X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס בודק את גבולות הסבלנות של ישראל, ולכן צריך להבהיר לו מיידית שפעולות טרור אינן נסבלות מבית יש לארגון בעיה קשה בדמותם של לוחמי דאעש שחזרו לרצועת עזה
▪  ▪  ▪
הרקטות חוזרות? [צילום: פלאש 90]

אומץ ועזות מצח

ארבעה חודשים לאחר סיום מבצע "צוק איתן", ביצע החמאס (יום ד', 24.12.14) ירי לעבר כוח צה"ל שאבטח את העבודות על הגדר בדרום עוטף עזה. מעבר לכך, בצפון רצועת עזה ניתן לראות בבירור מוצבים שהחמאס הקים. המוצבים משמשים לצורך איסוף מודיעין ותצפיות, ותושבי האזור מדווחים, כי הם מאוישים ברוב שעות היום.
בשני אירועים אלו ניתן לראות סוג של שינוי טקטי בחמאס. החמאס אוסף כעת מודיעין בצורה גלויה ביותר, כאשר ניתן לראות את המוצבים שלו, והוא יודע זאת. דבר זה מהווה סוג של לוחמה פסיכולוגית נגד תושבי האיזור, שרואים בחשש את פעילות הארגון. בנוסף, הירי לעבר כוח צה"ל מראה את האומץ ועזות המצח של הארגון. לירות פצמ"ר זה לא כמו לירות לעבר כוח צה"ל. החמאס יודע שפעולה כזאת יכולה להביא לתגובה של צה"ל, ובכל זאת הוא ביצע אותה.
נראה, כי הארגון מנסה כעת לבדוק את גבולות הסבלנות של ישראל וצה"ל. הארגון רוצה לראות מה יהיה חציית קו מבחינת ישראל, שתביא לתקיפה. לאור זאת, סביר להניח שבתקופה הקרובה יהיו עוד תקריות דומות ושונות מצד החמאס. כדי לגדוע פעולות אלו, על ממשלת ישראל לפעול בנחרצות כדי להראות לארגון שפעילות טרוריסטית מצידו לא תעבור בשקט.

מעזה לדאעש ובחזרה

העיתון "אל-איאם" שיוצא לאור ברמאללה דיווח השבוע, כי כ-100 פלשתינים יצאו מרצועת עזה כדי להצטרף לדאעש. הדברים הובאו מפיו של אבו אנס אל-מקדסי, בכיר בארגון סלפי הפועל ברצועת עזה. לפי אל-מקדסי, רוב הפלשתינים שיצאו מהרצועה נהרגו בקרבות, אבל חלקם הצליחו לחזור לרצועה.
חזרתם של אותם לוחמים לרצועה היא מפתיעה, משום שדאעש אינו מאפשר ללוחמיו לחזור הביתה, כפי שלאחרונה דווח, שהארגון רצח קבוצה של לוחמים זרים שניסו לחזור לארצות מוצאם. בכל מקרה, חזרתם של אותם לוחמים לרצועה היא למעשה בעיה של החמאס, לא של ישראל. האידיאולוגיה של דאעש אומרת שקודם צריך להילחם באויבי האיסלאם מבפנים, ורק לאחר מכן מבחוץ. למרות שהחמאס הוא ארגון סוני, הוא מקבל תמיכה גם מאירן השיעית, דבר ששם אותו למטרה לדאעש. לכן, פעילי דאעש שנמצאים ברצועה יפריעו יותר לפעילות החמאס מאשר לישראל. הבעיה של ישראל תצוץ אם החמאס יופל, דבר שיעלה שלוחה של דאעש ברצועה.

כסף, לא עריפה

דאעש הודיע השבוע על לכידתו של טייס ירדני, לאחר שמטוסו הופל בשמי סוריה. ירדן היא אחת המדינות שמשתתפות בקואליציה האמריקנית נגד דאעש; חיל-האוויר שלה מבצע תקיפות נגד יעדי הארגון בסוריה.
בחיל-האוויר המלכותי הירדני יש שני סוגים של מטוסי קרב, F-5E ו-F-16A. מדובר בשני דגמים משנות ה-70 המוקדמות, אך מדובר במטוסים ברמה גבוהה, ואי-אפשר לדעת האם טעות אנוש של הטייס הביאה להפלתו. הפלת המטוס תהיה כלי תעמולה מדרגה ראשונה עבור דאעש, שיחזק את האמונה של אנשי הארגון שהם אכן שליחי האל. למרות המוניטין של הארגון בעריפת ראשים, אין זה אומר שכך יהיה גורלו של הטייס. הארגון רוצה כסף, והרבה. יותר סביר, כי דאעש ינסה להתמקח על חייו של הטייס, ובכך להוציא מממשלת ירדן כמה מיליוני דולרים.

