X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
טל ברנר, סמנכ"ל הכספים של Get Taxi, הגיע להרצאה בפני הסטודנטים בתוכנית לחשבונאות במרכז הבינתחומי הרצליה, בה הסביר את הקשר ההדוק בין חשבונאות וטכנולוגיה וכיצד הקשר הזה הפך את חברת Get Taxi להצלחה מסחררת ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
כבשה 24 ערים ברחבי העולם. Get Taxi [צילום: יח"צ]
מימין: טל ברנר, סמנכ"ל כספים Get Taxi, ורו"ח שלומי שוב, סגן דקאן (חשבונאות), בית ספר אריסון למנהל עסקים בבינתחומי [צילום: מערכת מגזין 'אוונגרד']

חוויה של שירות
"התשלום ללא מזומן או סליקה ישירה אצל הנהג, משנה את הרגלי הצריכה ומשפר את חוויית השירות של האפליקציה. יתרון נוסף הוא שהתשלום בכרטיס אשראי על הנסיעה אינו נושא עלויות נוספות לנוסע או לנהג"

   רשימות קודמות
  ההצגה חייבת להימשך
  10 טיפים לתקופת המבחנים
  העט להחליט: חופש הביטוי - לאן?
  רמי לוי פה בשביל להישאר
  רואה החשבון של המחר

לאחרונה הגיע טל ברנר, סמנכ"ל הכספים של חברת 'Get Taxi', להרצאה במסגרת סדרת מפגשי העשרה ייחודיים לתלמידי ובוגרי התוכנית לחשבונאות במרכז הבינתחומי הרצליה. ברנר סיפר לסטודנטים ולבוגרים כמה הכרחי לשלב בין התחום הכספי לתחום הטכנולוגי: "אנחנו תמיד דואגים להיות בשיא החדשנות הטכנולוגית בתחום הכספים", ציין ברנר.
חברת 'Get Taxi' הישראלית, פיתחה אפליקציה הנותנת שירות הזמנת מוניות חכם דרך הטלפון הסלולרי. האפליקציה שנוסדה בשנת 2010, כבשה 24 ערים ברחבי העולם ושינתה את שוק המוניות בישראל. עם הזמן, התחרות בענף המוניות החכמות השתכללה, מה שהוביל ליצירתיות וחדשנות בכל התחומים, גם בכספים.
ברנר סיפר כי שאף לתפקיד ניהולי בכיר כבר בתחילת דרכו כשסיים את התואר הראשון שלו במנהל עסקים ומימון. תחילה הוא עבד ככלכלן במשך שנתיים ובמקביל לעבודה זו החל את לימודיו לתואר שני במשפטים באוניברסיטת בר-אילן. כשסיים את לימודי התואר השני, החל לעבוד כחשב בחברת האוטובוסים "דן". באותה שנה, החליט כי לא סיים את דרכו האקדמית ובחר ללמוד תואר ראשון נוסף בחשבונאות. ביוני 2011, החל את תפקידו כסמנכ"ל הכספים של חברת Get Taxi. באותם ימים Get Taxi הייתה חברת היי-טק קטנה עם כ-15 עובדים בלבד, וכיום החברה מעסיקה כ-300 עובדים ומבצעת כשני מיליון הזמנות לנסיעות בחודש.
"אנחנו חברה של DATA, שלוקחת את המספרים ויודעת לעשות להם אופטימיזציה", הסביר ברנר, שלטענתו כל המודלים העסקיים והכלכליים שמבוצעים בחברה, נגזרים מה-DATA שהחברה אוגרת. לטכנולוגיית מידע מסוג זה קוראים Business Intelligence. ברנר הסביר לסטודנטים ולבוגרים המסוקרנים איך כל אחת משתי מיליון ההזמנות שמבוצעות מדי חודש באפליקציית החברה, מתועדת במערכות שונות, ומנותחת בהתאם. הוא הדגיש שלכל מידע יש משמעות כלכלית.
סיבה מרכזית לשימוש באפליקציה
בהמשך ההרצאה, הסביר ברנר על שני מושגים שחשובים לניתוח כלכלי וכיצד משתמשים בהם: Life Time Value - LTV - כלומר, כמה החברה מרוויחה על כל לקוח בתקופת חיים מוגדרת ו-SAC - Subscriber Acquisition Cost, המסביר כמה עלה לרכוש את המשתמש (במקרה של Get Taxi, את הנסיעה הראשונה). היחס בין השניים משמש חברות רבות ככלי לניתוח כלכלי, כאשר היחס האופטימלי הוא בין אחד לשניים.
עוד הסביר ברנר על המודל השיווקי והעסקי של החברה. הדבר הראשון אליו התייחס במודל העסקי הוא הסליקה באמצעות כרטיסי אשראי. "התשלום ללא מזומן או סליקה ישירה אצל הנהג, משנה את הרגלי הצריכה ומשפר את חוויית השירות של האפליקציה. יתרון נוסף הוא שהתשלום בכרטיס אשראי על הנסיעה אינו נושא עלויות נוספות לנוסע או לנהג", ציין ברנר והוסיף כי Get Taxi היא אחת החברות המבצעות טרנזקציות בסכומים הכי גדולים בארץ, דבר המוביל את העוסקים בכספים בחברה להתנהל ישירות אל מול הבנקים וחברות האשראי. אין ספק, שזו אחת הסיבות המרכזיות בזכותה אנשים משתמשים באפליקציה.
"בניו-יורק, לפני ש-Get Taxi חדרה לשוק, היו כבר מתחרים עם מודל עסקי דומה, לכן החליטו לשנות את שיטת התמחור שם. בנוסף, הושק מודל B2B - Business to Business, כלומר חברות גדולות ששוכרות את שירותיה של Get Taxi כך שעובדי החברה יכולים להזמין מוניות 'על חשבון' החברה. כחלק מהשירות, Get Taxi מספקת לחברות תוכנה המנטרת את תנועות העובדים ומספקת הרשאות למי יכול להזמין מונית לעובדים", הסביר ברנר.
"נעים לך או להפעיל מזגן?"
ברנר גם פירט על חלק ממודל שיווק מעניין שאותו הוא מיישם בחברה ועל פיו הם "עושים שימוש" בנהגי המוניות כאנשי המכירות של החברה. הנהגים מחלקים קודים אישיים ללקוחות שלהם, ועל כל לקוח שהשתמש בקוד, הנהג מרוויח כסף, כך לנהגים יש אינטרס לשווק את החברה. הוא ציין בפני הסטודנטים והבוגרים את המורכבות הקיימת בין עולם ההיי-טק לעולם נהגי המוניות והסביר כיצד גישרו על הפער באמצעות ניתוח התנהגות כלכלית. "מתחילים בכך שנהג מונית שעובד איתנו, יכול להתפרש גם כשותף עסקי כי המונית היא ללא ספק חלק מהעסק שלנו. אין ספק כי חוויית הנסיעה במונית יכולה לשמר או לאבד לקוח. לכן, Get Taxi פיתחה את 'שיטת הרייטינג' שלפיה בסוף כל נסיעה, הלקוח מדרג את הנהג. הנהגים מחויבים להישאר על ממוצע גבוה של ארבע וחצי מתוך חמש כדי להמשיך לקבל הזמנות דרך Get Taxi", הסביר ברנר.
כיצד הנהגים יכולים למעשה לקבל רייטינג גבוה? "הם עוברים הדרכות איך להתנהג עם הלקוח, דוגמה מצוינת מאותן הדרכות היא שאלות ללקוח כמו: 'נעים לך או להפעיל מזגן?' ככה אנחנו מעלים את הרייטינג של הנהגים ולמעשה את הרייטינג שלנו", כך ברנר.
כל הדוגמאות למודלים שאוזכרו בכתבה, יכולים להיות מיושמים רק במידה שטכנולוגיות המידע של החברה יעילות וחדשניות. אפשר לראות את Get Taxi כדוגמה לשינוי בעולם החשבונאות בעקבות הקידום הטכנולוגי. איסוף, עיבוד וניתוח הנתונים הכספיים נהיו מורכבים ודורשים חידושים. החידושים האלה, מחייבים את רואי החשבון של העתיד להיות עם ראש פתוח לשינויים המתרחשים כיום ולאלו שיתרחשו בעתיד הקרוב והרחוק.

