X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת הליכוד צריכה להעניק תעודת הוקרה ליאיר גרבוז על תרומתו הרבה להצלחתה בבחירות המאבק בהתבטאויות גרבוז, סובול וקמחי חייב להימשך כדי לעקור את שורש הגזענות
▪  ▪  ▪
הכניס גול עצמי למחנה. גרבוז [צילום: פלאש 90]

דברי הבלע של הצייר והפובליציסט יאיר גרבוז ב-7 במרס בעצרת להחלפת השלטון בכיכר רבין בתל אביב, תרמו לכך שמצביעים רבים עברו להצביע עבור מפלגת הליכוד - זו אחת המסקנות העולה מתוצאות הבחירות.
גרבוז הגזען נשא בעצרת את "נאום הקומץ", שבו האשים כי "מנשקי קמעות ועובדי אלילים השתלטו על המדינה". יאיר גרבוז זכה למחיאות כפיים מאלפי אנשים שהשתתפו בעצרת והמצער הוא שלמרות שבדיעבד ראשי "המחנה הציוני" הסתייגו מדבריו, אף אחד מהם לא טרח לבדוק מראש את תוכן נאומו הגזעני של גרבוז.
האם יעלה על הדעת שהוא שובץ כאחד הנואמים מבלי שמישהו מהם ידע מה הוא עומד לומר? יצחק הרצוג ניסה בראיון לרשת ב' להתנער מכל קשר אפשרי בין "המחנה הציוני" לבין העצרת וגרבוז, אך האם יש מישהו שמאמין לו?
ח"כ עמיר פרץ התבטא במרירות, בישיבה של ראשי "המחנה הציוני" אחרי הבחירות, ושאל: "איך אפשר לנצח כשיש לך את גרבוז?" ובכך אישר את הקשר בין גרבוז ל"מחנה הציוני".
אולם התוצאה של מעשהו הנלוז של גרבוז מזכירה את המשל הערבי המפורסם על האדם שבא לאפר ולייפות את הכלה לפני חתונתה, אך במקום להפוך אותה ליפה הוא מעוור אותה. גרבוז הכניס גול עצמי ענק ל"מחנה הציוני".
תעודת הוקרה מהליכוד
הדברים מזכירים לי סיפור אישי שאירע ביולי 2000, בעת שהייתי הפרשן המדיני של קול ישראל שבא לקמפ דייוויד לכסות את ועידת השלום בראשותו של הנשיא קלינטון ובהשתתפות ראש הממשלה אהוד ברק וראש אש"ף יאסר ערפאת.
באחד בימי הוועידה, בעודי לוגם קפה במרכז העיתונות ביחד עם ידידי הסופר והעיתונאי אורי דן ז"ל, התקשר אלי למכשיר הנייד אחד מחברי משלחת ישראל לשיחות כדי להדליף לי ידיעה שאהוד ברק הסכים לחלוקתה של העיר העתיקה בירושלים וכי ניטש ויכוח גדול על השאלה למי תהיה הריבונות בהר-הבית. אורי דן, שראה כי נפלו פניי, פרץ בצחוק: "ידידי הצעיר, תירגע", הוא אמר, "יאסר ערפאת לעולם לא יסכים לשום הצעה". ואחר כך הוסיף: "יבוא יום ואנו נקים אנדרטה גדולה לזכרו של ערפאת במרכז הבירה על כך שבסירובו הציל את ירושלים מידי הערבים".
כך גם יאיר גרבוז צריך לקבל תעודת הוקרה ממפלגת הליכוד על תרומתו הגדולה לניצחונה הגדול בבחירות, ועל כך שתרם באמירותיו הגזעניות להצלתה מתבוסה.
מאז ה"צ'חצחים" של דודו טופז לא נראה בארץ גזען כגרבוז, אחריו לא התבייש יהושע סובול לגבות אותו ואף להשוות את נפתלי בנט לנאצים, וגם הסופרת והשחקנית אלונה קמחי תרמה מפניניה הגזעניים נגד הימין אך התחרטה ומחקה אותם מדף הפייסבוק שלה.
יאיר גרבוז הוריד פרופיל, הוא מסרב להתראיין ומקווה שאם ירד למחתרת הציבור ישכח את הגזענות שלו במקום לגלות אומץ ולהתנצל. אסור להרפות מגרבוז עד שיתנצל, כמובן שאין לפגוע בו בשום דרך חס וחלילה, אך אם לא יוקיעו את דבריו, עלול מישהו אחר לאמץ את דרכו הגזענית. לכן המאבק בגרבוז ובדומיו צריך להיות רצוף, נחוש ובלתי מתפשר כדי לעקור את שורש הגזענות.

תאריך:  20/03/2015   |   עודכן:  20/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיבור החדש של ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גרבוז הוריד את הזבל
ה.א.  |  20/03/15 09:19
2
בן-מנחם כותב את הדברים הבאים:
העם אינו כסיל  |  20/03/15 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איתמר לוין
מערכת הבחירות האחרונה הציפה מספר בעיות יסוד בעלות השלכות ניכרות, הצפויות לעלות שוב במערכות הבחירות הבאות    הנה כמה מהן לצד רעיונות לפתרונות ארוכי טווח
טובה ספרא
הכוכבים לא משקרים! למרות כל המניפולציות של כלי התקשורת והעיתונאים, רק הציבור הכריע ובחר במי הוא רוצה כראש ממשלה    גם ליקוי החמה "עזר" לשנות את התמונה, ופגע במפה האישית של הרצוג    לא כל מה שמשמיעים לנו הפוליטיקאים לפני ליקוי החמה יעמוד במבחן המציאות
עידן יוסף
אומר כי נאום בר-אילן שבו הכיר בשתי מדינות אינו בטל, רק הנסיבות השתנו משום שאבו מאזן מסרב להכיר במדינה יהודית    ארה"ב אינה מתרשמת מההצהרה המעודכנת
אליקים העצני
לא לחינם ברחו מפלגות השמאל בתעמולת הבחירות שלהן אל הנושאים החברתיים והכלכליים. הן הצניעו את המסר המדיני, מפני שידעו שהעם אינו מסוגל לעכל אותו. לכן גם החביאה מפלגת העבודה את שמה מאחורי שלט הפרסומת "מחנה ציוני"
צבי גיל
הנתונים שמתפרסמים היום, הפריפריה שהייתה הכי דפוקה ממדיניות נתניהו, נתנה לו את קולה. בבוקר הם היו "המחנה הציוני" ובערב הם היו הליכוד. או שבבוקר הם דיברו אמת ובערב שיקרו, או להפך. שקר בנפש. זאת במקום חשבון נפש בבנק המחדלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il