X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשאני יושב עתה לאחר יום הבחירות ומסתכל במספרים, אינני מבין כיצד העזו כל האנשים האלה, הפרשנים והסוקרים, לנסות ולתעתע בנו בצורה כל כך משפילה. מה הם חשבו לעצמם, פרשני-החצר הללו; שאנחנו נבערים מדעת?
▪  ▪  ▪
באמת רק "דאג למדינה"? מאיר דגן [צילום: פלאש 90]

אין כמו שמחה לאיד. הרבה שנים הטיפו לי שזה לא יפה; שצריך להפגין נדיבות של מנצחים כלפי יריב שהפסיד במערכה. יכול להיות, שבנסיבות מסוימות הייתי מסכים עם כל אלה שחושבים כך - אבל לא הפעם. לא כלפי הסוקרים שעשו את עצמם חלק אינטגראלי של קמפיין ההכפשה והדה-לגיטימציה של המחנה שאני משתייך אליו - ולא כלפי ה"פרשנים" לסוגיהם השונים, אלה העובדים בכלי תקשורת שונים ואלה שהפכו פרשנים-לרגע תחת אצטלה ביטחונית כלשהי.
וכשאני יושב עתה ומסתכל במספרים, אינני מבין כיצד העזו האנשים האלה, הפרשנים והסוקרים, לנסות ולתעתע בנו בצורה כל כך משפילה. מה הם חשבו לעצמם, פרשני-החצר הללו; שאנחנו נבערים מדעת? שאיננו יודעים מאין צמחו פרשנויות-הרפש? שאין ביכולתנו לגלות מי מממן ל"פורום המפקדים" את המודעות היקרות?
האם מישהו מהם באמת חשב שאנחנו נאמין להם, שרק "הדאגה למדינה" מניעה אותם? כלום סברו אנשים כמו יובל דיסקין או מאיר דגן או דן חלוץ, רמטכ"ל-הנפל, מי שהתמנה לתפקידו רק בגלל שהסכים להוביל את צה"ל ברגעי השפל הכי גדולים שלו במבצע לגירוש היהודים מגוש-קטיף, שאיננו יודעים מאין נובעת שנאתם? האם באמת חשבו יאיר גרבוז ודומיו, כל אלה שצמחו בערוגות-ההבל של מחנה השמאל האנרכיסטי, שאנחנו נשב ונשתוק נוכח התנשאותם הריקה מתוכן? כלום הם באמת חשבו שאנחנו נרכין ראש; שנגיד לעצמנו, שהם, אולי, צודקים, ושבמחננו יש רק מנשקי-מזוזות וסוגדים לקמעות"?
אבל מי שמכעיס אותי עוד הרבה יותר הם דווקא הסוקרים והפרשנים, אלה שזאת מלאכתם בכל ימות השנה; אלה שעשו את מלאכתם רמייה כדי לרצות את אדוניהם בכלי התקשורת שבו הם עובדים. קחו, למשל, את נביאי-השקר בידיעות אחרונות; מה הם חושבים לעצמם עתה, שהם טעו? שהם ניסו להוליך שולל את קוראיהם? שדברי הבלע שלהם לא שיקפו מציאות קיימת אלא מציאות מדומה שמישהו יצר עבורם כדי שהם יוכלו להטות את לב מי שקורא אותם אל מדמנות של שנאה כלפי "המחנה האחר"?
אני בטוח שאיש מהם לא היכה על חטא, גם לא בשעות שלאחר פרסום תוצאות-האמת, כשם שאני בטוח שגם כל הגרפומנים האחרים לא עשו חשבון-נפש. זה לא ממנהגם; לא שלהם ולא של אלה שמלהגים ללא הרף ברשתות הרדיו. הם ממשיכים כאילו כלום; כאילו שהם לא פיטפטו את עצמם לדעת, כמעט עד לרגע פתיחת הקלפיות, בניסיון להסביר לנו עד כמה גובר הייאוש בליכוד לקראת ההפסד הצפוי בבחירות - ומדוע החיבור הנלעג בין ציפי לבני ובוז'י הרצוג השיג את יעדו.
אבל מי שיצא הכי קטן מכל המערכה הזאת היו הסוקרים. חלקם, לפחות, הם אנשים הגונים העושים את מלאכתם נאמנה, אולם רבים מהם פשוט רתמו את עצמם לדרישות של אלה שהזמינו אצלם את הסקרים. כל אלה שפרסמו, למשל, בסוף השבוע האחרון שלפני יום הקלפי את הסקרים הטיפשיים שלהם, לא יכולים לומר לנו שהם היו נכונים לשעתם. הם היו מוטים מיסודם כדי לגרום לציבור הבוחרים לסבור שהרוב כבר הכריע לטובת המחנה הסוציאל-רדיקאלי.
צר לי על כל אלה. התבזותם הפומבית גרמה נזק בלתי נסלח. הן הסוקרים והן ה"פרשנים" - אלה המתקראים "עיתונאים" ואלה המכנים עצמם "מפקדים" - לא עומדים, כידוע, לבחירה מחודשת בכל פרק זמן מסוים. הם פטורים מן המטלה הזאת. רק נבחרי הציבור צריכים להיבחר מחדש בכל פרק זמן נקוב.
וזה חבל; שכן את רובם המכריע של פרשני-הדמה וסוקרי-התעתועים הייתי שולח לארץ רחוקה כדי שיבלו שם כמה שנים בחיבוטי נפש.

