X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כיהודי, כלומד תורה, אני רואה בעיתונות פוגענית, כוחנית ואלימה כ"לשון הרע ורכילות ממוסדת". כזו היא עיתונות שרלי הבדו. את הסוג הזה של עיתונות עלינו לבטל מכל וכל ולבער מתוכנו
▪  ▪  ▪
העיתון שרלי-הבדו בחנות בצרפת [צילום: AP]

כאדם, כיהודי וכישראלי וכמאמין דתי, אני מגנה בתוקף ובאופן מוחלט את שרלי הבדו. כל אדם ישר והגון חייב לגנות את שרלי הבדו. כל יהודי וישראלי חייב לגנות את שרלי הבדו. כל רב ומנהיג רוחני חייב להיות מראשוני המגנים את שרלי הבדו. כל מנהיג חברתי, תרבותי, תקשורתי, פוליטי, מדיני, חייב לומר: אני נגד שרלי הבדו.
במסגרת 'פרויקט דמוקרטיה' נבחנו עמדות הציבור כלפי חשיבות חופש הביטוי בתקשורת. מסקר דעת הקהל שערך מכון 'דחף' עבור 'אג'נדה' בספטמבר 2010 עולה כי רוב הציבור סבור שיש להטיל מגבלות על חופש הביטוי כאשר מדובר בהסתה ובגזענות. בד-בבד עם הסקר בקרב הציבור הרחב, בדקה 'אג'נדה' עמדות של עיתונאים לגבי אותן סוגיות. כמו רוב הציבור, רוב העיתונאים שרואיינו, הצהירו כי הם בעד מגבלות על חופש הביטוי, כגון: הגבלת התבטאויות המעוררות מתחים בין קבוצות, המסכנות את הלכידות החברתית והלאומית, ובעיקר: כשמדובר בעמדות קיצוניות הגובלות בהסתה וגזענות והפוגעות פגיעה גסה ברגשות הציבור, ובכלל זה: ברגשות דתיים.
רגשות הם מרכיב יסודי בנפש האנושית וחלק מכונן ומהותי בתודעתו של האדם. מקובל להעניק לרגשות דתיים חשיבות גדולה ומיוחדת בשל המשמעות העמוקה ומעמד הבכורה של הדת עבור מאמיניה. סעיף 173 לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 קובע איסור על פגיעה ברגשי דת באמצעות ביטוי. חוק לשון הרע הישראלי, קובע במפורש, מהו לשון הרע אסור, שהינו עבירה פלילית: פרסום דבר במטרה להסית לרדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה עוינות או אלימות או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה. כאשר ההסתה נושאת אופי פוליטי או אידיאולוגי, היא חותרת תחת אשיות המשטר הדמוקרטי, כמשטר שבו המאבק הוא רעיוני ומתנהל בזירת השיח הציבורי, בניגוד גמור למאבק כוחני ואלים.
על-פי האמור לעיל, שרלי הבדו אינו רק עיתונות גרועה וצהובה, אלא היא עיתונות שדגל שחור מתנוסס מעליה. שרלי הבדו הוא אמצעי תקשורת אלים וכוחני בצורה קיצונית. שרלי הבדו הוא רוצח קודשי המונים באמצעות תקשורת המונים. שרלי הבדו עוסק בהתמדה: ברדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, אלימות חברתית ותרבותית, אלימות מילולית ואמנותית, כלפי הקדוש והיקר לדתות, תרבויות ועמים וציבורים בכל רחבי העולם. ההסתה של שרלי הבדו נושאת אופי פוליטי ואידיאולוגי אנרכיסטי ליברלי רדיקלי, ובכך היא חותרת תחת אשיות המשטר הדמוקרטי, ומעודדת מאבק כוחני ואלים. חרב ההסתה המתהפכת של שרלי הבדו, משוחה ברעל קטלני, ופוגעת בכל היקר והקדוש לכולנו. בפגיעתה בנביא האיסלאם פוגעת שרלי הבדו בכל אדם ובכל עם ובכל דת ואידיאולוגיה בעולם. אותה חרב האלימות המילולית והאנטי אמנותית הפוגעת במוחמד נביא האיסלאם, פוגעת גם במשה רבנו אבי הנביאים, ובכל נביא ובכל האמונות והדתות באנושות.
מכאן יוצא כי כל אדם ישר והגון, עיתונאי ושאינו עיתונאי, ובוודאי מנהיגים חברתיים, תרבותיים, דתיים ורוחניים - מחויב מוסרית, משפטית, תרבותית, דתית ורוחנית - לגנות את שרלי הבדו. על כל אדם הגון להכריז: אני סולד, נגעל, דוחה בשאט נפש נחרצות, כל פגיעה בנביא מוחמד, ובכל נביא באשר הוא, בכל צורה שהיא. אני תומך בסגירה מיידית של שרלי הבדו. חייבים לסגור כל כלי תקשורת המשתמש בתקשורת המונים באופן בו שרלי הבדו עושה זאת. בעת ובעונה אחת, עלינו להודיע נחרצות וברורות, שאין להביא לסגירת אמצעי תקשורת מסיתים באמצעים אלימים מכל סוג שהוא, אלא אך ורק באמצעים מוסריים, חוקיים, משפטיים וחברתיים.
