X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי צוותי אמבולנסים של מגן דוד אדום המביאים חולים לבתי החולים ממתינים עם החולים בתור עד לקבלתם על-ידי הרופאים, לעיתים שעות רבות, במקום לצאת עם האמבולנסים ולסייע לחולים ולנזקקים
▪  ▪  ▪
חדר מיון. הרפואה הציבורית קורסת [צילום: AP]
תור בחדר המיון [צילום: אלי אלון]

מסתבר כי ההנחיות אוסרות על צוותי האמבולנסים המגיעים עם חולים לבית חולים לעזוב את החולה גם לאחר הגיעו לבית החולים וגם אם הוא מוקף בבני משפחה עד שהרופא ניגש אליו ומתחיל לטפל בו. וכך "מושבת" האמבולנס וצוותו, לעיתים במשך שעות, דבר שעלול להביא בעקיפין להמתנה גדולה יותר של אלה המזעיקים אמבולנס ואף לפגיעה בבריאותם ושלומם של בני אדם. זה נשמע הזוי אבל זו מציאות.
נחשפתי לסיפור הזה שהוא מקומם ואפילו שערורייתי במידה מסוימת,בתחילת השבוע, כאשר צוות מגן דוד אדום הוזעק להביא מביתה את קרובת משפחתי אישה מבוגרת המתקרבת לגיל 90 לחדר למיון בבית חולים"שיבא".אני וצוות האמבולנס המתנו בתור 4 שעות! עד שקיבלו את האישה.בחלט לא נעים ומביש. שמתי לב שיחד אתנו בתור ב"שיבא" ממתינים צוותי אמבולנסים רבים של מד"א. שוחחתי עם חלק מאנשי הצוותים של מד"א וכולם אמרו לי שההנחיות מחייבות אותם להישאר ולהמתין צמודים לחולים עד להגעת רופא שיקבל את החולים וכל משך אותו זמן הם "מושבתים" אסור להם להיענות לקריאות אחרות. גם אם ההמתנה בתור תימשך שעות. הם סיפרו לי שהדברים הם בגדר נורמה. יש ימים שאנחנו מחכים בבית חולים עם החולים חצי שעה ויש מקרים שאנו מחכים איתם שלוש שעות ואף יותר.
עושה רושם שחלק מאנשי הצוותים דיי התרגלו לישיבה הממושכת בבית החולים ואולי אף נהנים מכך הם משוחחים אחד עם השני, שותים קפה "זה עדיף מאשר לרוץ אחרי חולים חדשים", סיפר לי אחד החובשים ספק בצחוק ספק ברצינות.
אין לי תלונות על הצוותים של מד"א אני יוצא מנקודת הנחה שאלה ההנחיות שהם קיבלו והם בסך-הכל מסורים וממלאים את תפקידם ברצינות, אבל הדבר גורם ל"השבתת" אמבולנסים לא מעטים לשעות ארוכות דבר שאף עלול לפגוע בחיי אדם.
ראוי שהנושא ייבדק וילובן עם משרד הבריאות ותימצא הדרך לשחרר את האמבולנסים תוך זמן קצר מזמן הגעתם לבית החולים כדי שיתפנו לטפל בחולים אחרים.

תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שעות בתורים בבית החולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף להתעסק עם בקבוקים
אהרון שחר  |  4/02/15 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב עמר
בומים מפלגתיים ככלל לרוב חוזרים אל משגריהם כבומרנג. על אחת כמה וכמה כאשר הם תופסים פוזה של ביביבומים תקשורתיים תמימים למראה
מנחם רהט
בני בגין נתפס כנציג אותנטי של המחנה הלאומי, אבל לפעמים שוכח את שולחיו ומתקרב למרצ
אליקים העצני
ראש הממשלה מזכיר מדי פעם שמדינת ישראל היא יחידה בעולם שבפירוש מאיימים להשמידה, ואף עושים את ההכנות המעשיות הדרושות לכך. זה נכון. אבל מי יזכיר שבתוך הארץ הזאת יש ציבור יהודי שמעליו תלוי איום של השמדת יישוביו, וגם לקראתו נעשות ההכנות המעשיות, ובראש כולן - ההקפאה?
עמי דור-און
כאשר קורא תמים קונה את העיתון הוא איננו יודע שבעצם הוא מכניס למוחו, כמידע לגיטימי "כשר למהדרין", טקסטים פרסומיים שגובשו, נכתבו וזהותם האמתית הוסוותה, על-ידי מי שהרבה במחיר
איתן קלינסקי
פעילי הימין בישראל אינם נזעקים למסיבת עיתונאים היסטרית, כשמיליוני דולרים שנצברו מרווחי תעשיית ההימורים - מושקעים באופן חוקי בעיתון בישראל. אני מסופק אם החוקיות הזו הייתה מסתדרת אם הכספים היו מיועדים לעיתונות התומכת ברעיון של שתי מדינות לשני עמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il