X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שאול אלוביץ' רוצה להשתלט על שוק הפורטלים בישראל

אינטרנט זהב במגעים לרכישת השליטה בוואלה

כך נודע ל-TheMarker; המגעים מתקיימים עם בזק בינלאומי לשותפה השנייה בוואלה, קבוצת הארץ, יש זכות סירוב וזכות הצטרפות למכירה העסקה צפויה לשקף שווי של 80 מיליון דולר לוואלה
▪  ▪  ▪

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום ומי שמחזיק בכ- 70% ממניות ספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות אינטרנט זהב, מקיים מגעים עם בזק לרכישת חברת וואלה על-ידי אינטרנט זהב - כך נודע ל-TheMarker.
בין הצדדים התנהלו באחרונה כמה פגישות כדי לבחון את הרכישה של וואלה, שבהן נכחו כמה מבכירי בזק ויורוקום. עוד נודע כי מדובר בניסיון לבחון את רכישת האחזקות של בזק בינלאומי בוואלה (כ- 34% בדילול מלא) לפי שווי לוואלה של כ- 80 מיליון דולר. כיום נסחרת וואלה לפי שווי של 66 מיליון דולר (כ- 300 מיליון שקל). בבזק וביורוקום סירבו להגיב בעניין.
זכות סירוב ראשונה
אלא שבזק בינלאומי מחזיקה בוואלה בצוותא עם קבוצת הארץ, ובין הצדדים קיים הסכם הצבעה וכן הסכמים על זכות סירוב ראשונה ועל הזכות להצטרפות ראשונה למכירה - מה שעשוי לחייב את הרוכש ברכישת מלוא האחזקות בוואלה ולייקר את העסקה. בזק מנסה למכור את האחזקה שלה בוואלה זה כמה חודשים, לאחר שהגיעה למסקנה כי האחזקה אינה אסטרטגית בעבורה ואינה סינרגטית לפעילות הקבוצה. בזק מבקשת פרמיה של 30%-20% על מחיר השוק של וואלה, שנחשב גבוה.
עוד נודע, כי גישושים ראשונים מצד יורוקום הופנו גם לכיוונה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בניסיון לבחון אם חבירה שכזו בין אינטרנט זהב, המחזיקה בכ- 51% ממניות MSN, הפורטל השלישי בגודלו בישראל, לבין וואלה, הפורטל השני בגודלו - יכולה להתאפשר. אלוביץ' לא הכחיש באחרונה גם מחשבות להנפיק את יורוקום בבורסה, ויש לזכור כי לאינטרנט זהב קופת מזומנים בסך כ- 270 מיליון שקל.
חיבור תכנים בין בזק לחברת הלוויין
yes באחרונה דיווחנו כי בחודשים האחרונים נכשל ניסיון בבזק לחבר תכנים בין וואלה לחברת הלוויין yes - ועל כן החליטו בקבוצה לבחון את האפשרות למכור את האחזקה בוואלה. כחלק מכך נעשתה פנייה גם לקבוצת אי.די.בי - אך שיחות הגישוש בין הצדדים נפסקו.
הכנסות MSN ישראל מוערכות ב- 20% מעוגת הפרסום באינטרנט, שבכללותה הסתכמה השנה בכ- 50 מיליון דולר (5% מסך עוגת הפרסום). וואלה חולשת על הכנסות שהן יותר מפי שניים מאלה של MSN. שוק הפרסום באינטרנט צומח בקצב מהיר, כמעט הכפיל עצמו ב- 2005 וצפוי להמשיך ולצמוח בקצב של עשרות אחוזים בשנה.
MSN ישראל, שבבעלות אינטרנט זהב (51%) ומיקרוסופט קורפ (49%), סבלה בשנה האחרונה מקושי בתחרות מול וואלה, שצמחה משמעותית. אלא ש- MSN ישראל נמצא בחודשים האחרונים במגמת התרחבות, כחלק מהמאמץ שמבצעת אינטרנט זהב להשתלט על אתרים ופורטלים. בחודשים האחרונים נכנסה גם גוגל לפעילות בישראל וכבר כיום היא מובילה את השוק במונחי דפים נצפים. על-פי סקר TIM האחרון מדצמבר 2005, וואלה נמצאת במקום השני במונחי חשיפה ו-MSN במקום הרביעי.
וואלה דיווחה ב- 2005 על זינוק של 61% בהכנסות, הרווח התפעולי גדל פי שלושה, הרווח הנקי גדל פי ארבעה ושווי השוק טיפס משמעותית. וואלה רשמה הכנסות של כ- 75.64 מיליון שקל ב- 2005 ורווח גולמי של כ- 49.9 מיליון שקל - גידול של כ- 58% בהשוואה ל- 2004; רווח תפעולי של כ- 12.8 מיליון שקל ורווח נקי של כ- 12.3 מיליון שקל.
ההכנסות של וואלה מפעילות הפורטל ב- 2005 הסתכמו בכ- 61.9 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי מהפעילות הסתכם ב- 72%. ההכנסות ממסחר אלקטרוני הסתכמו ב- 14.1 מיליון שקל ב- 2005 ושיעור הרווח הגולמי- כ- 41%. באופן כללי, שיעור הרווח הגולמי של וואלה ב- 2005 מתוך סך ההכנסות נותר זהה לזה של 2004 - כ- 66% - אך שיעור הרווח התפעולי מסך ההכנסות גדל משמעותית: כ- 17% לעומת כ- 9% ב- 2004.
אלוביץ' מחזיק גם בכ- 30% ממניות yes, חברה שבה מחזיקה בזק בשליטה. באחרונה אמר מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, כי בעלי המניות הקטנים ב- yes לא רוצים להשקיע עוד בחברת הלוויין, וניסה לחזק בכך את הצורך שבהזרמת כספים נוספת מצד בזק ל- yes. בעבר הועלתה בבזק תוכנית ראשונית שניסתה לכרוך את עסקת הרכישה של מניות יורוקום בחברת הלוויין, במיזוג בין פעילויות בבזק לפעילויות של אינטרנט זהב. לא מן הנמנע כי מחשבות שכאלה קיימות גם כיום.
שוק השיחות הבינלאומיות והאינטרנט, הכולל את אינטרנט זהב, יעמוד בחודשים הקרובים בפני שינוי משמעותי. ברק ונטוויז'ן - שתי החברות השייכות לקבוצת אי.די.בי - צפויות להתמזג בתוך חודשים ספורים כחלק מגיבושה הראשוני של קבוצת תקשורת גדולה. על-פי ההערכות, במקרה כזה תבקש גם אינטרנט זהב לחזק את מעמדה בשוק.

