X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגוני הטרור הערביים והאיסלאמיים מתחרים בהצלחה בחיילים היפנים ובחיילי האס.אס הגרמנים באכזריותם יש ליישם את לקח מורשת הירושימה
▪  ▪  ▪
הפצצה בהירושימה [צילום: AP]

נשיא ארצות הברית, הארי טרומן, לאחר הכרתו במדינת ישראל, הביא ציטוט מתוך הפרק החביב עליו ביותר בספר תהילים: "על נהרות בבל, שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון".
הנשיא הארי טרומן ראה את מדינת ישראל כנווה מדבר של חרות ותקווה. הצהרתו המיידית של הארי טרומן על הכרתה של ארצות הברית במדינה יהודית, נבעה מהבנתו ופירושו לתנ"ך ולספרי ההיסטוריה. הוא התבטא כך: "זה פשוט היה הדבר הנכון לעשותו".
הנשיא טרומן נקט בעמדה ברורה בכל הקשור להשכנת שלום עולמי. הוא המשיך את הקו בו נקט קודמו הנשיא רוזוולט, לפיו רק כניעה מוחלטת וללא תנאים של האויב, תהיה מקובלת על בעלות הברית, במאבקן להשיב את השלום בעולם לכנו. האויב סירב.
טרומן, עוד בהיותו בוועידת פוטסדאם, גרמניה, במהלך שיחות בין המעצמות המנצחות: אמריקה, בריטניה ורוסיה - קיבל דוח קצר ובו תוצאותיו המדהימות של נשק יום הדין, אותו הורה לפתח כנגד האויב. הוא כתב ביומנו: "גילינו את הפצצה הנוראית ביותר בהיסטוריה של העולם".
הארי טרומן, נשיא ארצות הברית, נתן בט"ו באב, הרשאה לשימוש בפצצה נגד יפן, ונתן הוראה לדאוג לכך, שהפצצה תהיה מוכנה, מיד עם שובו מוועידת פוטסדאם באירופה.
למחרת היום, יצאו ארצות הברית, בריטניה וסין באולטימטום משותף נגד יפן, הידוע בשמו "הצהרת פוטסדאם". האולטימטום היה כניעה ללא תנאים של כל כוחות הצבא היפני, או השמדה מיידית ומוחלטת. היפנים דחו את ההצעה. אז נתן הנשיא טרומן אור ירוק סופי להטלת פצצת האטום הראשונה בהיסטוריה. העידן האטומי החל.
בשעות בהן הופצצה הירושימה היפנית, שהה הנשיא טרומן על סיפונה של שייטת, בדרכו חזרה לארצות הברית. הוא שמח מאוד לקרוא את המברק המבשר כי תוצאות הטלת פצצת האטום ברורות וחדות - הצלחה בכל המובנים. חיוך התפשט על פניו, בעודו אומר: "זהו הדבר הנהדר ביותר בהיסטוריה". בנאומו לאומה באותו יום, הודה טרומן לאלוהים על כך שתוכנית האטום הגרמנית נכשלה ועל הצלחתה של אמריקה. באותו נאום הזהיר טרומן את יפן: "אם לא יקבלו כעת את התנאים שלנו, הם יכולים לצפות לגשם של הרס מן השמיים, כפי שלא נראה כמותו על פני האדמה". טרומן לא המתין זמן רב. הוא מימש את איומו שלושה ימים לאחר ההפצצה הראשונה.
הנשיא טרומן מעולם לא התחרט על החלטתו להשתמש בפצצות האטום כדי להביא לסיומה של המלחמה, בטענה שהיא חסכה אבידות של עשרות אלפי, אם לא מאות אלפי חיילים אמריקנים שאין ספק שהיו נהרגים, אילו האמריקנים היו בוחרים בפלישה קרקעית ליפן. טרומן קבע, כי רק ההלם, שנגרם בעקבות מכה אטומית, שכנע את היפנים להיכנע. החיילים האמריקנים ידעו וגם אמרו, כי קרוב לוודאי שלא היו שורדים פלישה לאיי יפן, וכי הודות להחלטתו של הנשיא שלהם, הם חיים עד היום. הדבר היחידי עליו התחרט הנשיא טרומן, הוא שפצצת האטום לא הייתה מוכנה בזמן, כדי שניתן היה להשתמש בה נגד הנאצים.
