן מחלה חריפה.
גם ויטמין C נחשב כבעל ערך בשיפור פעילותה של מערכת החיסון. ויטמין C מהווה מרכיב חשוב ביצירת קולגן המהווה אבן יסוד חשובה בבניית רקמת חיבור ובשמירה על שלמותה. זיהומים שונים נמנעים על-ידי רקמת חיבור טובה שאינה מאפשרת את חדירתם לרקמות עמוקות יותר בגוף.
למרות הויכוח הניטש בעולם המדעי לגבי יעילות ויטמין C במניעת שפעת, קיימים מחקרים רבים המראים את חשיבותו בחיזוק ההגנה נגד זיהומים ויראליים שונים על-ידי הגברת ייצור אינטרפרון המונע התרבות של וירוסים בתאי הגוף. נמצא במזון בעיקר בפירות חמוצים, ירקות ירוקים ועגבניות.
ויטמין נוסף המשפיע על תפקוד מערכת החיסון הוא 6B. ויטמין זה משתתף בתהליך יצירת הנוגדנים בגוף ומשפיע על פעילותן של הרקמות הלימפטיות. ויטמין זה נמצא בדגנים מלאים, ביצים, בננות, שקדים ובשר.
בנוסף לתזונה, הנטורופתיה ממליצה גם על שינוי אורח החיים בכיוון של הפחתת מתחים. המתח מהווה גורם משמעותי בירידת התפקוד של מערכת החיסון.
לסיכום: כדי לשמור על בריאות טובה, ישנה חשיבות גדולה במניעה של מחלות חורף ולא רק בטיפול בהם על-ידי תזונה נכונה ואורח חיים נטול מתחים. לאנשים הנוטים לחלות מספר פעמים בכל חורף, מומלץ לבצע טיפול מונע על-ידי אחת השיטות שהוזכרו.

הכותב הוא הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה
תאריך:  09/12/2014   |   עודכן:  09/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואה משלימה לטיפול במחלות חורף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אדית דניאל
הגיל מביא עימו תחלואים כלליים כאלו שהם תולדה ישירה של רעילות במערכת - עייפות, חוסר אנרגיה, חוסר רעננות    והשאלה היא האם תהליכי התבגרות, בגרות ואף זקנה, חייבים להיות מלווים בכאבים, סבל נפשי או פיזי או אולי משהו בתפיסה שלנו
אפרת כהן
הרב רון אילן, מי ששימש כשליח ציבור בעת הטבח הנורא שבוצע בבית הכנסת בהר נוף, בעדות מצמררת: "ראיתי את המחבל עובר בין המתפללים ויורה בהם"
יוסף כהן-אלרן
בספר שיריה הראשון, "מלכודת", העמוס רגשית, מעיק, חי ובועט של שירה כהן, נראים החיים כמלכוד שצריך להילחם בו, לקרוע את דפנותיו ולמצוא בו את אותן פרצות שאולי יהיה אפשר להיחלץ דרכן אל מקום אחר - אלא שלא בטוח אם אכן המקום האחר יהיה טוב יותר
פרופ' מרדכי קרמר
מדובר במחלה נדירה וקטלנית, שעד לאחרונה לא היה עבורה טיפול תרופתי, ומאופיינת בהתפתחות צלקות ברקמת הריאה    הצטלקות הריאה, יכולה להיגרם על-ידי גזים רעילים, טיפולים רפואיים, הקרנות, מתכות, אזבסט ועוד
ד"ר שמואל גור
חג חנוכה הוא חג שמח, טעים, מתוק (ומשמין), אבל הוא גם חג שטומן בתוכו לא מעט סכנות    טקס הדלקת נרות החנוכיה והכנת הלביבות והסופגניות, חושפים את הילדים ללהבות ואש ומהווים סכנה אמיתית לבית ולילדים הקטנים שנמצאים בסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il