X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצלחתו של יוסי יונה בבחירות המקדימות במפלגת העבודה, מובילה למסקנה שבדומה לנסיונו של פייגלין להשתלט על הליכוד, מנסים הקומוניסטים של חד"ש להשתלט על מפלגת העבודה
▪  ▪  ▪
שפיר. הסוואה [צילום: פלאש 90]

רבים מאיתנו שמעו על ספריו המפורסמים של ג'ורג' אורוול, 1984 וחווות החיות, וחלקנו אף למדו בתיכון את סיפורו Shooting an elephant. אך נראה שרק מעטים מכירים את תולדות חייו של האדם המיוחד הזה. אורוול, שנולד בשנת 1903, למד באמצעות מלגה בבית הספר איטון, שנחשב ליוקרתי ביותר באנגליה, ולאחר מכן שירת שש שנים במשטרת האימפריה הבריטית בבורמה. עוד בילדותו החליט להיות סופר, ומתוך הזדהות עם חייהם הקשים של אנשי המעמדות הנמוכים, ואולי אף כדי לאסוף חומר לספרים שהתכוון לכתוב, חי לאחר מכן תקופות ארוכות חיי עוני בשולי החברה בלונדון ובפריז, ובבתיהם של כורי פחם בצפון אנגליה.
כשפרצה מלמחת האזרחים בספרד התנדב אורוול להילחם בשורות מיליציה מרכסיסטית שהאידאולוגיה שלה הייתה שונה מזו של הקומוניסטים. אחרי שהקומוניסטים השתלטו על הנהגת הרפובליקנים שלחמו כנגד פרנקו, הם החלו לחסל את מנהיגיה ולוחמיה של המפלגה שבשורות המיליציה שלה לחם אורוול. אורוול הצליח להימלט מספרד, אך כמה מחבריו לנשק נרצחו על-ידי הקומוניסטים.
במאמר שפורסם בשנת 1943, ומופיע בקובץ "מתחת לאף שלך", כותב אורוול: "מוקדם בחיי הבחנתי שאף אירוע אף פעם לא מתואר נכון בעיתון, אבל בספרד, בפעם הראשונה, ראיתי דיווחי עיתונות שלא היה להם שום קשר לעובדות, אפילו לא הקשר המשתמע משקר רגיל. ראיתי דיווחים על קרבות גדולים היכן שלא הייתה שום לחימה, ושקט מוחלט כשמאות חיילים נהרגו. ראיתי חיילים שלחמו באומץ מוקעים כפחדנים ובוגדים, ואחרים שלא שמעו ירייה מוכרזים כגיבורים בנצחונות מדומים. וראיתי עיתונים בלונדון שחזרו על השקרים האלה, ואינטלקטואלים נלהבים שבנו מבנים רגשיים המתבססים על אירועים שלא קרו מעולם. ראיתי, למעשה, את ההיסטוריה נכתבת לא במונחים של מה שקרה, אלא במונחים של מה שהיה צריך לקרות בהתאם ל"קווי מפלגה" שונים".
אין ספק בכך שכשאורוול כותב על חיילים שלחמו באומץ והוקעו כפחדנים ובוגדים הוא מתייחס לעצמו ולחבריו במיליציה המרכסיסטית, שבהתאם לקווי המפלגה שהשתנו הוקעו על-ידי הקומוניסטים כבוגדים, ואין ספק בכך שחוויותיו אלה הניעו אותו לכתוב את הספר 1984, שהופיע כשש שנים לאחר שפורסם המאמר, וכחצי שנה לפני מותו משחפת בגיל 47.
דברי אלוהים חיים
יורשיהם של יוצרי תרבות השקר הקומוניסטית בספרד ובאנגליה של שנות השלושים הם השמאלנים של היום, שכבר כופרים בקיומה של האמת העובדתית, ומשכנעים את עצמם שקיימים רק תאורי ארועים התלויים בנקודת המבט של המתארים את הארועים האלה. גישה זו הופגנה על-ידי שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר, שאמרה על עלילת הדם של מוחמד בכרי בסרטו "ג'נין ג'נין", והאמת העובדתית שתוארה על-ידי חיילי צה"ל, "אלה ואלה דברי אלוהים חיים".
ואם איש לא העלה את הטענה שדליה דורנר היא קומוניסטית, קיימים בישראל גם קומוניסטים מוצהרים, ואלה אנשי חד"ש, שלמדו היטב את השעור שהנחילו להם הקומוניסטים משנות השלושים. אנשי חד"ש אלה התראיינו אצל ארי שביט, והתגאו בכך שהם משכו בחוטים שהניעו את שתי הבובות, דפני ליף וסתיו שפיר.
