X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צירופו של האלוף (מיל') ידלין, נועד להסתיר את ערוות הזרם הפוסט ציוני במפלגת 'המחנהציני' המצביע החרדי יקבע את דמות הממשלה הבאה
▪  ▪  ▪
עשוי להרחיב את התמיכה ב'מחנהציני'. עמוס ידלין [צילום: פלאש 90]
ידלין מצטרף לעבודה אחרי שמופז דחה ההצעה
עופר וולפסון
מקורבי מופז אומרים כי קיבל הצעה "לא רצינית" להיות משובץ במקום ה-20 וללא הבטחה להיות שר * ידלין יהיה מועמד המפלגה לתפקיד שר הביטחון הבא
לרשימה המלאה

צירופו המפתיע, לאחר הפריימריז, של האלוף (מיל') עמוס ידלין, קצין וג'נטלמן, למפלגת 'המחנהציני', משפרת במידה זו או אחרת את סיכוייה לרשת את השלטון ב-17 במרס, ולהרכיב את הממשלה הבאה. הכרזתו של בוז'י הרצוג, כי ידלין מיועד להיות הדמות הביטחוניסטית הבכירה בכוורת של העבודה ולשמש שר הביטחון בממשלת הרצוג-לבני, נועדה לשמש עלה תאנה ייצוגי, אשר יסתיר את ערוות סוללת המועמדים האנטי ציונים, שמיקומם בצמרת הרשימה הופך אותה מציונית לצינית.
אין ספק כי ידלין, אדם ללא רבב, ציוני נאמן, ובעל עבר ביטחוניסטי עשיר, עשוי להרחיב את התמיכה ב'מחנהציני'. מן הסתם נחוש בכך כבר בסקרי סוף השבוע הזה, שיעמיקו את הפער לטובת בוז'י הרצוג במרוץ שבין שתי הגדולות.
מצד שני, עדיין יהיה קשה למצביעים שבעבר הצביעו למפלגת העבודה, עם רשימת 'המחנהציני'. ישראלים שעדיין נוטפות מעיניהם דמעות התרגשות בעת שירת 'התקווה', אלה שמצדיעים לדגל הכחול-לבן, אלה שרואים במדינת היהודים את התגשמות חלום הדורות, יתקשו לתמוך ברשימה שהמועמדת מספר 3 בה, היא סתיו שפיר, ילדת שמנת, המפונקת משדרות רוטשילד, שלא עשתה דבר מועיל בחייה אבל נלחמת נגד השמעת 'התקווה', בטענה שזהו המנון גזעני.

"עובד רווחה ספוגי"
ציפי לבני ויצחק הרצוג [צילום: פלאש 90]

כדי לכבוש את ההנהגה, על-מנת "לחדש את 'תאליך אשלום' ולסיים את 'אקיבוש'", יהיה על לבני והרצוג להסתייע בשכירי חרב: מרצ, הערבים, לפיד, אולי גם כחלון וליברמן, וכנראה גם הסיעות החרדיות, שישמחו מאוד מאוד להיפרע משנוא נפשם נתניהו ולנקום בו שלא צירפם לקואליציה היוצאת

