X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגילויים על התנהלותו של ברכה שהלכו וצברו תאוצה וחומרה באתר News1 בחתימת עורך האתר יואב יצחק פורסמו על יסוד העקרונות המקודשים של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. אני כותב זאת בתוקף תפקידי הקודמים כיו"ר אגוד עיתונאי ישראל, חבר נשיאת מועצת העיתונות ועיתונאי חוקר
▪  ▪  ▪
אפרים ברכה, יאשיהו פינטו [צילום: הדס פרוש, מגד גוזני/פלאש 90]

ביומיים האחרונים, אחרי שפורסם על כך שראש יאח"ה תת ניצב אפרים ברכה שלח יד בנפשו, החלו כלי התקשורת לחפש גורמים למותו הטראגי.
משום מה השתרבב פה ושם גם שמה של תנועת אומ"ץ כמי שהגישה שתי עתירות שנגעו לברכה ומינפה כביכול את הפרסומים של אתר News1, ודבר זה מחייב אותי להבהיר את עמדתה של אומ"ץ בפרשה כאובה זו.
תנועת אומ"ץ שחרתה על דגלה מאז הקמתה לפני תריסר שנים את המאבק הבלתי מתפשר בשחיתות השלטונית ניצבה בשנים האחרונות לא אחת בפני שוקת שבורה כאשר התברר לה שמרבית ראשי מערכת אכיפת החוק לא עושים לעיתים את עבודתם ומועלים בתפקידם כשומרי הסף.
צר היה לנו להיווכח שהרקב המוסרי התפשט בהדרגה גם לפרקליטות ולמערכת השיפוט. הפרקליטות הפלילית התל אביבית הגדולה בארץ החלה לקרטע. מספרם של השופטים שסביב פסקי הדין שלהם הוצבו סימני שאלה הלך וגבר.
הגילויים המדהימים על התנהלותם הבעייתית של ניצבי משטרה שנאלצו לפרוש בגינה והחשיפות הבלתי פוסקות על מעשי שחיתות בקרב הקצונה הבכירה במשטרה כיבו את כל אורות התקווה בקצה המנהרה.
על-רקע מצב בלתי נסבל זה פרצה הפרשה המסואבת של הרב יאשיהו פינטו. למען האמת העובדתית עלי לציין שנזדמן לי להכיר מקרוב את הרב פינטו לפני שנים.
נציב משטרה בדימוס ידיד ותיק, הפציר בי להצטרף אליו לביקור באשדוד אצל הרב שהוא נימנה על חסידיו הרבים. בדומה לקציני משטרה וצבא בכירים, אישים פוליטיים בכירים וטייקונים מליגת העל.
שעה קלה בחברת הרב והניצב הוכיחה לי שלפני אדם נוכל ומתחזה, רב מפוקפק ותאב כסף שפועל על גבול הפלילים והזדרזתי לנטוש את המקום. לא התפלאתי כאשר גילה לי הניצב שפינטו הציע לו לעבוד אצל קובי מימון איל ההון שנוי במחלוקת שהצליח להתחבר אל שני שרים בממשלה משה כחלון וחיים כ"ץ.
מאז אותו אירוע גיליתי עניין בפינטו עתיר הנכסים דווקא מצידו השני של המתרס. בהדרגה הפך הרב המתוקשר ללקוח של אומ"ץ שגילתה עניין מיוחד בקשריו עם הקצונה הבכירה.
היה לנו חשש שפינטו ישתמש בכוחו המאגי כדי להשחית קציני משטרה במטרה לחפות על מעלליו הפליליים בארץ ובחו"ל, ואשר יגרונו בא. אומ"ץ טיפלה בפרשת ניצב מנשה ארביב לשעבר מפקד יחידת העילית של החקירות 433 שהיה סמוך על שולחנו של הרב, נהנה מחסדיו ונאלץ לפרוש מתפקידו בבושת פנים.
כאשר פרצה כעבור זמן קצר פרשת תת ניצב אפרים ברכה ז"ל לא הייתה אומ"ץ יכולה לעמוד מנגד. רשמנו לפנינו בסיפוק את העובדה שברכה דיווח על השוחד הכספי שהציע לו הרב פינטו תמורת קבלת מידע על החקירות שניהלה נגדו המשטרה בחשד של גלגול מיליוני דולרים והלבנת כספים.
באותה עת פורסם בכלי תקשורת זרים שהאף.בי.אי חוקר פרשות פליליות בארה"ב שבהן מעורב פינטו שמתגורר לסירוגין באשדוד ובניו-יורק. החקירה התמקדה גם בקשריו עם קציני משטרה ישראלים.
כאשר נמסר לפני למעלה משנה על הכוונה למנות את ברכה לתפקיד הרגיש של ראש יאח"ה סברנו שיש לעכב את המינוי עד שיסתיימו החקירות בפרשת הרב פינטו בארץ. אומ"ץ ראתה חובה ציבורית שלא לעמוד מנגד.
פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה ולשר לביטחון פנים בבקשה לדחות את המינוי למועד מאוחר יותר וכאשר בקשתנו נדחתה הגשנו בלית ברירה עתירה לבג"ץ. לא הייתה זו עתירה אישית נגד ברכה אלא בעד חשיפת העובדות לאישורן.
העובדה שברכה שכר את שירותיו של הפרקליט הנוכל רונאל פישר לייצגו בבג"ץ הייתה מבחינתנו בעוכריו של ברכה למרות שבאותה עת לא ידענו שהוא שילם לו שכר טירחה מופחת בסך 16,000 שקלים. (מקור מהימן גילה לנו מאוחר יותר שרונאל פישר ניסה "להתלבש" גם על הייצוג של ניצב ארביב שהיה לקוחו של אחיו הפרקליט עו"ד גדעון פישר. שני האחים צהובים זה לזה מזה שנים).