וכך כתב ארי שביט: "המחאה החברתית הייתה הפרויקט האסטרטגי הסודי של חד"ש. את מה שהוכחש בעבר אין מכחישים עוד: החברות והחברים של חנין הם אלה שעמדו מאחורי הכמעט-מהפיכה שטילטלה את ישראל לפני שנה וחצי. הם היו החושבים והם היו המארגנים והם היו המבוגרים האחראים שעמדו מאחורי דפני ליף וסתיו שפיר והרבבות שאותם הן לכאורה הובילו. אבל כיוון שקומוניסטים הם אנשים רציניים, הם מעולם לא גזרו קופון ולא רצו לתקשורת ולא עשו הון פוליטי מהיר מהמהלך החתרני ההמוני שאותו הוליכו. רק כעת, כשאנחנו יושבים בבניין המפלגה הישן ורב הקסם שברחוב אחד העם בתל אביב, סיפור רודף סיפור. דב (חנין) ושרון (שחף) ואלון (לי-גרין) מספרים לי כיצד הם עשו את אשר עשו כדי שהעם שהממשלה נגדו, יקום נגד ממשלתו".
ולאחר שגוועה המחאה החברתית, לא הסירו ליף ושפיר את המסווה מעל פניהן, ולא הצהירו שהן חיילות ממושמעות בצבא התרמית של חד"ש. סתיו שפיר הצטרפה למפלגת העבודה, ולא צריך להיות גאון גדול כדי להגיע למסקנה ההגיונית שגם עתה היא ממלאת את התפקיד שמועידים לה אדוניה.
הסבר פשוט
סתיו שפיר הייתה רק הסנונית הראשונה, כי עתה הצליח להתברג לרשימת העבודה לכנסת גם יוסי יונה. 47 שמות מופיעים בויקיפדיה תחת הקטגוריה "פעילי שמאל רדיקלי ישראלים", ולצידם של אודי אדיב, אורי דייויס, טלי פחימה ואילן פפה, מופיע גם שמו של יוסי יונה, שהציע יום זיכרון מאוחד לחללי מערכות ישראל, לקורבנות השואה ולחללי הנכבה. ברור כשמש שיוסי יונה מתאים לחד"ש או לבל"ד, אך ודאי שלא למפלגת העבודה.
ואם על סתיו שפיר ניתן היה לומר שהיא זכתה לתמיכה עקב הפרסום שזכתה לו בזמן המחאה, קשה למצוא הסבר פשוט לעלייה הניכרת במספר המצביעים ליוסי יונה, שבבחירות הקודמות במפלגת העבודה זכה ל-28% מהקולות, ובבחירות הנוכחיות ל-41%, כשהוא הראשון(!) מבין הנבחרים שלא היו חברים בכנסת הקודמת.
כאן מגיע הקשר בין חוויותיו של ג'ורג' אורוול בספרד, לבין מה שקורה היום במפלגת העבודה. כי ההשתלטות הקומוניסטית על מוקדי הכוח של הממשלה הרפובליקנית בספרד לא התרחשה בגלוי, אלא בהסתר, כשעד היום טרם הוכרעה השאלה מי מבין המנהיגים הרפובליקנים היה סוכן קומוניסטי נסתר, ומי ומהם רק נכנע ללחץ של שליחי סטלין.
קשה מאוד להאמין שאפילו אחד מבין חבריה הוותיקים של מפלגת העבודה הצביע עבור השמאלני הרדיקלי שרוצה לבטל את חוק השבות, ואינו מתחבר למילה ציונות. לכן ברור שכל מצביעיו של יונה הם מצטרפים חדשים למפלגת העבודה, ונשאלת השאלה מהן עמדותיהם של מצטרפים חדשים אלה.
מהלך חתרני
משה פייגלין, שהמרחק שלו מעמדות הליכוד קטן הרבה יותר מהמרחק של יוסי יונה מעמדותיה של מפלגת העבודה, ניסה בגלוי להשתלט על הליכוד מבפנים, וצרף לליכוד את תומכיו שברור שרבים מהם כלל לא הצביעו לליכוד בבחירות. הצלחתו המפתיעה של יוסי יונה מובילה למסקנה שאנשי חד"ש, שכדברי ארי שביט "לא עשו הון פוליטי מהיר מהמהלך החתרני ההמוני שאותו הוליכו", מבצעים עתה מהלך חתרני חדש, שמטרתו להשתלט על מפלגת העבודה. יש לשער שאנשי חד"ש שולחים את תומכיהם להצטרף למפלגת העבודה ומורים להם עבור מי להצביע, והם אף מצליחים בכך הרבה יותר מפייגלין.
