X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אופרה בגרוש וסיפור הפרברים ברפרטואר החדש של תיאטרון הקאמרי – לקראת פסטיבל בינלאומי של חנוך לוין- חרף המלחמה העונה הסתיימה באיזון
▪  ▪  ▪
רפרטואר הקאמרי [צילום: חיים נוי]
[צילום: חיים נוי]

"אופרה בגרוש" ו"סיפור הפרברים" לצד הפקות מקור חדשות וקלאסיקות נודעות מאפיינות את הרפרטואר החדש של התיאטרון הקאמרי שאותו הציגו ביום א' המנכ"ל נועם סמל והמנהל האמנותי עמרי ניצן.
נועם סמל ציין כי המלחמה בקיץ האחרון השפיעה לרעה על כל מוסדות התרבות ובכללם הקאמרי שחרף זאת הצליח לסיים את השנה באיזון, בזכות תוכנית הבראה פנימית. עוד מסר, כי התיאטרון מצוי בתנופת היערכות לעונה הקרובה וכי מועדון המנויים מונה כ-40 אלף איש.
קלאסיקה ישראלית
פונדק הרוחות
מאת נתן אלתרמן, בימוי: יחזקאל לזרוב
מחזה מרגש ויפהפה, פרי עטו של נתן אלתרמן, מגדולי המשוררים הישראלים. מחזה מרתק על אמן הצמא להגשמה עצמית ולהכרה קהלית, ומשלם לבסוף מחיר יקר עבור שאפתנותו. כשהוא מתנכר לאהובתו ומפר את שבועת האמונים שלו, ניטלים ממנו כוחות היצירה.
הילד חולם
מאת חנוך לוין, בימוי: עמרי ניצן
יצירת המופת המסעירה של חנוך לוין היא מסע בריחה מעבר מאיים, לעתיד מנחם. זהו מחזה שכולו חמלה ואהבת-אדם: נוגע ללב, מרתק, מבריק ותמציתי. כשרונו של לוין באריגת מצבים קומיים סאטיריים עם פיוט רב-הבעה, מוביל לחוויה רגשית וחושית, העוסקת במהות הקיום האנושי.
קסטנר
מאת מוטי לרנר
ב-19 במרס 1944 כבשו הנאצים את הונגריה והחלו בהכנות להשמיד את 600,000 יהודיה. המנהיג הציוני ישראל קסטנר ניהל מו"מ עם אייכמן להצלתם והצליח להציל אלפים ספורים בלבד. בעלותו ארצה, הואשם קסטנר בשיתוף פעולה עם הנאצים ובסיוע להשמדת יהודי הונגריה. ב-1957 זוכה מרוב ההאשמות אך נרצח בידי מחתרת ימנית קיצונית. עד היום לא שככה המחלוקת: האם הציל את מי שאפשר, או שאכן מכר את נפשו לשטן? טרם נקבעו ליהוקים ולא נקבע מי יביים.
מחזאות ישראלית חדשה
חולה אהבה בשיכון ג'
מאת שבי גביזון, בימוי: עדנה מזי"א
עולה לבמה ב: 24.4.15
גירסה בימתית לסרט המהולל והמצליח. בתוך שיכון אפור ומתקלף צומחת פנטזיה שמוזנת על-ידי ויקטור, בעל תחנת כבלים פיראטית מקרית-ים. כשלשכונה מגיעה מיכאלה, בלונדינית יפהפיה מתל אביב, ויקטור, הצמא לאהבה, מחזר אחריה באובססיביות למרות שהיא לא מעונינת. הוא משתמש בתחנת הכבלים כדי להעביר לה מסרים שכל השכונה מאזינה להם. קומדיה קצת עצובה שעוסקת ברגע בו מפסיק החיזור ומתחילה ההטרדה. בתפקיד הראשי יופיע שלום מיכאלשוילי ועימו דנה מיינרט ואולה שור סלקטר.