שפיר אינה מייצגת מיעוט מבוטל במפלגתה. להפך. לצידה העפילו לצמרת שלי יחימוביץ', שהודתה כי בעבר הצביעה לחד"ש האנטי ציונית; מרב מיכאלי שקראה לאימהות בשידור בגל"צ, לא לשלוח ילדיהן לשירות בצה"ל; פרופ' יוסי יונה שתמך בסרבני השירות; זוהיר בהלול, שבירך אישה לבנונית על שאירגנה אחד ממשטי המחבלים לעזה, וטען שזהותו הפלשתינית חזקה מזהותו הישראלית; והרכש החדש: קסניה סבטלובה, משוריינת מטעם לבני, עמיתת מחקר באחד ממכוני השמאל הקיצוני, הנהנה מתקציב של 20,000 דולר מכספי הקרן להחרבת ישראל, ועניינו ניהול תעמולה לכניעה מול הטרור המוסלמי, למשל הקמפיין למען התנצלות ישראלית בפני טורקיה בעניין ספינת המחבלים המרמרה. וזו כמובן רק רשימה חלקית.
ואם לא די בכך, מתברר שגם אישיותם של בוז'י הרצוג וציפי לבני, אין בה כדי להרגיע את מי שחרד לביטחון ישראל ועצם קיומה בג'ונגל שמסביב. הרצוג, כידוע, אינו מצויד ברקורד צבאי שיכול לבסס מהלכים צבאיים ומדיניים שיידרשו מעת לעת, אם יהיה ראש ממשלה. אפילו המאתרג הלאומי אמנון אברמוביץ', נאלץ להודות: "גם חזותו, קולו ונימוסיו, יאים יותר לראש ממשלה באוסטרליה או בקנדה... ההסכם המתמיה שלו עם לבני, חיזק את התחושה שמדובר בעובד רווחה ספוגי, ולא בנושא ונותן קשוח".
וכך גם מי שאמורה להיות סגניתו ומחליפתו ברוטציה, מיסיס קלין-לבני, הנעדרת רקע ביטחוני ממשי, אף שהיא מתפארת לשווא ב"שירותה החשוב" במוסד במשך שנתיים, בעוד שבפועל שימשה בתפקיד נטול חשיבות של תחזוק, במסווה של דיירת תמימה, דירת מסתור שהחזיק המוסד בפריס.
צירופו של ידלין עשוי אם כן לשפר את סיכויי השניים בבחירות שבעוד 54 יום. אלא שכדי לכבוש את ההנהגה, על-מנת "לחדש את 'תאליך אשלום' ולסיים את 'אקיבוש'", יהיה עליהם להסתייע בשכירי חרב: מרצ, הערבים, לפיד, אולי גם כחלון וליברמן, וכנראה גם הסיעות החרדיות, שישמחו מאוד מאוד להיפרע משנוא נפשם נתניהו ולנקום בו שלא צירפם לקואליציה היוצאת. לא מן הנמנע שהחרדים ימלאו הפעם את תפקידם ההיסטורי כלשון מאזניים שמכרעת בין ימין לשמאל.
וכאן הבן שואל: במקרה כזה, האם החרדים יתנו ידם לממשלה בראשות ציפוז'י, תמורת אתנן נכבד, גם אם יישב לצידם לפיד אוהבם? או שמא יעדיפו בכל זאת את הימין?
על-פי התבטאויות של בכירים חרדים, קיים חשש שהתסכול האופוזיציוני בשנתיים האחרונות, עלול להעבירם על דתם ועל דעת מצביעיהם. מן המפורסמות היא עמדתו השמאלנית של תומך אוסלו אריה דרעי, שאותה גייס פרקליטו של דרעי נבות תל-צור ערב ההכרעה בעניין עונשו, בתום המשפט בו הורשע: "איש לא יחלוק על עמדתו המתונה של אריה דרעי בנושאים האסטרטגיים של מלחמה ושלום... והוא מהווה דמות מפתח לקידום תהליך השלום והשלמתו עם חתימת הסכם שלום בין ישראל וסוריה". אפילו שמעון פרס הכיר בשמאלניותו וכתב לבית המשפט במאמץ להקל בעונשו של דרעי, כי "דרעי תרם תרומה משמעותית למהלכי השלום, מתוך אמונה כנה ועמוקה שתהליך זה יבטיח את בטחונה ועתידה של המדינה... בתמיכתו במהלכי השלום, תרם להכרעה בנושאים מהותיים... גילה מתינות ותרם לאיחוד הכוחות במאבק על השלום". אוסלו כבר אמרנו?
גם אלי ישי אינו טלית שכולה תכלת: ערב בחירות 2006 הוא הצהיר על חתירתו לקואליציה בראשות ותרן השטחים הידוע אולמרט, וסירב להצהיר כי יתנגד ל'התכנסות' שזמם אולמרט. הכיסא, גם בעיניו, מסתבר, מעל לכל.

"לקבל הרבה יותר הישגים"

