X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרפורמה שאישרה ועדת השרים לענייני חקיקה, בחוק לשכת עורכי-הדין כוללת בחובה ביטול מוסדות של הלשכה, דוגמת הוועד המרכזי, ביטול תפקידי יושבי-ראש הוועדים המחוזיים, צמצום חברי המועצה הארצית והעמדת ראש הלשכה, בראש המועצה הארצית, ללא כל בחירות שהן
▪  ▪  ▪
איילת שקד, בלשכת עורכי הדין [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
בכל הכבוד הראוי מצופה מהממשלה ומשרת-המשפטים, כאחת, לפעול לכך, כי שורת שינויים מבניים וחוקיים צפויים אלה, ייכנסו לתוקפם, בתום תקופת כהונתם של מי הנבחרים היום לתפקידים השונים במוסדות לשכת עורכי-הדין, שאם לא כן, לצורך משל ובשל מה מתקיימות בחירות אלה, היום?

אתמול (יום ג', 15.6.15) אשרה וועדת השרים לענייני חקיקה שורה של רפורמות בחוק לשכת עורכי-הדין, לבקשתה של שרת המשפטים, איילת שקד. הצורך ברפורמות אלה נוצר, לאחר שנמנע מראש הלשכה המכהן, עו"ד דורון ברזילי, שנבחר לתפקיד ראש הלשכה, למלא תפקידו כראש הלשכה, לאחר שאופוזיציה בהנהגתו של יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפרים (אפי) נוה, שהשיגה רוב במוסדות הלשכה, דוגמת המועצה הארצית, הוועד המרכזי ואשר שלטה בוועדים המחוזיים של הלשכה, מנעה כל יכולת שהיא, מראש הלשכה המכהן, מלמלא תפקידו אליו נבחר, באופן חוקי ודמוקרטי.
בעקבות זאת הקימה שרת המשפטים לשעבר, ח"כ ציפי לבני ועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס, ד"ר אילה פרוקצ'יה, שהמליצה על שורה של שינויים מבניים וחוקיים בחוק לשכת עורכי הדין, מתוך מטרה ששורת שינויים מבניים וחוקיים אלה, יכנסו לתוקפם, לפני הבחירות ללשכת עורכי הדין ומתוך מטרה שהבוחרים, בבחירות אלה, יבחרו במועמדים לתפקידים השונים, תוך ראיית וצפיית פני העתיד, לאור ובשל שינויים אלה.
בפועל ולמעשה נשארו הצעותיה של ועדת פרוקצ'יה, לביצוע שינויים חוקיים ומבניים בחוק לשכת עורכי הדין אשר הוגשו לשרת המשפטים לשעבר, ח"כ ציפי לבני, עוד בחודש דצמבר 2013 - טמונים במגירת השכחה, משך שנה ומחצה. עתה - יום אחד בלבד לפני קיום הבחירות ללשכת עורכי הדין, המתקיימות היום, בכל רחבי הארץ - הגישה שרת המשפטים הצעת חוק לתיקון חוקי ומבני של חוק לשכת עורכי הדין, המתבססת, בחלקה, על הצעותיה של ועדת פרוקצ'יה לשינוי חוקי ומבני בחוק לשכת עורכי הדין ולהבאת יתר משילות של ראש הלשכה הנבחר, בלשכה ובמוסדותיה.
בהרצאה שנשאה אתמול שרת המשפטים, אילת שקד, בפני המצטרפים החדשים לשורות לשכת עורכי הדין, אמרה היא בנאום שנשאה בפניהם - בין היתר - הדברים הבאים:
"כפי שחלקכם שמע כנראה, מחר יתקיימו בחירות להנהגת הלשכה... ואני מבקשת לנצל את הבמה הזו כדי לאחל בהצלחה לכל הצדדים, בתקווה שהבחירות יסמנו את ראשיתו של מחר חדש ללשכה ולאנשיה. המחויבות שלי לעיצוב המחר הזה, היא שעמדה לנגד עיניי בהחלטתי על הרפורמה בלשכת עורכי הדין, שעברה היום בוועדת השרים לחקיקה.
צריך לומר את האמת: הבחירות ללשכה חשפו את עוצמת השסעים והזרמים המנוגדים, שמובילים את המערכת לשיתוק ומונעים ממנה לחתור לשיפור, להתייעלות ולשקיפות. הנפגעים העיקריים מהמצב הזה הם עורכי הדין, הוותיקים והחדשים, הראויים למערכת מסודרת, מתפקדת ומבוקרת, שתבטא את קולכם נאמנה ותילחם למען עתידכם ולמען עתידו של המקצוע החשוב הזה.