חבר קרוב

העיתונאי הכורדי מאחדי מאג'יד עבדאללה כתב השבוע בעיתון הערבי "אלאף" על מה שלמד מהיהודים. לדבריו, כדי להיות מאושר בחיים, צריך לנהוג כמו היהודים. בכתבה ציין עבדאללה את הערכים והעקרונות שמשפחות יהודיות מלמדות את ילדיהן, וכיצד היהודים הצליחו בתחומים רבים כמו כלכלה ומדע, משום שמטרתו של היהודי היא לסייע לעצמו ולאחרים. בנוסף הוא ציין את הפתיחות הדתית הקיימת בישראל, כאשר ישנם מרכזי דת רבים, ולא בהכרח מרכזים יהודים דתיים.
חלקנו אולי יכולים לקרוא את זה ולגחך בשקט, אבל מדובר באדם שרואה כך את היהדות. מעבר לכך, זה לא מקרה שמדובר בעיתונאי כורדי. הכורדים רואים בישראל את מודל החיקוי שלהם לקראת עצמאות והקמת מדינה. הם מעריכים ומעריצים את ישראל. ממשלת ישראל צריכה לעזור כעת ללוחמים הכורדים במלחמתם לעצמאות, משום שבעלי ברית נאמנים כמו הכורדים הם דבר נדיר מאוד במציאות המזרח-תיכונית.

אויב רחוק

השבוע התראיין עלי שמקחני, המזכיר של המועצה העליונה לביטחון לאומי באירן. הוא התייחס למספר נושאים, ביניהם עירק, תוכנית הגרעין האירנית והקואליציה האמריקנית נגד דאעש. בנוגע לעירק אמר שמקחני, שלאירן יש שם יועצים צבאיים שמסייעים בקרבות. בהערת אגב, אחד מאותם יועצים הוא גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באירן.
בנוגע לתוכנית הגרעין אמר שמקחני, שהוא מאמין שמדינות המערב הבינו, כי "המודיעין הציוני" מדבר שטויות כאשר הוא אומר שאירן רוצה נשק גרעיני, משום שמדובר בדבר הנוגד את הצו ההלכתי של המנהיג אייתוללה עלי חמנאי. שמקחני לא התייחס לקריאותיו החוזרות ונשנות של חמנאי להשמיד את ישראל.
בעניין הקואליציה נגד דאעש אמר שמקחני, כי ההתקפות האוויריות נגד הארגון לא מועילות משום שלוחמי דאעש מפוזרים ברחבי השטח, וקשה מאוד לפגוע בהם. בנוסף לכך, לקואליציה לא היו הצלחות משמעותיות במלחמה נגד הארגון. בנושא זה אפשר להסכים עם שמקחני. לקואליציה אכן לא היו הצלחות משמעותיות נגד דאעש ומאז תחילת המתקפה באוגוסט, הארגון לא איבד יותר מדי קרקע בשל ההתקפות, אלא יותר בשל הלחימה הקרקעית שמתבצעת. ולכן, אם רוצים להיפטר מדאעש, הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר היא לצייד את הכוחות הקרקעיים בעירק ואת המורדים המתונים בסוריה, משום שרק הם יכולים להנחית מכה ניצחת על הארגון.

תאריך:  25/12/2014   |   עודכן:  25/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס כפול
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מהם הערכים היהודיים?
אהרון שחר  |  25/12/14 20:06
2
ותודה לדעאש
שפכטל  |  26/12/14 07:24
 
- שאפו ל"ת
שמ  |  26/12/14 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
סרטון שפרסמו לוחמי המדינה האיסלאמית מציג את הפגיעה במטוס הקרב הירדני שהופל בצפון סוריה הבוקר    ניתן לראות את חופת המצנח של הטייס הירדני, אשר לאחר נחיתתו על הקרקע נשבה בידי הארגון
יפעת גדות
אנשי הארגון הרצחני פרסמו תמונות של טייס ירדני אותו לקחו בשבי לאחר, שלטענתם, הפילו את מטוסו בעזרת טיל מונחה
עידן יוסף
סגנו של אבו באכר אל-בגדדי, חאג'י מותאז, חוסל כנראה בשבועות האחרונים בתקיפות אוויריות שביצע הצבא האמריקני בעירק    גורמים בצבא האמריקני שחשפו את המידע סיפרו כי שני בכירים נוספים של ארגון הטרור נהרגו בתקיפות בנובמבר
איציק וולף, עידן יוסף
מאן הארון מוניס, פליט מאירן, השתלט על בית קפה במרכז סידני, אוסטרליה, והחזיק במקום בכ-30 בני ערובה במשך 16 שעות
אריאל י. לוין
מקורות כורדיים: מושל מחוז מוסול מטעם דאעש הוצא להורג באשמת ריגול; בחודשים האחרונים הרג הארגון 211 מלוחמיו, בעיקר באשמת בריחת משדה הקרב וריגול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il