וואלה ו-TheMarker שייכים לקבוצת "הארץ"
תאריך:  09/06/2006   |   עודכן:  09/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בארגוני הטרור מבטיחים ביצוע פיגועי נקמה בישראל בעקבות חיסול אבו-סמהדנה ברצועת עזה    הבוקר - שתי רקטות נחתו בנגב המערבי - לא היו נפגעים
עומר שיקלר
אבו סמהדנה אשר חוסל על-ידי צה"ל בתקיפת מחנה אימונים בדרום רצועת עזה מונה לפני כחודשיים למפקח הכללי של משרד הפנים הפלשתיני    עמד בראש ועדות ההתנגדות העממית ואחראי לרציחתם של ישראלים רבים
יהונתן דחוח-הלוי
החמאס, בהודעה רשמית שהוקראה בהפגנה בעזה, מבכה את נפילתו של זרקאווי - "לוחם הג'יהאד הגיבור" בידי "הכוחות הצלבנים"    מפגינים פלשתינים קראו לבן-לאדן לנקום את "רצח זרקאווי"
עידן יוסף
פריטים נגנבו מתיקה האישי של ח"כ רוחמה אברהם    הגניבה נעשתה מלשכתה של יו"ר ועדת הכנסת    החשודה בגניבה: חברת כנסת    כך נחשף בחדשות ערוץ 2
עידן יוסף
סמהדנה מונה על-ידי הנייה לשמש מפקד מליציית החמאס ברצועה    חוסל בירי טילים מכלי טיס של צה"ל    בהתקפה נהרגו פלשתינים נוספים וכעשרה נפצעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il