הרפורמה החדשה מבקשת להסדיר את מבנה הלשכה ולהעניק לעומדים בראשה את המנדט והכלים הדרושים כדי לנווט בהצלחה את לשכת עורכי הדין בין האתגרים הרבים העומדים בפניה. בימים הקרובים אשב עם אנשי הלשכה ואקשיב להערות ואשמור על הדיאלוג הפתוח, המכובד והמכבד סביב הנושא הזה. אין לי ספק שהשלמת הרפורמה תבטיח את עתידה של לשכת עורכי הדין כלשכה מסודרת, פעילה, יוזמת ונמרצת, שתנהג ותנהיג בשקיפות, תשיב את אמון הציבור בעורכי הדין ואת אמון עורכי הדין עצמם בלשכה המייצגת אותם. החזון הזה לבדו הוא שמנחה אותי - ואני אמשיך להיות קשובה לדעות השונות ולצורך בהתאמות הנדרשות, כדי להביא למימושו".
הרפורמה שאישרה וועדת השרים לענייני חקיקה, בחוק לשכת עורכי-הדין שלשום, כוללת בחובה ביטול מוסדות של הלשכה, דוגמת הוועד המרכזי, ביטול תפקידי יושבי-ראש הוועדים המחוזיים, צמצום חברי המועצה הארצית והעמדת ראש הלשכה, בראש המועצה הארצית, ללא כל בחירות שהן. הבחירות המתקיימות, היום, ללשכת עורכי-הדין, הן בחירות המתקיימות בין היתר לתפקידים בגופים, שיבוטלו לאחר כניסת הרפורמה בחוק לשכת עורכי-הדין, עם חקיקת שורת שינויים מבניים וחוקיים אלה, בידי הכנסת.
בכל הכבוד הראוי מצופה מהממשלה ומשרת-המשפטים, כאחת, לפעול לכך, כי שורת שינויים מבניים וחוקיים צפויים אלה, ייכנסו לתוקפם, בתום תקופת כהונתם של מי הנבחרים היום לתפקידים השונים במוסדות לשכת עורכי-הדין, שאם לא כן, לצורך משל ובשל מה מתקיימות בחירות אלה, היום? היה ויפעלו הממשלה ושרת-המשפטים להכללת שורת שינויים מבניים וצפויים אלה, בחוק, באופן מיידי - ללא קביעה מפורשת, כי השינויים המבניים והחוקיים הללו, יחולו רק לקראת הבחירות הבאות ללשכת עורכי-הדין - הרי לא מן הנמנע שבג"ץ יפסול כניסת שינויים אלה לתוקפם, על אתר.
גילוי נאות: כותב שורות אלה כיהן, בעבר, כסיו"ר וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וחבר ועדת האתיקה; כיו"ר הוועדה להוצאה לאור של לשכת עורכי-הדין ובבחירות הנוכחיות ללשכת עורכי הדין, מתמודדת רשימת "לשכה נקייה", שיסד והקים הוא לוועד מחוז תל אביב והמרכז ולמועצה הארצית של לשכת עורכי-הדין בישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
"סיכויי העבריין להיתפס" - זו משנתו השגויה והמטעה של המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו
חיים שטנגר
אולי יפעיל היועץ המשפטי לממשלתי סמכותו החוקית, על-פי הוראות לשון הרע ויעמיד, סוף-סוף, לדין פלילי, מי שהוציא לשון הרע על הציבור. דומה כי ענייננו של עודד קוטלר, ראוי ונכון ליישום ולהפעלת סמכותו זו של היועמ"ש דווקא בימים אלה
ארי בוסל
היכן הבעיתיות בכך שמדינת ישראל פועלת נמרצות להגן על עצמה בפני שקרים וסילופי אמת? אולי צריך אני להעלות על נס את דרך הפעולה החדשה, של עשיה והקדמת רפואה למכה?
חיים שטנגר
בכתב-האישום המתוקן המבוקש, אין כל התייחסות שהיא לחשדות החדשים, המעלים חשש נוסף לשיבוש הליכים ומסוכנות, בעילת סחיטה, לכאורה, עקב כך, בידי עו"ד רונאל פישר והעלמת מידע, לכאורה, מידיעת חוקרי מח"ש, בידי ע' ורפ"ק ערן מלכה, במסגרת הסכמי עד מדינה, שנחתמו עמם
ארי בוסל
ג'וש (ג'שואה) הויט מסיים את תפקידו בקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס. גו'ש עבד שלוש שנים בקונסוליה יחד עם הקונסול דיויד סגל והיה יד ימינו של הקונסול. הוא נתן את כל כולו, כי היה לו אכפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il