X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על חברי הכנסת והשרים אשר רוצים למגר שחיתות, לדאוג להפחתת כמות התקנות, ההטבות, הסייגים והקריטריונים - והמדיניות תביא באופן אוטומטי לצמצום השחיתות
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לא ימגר את השחיתות [צילום: פלאש 90]

ובכן, לפיד החליט שבקמפיין הנוכחי הוא ימכור את עצמו כלוחם בשחיתות. אחד הפרשנים ספר שבמהלך הופעתו האחרונה לפיד הזכיר את המילה "שחיתות" 20 פעמים ולא פחות פעמים דפק באגרופו על דוכן הנאומים. לכאורה ניתן לברכו ב"ישר כוח" ולאחל לו הצלחה - אך חוששני שגם במשימה הזאת הוא יכשל כפי שפישל במאמץ להוזיל את מחירי הדירות ולהוריד את יוקר המחיה. גם אם יתמזל לו להתקדם לתפקיד שר המשטרה - הוא לא יצליח למגר את השחיתות.
כיוון שנדמה לי שאין לו מושג ירוק מה שורש התופעה וכפועל יוצא מכך הוא לא יודע איך להילחם בה. ההוכחה לכך היא פרויקט הדגל שלו במהלך כהונתו כשר האוצר. לפני שאפרט אסביר כמה דברים בסיסיים.
שחיתות היא איננה תולדה של רשעות האנשים, לא מזימה של יחידים רעים, לכן צבא של חוקרים, עדי מדינה ופרקליטים הם חסרי אונים במלחמה זאת. בתפקידו כשר האוצר היו ללפיד יותר סיכויים לצמצם את התופעה כי השחיתות הינה תופעת לוואי בלתי נמנעת של פעילות ממשלתית אקטיביסטית. את השחיתות יוצרים, מטפחים ומזמינים הממשלה והפרלמנט. כל פעם שנבחרי הציבור מחוקקים חוק שמעניק הטבות לאוכלוסייה זו או אחרת, לקבוצה נבדלת, לאזור מסוים - הם במו ידיהם המרוממות יוצרים קרקע פורייה לשחיתות, פורצים פרצה ופונים בקול קורא לכול המעוניין לעגל פינות, לנצל לַקונות.
אתה מחליט על דרגות המס ואחרי תקופה קצרה נאלץ לשים אזיקים על ידיהם של בכירי רשות המיסים על כך שניצלו את הנהלים לטובתם. כך גם בכיוון הפוך: אם אתה מטיל מס אחיד (נמוך, כמובן - על-פי השקפת עולמי) - אתה משמיט קרקע תחת לרגלי השחיתות.
אתה מעניק הקלות מס לאזור מסוים ותמצא אנשים שרושמים את מקום מגוריהם בעיר עם ההטבה כאשר בפועל בקושי מגיעים לשם לחופשת פסח.
אתה מחליט להשלים הכנסה למקבלי שכר נמוך ובעצם מעודד אנשים לעבוד ב"שחור" ובמקביל לקבל כסף מהמדינה. אתה קובע שאם חד-הורית תקבל קצבה רק אם אין לה מאהב - ומיד צץ פקח המשרד הרלוונטי שמתפתה לאשר את כשירותה של האישה הבודדה לקבל את הקצבה תמורת יחסי מין אתו.
אתה כממשלה מתערב (תחת לחץ תקשורתי) לענייני מפעל פרטי שפושט רגל (נותן לו מענק כדי שהוא לא ייפטר את העובדים) - בעלי המפעל מגישים לך דוחות עם רשימות עובדים כוזבות.
אתה קובע קריטריונים לעמותות לקבלת סיוע ממשלתי - ו... אתם כבר מבינים לבד.
על חברי הכנסת והשרים אשר רוצים למגר שחיתות, יש לדאוג להפחתת כמות התקנות, הטבות, סייגים, קריטריונים והמדיניות תביא באופן אוטומטי לצמצום השחיתות.
לאור האמור פרויקט הדגל של לפיד, שמטרתו הייתה להוביל להוזלת מחירי הדירות בפועל, עלול היה לשמש פרצה נוספת לשמחתם של הקומבינטורים. המומחים מציינים כי בית בינוני בארצות הברית עולה 60 משכורות בגובה ממוצע, בישראל דירה לא גדולה ולא מפוארת עולה 130 משכורות. במקום לגלות מה הן הסיבות לכך ולנקות בצעדים הנדרשים להורדת מחיר הדירה נניח ל-80-90 משכורות לכל המעוניין, לפיד הציע לבטל מע"מ על דירות רק בעבור חלק מסוים של אזרחי המדינה, לאמור התכונן לפרוץ פרצה ענקית לקומבינות.
הרי מה יקרה בפועל? לצד הזכאים יפעלו גם אלה שלא מגיע להם מע"מ אפס. הם ימצאו שיטה ליהנות מההטבה - יאתרו זכאים שלא צריכים דירה (לא רוצים, יש להם כבר, הם מתכוונים לרדת מהארץ וכו') ובאמצעות קומבינה יקנו לעצמם דירות מוזלות שלא מגיעות להם. וכשמקרים כאלה יתגלו לפיד יעמוד בפוזה של מנהיג נבגד ויגיד: "אני לחמתי למענכם - ואתם..." בקיצור - ברוך שפטרנו מעוד פיתוי ממשלתי לשחיתות.
ועוד לא דיברנו על כך שכל תקנה וכל קריטריון מולידים גדודים של פקידים כדי לפקח...
לא יודע כמה מהבוחרים הפוטנציאלים הצליח יאיר לפיד להלהיב בנאומו האחרון - אותי הוא רק הרחיק. זה לא תפקידם של נבחרי הציבור: לנאום כנגד השחיתות. כמובן גם את האזרחים יש לחנך ברוח שנאה לשחיתות - אך תשאירו את הזירה לאנשי רוח, לסופרים, לפובליציסטים. כנראה ללפיד היה פלאש-באק לרגע, הוא שכח שהוא מזמן כבר לא מנחה טלוויזיה.
לפוליטיקאי יש דרך אחת לתרום להשפעה על הציבור הרחב בכול הנוגע לשחיתות, אולם קיימת רק דרך אחת ויחידה עבורם להשפיע על העם בנוגע לנושא: לתת דוגמה אישית. ולפיד נכשל גם בזה כי בעיניי רבים כאשר נבחר ציבור לא מקיים את הבטחות הבחירות - הוא מועל באמון הציבור. הוא נשכר למשימה, קיבל על זה משכורת יפה ולא השלים את משימתו אז הוא מעל בתפקידו. לדעתי - שחיתות במיטבה.
כול האמור עד כה אכן היה דעתי האישית, אפשר להסכים או לא להסכים איתי. ועכשיו - עובדות יבשות איתן אין על מה להתווכח. דבר אחד התברר בוודאות: יאיר לפיד איבד את ה"רוסים", אשר בבחירות הקודמת העניקו למפלגתו לא מעט מנדטים. לא ערכתי סקר אבל בתגובה לדיווח על נאום השחיתות שלו באתר ישראלי בשפה הרוסית 99% מהגולשים כותבים בתגוביותיהם (הטוקבקים) נגד לפיד. רבים מודים שהצביעו עבור יש עתיד בבחירות האחרונות והפעם לפיד לא יזכה בקולם. 1% מהטוקבאקיסטים שמגנים עליו הם ככול הנראה אנשי מטה הבחירות שלו שלא יבטיחו את מזג האוויר הדרוש. זה לא הסקר המייצג, אבל לפיד פונה בדיוק לחלק הזה במגזר שגולש באתרים ברשת. ה"רוסים" הזקנים באופן קבוע מצביעים למפלגה "רוסית" אסלית...

