X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ראש הממשלה אינו עובד בצורה מסודרת? רק אם דבר מפורסם, הוא מוצא לנכון להגיע אל בית המשפחה. האם המערכת סביבו והוא עובדים בלחץ תוך כיבוי שריפות עקב זאת שדברים לא מטופלים בזמן?
▪  ▪  ▪
משה יעלון, בנימין נתניהו, גדי אייזנקוט. שיטת כיבוי שריפות? [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

מעברו של אברה מנגיסטו לרצועת עזה פתח בפנינו תמונה לא מלהיבה של התנהלות מערכות השלטון אצלנו. גם אם נתעלם מהנסיון להסתיר את הארוע,שדווח בזמנו ע"י החמס, מהסיבה שכך יהיה נוח יותר להגיע לסיום הפרשה ולא עקב התקרבות הבחירות הרי לא ניתן להבין את אורח ההתנהלות של משרד ראש הממשלה.
המשפחה טוענת שכתבה מספר מכתבים לראש הממשלה. נתניהו בשיחתו עם המשפחה מתעלם מטענתם זו. מה קורה שם? האם אין סדר ברמה הלבלרית? האם ראש הממשלה אינו עובד בצורה מסודרת? רק אם דבר מפורסם הוא מוצא לנכון להגיע אל בית המשפחה. האם המערכת סביבו והוא עובדים בלחץ תוך כבוי שרפות עקב זאת שדברים לא מטופלים בזמן? עדה יונת זוכת פרס נובל ספרה שהיא פנתה לנתניהו ומסרה לו שמלך שבדיה הציע לה, בעת קבלת פרס נובל, ליזום קרן מחקר בסיסי משותפת לשבדיה וישראל. בשובה לארץ היא שוחחה עם נתניהו שהביע התלהבות ואמר לה שתוך חודשיים יצרו איתה קשר. מאז השיחה שהתנהלה בתחילת 2010 ועד ספורה אודותיה לפני כחצי שנה לא נוצר עמה קשר. מעניין אם נוצר קשר לאחר שפרסמה את הספור.
בעת ביקורו אצל משפחת מנגיסטו יכול היה נתניהו להיות מודע למצב משכנות העוני ואי השוויונית המשווע בחלוקת ההכנסות אליו הוא כנראה אדיש מאחר שהוא חסיד נלהב של המשנה הרפובליקנית האמריקנית.המשפחה היא תמונת ראי המפריכה את ההנחה של נתניהו שעדוד משקיעים באמצעות מס נמוך תגרום בסופו של דבר לכך שחלק מהצמיחה יגיע לשכבות החלשות.
מופע האימים של אל"ם (מיל) לוטן מול משפחת מנגיסטו ראוי אף הוא לטיפול. לא צריך היה להתפלא אם הוא היה מוציא את המשפחה לריצה מסביב לבלוק. בכלל מדוע לוטן עובד בהתנדבות? המדינה לא יכולה לשלם לו שכר כנגד חשבוניות? ההתנדבות עלולה להתברר כשרות היקר ביותר.
האם נתניהו שולט בסביבתו הקרובה? כיצד בחר בלוטן? האם הוא כזה סופרמן שהוא יכול לנהל מספר משרדים ממשלתיים? הרי הוא מצטייר כבלתי שולט בדברים אלמנטאריים שכל חנות מטבחים מתנהלת לפיהם. בכלל כיצד המערכות השלטוניות יכולות להתנהל אם כל פחות משנתיים מתחלף השר והמנכ"ל? הפקידות הבכירה ודאי עייפה מהגעה תזזיתית של שר המתימר להיות לפחות רפורמטור אם לא מהפכן? היא ודאי נוקטת תכסיסי השהיה עד שאותו השר מתרסק פוליטית. אם פעם ביובל מופיע שר רציני וטוב כמו יוסי שריד במשרד החינוך הרי תוך קצת יותר משנה נאלץ לפנות תפקידו ולא עזרו תחנוני ראשי רשויות מקומיות מהליכוד ששיבחו את תפקודו.
קשה לדרוש מנתניהו לאמץ את המודל הסינגפורי שגייס לשרות הציבורי את הטובים ביותר בשכר גבוה כך שהם יכולים לעמוד בפני "פתויי" הסקטור הפרטי. ניתן להתנחם בכך שעל אף כל חדלות האישים הניהולית הגיע המשק להישגים משמעותיים הרי שאם יחולו השינויים המקווים המדינה תוכל להמריא לגבהים דמיוניים.

תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  13/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפקט מנגיסטו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברור
שמ  |  13/07/15 09:21
2
ביבי ומיס פיגי דואגים רק לבי..
אליהו חיים  |  14/07/15 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
אפרים הלפרין
מפלגת לפיד לא מסתדרת עם כך שח"כ ליצמן החרדי מנהל את הבריאות בכמה רמות טוב מהשרה הקודמת, והיא עותרת לבג"ץ בטענה שההסדר של מינוי ליצמן כסגן שר הפועל בפועל כשר הוא פסול, האמנם?
איתמר לוין
דחה את עתירת יש עתיד על החזרת האפשרות למינוי שרים בלי תיק, אשר בוטלה בכנסת הקודמת    נאור: צר לי שמפלגות הקואליציה דרשו תיקים נוספים, אך זו כנראה המציאות הישראלית
שמעון זיו
מה שהצחיק אותי הייתה תגובתו של יאיר לפיד להערות הבג"ץ כאשר אמר כי הממשלה צריכה לעבוד עבור האזרחים ולא לפתור בעיות פוליטיות כאלה ואחרות של ראש הממשלה. יש לי חדשות ליאיר לפיד, לעיתים סגן שר עושה יותר מהשר הממונה עליו
אלעזר לוין
ההנחות - רק בפריפריה    לא נמסר שיעור ההנחה למגרשים באזורי הביקוש    התוכנית - במסגרת "מחיר למשתכן" - חייבת באישור של מועצת מקרקעי ישראל, לאחר בדיקות שמאים וקביעת שיעור ההנחה בכל ישוב    "הנחה של 200 אלף שקל" - הסכום נראה מוגזם
אלעזר לוין
האוצר מקדם הצעת חוק להרחבת פעילותן של חברות הריט    יקבלו הקלות מס - גם על ההכנסות משכר דירה וגם על רווחי ההון ממכירת הבניינים בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il