בג"ץ קיבל את עמדת המדינה שעל פיה נעשו כל הבדיקות המוקדמות הנדרשות לגבי יושרו של ברכה ואנחנו קיבלנו את הדין. למרבה הצער פורסמו בחודשים האחרונים גילויים שליליים על התנהלותו של ברכה בעבר בתפקידיו הקודמים במשטרה שמהם עלו חשדות לביצוע מעשים פליליים.
הגילויים הללו שהלכו וצברו תאוצה וחומרה באתר News1 בחתימת עורך האתר יואב יצחק פורסמו על יסוד העקרונות המקודשים של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. אני כותב זאת בתוקף תפקידי הקודמים כיו"ר איגוד עיתונאי ישראל, חבר נשיאת מועצת העיתונות ועיתונאי חוקר.
(אחרי התאבדותו של ברכה אמרה נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, בהתייחסות לפרסומים באתר זה: "כל עוד לא מדובר בלשון הרע אלא בביקורת גם אם היא חריפה ובמידה מבוססת, תפקידם של העיתונאים החוקרים לפרסם את החומרים הללו").
לשווא ציפינו לתגובות של המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות וברכה עצמו. לגופי אכיפת החוק הייתה יכולת להזים את הפרסומים העוינים הללו. לברכה עצמו הייתה שמורה הזכות ואולי החובה להגיש קובלנה פלילית על הוצאת לשון הרע נגד יצחק.
דבר לא נעשה. במקום זאת החלה התרחקות של קציני משטרה בכירים מברכה שהגיעה לשיאה בטקס הפרידה המביש מהמפכ"ל הפורש יוחנן דנינו.
אומ"ץ לא הייתה יכולה להשאיר את החשדות החמורים שהוטחו נגד ברכה תלויים ועומדים. לפני זמן קצר הגשנו עתירה שנייה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי, פרקליט המדינה וראש מח"ש בדרישה לחייב אותם לערוך חקירה ועד לסיומה להשעות זמנית את ברכה מתפקידו. השופט העליון מני מזוז שהיה בעבר היועץ המשפטי לממשלה הורה לכל הצדדים להגיב עד סוף החודש. התאבדותו של ברכה ייתרה את העתירה.
אומ"ץ נקטה השבוע במהלך נוסף.כתבתי ליועץ המשפטי לממשלה: "פטירתו של אדם מביאה בדרך כלל להפסקת חקירה בעניינו. תת ניצב ברכה ז"ל הלך לעולמו כשהוא נהנה מחזקת החפות. עם זאת סבורה אומ"ץ שיש להמשיך לחקור את הפרשות ששמו נקשר אליהן על-מנת לחשוף את יתר המעורבים וזאת במטרה להגיע לחקר האמת ולעשות צדק עם כל הנוגעים בדבר".
זו האמת שלנו.

תאריך:  07/07/2015   |   עודכן:  07/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשבון והנפש
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
תבורכו. ל"ת
אליהו חיים  |  7/07/15 11:09
2
תרשה לי לנדנד לך
אהרון שחר  |  7/07/15 14:39
3
כל הכבוד לאריה אבנרי. עוד צדיק
חשדנית  |  7/07/15 15:12
4
הלב דואב, והצדק ??
אמיר חרמוני  |  7/07/15 17:35
5
את תמיכת יואב יצחק בפינטו ? ל"ת
איך אתה מסביר  |  7/07/15 20:49
6
אבוי למדינה שראשיה בכלא ל"ת
גוועלד  |  7/07/15 22:52
7
מעגל אחד גדול שמתחבר.
Shom  |  8/07/15 00:57
8
אריה, עד מאה ועשרים ויישר כוח!
סיישל.  |  8/07/15 10:47
9
אל לתקשורת גם לחקור וגם לשפוט
יגאל הירושלמי  |  8/07/15 22:08
10
מדוע מערכות השלטון והכנסת
ראובן גרפיט  |  12/07/15 18:06
11
כל הכבוד לאומ"ץ ל"ת
יריב בר חי פה  |  13/07/15 06:49
12
זינגר
יונתי  |  15/07/15 19:27
13
לשון הרע והשמות אינם עיתונות
אוריאנה  |  17/07/15 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
איתמר לוין
הביקורת על News1 מאז התאבדותו של אפרים ברכה הפכה למסע הכפשה מצידם של כמה עיתונאים, המסתירים את העובדה שיש להם גם מניעים אישיים נגד האתר והעומד בראשו
עו"ד יוסי דר
יואב סגלוביץ' הפך את עמיתו ופקודו, אפרים ברכה, לסוכן הפללה - משל היה ברכה סוחר סמים שהחליף צד
ניצב רוני ריטמן
הספדו של ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן בהלוויתו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל [י"ט בתמוז התשע"ה, 06.07.2015]
ניצב מני יצחקי
הספדו של ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי בהלוויתו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל [י"ט בתמוז התשע"ה, 06.07.2015]
ניצב בנצי סאו
הספדו של ממלא-מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו בהלוויתו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל [י"ט בתמוז התשע"ה, 06.07.2015]
רשימות נוספות
מ"מ המפכ"ל: לא שמענו את מצוקתו של ברכה  /  איתמר לוין
מח"ש מבהירה: לא ניקינו את ברכה  /  איתמר לוין
ברכה חשש: המסרונים עם זינו יפילו אותו  /  איתמר לוין
ביטוי ציבורי  /  איתמר לוין
התאבדות ברכה - כישלון משטרתי  /  עמי דור-און
חכמים בלילה  /  פנחס (פיני) פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il