בבואנו לדון היום בשאלה כיצד להכריע את הג'יהאד שהכריזו על מדינת ישראל, אויבים מבפנים ואויבים מבחוץ, עלינו להפגין כלפי אויבינו מידה גדולה של נחישות, כמו זו של הארי טרומן ושל האומה האמריקנית ביחס לאויב אכזרי ומרושע מאין כמוהו. מה שעלינו לעשות בראש ובראשונה, הוא להציל את חייהם של אלפיי חיילינו. בכך גם יינצלו חייהם של אזרחים חפים מפשע.
מעשיהם של היפנים היו מעשי זוועה, כמו המתקפה על נמל הפנינים שהגיעה ללא התגרות מצד ארצות הברית, המתקפה על ננקינג, צעדת המוות של בטאן, ספינות שבויי המלחמה, הטבח במנילה, הרעבתם ורציחתם של שבויי מלחמה והניסויים הרפואיים הקטלניים שנערכו על אסירים סינים. היפנים עצמם הודו, ואמרו כי זה היה דבר טוב שהאמריקנים השתמשו בפצצה, כי הממשלה היפנית לעולם לא הייתה מפסיקה את המלחמה. היפנים אימנו טייסים מתאבדים, ובנוסף לכך אימנו נשים וילדים להילחם עד טיפת דמם האחרונה.
יש קווי דמיון רבים בין היפנים והנאצים במלחמת העולם השנייה, לבין אויבי מדינת ישראל של היום. ארגוני הטרור הערביים והאיסלאמיים מתחרים בהצלחה בחיילים היפנים ובחיילי האס.אס הגרמנים באכזריותם.
עלינו ללמוד וליישם, אל מול פני המלחמה הבאה, את לקחה של מורשת הירושימה. כאז כן היום, זו מורשת הניצחון של האור על החושך.

תאריך:  27/12/2014   |   עודכן:  27/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורשת הירושימה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לטרומן
שמ  |  27/12/14 14:36
2
הערות לחסדאי -אחד מחכמי הדור!
ראובן גרפיט  |  27/12/14 17:11
3
זה עבד בהירושימה
אהרון שחר  |  27/12/14 19:07
4
נתחיל בקטנה:נמנע מסירת דלק,
נתין מדמנת ישראל  |  28/12/14 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מרדכי ניסן
יש לחדול להביט אל המזרח התיכון דרך הפריזמה המערבית המביאה עמה רק אשליות, זלזול, תוצאות מזיקות ותקוות מנופצות
אריאל י. לוין
חמאס בודק את גבולות הסבלנות של ישראל, ולכן צריך להבהיר לו מיידית שפעולות טרור אינן נסבלות    מבית יש לארגון בעיה קשה בדמותם של לוחמי דאעש שחזרו לרצועת עזה
אילון פרת
על-רקע המתיחות ששוררת לאחרונה בין יהודים לערבים, מוצגת בגליל המעורב, במכללת אורט בראודה, התערוכה "שכנות", בה מוצגים ציוריהם של האמנים אחמד כנעאן ומשה קסירר, המאמינים בדו-קיום ובכך שיהודים וערבים יכולים לחיות בארץ בשלום ובאחווה
אודי דקל, אורית פרלוב
בין ארה"ב לישראל קיים מרווח של תיאום והבנות אסטרטגיות; הממשל האמריקני מבין את הצורך החיוני של ישראל להגן על עצמה ולכן קשה לראותו מונע ממנה פעולה, שתכליתה למנוע התחמשות בעלת משמעות אסטרטגית של חיזבאללה
עמי דור-און
אם זה מה שאומר ומתכוון הנשיא, פירוש הדבר, כי שני העמים צודקים. ולפי מחלוקת "שניים אוחזים בטלית" יכול בהחלט להיות שחובתנו לעשות את שמצווה התלמוד - לחלק עם הערבים ילידי הארץ את הכול חצי-חצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il