X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פורום קיסריה: ישראל ממוקמת בתחתית סולם הקצבאות בהשוואה למדינות המערב מחלוקת בין חברי צוות הפורום האם יש מקום להגדיל את הקצבאות לאוכלוסיות חלשות הכנס ייערך בחודש יוני בהשתתפות ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל
▪  ▪  ▪

"לאחר שלוש שנים של התמקדות מוחלטת רק בצמיחה של הכלכלה, על ממשלת ישראל החדשה מוטלת חובה להגביר בשנים הקרובות את הטיפול בבעיות החברתיות", כך אמר היום (ב', 22.5.06) דוד ברודט, המנהל האקדמי של פורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.
לדבריו, זוהי המסקנה המרכזית העולה מדיוני צוותי העבודה של פורום קיסריה, לקראת הכנס ה- 14 שיערוך המכון הישראלי לדמוקרטיה ב- 20-22 ביוני במלון ריג'נסי בירושלים.
חברי הפורום מציינים, כי על אף שזוהי מסקנה גורפת המוסכמת על כל חברי הצוותים, טרם הגיעו כל הצדדים להסכמה באשר לדרך בה יש לקדם את פתרון הבעיות. הדיון המרכזי הוא, האם להגדיל את היקפי הסיוע הכלכלי לאוכלוסיות החלשות.
"בניגוד לתפיסה הקיימת אצל חלק מהציבור, ישראל נמצאת בתחתית סולם הקצבאות המוענקות לאוכלוסיות החלשות ביחס למדינות מערביות", אומר ד"ר מומי דהן ראש צוות העוסק בבעיית העוני. "למשל, מספר הימים המרבי שמובטל זכאי לקבל דמי אבטלה בישראל הוא 175, לעומת 270 באיטליה, 360 ביפן, 500 בפינלנד ו-1,800 בהולנד. גובה קצבת שלושת הילדים הראשונים ביחס לתוצר לנפש, מציב את ישראל במקום הלפני האחרון, כשאחריה ניצבת יוון".
"המחלוקת המרכזית בין חברי הצוות השונים הוא באילו מקרים, אם בכלל, יש מקום להגדיל את הקצבאות כדי לאפשר לחלשים לצאת ממעגל האבטלה והעוני ולהתקיים בכבוד, מבלי לפגוע במוטיבציה של מי שיכולים וצריכים לצאת לעבוד", אומר דהן.
התגייסות כוללת לטיפול בבעיית העוני
פורום קיסריה, אשר שמו שונה לאחרונה מ"כנס קיסריה", שם לו למטרה לגבש תוכניות אופרטיביות לקידום ופתרון בעיות ונושאים המעסיקים את המשק והחברה בישראל, אותן ממשלת ישראל יכולה לאמץ. כדי להדגיש את יעדיו של הפורום, המכון הישראלי לדמוקרטיה הוסיף לצד השם, גם את המסר "להתוויית מדינות כלכלית לאומית".
השנה מתמקד פורום קיסריה בשלושה נושאים מרכזיים: "הדרכים לצמצום העוני בישראל", המטופל על-ידי צוות בראשות ד"ר מומי דהן, "גיבוש מדיניות בתחומי ה- Low Tech והשרותים”, כאשר בראש הצוות אלי הורביץ ו"מדיניות מאקרו כלכלית", הנדון על-ידי צוות בראשותו של פרופ' רפי מלניק. עם זאת, הנושא המוביל הוא הטיפול בבעיית העוני וגם שני הצוותים האחרונים מתמקדים בדרכים לתעל את תעשיית ה- Low Tech ואת הכלכלה להיות חלק מהפתרון לטיפול בעוני.
בנוסף, הפורום יקיים לראשונה שני פאנלים בערב הפתיחה: "משחק מכור? הון וספורט בישראל" ו-"אופרה בגרוש- הון ותרבות בישראל".
לצד הדיונים בכנס יישאו השנה דברים ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, שר האוצר, אברהם הירשזון ונגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. אורח הכבוד של הפורום הוא פרופ' רוברט סולו, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 1987.
במוזמנים לנאום ולהגיב בכנס: עופר עיני, קובי הבר, שרגא ברוש, השר אלי ישי, ח"כ יעקב ליצמן, אביה ספיבק, אבישי ברוורמן, אברהם ביגר, פרופ' יעקב שיינין, שלמה נחמה, יצחק פטרבורג פרופ' צבי אקשטיין, פרופ' מנואל טרכטנברג ועוד.

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
השאלה האם המשטרה מושחתת הוצגה בכנס לשכת עורכי הדין באילת על-ידי פרופ' רון שפירא    שפירא: ריבוי הפרשיות במשטרה אומר דרשני    ראש אח"ק במשטרה: יש עבירות שזלזלנו בהן בשנים האחרונות
מתן פריידין
אדם רכש עדשות באופטיקנה ורצה לבטל את העסקה    הרשת גבתה ממנו 149 שקלים "דמי ביטול"    בית המשפט לתביעות קטנות החזיר לתובע את כספו וחייב את הרשת בהוצאות המשפט
עומר שיקלר
הלילה נפגש אולמרט עם רייס    השגריר איילון: "היתה פגישה מצויינת"    היום הפגישה עם בוש    הממשל לא ממהר להתכנסות; דורש לקיים שיחות עם אבו מאזן
רונן ליבוביץ
כך התייחס השר דיכטר לאלימות בישראל בדיון שהתקיים בכנסת בהשתתפות ערה של חברי הכנסת מכל סיעות הבית
עומר שיקלר
בהיכל התרבות התקיים ערב הוקרה מיוחד    בצה"ל מטפלים בכ- 800 יתומים ויתומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il