להתעורר
מאת מאור זגורי ובבימויו
ימי "האביב הערבי". כ ו ל ם גולשים ברשת. קצינה בקבע, בהריון חד-הורי, מקשיבה לשדרן רדיו פיראטי, מכוחות המורדים בסוריה. היא קולטת שהסורים זיהו את האיש והם מקיפים אותו. היא מתחבטת האם להזהיר אותו ובכך להתגלות, או לשתוק ולהמשיך במילוי תפקידה החד-צדדי. במחזה שזורים רמזים לסיפור אהבה ייחודי ומסקרן בין הקצינה הישראלית למורד הסורי.
אח יקר
מאת גדי ענבר, בימוי: עודד קוטלר
עולה לבמה 15.5.15
מסמך אישי נוקב שחושף לראשונה את השיטה להענקת עיטורי גבורה בצה"ל, בעקבות אירוע אמיתי של הענקת עיטור גבורה בהקשר למלחמת יום כיפור. סיפור מדהים על משפחה שהאובדן, הכאב ומיתוס ההקרבה כמעט מפרקים אותה, אבל גילוי האמת מלכד אותה מחדש.
אגדת דשא
מאת שי להב, בימוי: רוני ניניו
לייבו, לוזר נצחי, התקוע בחנות נעליים שירש מאביו, הוא אוהד כדורגל מושבע, המשוכנע שיש קשר בין מצבה של הפועל חיפה, לבין מצבו בחיים. כשבחורה אלמונית צוחקת מבדיחה שלו הוא יוצא בעקבותיה ובמפתיע כובש את ליבה. העניינים הולכים ומסתבכים עד שהוא נאלץ לבחור בין משחק דרבי גורלי לבין קשר זוגי.
ויהי בוקר
מאת סייד קשוע, בימוי: יונתן אסתרקין
גיבור המחזה, עיתונאי ערבי, חוזר לכפר הולדתו לאחר שנחל אכזבה בעיירה היהודית בה התגורר. להפתעתו, מתברר לו כי החברה הערבית שהכיר השתנתה מן הקצה. בכתיבה משעשעת, קצבית, שופעת חום, סייד קשוע מפנה מבט מפוכח אל החברה הערבית שבתחום הקו הירוק ובוחן את זהותה.
מפיסטו
מאת קלאוס מאן, בימוי: עמרי ניצן
שחקן צעיר בולט בתיאטרון הגרמני מוצא עצמו בעין הסערה הפוליטית עם עליית הנאצים לשלטון. תשוקת המשחק גורמת לו למכור את נשמתו ולהתחבר אל השלטון החדש. הוא משגשג בגרמניה הנאצית, מתמנה למנהל התיאטרון הלאומי, מפנה עורף לחבריו, וכשהוא נאלץ להתמודד עם "ההתקרנפות" שלו יש בפיו משפט מתגונן אחד בלבד: "אני בסך-הכל שחקן".
שליחותו של הממונה על משאבי אנוש
מאת א.ב. יהושע, בימוי: איציק וינגרטן
א.ב. יהושע, מטובי המספרים הישראלים, עיבד את ספרו שתורגם לשפות רבות וזכה לתשבחות ולפרשנויות רבות בארץ ובעולם. סיפור משמעותי עבור החברה הישראלית שניתן ללמוד ממנו על יחסה לגרים ולזרים החיים בתוכה: עובדת זרה שקשרה את גורלה בירושלים, נהרגה בפיגוע וגופתה מוטלת מזה עשרה ימים בחדר המתים, בלי שאיש יחוש בהעדרה או יתעניין בגורלה. המסע לאיתור משפחתה בערבות סיביר מסתיים במפתיע בשיבה לירושלים.
אישה בורחת מבשורה
בשיתוף עם התיאטרון הלאומי הבימה
מאת דויד גרוסמן, עיבוד ובימוי: חנן שניר
אורה, שבנה החייל יוצא למבצע צבאי גדול, בורחת מביתה ויוצאת "לטיול" כדי לא להתענות בציפייה לבשורה הרעה, שאין לה ספק שתגיע. כ"סרבנית בשורה" אולי תוכל בכלל למנוע אותה ולהציל את בנה. במשך ימים ולילות היא נודדת במרחבי הארץ עם אברם, אהוב נעוריה, כשלכל אורך הדרך תלויה באויר השאלה - האם הבן נפגע במהלך המבצע?