כיהודי, אני לומד כל חיי את פרשיות תזריע ומצורע התופסות מקום מרכזי בהלכות טומאה וטהרה. לצערנו הן עדיין אינן נוהגות בימינו. עם זאת יש בהן עקרונות יסוד מוסריים ומשפטיים. הצרעת היא עונש למי שעבר על איסור "רכילות ולשון הרע", שהוא מן העברות החמורות ביותר התלויות בדיבור. חכמינו אף דרשו את הכינוי "מצורע" כמין נוטריקון: מוציא שם רע. חמורים ביותר הם איסורי הליכת רכיל ודיבור לשון הרע. וכך לשון הרמב"ם: אי-זהו רכיל? זה שטוען דברים והולך מזה לזה, ואומר: כך אמר פלוני, כך וכך שמעתי על פלוני... הרי זה מחריב את העולם. יש עוון גדול מזה עד מאוד, והוא לשון הרע, ו...על בעל לשון הרע... אמר הכתוב: יכרת ה' כל שפתי חלקות, לשון מדברת גדולות.
אם כן, כיהודי, כלומד תורה, אני רואה בעיתונות פוגענית כוחנית ואלימה כ"לשון הרע ורכילות ממוסדת". כזו היא עיתונות שרלי הבדו. את הסוג הזה של עיתונות עלינו לבטל מכל וכל ולבער מתוכנו. עיתונות שהיא בעלת לשון הרע, שהיא הולכת רכיל וחיצי הרעל שלה פוגעים בכל הקדוש והיקר, זו עיתונות מחריבת עולם. כל מי שלומד כך את מקורות היהדות, את המשפט הלאומי והבינלאומי, חייב להוקיע ולגנות בכל תוקף את הפגיעה בנביא מוחמד. חייבים אנו כולנו להתנגד לעיתונות אלימה ופוגענית בדיוק כפי שעלינו להתנגד לאיסלאם ג'יהדיסטי אלים וכוחני ורצחני.
לסיכום: אני מגנה בתוקף את שרלי הבדו. אני מגנה עיתונות צהובה ושחורה. אני מגנה איסלאם ג'יהדיסטי הרוצח כל מי שאינו מאמין כמוהו. כיהודי מאמין, המקיים תורה ומצוות השם יתברך, אני רואה שותפות נפלאה עם איסלאם ועם כל דת ואידיאולוגיה המקדשים חיי אדם כבודו וחירותו. כצאצא נאמן לנביא משה, אכבד את הנביא מוחמד ואת כל הנביאים ואנשי הרוח שהם נכסי תרבות מקודשים של האנושות.

תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגנות שרלי הבדו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התבלבלת
אהרון שחר  |  18/01/15 11:46
2
צודק. כמו שפרסום הקלטות פוגע  ל"ת
הרב עוב  |  18/01/15 14:55
3
אכן, ״שותפות נפלאה״
יוסי פלס  |  23/01/15 23:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקריקטורות של מוחמד
אליקים העצני
מה משרת את מה? האם דמוקרטיה, ליברליזם ורב-תרבותיות הם תכלית שהארץ כפופה להם, או להפך - תחילה יש להבטיח לעם היהודי את ארץ ישראל, ובתוכה - ערכים כשוויון וזכויות אדם. זה "ההבדל הקטן" שעליו ילך העם לבחירות
דרור אידר
היהודים העולים אינם "בורחים" ארצה, אלא מגשימים את הציונות באופן הכי טהור. עתידו של העם היהודי הוא בארצו!
הרב אליהו קאופמן
יהודי צרפת צריכים לעזוב את הסינר ה"ממלכתי" של ישראל ולצאת להידברות ישירה עם הערבים והמוסלמים בצרפת, בדיוק כפי שעשו ועושים יהודיה החרדים של בריטניה וכמו שעשו ועושים זאת יהודי אנטוורפן הבלגית, ובדיוק כמו שחלק חילוני וחרדי כאחד עושה זאת בארה"ב, ואפילו בדרום אמריקה
עידן יוסף
השבועון הצרפתי הסאטירי יופץ בעוד עותקים מעבר למתוכנן תחילה ומשך מכירתו יוארך    מבצע הפיגוע נקבר בחשאי
עידן יוסף
דר שפיגל: בגל הפיגועים באירופה מעורבים עד 20 תאים רדומים    בלגיה מציבה מאות חיילים ברחובות בריסל ואנטוורפן    כתבי אישום בבלגיה בעקבות הפשיטה על מוקדי טרור    בריטניה לשוטריה: להגביר ערנות מחשש למתקפות טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il