X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הוועדה התחלף, אבל רוח הדוח וחוסר האיזון נשארו בעינם. אמנם, צריך לציין שהדוח על מבצע צוק איתן מאוזן קצת יותר, מדוח גולדסטון החד-צדדי, ומאשים גם את חמאס בביצוע פשעי מלחמה, שזה כשלעצמו התקדמות משמעותית, אך בשקלול הכולל הדוח רחוק מלהיות מאוזן, אוביקטיבי ומנסה להגיע לשורשי הבעיה והסכסוך
▪  ▪  ▪
צוק איתן. חוסר האיזון נמשך[צילום: AP/Khalil Hamra]

בימים אלה ממש פרסמו את הדוח על מבצע צוק איתן, עם נספחים רבים של איורים, ציטוטים, מספרים, כדי לתת לדוח מראה של אמינות והתעמקות בסוגיה הנדונה. אבל את עיקר הסוגיה שבבדיקה, לאמור: מה הניע את ישראל לצאת יום בהיר אחד למבצע, שהביא הרס רב לעזה, פגע באזרחים ובילדים והעמיק את הקרע באזור, תוך העלאת תנאים חדשים להסכסוך המתמשך. הדוח מאשים את ישראל בירי והרס מוגזם כדי לשמור על חיי חיילנו, הכוונה לנוהל "חניבעל" וירי מאסיבי במקרים שחיילים נתקלו בהתנגדות עזה מצד חמאס. הדוח מתעלם מהעובדותשחמאס פעל וירה מתוך אוכלוסייה אזרחית, מתוך בתי ספר, בתי חולים, מסגדים ואתרי אונרא שונים, והכין מנהרות תופת ותקיפה.
הדוח מתעלם מהעובדה שאתרים כמו מסגדים, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות אונרא, יש להם חסינות לפי המשפט הבינלאומי, ואסור להפוך ליעדים צבאים. הדוח לא מצטט עיתונאים זרים, גופים ניטרליים שהיו בעזה כמו אמנסטי, שאינם נמנים על אוהבי ישראל דווקא, שמאשרים טענות ישראל על שימוש במתקנים אזרחיים כמו בתי ספר ובתי חולים, כעמדות צבאיות ועמדות צלפים ומחסני נשק. שימוש במתקנים אלה, הם הפרה בוטה וגסה של המשפט הבינלאומי ופשע מלחמה.
הגנה על חיילי צה"ל
מותר למדינה וגם לממשלת ישראל, להעדיף את חיילי צה"ל וביטחונם על פעולות חריגות של חמאס. לפיכך על הוועדה היה לקבוע כי הירי המוגזם וההרס המוגזם, הוא תוצאה של שימוש חמאס, באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי בלתי חוקי.
אמצעי אזהרה לפני פגיעה - ישראל עשתה פעולות הרבה מעבר לנדרש והמקובל בנושא זה. אין צבא בעולם שהזהיר את האוכלוסייה מפני תקיפות, ונדטה, פינוי שכונות, איזורים ובתים על-ידי פיזור פמפלטים, טלפונים, רמקולים ואמצעי קשר נוספים. בכל המבצעים האחרונים של צבא ארה"ב, רוסיה ונאטו, לא נקטו בכמות אמצעי הזהירות כמו צה"ל, ובכל זאת, יצאנו אשמים. הדוח הבנוי על עובדות רעועות ומפוברקות, על קטעי רכילות, על עדויות שמיעה ולא ממקור ראשון, על קטעי עיתונות וסרטונים מוכנים ומבושלים. בקיצור דוח מעוות שקרי מוטה חד-צדדית.
אין מלחמות יפות ואין מלחמות ללא טעויות
צה"ל חקר את עצמו ע"י וועדות בדיקה ובחן כל הטענות של הדוח, לא מצא בגדול הצדקה לטענות הדוח פרט לאותם חריגים, אשר חקר, הודה בהם ואף שפט בהם. היו טעויות, היו חריגות ופגיעה בנפש, ברכוש וללא כוונה תחילה. אלה ספיחי כל מלחמה.
הלחץ הבינלאומי, בהשראת הרוב האוטומטי נגד ישראל באו"ם נתן את אותותיו - ובמקום להתייחס להפרות הגסות והפשעים של חמאס משך 8 שנות קסאמים על שדרות ועוטף עזה - עוסקים בפעולות הלגיטימיות של ממשלת ישראל המתגוננת. כאשר רוב נפגעי צה"ל הם מאש כוחותינו - ולא מחמאס - האם זה לא אומר דרשני על צה"ל.