מחזאות עולמית בת זמננו
נשוי במנוסה
קומדיה מאת ריי קוני, בימוי: אלון אופיר
עולה לבמה ב-12.4.15
ג'ון סמית הוא אדם רגיל לחלוטין, בלי שום יחוד, נהג מונית שחי בלונדון. יש לו רק סוד קטן אחד: הוא נשוי באושר (כפול) לשתי נשים ופועל על-פי לוח זמנים צפוף שמאפשר לו לתמרן בין שני הבתים. הצרות מתחילות כשהוא נאלץ לבלות לילה בחדר מיון, שם מתגלות שתי הכתובות הסותרות; עובדה מתמיהה זו מעוררת סימני שאלה אצל חוקרי המשטרה. יחד עם שכנו העצלן הוא מסתבך במסכת שקרים כדי לתרץ את מעשיו ולמנוע מנשותיו מלהיפגש פנים אל פנים.
קומדיה הזויה שעלתה מספר פעמים בעבר ובין היתר בהשתתפות ספי ריבלין ואשתקד בבית צבי.
אוליאנה
מאת דייויד מאמט, בימוי: כפיר אזולאי
המחזה מפגיש פרופסור לחינוך עם סטודנטית שזומנה ללשכתו כדי לדון בעבודה שכתבה. לאחר המפגש מגישה הסטודנטית תלונה על הטרדה מינית. בעידן בו הטרדות מיניות הפכו לנושא יומיומי בחדשות, ראוי לבדוק את השימוש לרעה בכוח ובסמכות שניתנו לנו, את המותר והאסור ביחסים בין המינים ואת גבולות חרות הפרט.
המחיר
מאת ארתור מילר, בימוי: כפיר אזולאי
מחזה שעוסק ביחסים משפחתיים. שני אחים שנפרדו בכעס ולא התראו 16 שנה, נאלצים להיפגש בעקבות מות אביהם כדי להיפטר מערימות הרהיטים שצבר. פגישתם המחודשת מעלה שאלות נוקבות על מחירן של ההחלטות שלנו וכיצד הן קובעות את חיינו, על מחירו של האושר ומחיר החיים.
יהודים רעים
מאת ג'ושוע הרמון
מחזה חדש העולה בימים אלה בלונדון.שלושה בני דודים נפגשים בדירונת ניו-יורקית לאחר הלוויתו של הסב, ניצול שואה. שניים מהם, כל אחד מטעמו ונימוקיו, חושקים בתליון הח"י של הסב, שהצליח להחזיק בו במשך כל תקופת היותו במחנות, ולאחר המלחמה הגיש אותו לסבתם כמתנת נישואים, כיון שלא חסך די כסף לקנות לה טבעת. המחזה, העוסק במהות האבל, במורשת ובקלות בה אנו מסוגלים להתעלם מזולתנו, מעלה את השאלה: מה זה יהודי מודרני כיום?
מחזמר בקאמרי
סיפור הפרברים
מילים לשירים: סטיבן סונדהיים, מוזיקה לאונרד ברנשטיין, מחזה: ארתור לורנס,
בימוי צדי צרפתי
עולה לבמה פברואר 2016
הסיפור המבוסס על מחזהו המפורסם של שקספיר "רומאו ויוליה" בעיבוד מודרני לחברה הניו-יורקית בת זמננו. המוזיקה הגאונית של המלחין היהודי לאונרד ברנשטיין המוכרת לכולנו על מנגינותיה הבלתי נשכחות, הממשיכות להתנגן כחלק מהתרבות העולמית וסצנות הריקוד המלהיבות של ג'רום רובינס גדול הכיאורוגרפיים האמריקנים. שקספיר, לאונרד ברנשטיין, ג'רום רובינס הופכים את המחזמר "סיפור הפרברים" למחזמר איכותי, אהוב, מוערך, מרגש, ומלהיב מכל מחזות הזמר הקיימים. רשימת השירים הידועה כובשת הלב בינהם: " מריה", "אמריקה" "somewhere, "Tonight", חשוב שתשמע על בימת הקאמרי. מיטב השחקנים, הזמרים והרקדנים בישראל יגויסו כדי לבצע יצירת מופת זו על במת הקאמרי. צרפתי סיפר, כי לראשונה חזה במחזמר בהיותו נער ומאז חלם לביים אותו. הכוריאוגרפיה תהיה של אביחי חכם על-פי הכוריאוגרפיה המקורית של ג'רום רובינס.
