X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שבת - להחזיר את הכבוד הלאומי האבוד הקהילה הלהט"בית המיליטנטית עשור להינתקות ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
קהילה מיליטנטית [צילום: פלאש 90]

שבת לכל
עוד לפני שיושם "חוק שעות עבודה ומנוחה", שהיה בהקפאה עמוקה במשך שנים רבות, ולפני עידן הקניונים הנפתחים כיום בשבת ליד כל עץ רענן, הגה הסופר אהרן מגד את הרעיון להקמת תנועה בשם חב"ש. לא, אין מדובר בארץ של שכנתנו האפריקנית, אלא בתנועה של חילונים בעד שבת. היה זה על-רקע חילולי שבת המוניים על מגרשי הכדורגל, מתוך ריקנות ושעמום, שהסופר קרא להפסיק את המשחקים ולהפוך את השבת כנכס לאומי ליום המנוחה השבועי.
מגד יזם את התנועה לא מטעמי נוחות, כדי להפסיק את ההמולה המפריעה לשכנים, אלא מנימוקים אידיאולוגיים צרופים, בדומה לנימוקי השופטים בפסיקתם נגד הקמת המרכול בזמנו בגבעתיים.
דומני כי במקום התעסקות ציבורית עם תוכניות ריאליטי הריקות מתוכן, דוגמת "האח הגדול", או עם כיסאולוגיה פוליטית, הגיעה השעה להקים את תנועת חב"ש למען האקולוגיה הרוחנית של העם.
המלך הוא עירום
ד"ר סודי נמיר, רופא ומרצה בכיר מהשומרון, הביע דעתו בגנות הקהילה הלהט"בית, וכצפוי ספג מטחי ביקורת מכל עבר.
דומה שראוי להבדיל בין דעותיו האישיות של הרופא לבין חובתו להעניק שירות שוויוני למטופליו, ללא הבדל דת, מין וּמִגדר והשקפת עולם. בדיוק כפי שרופא מעניק טיפול שווה לבעלי השקפה דתית או פוליטית שונה ממנו, כך גם הדבר ביחסו לקהילה ה'גאה'.
עם זאת, הרופא רשאי, כמו כל אדם אחר, להביע את דעתו האישית ברשתות החברתיות, ובכל פורום, בנושא הקהילה החריגה ובנושאים אחרים. ואין לשלול ממנו זכות זו.
נכון שהקהילה הלהטב"ית היא קהילה מיליטנטית, הסותמת באופן בלתי לגיטימי את פיות כל מי שחושב אחרת מהם (בדומה לירוקים מול אוכלי הבשר). אולם מה לעשות שהתופעה, המאופיינת בהחצנת יֶתרמופגנת ובהצגה פומבית של נושא, שהצינעה יפה לו, סותרת מכל וכל את עמדת היהדות.
בשעה שאישי ציבור ושרים, דוגמת השר הדתי אופיר אקוניס ושרת התרבות, מירי רגב, התקפלו והשתתפו באור הזרקורים במצעד הבושה הקרנבלי של הקהילה, שנערך בתל אביב, ראוי ד"ר נמיר לכל שבח על הבעת עמדתו האמיצה בנושא. סוף-סוף קם איש וצועק, ללא חת ומורא, ובניגוד לכל תקינות פוליטית, "המלך הוא עירום".
יום המנוחה הלאומי
ח"כ לשעבר, אופיר פינס, מחה נמרצות נגד קריאתו של ח"כ איציק זוהר מהליכוד להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת, וטען שהספורט מייצג בכבוד את ישראל בעולם. האומנם?
ראוי לציין שזוהר לא לבד. המגמה שלא לשחק כדורגל בשבת הולכת ומתרחבת לא רק מצד ספורטאים דתיים, הרואים במשחקי השבת סוג של כפייה חילונית. לא פחות ישנם שחקנים חילונים ומסורתיים המעוניינים לבלות את השבת בחיק משפחתם, ועל כן שותפים גם הם למגמה זו.
אולי פינס אינו יודע, אולם מי שקרא להפסיק את המרוץ האווילי אחר הכדור, ולהפוך את השבת ליום המנוחה הלאומי של ישראל, הוא לא אחר מהסופר אהרן מגד המנוח. הסופר, שרחוק מלהיות חשוד כחרדי או דתי, ביקש להקים את תנועת "חב"ש" - חילונים למען שבת, ובכך להשיב את כבודה האבוד בעם.
השכפ"ץ של המדינה
בעוד שביטחוניסטים, פוליטיקאים ואנשי תקשורת רבים, שתמכו בשעתו בהינתקות, מודים כיום בטעותם, נראה שהשר והח"כ לשעבר ההזוי, חיים רמון, בדומה לבת יענה, ממשיך לדבוק בעמדתו השמאלנית ולטמון את ראשו בחול, תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות המרה.
