X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
▪  ▪  ▪

כשמשפטו של הרצל מרציאנו נקבע בפניו של אביה של רותי, השופט ירוחם רבינוביץ, יואל בן-שטרית הבין שהפור נפל.
הוא ידע על הביקור של המפכ"ל בלשכת נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב - ולכן הוא הסיק שהתוכנית שלו מגיעה לשלבי הכרעה. מעצרו של מרציאנו, יומיים-שלושה קודם לכן, אמור היה ליתן לה דחיפה קריטית.
דני בן-אור יצטרך להכריע בקרוב מאוד.
ביקורו של תנחום במשרדו של דני, שהיה במעקב מאז שהתבררה מידת-מעורבותו בדירת-המסתור, שאחריה עקב גם מרציאנו, העיד על-כך שהלה החליט לפעול.
כיווני הפעולה שלו לא היו, עדיין, לגמרי ברורים למפכ"ל אבל היה ברור שהשופט רבינוביץ יעמוד במרכזם. הרכבת המהירה יצאה מן התחנה לדרכה - וכבר אין כל דרך לעצור אותה.
מי שיעמוד בדרכה יתרסק אם הוא לא יספיק לקפוץ הצידה בעוד מועד.
כל הנוגעים בדבר, אלה שהיו בסוד תוכנית-הפעולה של המפכ"ל, קיבלו את האינפורמציה הכי עדכנית.
המפכ"ל לא יידע את השר לביטחון-פנים בהסכמת ראש הממשלה. מהלך כזה, ידע המפכ"ל, למוד הניסיון המר מן העבר בנושא דומה, עלול לחשוף יותר מדי מקורות מודיעיניים - ולסכן את חייהם של אלה שפעלו בסתר תוך סיכון חיים.
גם שיטות-פעולה של היחידה סמויה היו עלולות להיחשף.
לשכותיהם של שרים הן תמיד מקור לא-אכזב להדלפות לעיתונאים.
יואל בן-שטרית חזה את שעלול לקרות.
מרציאנו לא ישקיע משאבים כל-כך רבים לריק. גיוסה של רותי בוודאי נועד ליום סגריר - ומעצרו של מרציאנו, בנסיבות שבהן זה קרה, היה, ללא ספק, מסוג אותן התרחשויות שעלולות לגרום למי שנמצא במרכזן ללכת על כל האופציות ממש עד לקצה.
ליואל בן-שטרית לא היה כל ספק שמרציאנו ילך בכל הכוח כנגד האפשרות שהוא יישלח למאסר בגין מעשה שהוא אינו אחראי לו.
הסירחון כבר עלה באפו של יואל בן-שטרית. היה ברור לו שתיעשה פנייה, כמו זו שנעשתה אל השופט, הוא רק לא צפה שהצעה כה מכוערת לעיוות משפט תיעשה דווקא בידי חברו הטוב.
הוא ידע על ביקורו של תנחום במשרדו של חברו - אבל להתפתחות כזאת הוא לא ציפה.
על הקשרים בין רותי לבין מרציאנו הוא גם ידע; מה שהוא עוד לא ידע זה שדני קשור גם הוא לרותי, אם כי באותו שלב זה כבר לא היה חשוב.
עצם העובדה שדני דרש להיפגש עם השופט, זה מה שהיה חשוב באותו השלב. למה הוא עשה את זה, לכך לא הייתה הרבה חשיבות בעיני יואל בן-שטרית.
גם אם איימו עליו, חברו לא היה צריך להיגרר לכל זה.
כשתנחום הגיע למשרדו של דני, העוקבים של היחידה הסמויה צילמו אותו - אבל הם לא יכולים היו לדעת מה נאמר בפגישה עצמה. חדרו של דני היה בנוי כך, שאי-אפשר היה להאזין מבחוץ לשיחות שהתקיימו בו.
אי-אפשר היה גם להקליט בתוך החדר דבר מן הנאמר בו. בקירות היו בנויים מתקני-מיסוך שכמותם היו רק ביחידות הכי סודיות בצבא.
אחד מיוצאי היחידות האלה בנה את מתקני-המיסוך בחדרו של דני תמורת הייצוג של אחותו בהליכי-הגירושין המכוערים שהיא הייתה מסובכת בהם. בעלה, שהיה עבריין קטן, נזקק לניעור מסוים לפני שהוא הסכים לעזוב את דירת בני-הזוג. דני טיפל בזה.
העוקבים של היחידה הסמויה לא ידעו על הפגישה שקדמה לביקור של תנחום במשרדו של דני, בין יעלה לבין תנחום, שבה, למעשה, נסגרו הקצוות ותוכננה שיטת-הפעולה.
היחידה הסמויה שעליה היה מופקד יואל בן-שטרית בוודאי גם לא יכולה הייתה לדעת על 'תוכנית ב', הלוא היא תוכנית הגיבוי, שהגתה יעלה - ללא ידיעתו של בעלה. יעלה לא הייתה במעקב; וגם דני, אישית, לא היה במעקב.
התצפית לעבר משרדו של דני לא כללה המשך מעקב גם אחריו. היחיד שהיה במעקב אישי, באותו שלב, היה השופט רבינוביץ - ולכן נצפתה הפגישה בינו לבין דני.
למעשה, על הפגישה נודע עוד לפני עצם קיומה מתוך שיחת-הטלפון שהתקיימה בין השניים.
המעקב אחרי השופט רבינוביץ, הייתה לו תכלית כפולה; גם לדעת עם מי הוא נפגש וגם להגן עליו, במידת-הצורך, מפני התנכלות אלימה. בנסיבות העניין זה יכול היה לקרות.

תאריך:  15/04/2015   |   עודכן:  15/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
'דיוקנה של מרגלת' כתוב בצורה קולחת והמתח נשאר עד לדפים האחרונים. הספר מתאר את קשרי הגומלין בין סוכנויות הביון האמריקניות, הבריטיות והישראליות ואת דרך התנהלותן במאבק משותף כנגד הטרור העולמי
עפר דרורי
הספר עוסק בעיקר בקבלת ההחלטות בפיקוד העליון במלחמת יום הכיפורים. אישית העניין שיש לי בספרות צבאית בכלל ובמלחמת יום הכיפורים בפרט נוגע יותר בחוויות של הלוחם הבודד או של קבוצת הלוחמים בפלוגה או בגדוד
ציפי לוין
באפקט רוזי, ספר ההמשך השנון והאינטליגנטי, אנו חוזרים אל עלילותיהם של דון ורוזי, שהפעם נאלצים לצלוח משימה מסובכת לא פחות ממציאת רעיה או איתור אבא ביולוגי - התמודדות עם חיי נישואים
זהר נוי
השיטה עוסקת במודע ובלא מודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות
זהר נוי
בראש ובראשונה זהו סיפורו של פילוסוף שכוח-אל בימיו מהדרום, אשר נחשב כיום לאחד הגאונים הגדולים ביותר של העת החדשה - ג'אמבטיסטה ויקו    הוא לא הרבה לכתוב, אך כל מה שהוציא תחת ידו נחשב לנכס-צאן-ברזל בתחומי ההיסטוריה והפילוסופיה, הפילולוגיה והשירה, הדת והאמונה, מדעי החברה ומדעי הנפש
רשימות נוספות
סיפור אמיתי (פרק 127)  /  חיים משגב
סיפור אמיתי (פרק 126)  /  חיים משגב
סיפור אמיתי (פרק 125)  /  חיים משגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il