קלאסיקה עולמית
גם הוא באצילים
קומדיה מאת מולייר, בימוי: אודי בן משה
עולה לבמה 4 ביוני 2015
גדול כותבי הקומדיות בסאטירה חברתית סוחפת. מסייה ז'ורדן הוא איש פשוט ועממי שהתעשר ומאמין שזהו כרטיס הכניסה שלו לחברה הגבוהה. כיון שהוא להוט לשדרג את מעמדו הוא משתלם בריקודים סלוניים ומוזיקה קלאסית, משכלל את נימוסיו, נעזר ביועצי אופנה ובמדריכים לשפה נמלצת. כולם שמחים לקבל את כספו אך לועגים לו בגלוי ובסתר. מולייר הציב מראה מול פניה של חברה, שהאמינה שהכל ניתן לקנות בכסף.
אופרה בגרוש
מחזה מוסיקלי מאת ברטולט ברכט, מוזיקה: קורט וייל
עולה לבמה 11 ביולי 2015
אחת היצירות התיאטרליות האהובות הססגוניות והמצליחות ביותר. בעולם התחתון הלונדוני שולטים הגנגסטר הכריזמטי מקי סכינאי, מלך הקבצנים הממולח פיצ'ם ומפקד המשטרה המושחת בראון, כולם פועלים מתוך תאוות בצע ואינם בוחלים בשום אמצעי. הביקורת הפוליטית הנוקבת של ברכט עם המוזיקה הבלתי נשכחת של קורט וייל, יצרו תיאטרון מוסיקלי מבדר ומשמעותי.
אותלו
מאת ויליאם שקספיר, בימוי: איתי טיראן
אחד ממחזותיו המוצגים והמצליחים ביותר של שקספיר. סיפור הקנאה הגדול ביותר של כל הזמנים שעוסק בתככים, נקמה, בגידה, כבוד, רשע, גזענות ורגש נחיתות. כל אלה יחד גורמים לאותלו, גבר בעל יושרה, מצביא אהוד ומהולל, להרוס את היקר לו מכל ולהמיט חורבן על עצמו.
קוריולנוס
מאת ויליאם שקספיר בימוי: עמרי ניצן
קוריולנוס הוא מפקד נערץ - גדודי חיילים ירוצו אחריו בהתלהבות. אסונו של האיש הזה מתרחש כשהוא מחליט לעזוב את הצבא ולפנות לפוליטיקה, כשעליו להתחנף לאזרחים המאוסים עליו, לקנות קולות, לעסוק בשתדלנות. קוריולנוס הוא דרמה פוליטית ואנושית מרתקת, שכל דור ומשטר יכולים למצוא בה את בבואתם.
רינה ירושלמי ואנסמבל עיתים בשיתוף הקאמרי חוגגים 25 שנה, של יצירה ממיטב הקלאסיקה העולמית
פר גינט
מאת: הנריק איבסן, בימוי: רינה ירושלמי
זהו מסע חייו של צעיר עני - פר גינט. בן כפר קטן שכל חייו מחפש את עצמו וייעודו וחולם להיות "קיסר העולם".
בסדרה של תמונות ססגוניות רבות תהפוכות אנו עוקבים אחר הרפתקאותיו של פר, החל מרכיבה מסחררת על גבו של אייל צפוני, חטיפת כלה ביום חתונתה, מפגשים רוויי תשוקה והרי סכנות עם הדמויות המיתיות של עולם הטרולים, דרך שנים של צבירת הון עתק בעסקות מפוקפקות המסתיימות שוב ושוב באובדן כל נכסיו. בחוסר כל הוא נודד בנופי בראשית של מדבריות סהרה, שם נכבש פר המזדקן, בקסמיה של יפהפיה אקזוטית. כאשר היא בורחת עם רכושו, מחליט פר לפנות אל עולם הרוח והמדע ולחקור את מקורות ההיסטוריה האנושית. יומרה זו מדרדרת אותו לשפל המדרגה בבית משוגעים בקהיר. בערוב ימיו בדרכו חזרה למולדתו, פר, נאלץ להתעמת עם כישלונו להוכיח את היותו ' הוא עצמו'.
