X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתיחות בצמרת החמאס סביב השאלה מי צריך לנהל מול ישראל את נושא עסקת חילופי השבויים של מבצע "צוק איתן". תנועת חמאס מחפשת הישגים מהירים בעקבות לחץ מצד אסיריה הביטחוניים בבתי הכלא בישראל
▪  ▪  ▪
נשיא מצרים. מכשיל המגעים עם החמאס [צילום: AP]

בשבועות האחרונים היו מספר דיווחים בתקשורת הערבית מהם ניתן היה להסיק כאילו בידי תנועת חמאס גופות חיילים ישראלים שבויים ממבצע "צוק איתן".
ב-14 בדצמבר 2014 דיווח העיתון "אלערבי אלג'דיד", כנראה ממקורות מצריים, כי ראש הממשלה נתניהו פנה לנשיא מצרים א-סיסי בבקשה כי יפעיל ערוץ תקשורת עם חמאס בנושא השבת גופות חיילים שנפלו במבצע "צוק איתן" דהיינו סרן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל.
על-פי הדיווח נתניהו התכוון להתנות את העזרה בשיקום הרצועה והקלת המצור על הרצועה בהשבת גופות חיילי צה"ל. הנשיא סיסי ביקש מנתניהו להמתין עם הנושא על-מנת שישמש אמצעי לחץ על חמאס, לא ברור אם נתניהו נענה לבקשתו. עוד דיווח העיתון כי הנשיא המצרי פועל כדי להכשיל כל מגעים חיצוניים עם חמאס במטרה לפגוע בו בדרך של "מניעת ניצחונות מהארגון".
הדיווח הזה משתלב בשורה של דיווחים על הסנקציות שנקט הנשיא המצרי נגד תנועת חמאס בעקבות הסיוע שהגישה לארגון "אנצאר בית אלמקדס" לבצע פיגועים בחצי האי סיני נגד חיילי צבא מצרים.
אחת הסנקציות הייתה השעיית המשא-ומתן בין ישראל למשלחת הפלשתינית על יישום הפסקת האש של מבצע "צוק איתן" שהיה אמור להתקיים בקהיר בחסות מצרית ובין היתר אמור היה לכלול את נושא החזרת גופותיהם של חיילי צה"ל שבידי חמאס.
ב-23 בדצמבר 2014 הופיע מחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס בערוץ הטלוויזיה "אל-אקצה" (המזוהה עם חמאס) וטען כי בידי תנועתו שבויים ישראלים חיים, אחריו הופיעו באמצעי תקשורת שונים בכירים מהחמאס שדיברו על "עסקת שליט" חדשה.
על-פי מקורות בחמאס ההתבטאויות של בכירים מההנהגה הפוליטית בתנועה עוררו את זעמם של מנהיגי הזרוע הצבאית של התנועה "עז א-דין אל-קסאם".
ב-27 בדצמבר פורסם באתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס מאמר פרי עטו של מצטפא אלצוואף תחת הכותרת " השאירו את השבויים והעסקה ל(עז א-דין) אל-קסאם".
המאמר מתח ביקורת חריפה על הפטפטת בנושא של בכירי הזרוע המדינית של התנועה.
בין היתר נאמר בו:
"הזרם הזה של אמירות ואינפורמציה שיוצא מלשונותיהם של אישים פוליטיים בתנועת חמאס הוא מזיק ואינו מועיל. זהו ביטוי למידע חינם שמוגש לאויב....אני מקווה שמנהיגי חמאס בדרג הפוליטי או ההסברתי יפסיקו לדבר בצורה ברורה על כל מה שקשור בשבויים ובעסקת החילופין ושהעניין יעבור מהתחום הפוליטי לתחום הצבאי כי הנושא הוא בידיה של עז א-דין אל-קסאם והוא צריך להישאר כזה".
כותב המאמר דרש כי ההנהגה הצבאית של התנועה היא שתקבע את המנגנונים של השיח אודות השבויים הישראלים ואת העיתוי והמחיר שהאויב הישראלי צריך לשלם לפני שהוא מקבל את המידע שהוא רוצה.