טענות חמאס שהקסאמים/גרדים על ערי ישראל היו מכוונים נגד חיילי צה"ל כל כך מגוחכות וחריגות אבל אף מדינה נורמאלית לא מגיבה ולא מעירה בנושא זה. כאשר יקימו וועדות חקירה, על המלחמה בצ'צ'ניה, על המלחמה בג'ורג'יה (גרוזיה), עירק, אפגניסטן, שם נעשו פעולות ומבצעים - שישראל לעומתן מצטיירת כמדינה של צדיקים ומלאכים - אז אולי כדאי גם לישראל להצטרף לוועדות האו"ם.
כאשר מועצת הביטחון פה אחד (15 חברים) הצביעו בעד החלטה 1701 במלחמת לבנון השנייה, ניתן היה להבין ממנה, שחברות האו"ם מכירות בזכותה של ישראל להגנה עצמית על-פי המשפט הבינלאומי. זכות, שכוללת בתוכה תגובה צבאית חריפה, מעבר לגבולותיה, כיבוש שטחי אויב, החזקתם וניקיונם מגורמים עוינים המסכנים את ביטחונה. כאשר ישראל, יצאה למבצע "עופרת יצוקה", אחרי 8 שנות קסאמים ורקטות על שדרות ועוטף עזה, לרבות אשקלון ובאר-שבע, עשרות פגועים בגוף מאות פגועים בנפש ואלפים ברכוש, אין מחלוקת על זכותה לתגובה, כהגנה עצמית של מדינה ריבונית - על-פי כל הקריטריונים הבינלאומיים.
כאשר גוף טרור, שלא מכיר במוסדות בינלאומיים ובמשפט בינלאומי, מנהל מלחמה כנגד ישובים אזרחיים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומבקש הגנה בינלאומית, זה יותר ממגוחך וצבוע ובלתי הגיוני.
כאשר ישראל נסוגה מעזה - לגבול הבינלאומי, במטרה להשגת הסדר שלום או שקט בגבול, חמאס השתלט על האיזור, לא מוכן להכיר בישראל, ויתרה מכך מנהל מלחמה מתוך ובאמצעות המטריה של האזרחים.
האזור בוער - ואין ועדת בדיקה
כאשר כל האזור סביב עולה בלהבות, ופשעי מלחמה חריגים ורבים מתבצעים כמעט על בסיס יומי בסוריה, עירק, אירן ומאות אלפים, ביניהם אלפי ילדים נפגעים, אין ועדות חקירה ולא תהיה בקרוב.
לסיכום - להגיב בחריפות, בהרחבה, בחוכמה ולהדגיש את זכותה של ישראל לביטחון ולהגנה עצמית.
ברגע האחרון
  • הדוח מסתמך על עדויות של גופים כמו עדאלה - בצל"ם - שוברים שתיקה שצריך לגנותם ולהוקיעם מקרבנו.
  • צחוק ההיסטוריה - חמאס דוחה את הדוח, בטענה שהוא לא מאוזן, מאחר שירי הטילים היה רק על מטרות צבאיות והם הזהירו את התושבים, וזה מראה על הציניות של התגובה, אבל הם הורסים מצחוק.

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח גולדסטון - פרק ב'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בהחלט דוח מאונך
אהרון שחר  |  28/06/15 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
רבקה שפק ליסק
השיטה של הטחת האשמות בעילום שם מקובלת במשטרים טוטליטריים ומקומם לא יכירם בחברה דמוקרטית. בחברה דמוקרטית העיקרון הוא שקיפות. זכותם של אזרחי ישראל שהם ו/או בני משפחתם מואשמים בפשעי מלחמה לקבל את המידע באמצעות תביעה משפטית כדי שיוכלו להגן על עצמם
זאב בן-יוסף
חייבים לכבות את אש האנטישמיות ושנאת ישראל על-ידי חקיקה נגד אנשי שמאל קיצוני שעדויותיהם השיקריות על צוק איתן הביאו להאשמת ישראל בפשעי מלחמה
צ'לו רוזנברג
מי שמעלה על דעתו שהאלטרנטיבה ליוזמה ישראלית רבת היקף המעמידה במרכזה פתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני על-פי המתווה של נתניהו עצמו, היינו חתירה לכינונה של מדינה פלשתינית מפורזת, היא מדיניות של שב ואל תעשה, יופתע מחדש מדוחות דומים לזה של הוועדה לזכויות האדם
איתמר לוין
ארגונים המוסרים מידע על מה שנראה להם כ"פשעי מלחמה" של צה"ל מסייעים לאויב במלחמתו בישראל. חופש הביטוי - כמו כל זכות בדמוקרטיה - נתון למגבלות ואינו מטהר כל מעשה נבלה
איציק וולף
שרת המשפטים אמרה שנדהמה לגלות את הארגונים הישראלים כמקורות של דוח האו"ם שפורסם היום    ראש הממשלה תקף את דוח שאבס ואת מועצת זכויות האדם של האו"ם שמינתה את ועדת שאבס    "המועצה עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות האדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il