X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מפגש עם מטופלים ועם העובדים במרכז לבריאות הנפש מציג באור אחר את הטיפול והתוצאות שמגיעות בזכותו
▪  ▪  ▪
תמונה שונה ממה שדמיינתי [צילום: AP]

אני רוצה לספר לכם המרכז לבריאות הנפש. כסטודנט לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן, השתתפתי במספר סיורים במקומות שונים, בכדי להכיר את מקצוע העבודה הסוציאלית על סוגיו השונים. הסיור שעליו אני רוצה לספר התקיים במרכז הקהילתי לבריאות הנפש - יפו.
כשראיתי את השיבוץ לראשונה עלה בי מעט חשש מהגעה למקום: בכל זאת זה לא תחום שאני מכיר או יודע עליו פרטים. אך כאשר הגענו למרכז, כבר מהרגע הראשון היה ניתן להבין שזה לא מה שחשבתי שיהיה, השקט שאפיין את המקום לא עלה בקנה אחד עם מה שדמיינתי.
במהלך הפגישה עם עידית שמנהלת את העובדים הסוציאליים במרכז למדנו על המחלקות השונות שיש במרכז (מרפאת מבוגרים/ילדים/קשישים, אישפוז יום, תחלואה כפולה ושיקום) ועל תהליך הקליטה שעובר כל פונה המגיע למרכז. הבנו שהפונים למרכז מגיעים אליו מרצונם החופשי ועובדים ביחד עם המטפלים כדי לשפר את איכות חייהם. כמו-כן עלו שאלות מיהו אותו מטופל "חולה נפש"? האם זהו אותו אדם שהיה בדמיוננו שמסתובב וצועק? או שאולי כולנו מעט "חולי נפש"? האם זה משהו מולד? או תהליך שיכול לצוץ לפתע בכל אחד ואחד מאיתנו?
לאחר מכן נפגשנו עם סטודנטים שמבצעים את ההכשרה המעשית במרכז, שהסבירו לנו על תהליכי העבודה עם המטופלים וסיפרו לנו על מקרים בהם הם מטפלים בכדי להראות את מגוון המקרים המגיעים למרכז. מהסיפורים השונים למדתי על שונות האנשים הפונים לטיפול: מקשישים, הסובלים מבדידות, דרך סטודנטים שחרדים מבחינות ועד ילדים עם פחדים שונים. במהל הסיור ראינו את המחלקות השונות והתמקדנו במחלקת השיקום שבה עוזרים לאנשים הסובלים ממחלות נפש שונות להסתגל לחיים על-ידי עבודה במרכז או ניסיונות לשלבם בעבודה מחוץ למרכז וכן ישנם חוגי אומנות ויצירה שונים.
הסיור נסגר במפגש עם אחד המשוקמים במרכז שסיפר לנו את סיפור חייו המרתק, התאונה שיצרה אצלו חרדות ותפקוד לקוי ואשר גרמה לו לאבד את מקום עבודתו ומשם גם את מעמדו בקרב המשפחה והחברים, ניסיונות הטיפול השונים שלא צלחו וכל פעם מחדש דרדרו עוד יותר את המצב ולבסוף המפגש עם הרופא הנכון שידע להכיל ונתן לו הרגשה טובה ובכך גרם לו להחליט שעליו לשקם את חייו צעד אחרי צעד בהתמודדות עם הפחדים והחרדות.
בסופו של דבר הוא מגלה בעצמו כישרונות ציור וכתיבה מופלאים ועל-ידי כך הוא מתגבר על הפחדים אט אט ומצליח לחזור לתפקוד כמעט רגיל ואפילו למצוא בעצמו כוחות שלא ידע עליהם ולהפוך להיות סקיפר מקצועי, דבר שלא דמיין לעצמו מעולם! המפגש עם אריה נחרט טוב בזיכרוני וחידד את החשיבות של הפניה למטופלים בצורה טובה וחיובית שיכולה להוביל אותם לשינוי ובנוסף העלה בי את היכולת להתגבר על הפחדים על-ידי התמודדות איתם ולא על-ידי דחיקה שלהם.
הסיור במרכז העלה בי התפעלות ענקית מהעובדים במקום שמטפלים במספר רב של מטופלים ועם זאת עושים את העבודה במסירות ובצורה טובה. הדגש בטיפולים הוא על לא על הבעיות אלא על היכולות של הפונים דבר שיוצר אווירה של עידוד וצמיחה, אני מרגיש שלמדתי הרבה דברים מהסיור והאנשים שפגשתי ועל כך ברצוני להודות להם.

הכותב הוא סטודנט לעבודה סוציאלית
תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
המחזמר ששינה את פני עולם מחזות הזמר כליל היה "שיער", מאת ג'רום ראגני וג'יימס ראדו למוזיקה של גאלט מקדרמוט, שעלה בברודווי ב-1968. המחאה כנגד מלחמת ויטנאם הפכה לאבן דרך בתולדות המחזמרים. כך גם הפקת התיאטרון הקאמרי של "שיער" ב-2015 מחזירה אותנו לימי הזוהר של מחזות הזמר הרוקיסטיים
יואב יצחק
כך פסק בית המשפט העליון, בערעור שהגישו בני הזוג ויגה והרמן גרשים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שדחה תביעתם    "המערערים לא הוכיחו מהם הסכומים שנגבו מידם ביתר כאמור, ומשכך לא הוכח הנזק הנטען"
יואב יצחק
אחד הבוררים הידועים והעסוקים, שופט בדימוס, אימץ לעצמו שיטה: לסחוט כספים מלקוחותיו. לא פחות.    פעם אחר פעם הוא דורש כספים מעבר להסכם הבוררות שנחתם עימו, וחסר למי שלא יסכים לשלם...
אלעזר לוין
עו"ד איתיאל בן-פורת ושותפו דור ריטמן עומדים בימים אלו במרכזה של סערה כלכלית-משפטית שהגיעה לבית המשפט העליון: האם יוכלו יזמים להפעיל את תמ"א 38 באבן גבירול, אחד הרחובות המרכזיים של תל אביב? ומה תהיה המדיניות לגבי התחדשות עירונית? והוא בכלל רוצה רק לחזק, לבנות ולהרוויח
אריאל י. לוין
אפרים ענבר ועמיר רפפורט אומרים שאפשר רק לנהל את הסכסוך הישראלי-פלשתיני    אובמה ממשיך לא להבין את המציאות במזה"ת    כל עוד אין שינוי בחינוך הפלשתיני - לא יהיה פתרון לסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il