X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא מצרים א-סיסי נוקט שורה של צעדים בתחום ביטחון הפנים כדי לאפשר את כינוסה של הוועידה הכלכלית בשארם א-שיח' בשבוע הבא. תנועת "האחים המוסלמים" וארגון דאעש מתכננים לשבש את הוועידה באמצעות פיגועי טרור
▪  ▪  ▪
א-סיסי. בדרך הנכונה? [צילום: AP]

שני פרויקטים כלכלים גדולים יזם נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי מאז בחירתו לנשיא, שיקומה של תעלת סואץ וכנוסה של הוועידה הכלכלית הגדולה, לגיוס השקעות בינלאומיות במצרים, במחצית החודש בשארם א-שיח'.
על הפרויקטים האלה מאימים בטרור שני גופים, תנועת "האחים המוסלמים" וארגון "אנצאר בית אלמקדס" המרוכז בצפון סיני והנאמן לדאעש.
נראה כי הכוונה של שני גופים אלה היא לפעול בימים הקרובים באמצעות פיגועים כדי לחבל בכינוס הוועידה הכלכלית שבה אמורים להשתתף נציגים מ120 מדינות ולהציג את מצרים כמדינה לא יציבה.
איומי "האחים המוסלמים"
בקהיר ומספר ערים נוספות אירעו בשבועות האחרונים שורה של פיצוצים בסמוך למשרדים של חברות זרות, מרכזי מסחר ותחנות משטרה שעל-פי גורמי הביטחון במצרים, נועדו להרתיע חברות זרות מלהשקיע במצרים ולערער את הכלכלה, מימון פעולות הטרור נעשה, לטענת המצרים, על-ידי מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו לקטר וטורקיה.
העיתון המצרי "אליוםאלסאבע" פרסם ב-4 במרס כי שלטונות הביטחון של מצרים גיבשו תוכנית ביטחונית כדי להתמודד עם כוונות תנועת "האחים המוסלמים" לטרפד את כינוס הוועידה הכלכלית בשארם א-שיח'.
על-פי המידע המודיעיני שחשף העיתון עולה כי תוכנית הפעולה של "האחים המוסלמים" היא כדלקמן:
  • הפגנות מול מיניסטריון ההשקעות ועימותיםעם כוחות הביטחון המצרים במקומות שונים תחת הכותרת "מצרים אינה למכירה". בדף הפייסבוק של תנועת "האחים המוסלמים" נכתב כי היא מתנגדת למדיניות ההפרטה של המגזר הציבורי במצרים וכי הנשיא א-סיסי מתכנן באמצעות הוועידה הכלכלית "למכור לחו"ל את אוצרותיה של מצרים".
  • שידורי הסתה בערוץ "אלג'זירה" וערוץ "אלמכמלין" והבלטה כי יש התנגדות עממית לכינוס הוועידה.
  • פיגועים באמצעות מטעני חבלה במקומות רגישים בקהיר.
  • הסתה בארצות הברית, אירופה ואסיה נגד קיום הוועידה בטענה שמצרים מפרה את זכויות האדם.
שינויים בממשלה המצרית
ב-5 במרס הודיע הנשיא א-סיסי על החלפת שישה שרים בממשלתו של אברהים מחלב במגמה לשפר את תדמיתו של השלטון המצרי לקראת כינוס הוועידה הכלכלית באמצע החודש.
השינוי הבולט ביותר היה הדחתו של שר הפנים הגנרל מחמד אברהים על-רקע כישלונו לטפל בגל הטרור האחרון בתוך מצרים אך הוא מונה לתפקיד יועץ ביטחוני לראש הממשלה.
עיתון "אל-אהראם" פרסם ב-7 במרץ במאמר המערכת שלו את הדברים הבאים: "היו מחדלים ביטחוניים בכל הקשור לגל הפיצוצים והעמידה בפני פיגועי הטרור, לכן היה צורך להזרים דם חדש שיבין את הסכנות וילחם בהן לפני שהמצב יצא משליטה".