בקצה נתיב חייו ממתינה לו סולוויג, אהבת נעוריו, שבינתיים מזדקנת ומתעוורת, האוספת אותו אל חיקה, ספק לשינה ספק למות.
המחזה הוא בבואה לחברה במשבר קיומי ומוסרי. חברה "טרולית" שאיבדה את ערכיה ומתמכרת ל"יש". פר המתיימר לחפש את ייחודו מהעדריות האנושית בסופו של דבר, הוא תמיד מסתגל ומתפשר עם המציאות בכל מחיר כדי לשרוד.
עוד נמסר על השתתפות התיאטרון באירועים בינלאומיים.
  • השתתפות אלקטרה בפסטיבל בינלאומי לדרמה יוונית עתיקה בקפריסין, יולי 2015
  • שלוש הופעות סיראנו בביג'ינג, בתיאטרון ה"ביצה",, NCPAאוגוסט 2015
  • מסע הופעות של הכתה שלנו במקדוניה, סרביה, אלבניה, ומונטנגרו, בתמיכה של הממשלות ובשיתוף שגרירויות אנגליה, אוסטריה, גרמניה, וארצות הברית. יולי 2015
  • כל הפעילות הבינלאומית הזאת בתמיכת משרד החוץ הישראלי.
  • הופעות הכתה שלנו בוורשה, בתיאטרון הדרמטיצ'ני, אוקטובר 2015
  • הכתה שלנו, הפקה פולנית מתיאטרון הדרמטיצ'ני, נובמבר 2015
  • ריצ'רד השלישי מהתיאטרון הלאומי הסיני, ביג'ינג, בקאמרי, 2015
  • פסטיבל חנוך לוין הבינלאומי, 3 - 15 נובמבר 2015:
  • התיאטרון יקיים פסטיבל בינלאומי למחזות חנוך לוין המוצגות בכל העולם:
  • הצגות נבחרות מצרפת, פולין, בולגריה, גרמניה, ישראל, ורוסיה.
  • בין ההצגות שיוצגו: "יעקבי וליידנטל", "אשכבה", "החייל הרזה", "אורזי מזוודות", "הרטיטי את לבי" "רצח" ועיבודים של מערכונים וסיפורים קצרים לשפת תיאטרון מחול.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  30/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקי סכינאי והפרברים מגיעים לבמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מהו תפקיד המים בפירוק הקולגן שמתחולל כחלק מתחזוקת התבנית הבין-תאית?
ישועה נחמני
טופס 5329 הינו "דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל". רוב התושבים שקיבלו את המכתב אינם בעלי עסקים ואינם מגישים דוחות למס הכנסה באופן שוטף, ובכל זאת בימים אלה מגיע סבב שני של מכתבים מסוג זה, תזכורות לאלה שעדיין לא מילאו את ההצהרה הנדרשת
אתר זווית
גלים ענקיים כבר התנפצו על ישראל בעבר הרחוק וגבו מחיר כבד בנפש ובנזק לרכוש    לפני אסון הטבע הבא, שיגיע במוקדם או במאוחר, ממליצים המומחים איך כדאי להתכונן אליו
מכון ויצמן למדע
האם אפשר להפיק דימויי MRI צבעוניים?    הדמיה בצבע עשויה, בין היתר, לאפשר מעקב אחר מטרות רבות בעת ובעונה אחת
לאה טרן
אותלו בתיאטרון גשר - סיפור הקנאה הגדול של כל הזמנים    פתאום הגיע סתיו - מחזה חדש בהבימה עם ליא קניג ותומר שרון וגם על פסטיבל הסרטים הבינ"ל לסרטי תרבות ואומנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il