פורסם במקור: אוונגרד - מגזין המרכז הבינתחומי הרצליה
הכותב הוא סטודנט שנה א' בבית ספר רדזינר למשפטים, המרכז הבינתחומי הרצליה.
תאריך:  10/02/2015   |   עודכן:  10/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבונאות וטכנולוגיה בשוק המוניות החדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נוילנדר
עשרות מיליארדי הודעות נשלחות בחודש ע"י מאות מיליוני משתמשים פעילים באפליקציית המסרים WhatsApp - איך כל זה משפיע על הפרטיות שלכם ואיך בכל זאת תשמרו עליה?
שמואל אבן
הירידה התלולה במחירי הנפט בעולם מהווה מכה נוספת לכלכלת אירן הנתונה תחת סנקציות כלכליות. אירן מאשימה את ערב הסעודית במלחמת נפט ומאיימת בתגובה כלפיה. האיומים מלמדים על הסכנה הטמונה בתהליך גירעון אירן ליציבות המפרץ הפרסי בפרט ולמשק האנרגיה העולמי בכלל. ברם, הלחץ הכלכלי על אירן עשוי להיות הזדמנות למערב לשפר את תנאי ההסכם בסוגיית הגרעין
יואב יצחק
גורמים שונים המחזיקים במידע רגיש נגד סמנכ"ל קואופרטיב דן, מאיר ברכה, חוששים מהצגתו הרשמית מחשש מידו הארוכה של אחיו, תנ"צ אפרים ברכה, העומד בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה
איתמר לוין
המדור נכנס לאולמו של השופט שמאי בקר בהנחה שכאן לא יהיה שגרתי, והציפיות התגשמו - במובן החיובי של המילה. מעטים השופטים המצליחים להשרות אווירה כה נינוחה בדיונים פליליים, בלא לפגוע ביעילות ההליך ובזכויות הצדדים
עליס בליטנטל
מחזהו של בריאן פריל 'רוקדים בלונאסה' חוזר ועולה בהצלחה על הבימות מאז עלה לראשונה בלונדון ב-1991. הפעם, צלחה במיוחד מלאכתו של הבימאי יגאל זקס, בכך שנסך את שמחת החיים האירית בתוך מסכת החיים הקשים והמצוקה שכה מאפיינת את ההיסטוריה של האירים
רשימות נוספות
ההצגה חייבת להימשך  /  ענבר שמלצר
10 טיפים לתקופת המבחנים  /  אריאלה מסרסקי
העט להחליט: חופש הביטוי - לאן?  /  אוקסנה סופלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il