לתפקיד שר הפנים החדש מינה הנשיא א-סיסי את הגנרל מג'דיעבד אלע'פאר, איש מודיעין שהיה בעבר ראש מנגנון חקירות וביטחון המדינה, מתוך הנחה שידע להילחם היטב בטרור בגלל ניסיונו הרב ובקיאותו בתחום ביטחון הפנים.
פיטוריו של שר הפנים התקבלו בשמחה במצרים שכן שמו נקשר בהפרות קשות של זכויות האדם במצרים ופרשת מותם של 12 עצירים שכנראה מתו בחקירות בעינויים בתחנות המשטרה.
א-סיסי הקים גם שני מיניסטריונים חדשים לטיפול במצוקת הדיור ובלימודים טכנולוגיים נוכח האתגרים הכלכליים העומדים בפניה של מצרים.
הוצאות להורג של פעילי "האחיםהמוסלמים"
בבתי הכלא במצרים עצורים כמה מאות פעילים מהדרג הפיקודי של תנועת "האחים המוסלמים" ובהם גם מנהיגים בכירים כמו ראש התנועה מחמד בדיע.
כדי להגביר את ההרתעה הוצא לפני כמה ימים להורג בתליה אחד הפעילים, מחמוד רמדאן, שהורשע בהשלכת נערים מאחד מגגות הבתים באלכסנדריה.
מדובר באיתות לתנועת "האחים המוסלמים" על כוונתו של שר הפנים החדש לנקוט מדיניות של "יד ברזל" במלחמה בטרור.
הבחירות לפרלמנט המצרי שהיו מתוכננות להתקיים החודש נדחו, על-פי החלטת בית משפט, עד להודעה חדשה והנשיא א-סיסי מתמקד כעת במאמצים להביאלהצלחתה של הוועידה הכלכלית הגדולה.
כוחות הביטחון המצרים בסיני הונחו להגביר את הפעילות נגד ארגון "אנצאר בית אלמקדס" שגם הוא מתכנן, להערכת המודיעין המצרי, שורה של התקפות טרור כדי לפגוע בכינוס הוועידה הכלכלית.
מלחמתו של נשיא מצרים א-סיסי בטרור האיסלאמי הקיצוני עומדת עכשיו בפני אתגר חדש והוא שמירת הביטחון והסדר הציבורי כדי לקיים את הוועידה הכלכלית הגדולה שאמורה לתרום רבות לפיתוח הכלכלה המצרית.
אם יצליח במשימה יהיה זה סימן נוסף שהוא בדרך הנכונה.

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עופר וולפסון
12 נוספים נפצעו בתקיפת מסוקי אפאצ'י של הצבא על שני בתים בהם הסתתרו אנשי הארגון, שביצע פיגועים רבים באזור
מנשה שאול
האומנם כדור הארץ מסתובב סביב עצמו? בימים אלה מעסיקה שאלה זו את הרשתות החברתיות בסעודיה ובעולם הערבי בכלל, בעקבות טענת המטיף הסעודי המפורסם בנדר אלח'וביירי, שכדור הארץ מקובע ויציב בחלל
יוני בן-מנחם
מלך סעודיה מודאג מאוד מאפשרות חתימת הסכם בין אירן למעצמות בנושא הגרעין ומהתפשטות אירן במזה"ת ויוזם מהלך נגדי. סעודיה מנסה לארגן מחדש את הציר הסוני נגד אירן השיעית ולשלב בו גם את טורקיה
עופר וולפסון
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל-סיסי, טרף את הקלפים והחליף את מרבית חברי הקבינט שלו, בהם את שר הפנים החזק הממונה על המשטרה
יהונתן דחוח-הלוי
הלובי המוסלמי בקנדה שולל בתוקף את הטענה לפיה מסגדים משמשים מקור לרדיקליזציה    סרטון וידאו המתעד תפילתו של אימאם קנדי, מוכיח אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il