תאריך:  20/03/2015   |   עודכן:  20/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צר לי על כל אלה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
צר גם לי אך אתה טועה
אהרון שחר  |  20/03/15 08:46
 
- אני מתפלא על דבריך. בעצמך
סניל  |  20/03/15 13:04
2
חיים- כל כך הרבה טעויות
אבנר צפוני  |  20/03/15 09:09
 
- וואו,חשבת על הכל לבד?
רני  |  22/03/15 01:42
3
שיחזירו את הכסף
ה.א.  |  20/03/15 09:35
4
הבוחר קבע: זמן מהפך, לא מערך
ד"ר רון בריימן  |  20/03/15 10:54
5
הבחירות הוכיחו שהמפקדים צועדים
סניל  |  20/03/15 12:55
6
אין נדיבות של מנצחים עם ״בודים״
ישע   |  20/03/15 15:48
7
את מושאי ביקורתך טיפחו
אורי מילשטיין  |  20/03/15 16:11
8
מר משגב מטעטע...
ציון אפרת  |  21/03/15 14:35
 
- אנחנו אחרי הבחירות כבר
באום  |  21/03/15 16:50
 
- אבל תשובה
עניינית,מר באום  |  21/03/15 19:48
 
- אפילו לא קראתי
באום  |  21/03/15 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יוני בן-מנחם
מפלגת הליכוד צריכה להעניק תעודת הוקרה ליאיר גרבוז על תרומתו הרבה להצלחתה בבחירות    המאבק בהתבטאויות גרבוז, סובול וקמחי חייב להימשך כדי לעקור את שורש הגזענות
איתמר לוין
מערכת הבחירות האחרונה הציפה מספר בעיות יסוד בעלות השלכות ניכרות, הצפויות לעלות שוב במערכות הבחירות הבאות    הנה כמה מהן לצד רעיונות לפתרונות ארוכי טווח
טובה ספרא
הכוכבים לא משקרים! למרות כל המניפולציות של כלי התקשורת והעיתונאים, רק הציבור הכריע ובחר במי הוא רוצה כראש ממשלה    גם ליקוי החמה "עזר" לשנות את התמונה, ופגע במפה האישית של הרצוג    לא כל מה שמשמיעים לנו הפוליטיקאים לפני ליקוי החמה יעמוד במבחן המציאות
עידן יוסף
אומר כי נאום בר-אילן שבו הכיר בשתי מדינות אינו בטל, רק הנסיבות השתנו משום שאבו מאזן מסרב להכיר במדינה יהודית    ארה"ב אינה מתרשמת מההצהרה המעודכנת
אליקים העצני
לא לחינם ברחו מפלגות השמאל בתעמולת הבחירות שלהן אל הנושאים החברתיים והכלכליים. הן הצניעו את המסר המדיני, מפני שידעו שהעם אינו מסוגל לעכל אותו. לכן גם החביאה מפלגת העבודה את שמה מאחורי שלט הפרסומת "מחנה ציוני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il