אבל כשם שחברי הליכוד התעשתו, והשכילו להרחיק מהרשימה לכנסת את פייגלין, כך יש לקוות שגם חברי מפלגת העבודה יתעשתו, יבינו שמצביעיהם של סתיו שפיר ויוסי יונה מוליכים את מפלגתם אל עברי פי פחת, וימצאו את הדרך להחזיר את מפלגת העבודה אל חיק המחנה הציוני.

תאריך:  05/02/2015   |   עודכן:  05/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ורג' אורוול והקומוניסטים במפלגת העבודה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
הקונספירציה האמיתית
אהרון שחר  |  5/02/15 15:02
2
בהחלט מאלף ל"ת
סניל  |  5/02/15 16:17
3
תנועת העבודה לאן
באום  |  5/02/15 20:47
4
מילה בסלע!
יוא"ב  |  5/02/15 21:38
5
מאמר מצוין
מגיב ותיק  |  5/02/15 23:13
6
יופי של מאמר שעורך הקבלה בין
אורוול והעבודה  |  6/02/15 05:54
7
תגובה ארוכה ,אבל כידאי שתדעו,,
יעקב יעקב  |  6/02/15 06:58
 
- אל תאבד תקווה
באום  |  6/02/15 09:30
 
- אלוף שלמה גזית הישווה את "צלב
הקרס"לכיפות הסרוג  |  8/02/15 12:39
8
יישר כוח, כשרון הבעה נדיר
ה.א  |  6/02/15 10:17
9
די לישראבלוף הקרוי מחאה חברתית
ד"ר רון בריימן  |  6/02/15 11:27
10
מאמר חשוב. ראשוני החלוצים לא
רותיא  |  6/02/15 11:44
11
מאמר מזעזע
אליעם  |  6/02/15 14:06
12
אבחנה
שמ  |  6/02/15 22:31
13
אני מתעב את היוסי יונה הזה
כשלעצמי  |  8/02/15 09:44
14
מאמר מבריק +שיעור בהסטוריה ל"ת
ר.ב.ז  |  8/02/15 10:54
15
מאלף, רציני, מחכים.גם התגובות ל"ת
משה כרמל   |  16/03/15 05:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
דרור אידר
רביב דרוקר פירסם את טיוטת דוח המבקר מלפני שלוש שנים על טיסות נתניהו בבחינת "כזה ראה וקדש", שעה שהיא כוללת כזבים ומידע לא נכון בעליל. כדאי היה שראש הממשלה יגיש תלונה במשטרה
רון בריימן
כל בר-דעת מבין ששום תוצאה של הבחירות אינה יכולה להוביל את ידלין למשרד הביטחון, או את טרכטנברג למשרד האוצר. רק במצב שבו יהיו למערך האדום 61 חברי כנסת יוכלו בוזי וציפי לממש את הבטחתם ולמנות את שני האישים הללו למשרדים הנ"ל. ברור לכל ששני אנשים מוכשרים אלה לא יהיו שרי הביטחון והאוצר, בהתאמה, לא בממשלת ישראל, וגם לא בממשלת הצללים של הצללים בוזי וציפי
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אסר על מפלגת ישראל ביתנו לחלק אלפי עותקים של הגיליון המיוחד הנושא קריקטורה של נביא האיסלאם מוחמד    ישראל ביתנו: נעתור לבג"ץ. ההחלטה מהווה כניעה לטרור ולאיומי המפלגות הערביות ופוגעת בחופש הביטוי
יואב יצחק
מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי נותן גיבוי וחיפוי לעיתונאים המגויסים לסילוק נתניהו מראשות הממשלה    רביב דרוקר מפרסם שקרים ביודעין כדי להרוס את תדמיתו ומעמדו של נתניהו    המטרה: להביא לבחירת הרצוג-לבני לראשות הממשלה בתקווה "להסתדר" עימם כדי שיאפשרו מתן סיוע כספי לערוץ הכושל שהפסיד עד עתה כ-1.5 מיליארד ש"ח
עידן יוסף
מכון מאגר מוחות נותן תיקו 24 לליכוד ולמחנה הציוני    נמשכת הירידה של ישראל ביתנו לכדי 5 מנדטים    ירידה גם למפלגות החרדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il