X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת הבדיקה איבדה אמונה המוחלט של מדינת ישראל, כצד לסכסוך המתברר בעניין החקירה שמנהל האו"ם בקשר ללחימה בעזה, ולא ניתן לכפות על מדינת ישראל להמשיך ולתת מנדט חוקי וגם/או מוסרי לחברי ועדה זו
▪  ▪  ▪
וויליאם שאבאס. הצדק עם נתניהו [צילום: AP]

להבדיל מהתייחסותו הציבורית של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בכל הקשור ל"פרשת הבקבוקים", בה טען הוא, שרודפים את אשתו, בגלל שהוא מתמודד לבחירות הקרובות, תוך שהוא התעלם לחלוטין מאי נכונותן וגם/או אי-נכונותן של ההאשמות שתלו באשתו בדבר פדיון הבקבוקים - הרי הפעם בפרשת וועדת שאבאס ודרישת מדינת ישראל להדחתו של פרופ' וויליאם שאבאס וביטול קיומה של וועדת שאבאס, הצדק עם בנימין נתניהו, במאת האחוזים.
מתברר ומסתבר, כי הפרופסור הנכבד, וויליאם שאבאס אמור להיות אמון, ראש וראשונה, על הוגנות ואוביקטיביות כלפי כל הצדדים המעורבים בעניין הלחימה בעזה, קרי, מדינת ישראל והחמאס, כאחת - "שכח" לגלות, לפי חובת הגילוי הנאות המוטלת עליו, שהוא סיפק, בעבר, שירותיי ייעוץ, באופן פרטי ובתשלום, לאש"ף.
בכל הכבוד הראוי, שום תירוץ לא יעמוד לו, לפרופסור הנכבד, וויליאם שאבאס, האמור להכיר עקרון ההוגנות ואי היות מי המשמש בתפקיד ציבורי, הנזקק לאמון מוגבר של כל הצדדים, בדבר חובתו היסודית, להודיע לשני הצדדים, כי הוא סיפק - בעבר - שירותיי ייעוץ באופן פרטי ובתשלום. עקרון ההוגנות ואי היות צד חשוד על היותו מוטה ועל פיתוח דעה קדומה, לטובת צד מסוים לסכסוך ולטובת צד אחר לסכסוך, בעל אופי משפטי וגם/או אחר, מוכר לכל סטודנט מתחיל למשפטים. זו היא גם הסיבה מדוע שופטים נדרשים לגלות היכרות קודמת עם מי מבעלי הדין וגם/או קיום יחסי ידידות חריגים בינם לבין עורכי-הדין המייצגים מי מהצדדים המתדיינים בפניהם. גילוי זה והשפעתו, אם בכלל, על נטייתו של השופט או מי שדן בסכסוך - בהיותו בעל מעמד שיפוטי וגם/או מעין שיפוטי - מסור לשיקול דעתם של הצדדים המתדיינים, אשר יכולים להחליט, בעקבות גילוי זה, אם להעביר השופט או הגורם הדן בסכסוך, מתפקידו כשופט וגם/או מתפקידו כמי שדן בעניין שיפוטי וגם/או מעין שיפוטי, מתפקידו.
עצם העובדה, שפרופ' וויליאם שאבאס הנכבד, לא טרח לגלות עובדת היותו - בעבר - מי שהעניק שירותיי ייעוץ בתשלום לאש"ף, קודם לכך שהסכים הוא לכהן כיו"ר וועדת החקירה של האו"ם ללחימה בעזה, פוסלת אותו, באופן מיידי, מלהמשיך ולכהן בתפקידו כיו"ר הוועדה.
אין כל מקום, בכל הכבוד הראוי, להבחנה המלאכותית, שמנסה ליצור פרופ' וויליאם שאבאס, בינו לבין הוועדה עצמה, בטיעון הנבוב והקלוש, לפיו יש להבדיל בינו לבין הוועדה שבראשה כיהן הוא, עד מועד התפטרותו. אין גם לקבל מינויה של מי שהייתה אחת מחברות וועדת חקירה זו, לתפקיד יו"ר חלופי לוועדת החקירה, שכן יש מקום לפסול, מיניה וביה, כל ראייה וכל החלטה, כמו-גם כל החלטה עתידית, של וועדת חקירה זו, המסתמכת על דברים, עובדות ונימוקים שהיו נגד עיניו של יו"ר הוועדה, קודם לכן וגם/או אשר היה הוא שותף להם, כאשר הדברים נכונים, במשנה תוקף ובמשנה של חומרה, גם באשר לתקופה שקדמה למועד התפטרותו, מתפקיד יו"ר הוועדה.
הבידול בין יו"ר וועדת חקירה, לבין וועדת החקירה, שעה שיו"ר וועדת החקירה פוסל עצמו, מיוזמתו הוא, מלשמש בתפקיד יו"ר וועדת חקירה, כאשר מעלים נגדו טענות של אפשרות למשוא פנים וגם/או להיותו מוטה בדעתו, לטובת צד לסכסוך ולרעת צד אחר לאותו סכסוך, אינו רק בידול בין תפקוד יו"ר הוועדה, להמשך תפקודה של הוועדה, שבראשה ישב הוא ראש, עד שהתפטר מתפקידו כיו"ר הוועדה, אלא טענות אלה של משוא פנים וגם/או של הטיית דעתה של הוועדה, לטובת צד לסכסוך ולרעת צד אחר לאותו סכסוך, המתברר וגם/או שהתברר, בפני חברי הוועדה, קודם להתפטרותו של יו"ר הוועדה, משליך ומשפיע גם על המשך תפקודה של הוועדה ועל זהות ומיהות חבריה.
