X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרויקט הכמעט פרעוני של מצרים להקמת רצועת חיץ בין סיני ובין רצועת עזה אינו מעורר איש להאשים את קהיר בהטלת סגר על הרצועה בהימנעות הישראלית מנקיטת פעולות דומות בבוטות שלהן יש משום הזמנת העימות הבא
▪  ▪  ▪
צבא מצרים פועל באינטנסיביות [צילום: AP]

הגשמים והקור שפקדו אותנו בימים האחרונים לא פסחו כמובן גם על רצועת עזה. ראשי החמאס לבטח ספונים בבתים מחוממים ומוגנים, בעוד רבבות מנתיניהם סובלים קשות. התמונות משם מראות בתים הרוסים בחלקם, שחלונותיהם "מוגפים" בשמיכות ובסדינים כהגנה מפני הקור והרטיבות - באין מחסה אחר. אין בלבי רחמים עליהם. אם הם סובלים את שלטון הטרור הרודני והרצחני, למה שלא יסבלו בשקט גם את נחת זרועו של גנרל חורף?
פעולות השיקום מאז מכת "צוק איתן" כמעט ואינן מתנהלות. סכומי העתק שהובטחו מכל מיני מקורות ערביים ואירופיים - בבחינת מס שפתיים - בוששים לבוא. יש להניח כי המשאבים המוגבלים העומדים לרשות שלטון החמאס שוב מושקעים בבטן האדמה.
על פני הקרקע אין רואים שיקום, אבל אין להוציא מכלל אפשרות כי מתחת לפני הקרקע התחדשו פעולות החפירה של מינהרות הטרור. חורף ואו לא חורף - השנאה לישראל נותרה כשהיתה, השאיפה לחדש את פעולות הירי והשיגורים, או חדירה מבעד לפתחי מינהרות - אינה מוסתרת.
הרצועה גובלת בשתי מדינות. הגבול הארוך יותר, ממערב ומצפון, הוא עם ישראל שנואת נפשם. הגבול הדרומי הוא עם מצרים, "האחות" הגדולה. וראו זה פלא: בעוד שישראל מאפשרת העברת סחורות, מזון ואמצעי בנייה, באופן מבוקר אמנם, ועם זאת מואשמת עדיין בהטלת מצור - מצרים ממריצה בימים אלה את הנתק המוחלט בינה לבין הרצועה, בפעולות קדחתניות המתנהלות בגבול, בסמוך לרפיח.
ישראל מעבירה כמויות עצומות של מלט לרצועה - בלי שיש בידה יכולת פיקוח ממשית, שמוצר חיוני זה הולך לשיקום הבתים בלבד ולא לביטון מינהרות, ישנות כחדשות. את המינהרות אין רואים, אך את השכונות ההרוסות רואים גם רואים. והתמונה שמצטיירת עגומה - לא שיקום ולא בטיח. ראשי החמאס אף מתפארים כי אכן הם מחדשים את החפירות התת-קרקעיות וכי חידוש המיתקפה על ישראל הוא רק שאלה של זמן.
ומצרים? - זו עוסקת עתה בקדחתנות בשני פרויקטים ענקיים, כמעט פרעוניים. האחד - הרחבתה של תעלת סואץ, כדי לאפשר מעבר ספינות ענק ולשפר בכך את המאזן הכספי של המדינה. השנייה - יצירת רצועת חיץ בין סיני לעזה.
תחילה דובר על חצי ק"מ רוחב. עתה הגיעו המצרים למסקנה, שדרוש להם חיץ בן ק"מ אחד, והדחפורים המצריים הורסים מאות בתים בתוך תחום זה. בנוסף, תעלה עמוקה נחפרת, למנוע אפשרות של כריית מינהרות לסיני.
האם מצרים מואשמת בהטלת סגר על הרצועה?- לא ולא. האם המצרים מואשמים בהעתקה שרירותית של מאות משפחות ממקומות מגוריהם, בהתעמרות ובהתעללות ובסגר מחניק על הפלשתינים האומללים? - לא ולא.
איש אינו בא בטענות למצרים. לא ראשי החמאס, לא אבו מאזן, לא שאר הערבים, ואפילו קול אחד באירופה לא צייץ כנגדם. הנה כי כן, לפנינו המחשה ברורה של מידת האיפה-ואיפה בהתייחסות לישראל, כנגד היחס למדינה ערבית שעושה כטוב באינטרסיה.
לנו הישראלים אין טענות בנושא זה למצרים. אדרבה, שיכו באויב המשותף - אירגוני הטרור המוסלמים, בין אם הם בעזה ובין אם הם ברחבי סיני. כיום יש הרבה מן המשותף בין ירושלים לממשל סיסי. ואולם אינני בטוח אם למצרים אין טענות כלפינו, על שאיננו נוקטים בגבולנו עם הרצועה את אותן פעולות כפי שמצרים נוקטת.
אנחנו בולעים באיפוק את המשך ההסתה הפלשתינית-חמאסית נגדנו, את ההסתה הקיצונית של הנייה וחבריו, את הביקורת והנהי על המצור שאיננו מצור כלל וכלל. אנחנו טומנים ראשנו בחול, בעוד נמשכת ההתחמשות וההתחפרות בעזה - בכספים מקטר ובמלט ישראלי.
בכך אנו מזמינים עלינו את המערכה הרביעית, אלא אם כן נתעשת סוף-סוף ונלמד ממצרים של סיסי איך נלחמים באויב ואיך מדבירים טרור.