איש לא אמר שעזה לפני ההינתקות הייתה עיר קריבית עליזה. נכון שגוש-קטיף סבל מפיגועי טרור נקודתיים מאסיביים (לא יותר מקרית שמונה המופגזת במשך שנים, שקיימת על תילה). אולם מכאן ועד התיאור הקודר בפי רמון של הגוש הפורח בכלי התקשורת הדרך רחוקה.
חבל מאוד שאריק שרון המנוח לא נלחם בטרור באותה נחישות כמו במלחמת ההתשה. במקום זאת, מסיבות אישיות, כדי להסיט את דעת הקהל מהחקירה המשטרתית בנושא האי היווני שהוא ובנו היו שקועים בו עד צוואר, היה נחוש לבצע את את הגירוש מעזה בכל מחיר - אף בניגוד לתוצאות משאל העם בליכוד. כזכוּר, בלקסיקון הלאומי נטבע הביטוי המיתולוגי "כגודל החקירה - כן גודל העקירה".
תמוה הדבר, שרמון, שועל פוליטי ותיק, מתעסק בספקולציות ובנתונים פרטניים, במקום בחשיבה גלובלית. כך למשל, הוא מניח שמספר הרוגי הטרור היה מוכפל בעשור זה אלמלא ההינתקות, דבר שכאמור ניתן היה למנוע במלחמה נחושה בטרור וביצירת הרתעה.
יתרה מכך, הוא מתעלם מהתוצאות הרות האסון לאזורנו של הגירוש מעזה, כאשר כל הארץ הפכה חזית, וידעה בתוך עשור שלוש(!) מלחמות (עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן). זאת בנוסף להשפעה המורלית הציבורית השלילית בישראל, ובעיקר של הדרום, בעקבות מטר של אלפי קסאמים שספג, והחרדות של התושבים שנתלוו להם,מפני אזעקת7 צבע אדום והמלחמות התכופות בעקבותיהם. בעוד גוש-קטיף היה השכפ"ץ של המדינה. ואחרי כל זה רמון מכנה את ההינתקות "מהלך נועז של איש נועז"?
כך גם רמון מוּלך שולל באשר למלחמה בטרור של הרשות הפלשתינית. האם הוא שכח את ארגון פאתח וזרועותיה הארוכות (וברגותי כמשל), כמו גם את הקיצבה החודשית שהיא מעניקה למחבלים, לפי עוצמת הפיגוע, והאדרתם בכיכרות? רמון, תתפכח כבר.
פסוקו
הקריסה באולם 'עדיה': איך חולפת לה תהילת אולם
השתחרר ממתקן חולות טרם זמנו: אסיר, תודה
לא לטרנס, אם כבר עדיף פרי: פּרִיפֶר
תשובה את נובל אנרג'י מציגים: דברים טובים באים בזוגות
הנמלט אליעזר ברלנד מחפש מקום שבו אין הסכם הסגרה עם ישראל: אליעזר והגזר.

תאריך:  11/07/2015   |   עודכן:  11/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנועת חב"ש מכירים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לידר החשוכה חוזרת לימי הביינים ל"ת
מחמד1  |  12/07/15 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
תביעת דיבה שהגיש עמוס שוקן נגד עורך News1 מעלה סימני שאלה קשים בנוגע לסדרי העדיפוית של העיתונות המסורתית בישראל
יוסף דיין
נטילת "המסורת היהודית" כדי לייחס לה ﬠמדה בנושא הקנאות - או בכל נושא אחר - אינה באה לﬠולם אלא כדי להגיד: אני מתייחס אל הקנאות בחשדנות
עו"ד יוסי דר
השופט עמית כותב בהחלטתו, שמשפטו של פישר עלול להתארך זמן רב "אלא אם ישכילו הצדדים להגיע להסדר טיעון"    הרושם הברור מקריאת החלטת השופט הוא: נעשה מצידו מאמץ להסיר מעל מצחו של פישר את אות "אויב העם"
הרב ד"ר רונן לוביץ
משה הקנאי אינו משה המנהיג, וגם יהושע הקנאי אינו יהושע המנהיג. מי שמגיע למנהיגות חייב לשקול את הדברים בקור רוח ולהכיר בקיומה של מציאות מורכבת
איתמר לוין
התייחסות נוספת להכפשות נגד News1 בעקבות התאבדותו של אפרים ברכה    וגם: ש"ס יוצרת שקופים חדשים, ירון זליכה מטיף מוסר, מי השופטים שהקלו עם פדופיל והסוקרים שוב נכשלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il