ואילו ביהדות התורה נלהב לא פעם בכיר הסיעה משה גפני להתנתק מהימין: "כשאנחנו הולכים עם הליכוד אנחנו חוטפים. השמאל מנסה להוריד את ביבי, דרך המתקפה עלינו. תראו שאם נלך עם השמאל, פתאום לא תהיה הדרה, לא תהיה אפליה, לא יהיו כתבות נגד חרדים... יש לשקול ללכת עם השמאל. שם אפשר לקבל הרבה יותר הישגים" (26.12.11). ליטרת הבשר הם, על-פי גפני, חזות הכל.
הדברים בהחלט מעמידים בדילמה חריפה כל אותם יהודים חרדים, המעוניינים בקיומה של מפלגה חרדית, אך לא בהסגרת שטחי ארץ ישראל לידי טבחי דאעש ומרצחי החמאס.
הדילמה הזו הטרידה גם את ה'חוייזר' הרב יואל כהן, מבכירי חצר חב"ד (שזכה למעמדו הרם ולתוארו בזכות כוח זכרונו העצום, שבעטיו הוטלה עליו המשימה להאזין בשבתות לדרשות הרבי מלובאוויטש, לאצור אותן במוחו [בשל איסור כתיבה או הפעלת מכשיר הקלטה בשבת], ולהעלותן על הכתב בצאת השבת). ה'חוייזר' שנחשב לשופרו של הרבי מלובאוויטש, כתב השבוע בבטאון 'כפר חב"ד': "היות שישנם רבנים ומשפיעים, שעושים תעמולה להצביע עבור רשימה מסוימת, בטענה שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה החרדית ביותר, הנני להעיר... שלאחרי שראו בפועל ההנהגה של רשימה הנ"ל, צריך עיון גדול... ומכל זה מובן, דזה שיש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. מכיוון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע, שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעיתון הרשמי שלהם כותבים להפך) – הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה".
מה שהבין ה'חוייזר', אמור להבין כל בר-דעת: הצבעה לרשימה חרדית, עלולה להשליט ממשלת שמאל קיצוני, מקושטת בעלה תאנה ושמו ידלין. שלטונה עלול לאיים קשות על המפעל היהודי העצמאי במדינה היהודית, שבעניינה כבר אמר הרצוג: "הביטוי מדינה יהודית מוטעה לחלוטין".
"וְהַחַי יִתֵּן אֶל לִבּוֹ".

תאריך:  21/01/2015   |   עודכן:  21/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלה תאנה ושמו ידלין
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בוז'ולינה יכול לעשות מעשה טוב
פרי  |  21/01/15 11:13
2
לא יאומן
אהרון שחר  |  21/01/15 12:37
3
עמוס ידלין בשנת 2009 מסר מידה
ישע   |  21/01/15 18:33
4
האבודה ? מפלגה פוסט ציונית  ל"ת
בושה של מפלגה   |  21/01/15 23:57
5
ידלין, לא על דרך הקיצונים
ד"ר רון בריימן  |  23/01/15 15:37
6
שקיפות
הימאי  |  28/01/15 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אברהם פכטר
הגב' קירשנבאום הצהירה שתשמור על זכות השתיקה בפרשת החקירה על שחיתות סביב משרדה    הרצוג שמר על זכות השתיקה בפרשת החקירות של עמותות ברק    הם אינם היחידים אבל הם דוגמה לנבחרי ציבור שמזלזלים בציבור הבוחרים ובכנסת    מדוע? כי לפי החוק הקיים הם רשאים לעשות זאת, למרות שאתית ומוסרית זה פסול
יגאל כנען
הייתי מזמין את בנט במקום ליברמן, מהלך שהוא הכרח פוליטי    היהודי יציב, חביב, ימני בהגדרה, ושואף שלטון. הבית היהודי הוא המפלגה החילונית שיש בה הכי הרבה שומרי תורה ומצוות
יורם דורי
באמון הציבור זוכים על-ידי הצגת דרך, בניית אמינות, דיבור בגובה העיניים ולא בהפרחת שמות בחלל    חשוב לדעת שבבחירות מנצחים בהענקת תקווה. התקווה אינו רק ההמנון הלאומי אלא מתכון לניצחון בבחירות
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון ויש עתיד וקבע כי השימוש שנעשה בילדים בסרטון התעמולה של הליכוד שכביכול דלף לרשת - מנוגד לחוק    סתר את טענת הליכוד שמדובר בצילום של משחק תמים ואסר לפרסם את הסרטון בכל מדיה
יעקב עמר
במחשבי אני גוזר ושומר את הצהרות האדרנלין של כל הפוליטיקאים ולא רק של מרצ. ביום שלמחרת הבחירות אפסיק להתגעגע לעתיד ואחזור להיות נורמלי שיתגעגע רק לעבר. הדף השמור אצלי יהווה להערכתי הוכחה ניצחת לנזקיה האדירים של מחלת הבחירות של כל הפוליטיקאים שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il