תאריך:  15/01/2015   |   עודכן:  15/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללמוד ממצרים של סיסי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
השוואות וחצי אמת נוסח אחימאיר
שלמה המגיב  |  16/01/15 08:03
 
- אחימאיר אינו רדוד אלא צודק
רוביק  |  16/01/15 10:50
 
- אחימאיר מייעץ ללמד מסיסי ?
שלמה המגיב  |  16/01/15 11:18
 
- תשובה טובה חוץ מהניסוח הפוגע.
אהוד פרלסמן  |  17/01/15 11:03
2
מצרים מדינה ערבית ומוסלמית
סניל  |  16/01/15 09:01
3
למה הרצוג בוזי גלאון בצלם
סניל  |  16/01/15 09:08
 
- האם סניל נהיה "סנילי" ?
שלמה המגיב  |  16/01/15 11:02
4
באתי לחדד
ירון זכאי 1  |  16/01/15 11:20
5
אנחנו יהודים
אהרון שחר  |  16/01/15 18:58
6
היהודים פחדנים ל"ת
אדם הגון  |  17/01/15 07:30
7
צודק אחימאיר, חומר למחשבה:
רפי אשכנזי  |  18/01/15 08:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שלומי יאס
על-רקע השינוי הפוליטי בסרי-לנקה לא צפוי נתק ביחסים הכלכליים בינה לבין הרשות הפלשתינית, אך סביר להניח, כי היחסים הדיפלומטיים ביניהן יצטננו במידת-מה, דבר שיבוא לידי ביטוי בתמיכה סרי-לנקית נלהבת פחות בעניין הפלשתיני במסגרות בינלאומיות, ובפרט במוסדות האו"ם
איציק וולף
בית המשפט הפדרלי במנהטן החל לדון בתביעה בסך מיליארד דולר שהגישו 11 משפחות נפגעי טרור נגד הרשות הפלשתינית ונגד אש"ף    עורך הדין של הפלשתינים פנה אל המושבעים: אל תתייחסו לשפיכות הדמים או אל דעתכם בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן מגביר את השפעתו ברצועת עזה והצליח לשכנע את נשיא מצרים א-סיסי לפתוח את מעבר רפיח לכמה ימים. מקורבי דחלאן טוענים כי ישוב בקרוב לרצועה בהסכמת תנועת חמאס וכי הוא נחוש להתמודד מול מחמוד עבאס על הנהגת העם הפלשתיני
יבשם עזגד
תפיסה מעוותת משהו של מפת העולם, אינה רק נחלתם של בני-אדם פרימיטיביים ונחשלים. מתברר שהיא נפוצה לא פחות בעולם המערבי, בזמן הזה    למה קשה לנו להבין את מקומנו על המפה
איתמר לוין
בית המשפט: מוחמד טינה לא הוכיח את רוב המקרים בהם לטענתו נעצר, והמעצר היחיד שהוכח נבע מעבירות פליליות ולא מחשד ששיתף פעולה עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il