X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה המצרית זועמת על ממשל אובמה בעקבות פגישת נציגיו עם משלחת של תנועת "האחים המוסלמים" המוגדרת כארגון טרור. תנועת "האחים המוסלמים" מנהלת מסע השמצה של הנשיא המצרי א-סיסי בארצות הברית
▪  ▪  ▪
אובמה. קונה לו שונאים גם במצרים [צילום: AP]

ההנהגה המצרית לא אהבה, בלשון המעטה, את העובדה שנציגים של מחלקת המדינה האמריקנית נפגשו באופן רשמי עם משלחת של תנועת "האחים המוסלמים" במצרים שהוכרזה על-ידי הנשיא המצרי א-סיסי כארגון טרור.
הפגישה עימם התקיימה יומיים לפני פיגוע הטרור הגדול בצפון סיני שעשה ארגון "אנצאר בית אלמקדס", המזוהה עם דאעש, בשבוע שעבר.
תנועת "האחים המוסלמים" הנלחמת בכל כוחה במשטרו של א-סיסי, תומכת בפעילותו של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" נגד הצבא והמשטרה של מצרים ומסייעת לו באופן מעשי באמצעות הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, שהיא תנועת הבת שלה, ברצועת עזה.
סאמח שוכרי, שר החוץ המצרי, אמר ש"איננו יכול להבין את המגעים שעשה הממשל האמריקני באמצעות משרד החוץ שלו בעת שנפגש עם נציגי משלחת "האחים המוסלמים".
בהנהגה המצרית כועסים על ממשל אובמה ואומרים, באופן בלתי רשמי, כי הפגישה נותנת לגיטימציה למעשי הטרור של תנועת "האחים המוסלמים" במצרים.
מסעוד אל חנאווי,אחד מהפרשנים המצרים הידועים של בטאון השלטון המצרי "אלאהראם" פרסם מאמר חריף תחת הכותרת "דם החללים הוא על הבגדים האמריקנים".
במאמר הוא תקף את פגישת נציגי מחלקת המדינה האמריקנית עם נציגי תנועת "האחים המוסלמים" אשר לטענתו דבר קיומה נחשף בניגוד לרצונו של הממשל האמריקני וגרם לו מבוכה.
כמו-כן כתב: "אינני מנקה את הנשיא ברק אובמה וחברי הממשל שלו מהדם של חללינו הקדושים בכוחות המזויינים ובמשטרה שנפלו כקורבנות בצפון סיני בשבוע שעבר, הדם מלכלך
את בגדיהם של "האחים המוסלמים" ושל האמריקנים כמו שהוא נוטף מידיהם של אנשי חמאס, הטורקים והקטרים".
הפעילות המדינית של "האחים המוסלמים" בארה"ב נגד משטר סיסי
במישור המדיני פועלת תנועת "האחים המוסלמים" נגד משטרו של א-סיסי באמצעות מגוון של פעילויות בארצות הברית שכן ממשל אובמה מתייחס אליה כתנועה פוליטית לגיטימית ואינו מגביל את פעילותה ותנועות חבריה.
רק בימים האחרונים נמסר כי התנועה מתכוונת להקים שלוחה של המפלגה בשיקגו.
משלחת של גוף הנקרא "המועצה המהפכנית" שהקימו "האחים המוסלמים" בטורקיה נפגשה ב-27 בינואר עם נציגים של מחלקת המדינה בוושינגטון, היא כללה את ווליד אלשוראבי מתומכי "האחים המוסלמים" שנמלט ממצרים ומהא עזאם יו"ר המועצה.
עימם השתתפו בפגישה נציגם מטעם הפרלמנט של "האחים המוסלמים" בטורקיה, ג'מאל שחמאת, חבר מועצת השורא ועבד אלמג'יד אלדרדירי הדובר לשעבר של מפלגת "החופש והצדק" במצרים".
במהלך שהותם בארה"ב הם נפגשו גם עם חברי קונגרס ובית הנבחרים.
במרכז הפגישות עמד המצב במצרים, הם מתחו ביקורת קשה על שלטונו של א-סיסי וביקשו מארצות הברית שתפעל להחזרתם לזירה הפוליטית באמצעות קריאה פומבית למשטר המצרי.
כמו-כן נפגשו נציגים של "האחים המוסלמים" עם נציגי ארגון human rights watch ומסרו להם חומר רב על הפרות זכויות האדם במצרים.
על-פי מקורות שונים, הפגישות עם פוליטיקאים אמריקנים נועדו לשכנע אותם להפסיק את הסיוע הצבאי והכלכלי למצרים. הם ניסו לצייר תמונה שבמצרים מתרחשת "מלחמת אזרחים והשמדה המונית".
בפגישה עם נציגי מרכז קרטר, ניסו נציגי "האחים המוסלמים" ליצור זיקה בין הסיוע האמריקני
למצרים ובין הדרישה לשחרר מהכלא המצרי את פעילי התנועה שנעצרו מאז עליית א-סיסי לשלטון. כמו-כן הם נפגשו עם קית' הארבר, השגריר האמריקני במועצת זכויות האדם של האו"ם כדי לדון במצב זכויות האדם במצרים.
מחלוקת בתוך תנועת "האחים המוסלמים"
הפגישה של נציגי משלחת "האחים המוסלמים" עם נציגים רשמיים של מחלקת המדינה האמריקנית עוררה מחלוקת רבה בתוך התנועה ועל-פי מקורות איסלאמיים היא עלולה אף להביא לפיצול פנימי.
השיח' פואד אלדוואליבי, מבכירי התנועה, הגדיר את הפגישה במילים "בגידה גדולה".
הוא הוסיף כי מה שעשו חברי המשלחת " הוא אסון לכל התנועות האיסלאמיות ודבר שיזיק לתנועת "האחים המוסלמים".
ממדוח אסמעיל,אחד מעורכי הדין של התנועות האיסלאמיות בטורקיה כתב בדף הפייסבוק שלו כי "הוא מתנער מכל קשר עם הממשל האמריקני.
לסיכום
דוברי מחלקת המדינה טענו כי הפגישה עם נציגי "האחים המוסלמים הייתה "פגישה שגרתית" אך נראה כי ממשל אובמה מעריך כי לתנועת "האחים המוסלמים" נכון עוד תפקיד חשוב בזירה הפוליטית המצרית וייתכן שהיא עוד תשוב לשלטון, לכן הוא מעוניין לשמור את כל הקלפים בידיו.
הממשל האמריקני קיים את הפגישה עם נציגי "האחים המוסלמים" למרות טענותיו של הנשיא המצרי כי התנועה הזו מעורבת במעשי טרור ופועלת, בעצם ימים אלה, לשבש את ההכנות לבחירות לפרלמנט והוועידה הכלכלית הגדולה בשרם א-שיח' בחודש הבא.
למרות המחלוקת הפנימית בתנועה, נראה כי מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עליית הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי לשלטון, נחושים להמשיך במאמציהם להפיל את שלטונו והם ימשיכו בפעילות המדינית נגדו במדינות העולם.

תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשחק של אובמה בפוליטיקה המצרית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני, אטינגר וקידר
אהרון שחר  |  4/02/15 08:57
 
- מיום כניסת אובמה למערכת הבחירו
תרח  |  4/02/15 13:28
2
"מלך" העולם ליום אחד-אובמה
סיסי צודק.  |  4/02/15 10:51
3
ממשל אובמה הוא פגע רע במזה"ת ל"ת
פלמוני  |  4/02/15 11:38
4
חוסיין אובאמה מסוכן למערב ולמז
קורןנאוה טבריה  |  4/02/15 11:39
5
האמת?
שמ  |  5/02/15 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
התמונה מתבהרת מרגע לרגע: מהפך הוא, בינתיים, חלום בהקיץ. בראש ההרכב הקואליציוני הבא יעמוד הליכוד, בהנהגת נתניהו. ישתרכו אחריו כל יתר תומכיו - מהבית היהודי, כולנו, ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות
ציפורה חלפון
אין זה עוד סוד, שיש ביקוש נמוך לגיוס המדים הכחולים ושקשה למשוך מועמדים בעלי נתונים גבוהים למשטרה. ירידה זו נובעת בעיקר מהתדמית הפגומה שיצרה המדינה לשוטר הממוצע. שכר נמוך, היעדר אפשרויות קידום ללא קשרים ותדמית ציבורית שלילית
מרדכי ליפמן
צ'רצ'יל היה המדינאי הבריטי הראשון וכנראה גם היחיד, שתמך באופן ברור בשאיפות התנועה הציונית. בביקורו באוניברסיטה העברית הצהיר: ליבי מלא אהדה לציונות... אני מאמין כי הקמת בית יהודי בפלשתינה תביא ברכה לכל העולם
רונית מלמד
במקום שבו קיים רוב משמעותי לגברים אין זה פלא שהשיח המוביל במקום הוא כוחני, בוטה ותקיף, לפעמים על גבול האגרסיבי. במצב זה, אך טבעי שחלק מחברות הכנסת יסגלו את ה"גינונים הגבריים" הקיימים במשכן ויידבקו במגפת ה"צעקת" כדי שקולן יישמע
ד"ר רון בריימן
הסכנה היא שכמו בממשלה היוצאת, שוב עלול נתניהו לשגות, להושיט ללבני גלגל הצלה ולצרפה לתפקיד בכיר בממשלתו, ולהיווכח שוב שהכניס סוסה טרויאנית לממשלתו. מצב כזה איננו סכנה רק למרצ ולהרצוג, אלא לכלל אזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il