X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם עמותת "הקרן החדשה לישראל", היא עמותה ישראלית לגיטימית התורמת לנראות של ישראל בזירה הבינלאומית? האם עמותות השמאל הישראליות בכלל, אכן מקדמות את השלום, או שמא מקדמות פוסט-ציונות על גב ההשמצה?
▪  ▪  ▪
הקרן החדשה לישראל

-"העלמות המדינה היהודית, לא תהיה הטרגדיה שהישראלים כל כך חוששים ממנה, משום שהיא תהפוך הרבה יותר דמוקרטית." - חדווה רדובניץ, סמנכ"ל הקרן החדשה לישראל לשעבר.
ינואר 2009 בעיצומו של מבצע 'עופרת יצוקה', מגיעה מועצת האו"ם לזכויות אדם להחלטה בה יוקם, צוות בדיקה לפעולות צה"ל ופעולות החמאס אשר הובילו למבצע זה.
הגדרתה הראשונית של ועדת הבדיקה הייתה בראש ובראשונה, לחקור הפרות של החוק הבינלאומי לזכויות אנוש, אבל בעניין זה רק לגבי הכוח השולט בשטח לטענתם, כלומר ישראל כנגד האזרחים הפלשתינים.
בפנייה של נשיא מועצת האו"ם למרי רובינסון, שכיהנה כנשיאת אירלנד וכנציבה עליונה לזכויות אדם באו"ם, ובבקשתו כי תעמוד בראשות צוות הבדיקה, נתקל בסירובה בטענת חד-צדדיות וחוסר איזון חקירתי של המצב בשטח, אשר מפנה מלכתחילה את האשמה כלפי ישראל.
ב-14 במאי 2012, יצאה הודעה רשמית מטעמה של מדינת ישראל לנשיא מועצת האו"ם לזכויות אדם, אשר מדווחת על השעייתה מכל שיתוף פעולה עם המועצה עד להודעה חדשה, ובהתאמה למדיניות הפליה של ישראל לרעה תוך קידום אינטרסים של סדר יום אנטי- ישראלי המתייחסת בצורה חד-צדדית ומגמתית לנושא זכויות האדם בשטחי ישראל בקו הירוק ובשטחי איו"ש מעברו.
טענתם של מנהלי "הקרן החדשה לישראל", היא שרוב רובו של הכסף המכלכל אותם מגיע מתרומות של יותר מ-90% מיהודי ארה"ב, אשר אוהבים את ישראל.
רק מה שכנראה שכחו לציין שם הוא שאת המימון של הקרן לארגונים הכפופים לה, מבצעת הקרן בצורה חלקית, כך שבנוסף נמצאים ברוב המקרים שותפים למימון שאינם יהודים מקסימים מעריצי ציונות כגון, חלק ממדינות האיחוד האירופי, מחלקת המדינה האמריקנית המחויבת לפתרון הסכסוך במזה"ת, ארגוני או"ם שונים ואנטי-ישראלים ואף במקרים כלשהם גם ארגונים וקרנות ממדינות ערב.
קרוב ל-180 מיליון ש"ח במשך שנתיים מ-2013, הושקעו על-פי רשם העמותות בארגונים שהוקמו בסיוע ישיר של "הקרן החדשה לישראל".
דוגמאות לארגונים כמו "בצלם", עמותה הבוחנת בצורה חד-צדדית, מגמתית ומכפישה את פעולות צה"ל בשטחים, קיבלה בשנת 2013 מהקרן החדשה 171,997 דולרים ובנוסף קיבלה בצלם 5,541,998 מיליוני ש"ח ממדינות האיחוד האירופי ומועצת האו"ם לזכויות אדם.
"עדאלה", ארגון נוסף שהציע שחוקת ישראל במידה ותבוא לחקיקה, תבטל את חוק השבות ואת הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית, קיבל מהקרן החדשה בשנת 2012, סכום של 54,000 דולרים ובנוסף לתרומות של ממשלות זרות המגיעות לסכום כולל של 1,948,459 ש"ח.
במצב המסכם וכולל ארגונים כפופים ממומנים נוספים לקרן החדשה לישראל, מקבלים תמונה בה על כל דולר שתורם יהודי מארה"ב, נמנים בין 4 ל-5 דולרים נוספים שפועלים להמרצת המדיניות במזרח התיכון של ארגונים מאירופה ומהאו"ם.
דוגמה מובהקת לעמותת שמאל הנקראת "שוברים שתיקה", לכאורה חיילים משוחררים אשר מספרים את עדותם בעילום שם כמובן, לגבי הפרת זכויות אדם בשטחי איו"ש מאז אירועי האינתיפאדה השנייה, ושמאז שנת 2007 קיבלה תרומה של 70,796 דולרים מהקרן החדשה לישראל, וזאת במטרה ליצור מודעות ציבורית יתרה "להשלכות ההרסניות שיש לשירות בשטחי איו"ש על החברה הישראלית. לאחר מכן, בשנים 2008 ו-2009 קיבלה העמותה מימון עבור פעילות הן מהאיחוד האירופי דרך הקרן החדשה לישראל, וכלה בממשלות בריטניה, ספרד והולנד, לאלו נוספו, קרן אוקספם הבריטית, קרן DanChurchAid, קרן Christian Aid, וקרן המכון לחברה הפתוחה‏.
בשנת 2008, כ-46% מהכנסות העמותה, היו תרומות שבוצעו על-ידי גורמי מדיניות זרים ואילו רק כ-22% מהקרן החדשה לישראל‏. במשך שנתיים מ-2012 ועד 2014, העמותה נתמכה במימון שיא של כ-3,914,588 שקלים, אם זה באופן ישיר או עקיף, ממדינות כמו דנמרק, הולנד, שבדיה, שווייץ, גרמניה, צרפת, האיחוד האירופי, בלגיה, ספרד ואירלנד.‏
שום גורם בעל אינטרס חובב מדינת ישראל ותנועת הציונות המדינית, לא מאפיין את אותם תומכים זרים ממדינות אלו. משמע, תמיכה הבאה לשרת אינטרסים זרים, שלא יעוררו פליאה אם מטרתם אחת היא, כרסום החברה הישראלית מבפנים, ערעור המדיניות הציונית, וחתירה לחיסול העיקרון הבסיסי של ישראל כמדינה יהודית.
הרבה מאוד כסף נשפך לקידום מטרות זרות אלו, בשם עמותות שמאל ישראליות. נשאר רק לתאר, איך קידום תהליך השלום במזרח התיכון היה יכול להיראות, במידה וכלל התרומות וההשקעות היו באמת מגיעות בצורה שאינה מכילה אידאולוגיה אנטי-ישראלית המקדמת פוסט-ציונות בישראל, אלא מגיעות ממקום הרבה יותר אוביקטיבי.

תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרן המכפישה לישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם היו נותנים לי
אהרון שחר  |  29/06/15 13:14
2
תבורך הקרן החדשה לישראל
יוסי פלס  |  30/06/15 22:44
 
- אכן "בורכת" בשנאה לשונים ממך:) ל"ת
א. וינשטיין  |  1/07/15 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
אני חושב שהיהודים מאמינים בטוב הבסיסי של בני האדם. אף פעם לא חשבנו שזה יכול לקרות באמת. אבל, עבור רבים יותר ויותר מאתנו, כבר התפכחנו מאוסלו וחזון הבלהות של "השלום". אכן שונאי היהודים, תפסו את תשומת הלב שלנו, כבר מזמן, ואנו מאמינים להם
רון בריימן
מי שלא מוכן לקבל הסכמים במחשכים, מן הראוי שיתגייס לעצירת שוד קרקעות הלאום והסגרתן למונופול הטרור, ורק אז יבוא ויטען ביושר את טענותיו מול מונופול הגז. עד אז, מטעמי זהירות, חשוב שהציבור יבחן את "הארגונים החברתיים" בהתאם למי שמתגייסים לשמש להם שופר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חרם, אכיפה, זמנה חלף, זרקו אבן למרקוליס ובריחים
זאב בן-יוסף
ניצחונו של יו"ר הליכוד בהצבעה זו הושג בעיקר עקב חבירתם של מתיישבי יהודה ושומרון להצעת נתניהו מתוך אמונה תמימה שמתן כוח למתפקדים עדיף על כוח למרכז
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
קבוצת כדורגל שלא ביטחה כחוק את אחד משחקניה, חויבה לפצות אותו מכיסה לאחר שנפצע שלוש פעמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il