הוא קרא להפיק את הלקחים מהמשא-ומתן עם ישראל על "עסקת שליט" ובעיקר לקצר את פרק הזמן של המשא-ומתן עם ישראל שכן המשא-ומתן על "עסקת שליט" היה ארוך מידי ונמשך כשש שנים.
עצם פרסום המאמר הביקורתי באתר הזרוע הצבאית של חמאס המותח ביקורת חריפה על אישים בהנהגה הפוליטית מעיד על מתיחות בצמרת התנועה וחוסר תיאום בין הזרוע המדינית לבין הזרוע הצבאית בנושא כה חשוב . ייתכן שהדבר קשור באופן כלשהו לדיווחים שמחמד דף "המפקד העליון של הזרוע הצבאית" נפגע במהלך מבצע "צוק איתן" בעת ששהה בבית שהופצץ על-ידי חיל-האוויר הישראלי.
נראה כי הזרוע הצבאית של חמאס רוצה לשוב ולחקות את אופן המשא-ומתן שהיה ב"עסקת שליט" ולנסות ולגבות מישראל מחיר עבור כל פיסת אינפורמציה. שיטה זו ננקטה בעבר על-ידי ארגון חיזבאללה במשא-ומתן שלו עם ישראל על חילופיי שבויים.
נראה כי ההנהגה הצבאית של חמאס נמצאת בלחץ מצדם של האסירים הביטחוניים של התנועה בבתי הכלא בישראל המצפים כי היא תמקסם במהרה את הקלפים הנמצאים בידיה בכל הקשור לגופות חיילי צה"ל שברשותה כדי להביא לשחרורם מהכלא. המהלך של הנשיא סיסי שהשעה את המשא-ומתן בקהיר בין המשלחת הישראלית למשלחת הפלשתינית יצר תסיסה בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.
הדבר בא לידי ביטוי בנאומיהם של בכירי חמאס ביום העצרת ה-27 להקמת הארגון שבהם קראו לאסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל להיות חזקים וסבלנים והבטיחו כי תנועת חמאס לא שכחה אותם וכי היא תביא לשחרורם למורת רוחה של ישראל.
השאלה הנשאלת כעת האם הדרישה של הזרוע הצבאית של חמאס תענה על-ידי בכירים בזרוע הפוליטית והם יפסיקו את התבטאויותיהם בנושא באמצעי התקשורת.
נצטרך להמתין ולראות.

תאריך:  29/12/2014   |   עודכן:  29/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ד"ר יאיר ויסמן
בפריימריז הקרובים אפשר להמשיך ולבחור במנהיג שטועה שוב ושוב, ולצערנו מסתמא יטעה שוב בעתיד, או שפשוט אפשר להחליף דרך ולבחור בפייגלין - האיש שקורא נכון את המציאות
איציק וולף
חמאס ביצע בשלושת הימים האחרונים ניסויי שיגור רקטות לעבר הים התיכון    מוסא אבו מרזוק: אין בכך הפרה של ההבנות    תושבים בדרום חוששים: בקלות עם יכולים לסובב את המשגרים לעברנו
מירב ארד
הדוח החדש של הארגון קובע: התקיפות האוויריות שביצעה ישראל על מבנים מרכזיים בשלהי מבצע צוק איתן, כוונו באופן ישיר אל עבר מבנים אזרחיים ומהוות פשעי מלחמה
עידן יוסף
הפצ"ר פרסם דוח ביניים על התקריות שנחקרו בצוק איתן    הורה על הרחבת החקירה הפלילית ב-5 אירועים, ובהם מותם של ארבעה ילדים בחוף, פגיעה בבית ספר של אונרא בבית חנון, מותם של נהגי אמבולנס ותקיפת בית משפחת אבו-ג'אמע
אריאל י. לוין
הפיגועים הנוכחיים שונים מאלו שאיתם התמודדה ישראל באינתיפאדות ומצריכים חשיבה מחוץ לקופסה    גם דאעש ממשיך להציב איומים חדשים, והפעם - על-פי הדיווחים - הוא הצליח לחטוף לזמן קצר ספינת טילים מצרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il