X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציבור אינו אידיוט, להפך, הוא חכם דיו לדעת מי ראוי לייצג אותו בשאלות גורליות ומי מוטב שילמד איך משחקים את המשחק הפרלמנטארי מן היציע. אי-אפשר ששעתה של הנחמה הזאת רחוקה
▪  ▪  ▪
מדובר על הכנסת לא על פטיסרייה [צילום: פלאש 90]

המנדטוריה הפכה לקונדיטוריה. הציבור, שיותר מדי פוליטיקאים בכירים מתייחסים אליו כאל מאגר מתעורר של טיפשים, נקרא למלא תפקיד בטרגי קומדיה אבסורדית. מדינה שיש לה צורך קיומי להחליט על דרכה המדינית, הכלכלית, החברתית, הביטחונית, נקראת לשלוח לכנסת ידוענים שדבר לא היה להם עם העולם בו מתגבשת השקפת עולם פוליטית. משתמשים בהם כבמגנטים למנדטים. אופים רשימה המוצגת כאידיאולוגית כביכול, ובוזקים עליה מועמדי מתיקה שלא הוכיחו מעולם את זיקתם הרעיונית לציבור אותו הם נשלחים לייצג.
בעצם לא. הם לא נקראים לייצג אף אחד. זה לא שם המשחק. הם נקראים להביא הישגים לרשימה ההולכת בארץ של גורלות לבחירות על רייטינג ויהיה מה. זה בלתי רציני עד כדי חוסר אחריות דמוקרטית. לא שהידוענים אינם בעלי יכולת. לא שהם חסרים את נתוני האמת המצדיקים את יוקרתם בתחום הישגיהם המרשימים. כולם מכובדים. כולם אינטליגנטים. כולם שרמנטיים. כולם ראויים. כל אחד בתחומו. מסי ורונלדו הם הכי טובים בעולם. בכדור רגל. במגרש שלהם. אי-אפשר להגיע להישגים אליהם הגיעו בלי אינטליגנציית המשחק. אבל לא כל משחק. כדור רגל כן. לא בטוח שגם פוטבול אמריקני. מאמן שהיה בוחר במסי לקבוצת פוטבול מפני שמסי מושך קהל, היה מוצא עצמו ליום אחד בטור רכילות וביום שלאחריו בתור לקבלת דמי אבטלה.
כמובן שמסי לא היה מסכים לפיתוי מראש. הוא היה דוחה את הפנייה. לא רק שהיה אומר ככל הנראה שהוא לא בנוי לכך כמו שכל אחד יודע, אלא כנראה היה אומר גם שהוא לא אוהב שמשתמשים בו. זה העניין. זה מגונה להשתמש בבני אדם, להפוך אותם לאמצעי. זה מגונה למחזר וזה מגונה למחוזר. יכול להיות שבעולם של ערכי עורמה ושל עקרונות בהם לא להיות פראייר עומד בראש הדיברות המחייבות, יאמר הציבור כי המחוזר הוא לא פרייר. מי שחושב שמשתמשים בו ירשום לפניו כי להפך, הוא משתמש בפוליטיקאי העושה ממנו חבר כנסת. הוא המערים. הוא הזוכה. הוא הספורטאי הגאוני....יכול להיות. בקונדיטוריה הזאת לא יודעים יותר מי אופה את מי.
אמת. מה שברור הוא שהעוגה הנאפית נעשית חסרת טעם יותר ויותר, כי בסופו של דבר מדובר על הכנסת, לא על פטיסרייה. על גורלות. לא על משחקי כיבוש. על אמת. לא על העמדת פנים.
הנחמה האחת היא שהאלוהים, חכם הרזים, ההופך מיליונים לציבור, בו דעותיהם של בני האדם שונות כמו שפרצופיהם שונים, עושה ניסים וצר את הציבור כיצור בו היחד חכם שבעתיים מן היחיד. ועל כן, פשוט לא ייתכן, כי מי שמתייחס לציבור כאל בעל חיים שהאבולוציה תמרנה אותו לכיוון של הכסילות לא יתעורר פתע בשוק כשהוא ילמד על בשרו 'חידודין חידודין' כי לא, כי הציבור אינו אידיוט, להפך, כי הוא חכם דיו לדעת מי ראוי לייצג אותו בשאלות גורליות ומי מוטב שילמד איך משחקים את המשחק הפרלמנטארי מן היציע. אי-אפשר ששעתה של הנחמה הזאת רחוקה.

תאריך:  28/01/2015   |   עודכן:  28/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שם המשחק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם לא אידיוט
אהרון שחר  |  28/01/15 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
צ'לו רוזנברג
נתניהו בלחץ, ובמצבים כאלה אין כמו נשק ההסתה כדי לגרום לדה-לגיטימציה של מחנה ציוני באמת, מה שעלול להביא לתוצאות הרסניות
איתמר לוין
קיבל את ערעורו של דיכטר על ההחלטה להפסיק את הספירה החוזרת בקרב בינו לבין חוטובלי על המקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה עתירה שהגישה ח"כ זהבה גלאון לצו מניעה נגד שר הבינוי והשיכון בשל תוכניותיו להרחבת בניה ביישובי יהודה והשומרון לצורך קליטת עולים מצרפת    "המכתב כבר נשלח והמעשה עשוי, התוכניות לא מקודמות מעשית"
מרדכי ליפמן
בנימין נתניהו דומה בעיניי לילד הסותם באצבעו את החור בסכר. האגדה מספרת כי הפעולה הזו הייתה יעילה מאוד. אני קורא לראש הממשלה: סע! והלוואי שתצליח בשליחותך למען עם ישראל
יוסף אליעז
על נסיעת ראש הממשלה לנאום בפני שני בתי הקונגרס    ה'עליהום' על רעייתו שרה נתניהו    מדינת ישראל יכולה להשתבץ בקלות בין המדינות המושחתות    הפיזוזים של לבני ומופז    ומה קורה בצמרת המשטרה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il