לכן, צודק ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לחלוטין, בכך שהוא דוחה את הבידול המלאכותי שמנסה פרופ' וויליאם שאבאס ליצור, בינו לבין הוועדה, כמו-גם ניסיונה של יו"ר הוועדה החדשה - ששימשה עד למינויה, כיו"ר הוועדה החדשה, כחברת וועדה זו להמשיך בעניינים ולהמשיך בסדר היום הרגיל, כאילו לא אירעו דברים מעולם. וועדת הבדיקה על כלל חבריה איבדה אמונה המוחלט של מדינת ישראל, כצד לסכסוך המתברר בעניין החקירה שמנהל האו"ם בקשר ללחימה בעזה ולא ניתן לכפות על מדינת ישראל, להמשיך ולתת מנדט חוקי וגם/או מוסרי, לחברי ועדה זו, להמשיך בתפקידם, כאילו לא התפטר יו"ר וועדה זו, בשל טענות של משוא פנים אפשרי, שהועלו נגדו בידי ממשלת ישראל, המשליכות גם על עצם זכאותם של שאר חברי הוועדה, להמשיך ולדון בעניינים, כבעבר.
המשפט הבינלאומי מכיר בסוגיה של משוא פנים ואפשרות של הטיה של שופט וגם/או של בורר וגם/או של בעל תפקיד שיפוטי וגם/או מעין שיפוטי, היושב בראש טריבונל שיפוטי וגם/או מעין שיפוטי, דוגמת וועדת החקירה של האו"ם, שהוקמה כדי לברר טענות שהועלו כלפי מדינת ישראל, במסגרת הלחימה האחרונה בעזה, במבצע "צוק איתן". טענת משוא פנים ואפשרות של הטיה, נשאבה מתוך המשפט הפרטי והעסקי אל תוככי המשפט הבינלאומי, בשינויים המחויבים, אולם עקרונותיה של טענה זו, נשארו זהים, בכל הקשור ליישומם, במשפט הבינלאומי.
לכן, לא ניתן לטעון כלל וכלל טענה מסוג זו שהעלה יו"ר הוועדה הקודם, פרופ' וויליאם שאבאס, כי יש להבדיל ולבדל בינו לבין הוועדה, שכן וועדת החקירה של האו"ם ללחימה בעזה ויו"ר וועדת החקירה של האו"ם, ללחימה בעזה, חד הם. כל ניסיון בידול שכזה, הינו ניסיון מלאכותי, שלא יצלח ולכן טוב עושה ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו, שאינם מניחים לנושא זה, לרדת מסדר היום הציבורי.
כל עוד לא תבוטל וועדת החקירה של האו"ם, לבדיקת טענות שהועלו כלפי ישראל, בקשר ללחימה במבצע "צוק איתן", בעזה, בהרכבה הנוכחי והיא תתחיל עבודתה מלכתחילה בהרכב חדש, בלתי מוטה ושאינו חשוד במשוא פנים לרעת מדינת ישראל, הרי איבדה וועדת החקירה של האו"ם, לענייני בדיקת התנהגותה של מדינת ישראל, בתקופת הלחימה בעזה, כל מנדט מוסרי וגם/או כל מנדט משפטי, להמשיך בתפקידה זה. תוצאות והחלטות וועדה זו, בהרכבה הנוכחי, איבדו מתוקפן וממשקלן, המשפטי והמוסרי, גם יחד, על כל המשתמע והכרוך בכך.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפעם הוא צודק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה
שמ  |  4/02/15 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק ליסק
תושבי מעוז התנועה האיסלאמית - השוללת כל עבר יהודי בארץ זו, וטוענת שהם אדוני הארץ וזוהי אדמה ערבית מקדמת דנא, והיהודים הם קולוניסטים אירופאים - היגרו לכאן מארצות ערב בין שלהי המאה ה-17 לאמצע המאה ה-19
יניב הלפרין
הפריצה בוצעה לאתר של ארכיב 2000, שמאחסנת את המסמכים המיועדים לגניזה של כלל משרדי הממשלה    חלק מהמידע הועתק, אולם לא נגרם כל נזק
יוני בן-מנחם
המצב הכלכלי המתדרדר בשטחי הגדה ורצועת עזה ותחושת התסכול מהיעדר אופק מדיני, יוצרים מתכון מהיר לפיצוץ. העולם הערבי עסוק בבעיותיו והקהילה הבינלאומית אדישה. בשטחים מדברים על אינתיפאדה חדשה וחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה
איציק וולף
הסופר עמוס עוז מתריע מפני מדינה ערבית מהים ועד לירדן אם לא תהיינה שתי מדינות - יהודית ופלשתינית - זו לצד זו    "הדרך היחידה למנוע מדינה ערבית היא דיקטטורה עם סממנים גזעניים, שתדכא גם ערבים וגם את מתנגדיה היהודים"
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר בחמאס חוזר ומאשר: יאסר ערפאת נתן אור ירוק לבצע פיגועי טרור ערב אינתיפאדת אל-אקצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il