תאריך:  05/01/2015   |   עודכן:  05/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגדי המלך החדשים של יאיר לפיד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד מאמר מלא חוכמה של יורי מור
אהוד פרלסמן  |  5/01/15 16:41
 
- הוצאת לי ת'מילים מהפה ל"ת
ה.א  |  7/01/15 08:02
2
לחוצפתו של לפיד אין גבולות !!!
ר.ב.ז  |  7/01/15 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רפי לאופרט
את הקמפיין הקורא לימין להשתתף בבחירות בהמוניו, צריך להתחיל כבר כיום, משנקבעה הנבחרת לבחירות אלה. נבחרת העולה בקנה אחד עם קווי המדיניות ומייצגת סבירות גבוה לאחידות ושיתוף בביצוע, תגביר את אמינות ההצהרות ותגדיל את הסיכוי לזכות בבחירות וליצירת תנאי-סף של משילות שגם יאפשרו זאת מעשית
בעז שפירא
משה פייגלין - איש משכמו ומעלה שתוכו כברו ותוכניתו להגיע להנהגה אמונית למדינת היהודים מתבשלת לה במשך שנים ארוכות בתוככי מפלגת השלטון, הליכוד
יצחק דנון
המפלגה טוענת, כי קיים חשש שירון לרמן שלשל לכיסו חלק נכבד מכספי מימון הבחירות שלה בקמפיין לכנסת ה-19
אפרים הלפרין
במסגרת הכרת היריב הפוליטי רשמתי עצמי ל-NEWS LETTERS של יש עתיד. בימים כתיקונם בא לי לצחוק ממה שאני קורא, בימים אלה, ימי בחירות, בא לי לבכות. והמסקנה: שומר נפשו ירחק מדיקטטורות שס, יש עתיד והדיקטטורות האחרות
אפרים הלפרין
ליועץ המשפטי לממשלה אסור לאחוז את המקל בשני קצותיו - גם להתכחש להיבטים הפוליטיים המובהקים של החלטתו וגם להסביר לנו שבפועל מאחוריה עומד (גם) מניע פוליטי מובהק
רשימות נוספות
הקלפי הנעלמת מראמה הכריעה: דיכטר  /  איציק וולף
לפיד מעדיף את ווטסאפ: 'פייסבוק זה הכי 2013'  /  יניב הלפרין
ה"דיל" להדחת שלי יחימוביץ'?  /  עידן יוסף
דברו אלינו אמת!  /  אליקים העצני
על רשימות ובחירות  /  יורם דורי
ליברמן הוא לא מה שחשבנו  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il