X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האינטרס הציבורי הקיים כיום, הינו להימנע מחתימת עסקות טיעון עם עו"ד רונאל פישר ועם פרקליטת מחוז תל אביב פלילי, לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, כנאשמים עיקריים ומובילים בכתב האישום המשותף, להבדילם משאר הנאשמים, למען ידע הציבור אחת ולתמיד כיצד התרחשו דברים, בפועל ולמעשה
▪  ▪  ▪
עו"ד רות דוד-בלום. הציבור זכאי לדעת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בואו ונודה על האמת. למרות שלא פעם כותבים שופטים ושופטות בפסקי דין שלהם, כי עסקות טיעון הינן רע הכרחי, כי האידיאל הינו שמיעת משפטים עד תום, הרי הם נותנים - כמעט יד חופשית ומרווח פעולה נרחב ביותר - לצדדים לנהל ביניהם משא-ומתן, כדי להגיע למצב דברים של כריתת עסקות טעון, שייתרו הצורך בשמיעת עדים, הבאת ראיות וניהול שלב ההוכחות והראיות, עד לשלב של מתן פסק-דין, לאחר מכן.
הדברים נכונים, במשנה תוקף, בכל הקשור לניהול תיקים פליליים בבתי-המשפט. ככל שהתיקים הפליליים "כבדים" יותר, קרי, כתבי האישום כוללים מספר רב של אישומים ומספר רב של עדים, כן גדל רצונם של בתי-המשפט - כמו-גם גדל הלחץ הישיר והעקיף שמפעילים השופטים והשופטות על באי-כוחם של המדינה והסנגוריה, גם יחד, "להשכיל" ולהביא לסיום הדיון בתיקים פליליים אלה לסיום, בדרך של חתימת עסקות טעון. דווקא בתיקים פליליים מסוג האישומים, הנכללים בכתב האישום שהוגשו נגד עו"ד רונאל פישר ונאשמים נוספים, קיים אינטרס ציבורי לכך, כי תיקים פליליים אלה, יישמעו בדרך של מיצוי שלבי הראיות והעדת מכלול העדים, עד תום, ששמותיהם מפורטים בכתב האישום, תחת שיסתיימו משפטים מסוג זה, בעסקות טיעון.
בצדק רב עמד כב' השופט, יצחק עמית, בהחלטתו בדבר המרת תנאי מאסרו של עו"ד רונאל פישר, מהחזקתו כעצור במתקן כליאה, להחזקתו כעצור באיזוק אלקטרוני, בבית חמותו, בפיקוחם של מפקחים שמונו לו, על ייחודם ונדירותם של האישומים המיוחסים לעו"ד רונאל פישר ולשאר הנאשמים, בכתב האישום המשותף, שהוגש נגדם לבית המשפט המחוזי, בירושלים - כל זאת, עוד קודם הגשת כתב האישום המתוקן, הצפוי להיות מוגש נגדו לפי הצהרת המחלקה המשפטית של המחלקה לחקירת שופטים, עד סופו של שבוע זה. בהחלטתו הנ"ל כותב כב' השופט, יצחק עמית, דברים, בזו הלשון:
"כתב האישום שלפנינו הוא ייחודי וקשה לשבץ אותו לסוג עבירות ההונאה, העבירות הכלכליות ועבירות המס "הרגילות". אין עניינו בעבירות מס בוטות, כמו הפצה ושימוש בחשבוניות פיקטיביות, או שירותים ללא כוונה לשלם שבתי המשפט מורגלים בהם לצערנו.
מכתב האישום עולה תמונה לפיה הפעיל הנאשם את מלכה כ"חפרפרת", על-מנת לקבל מידע מתוך חקירות רגישות של המשטרה, כשהוא "עושה סחורה" במידע זה. מדובר בפגיעה בסדרי חוק וממשל, ואין לי אלא להסכים עם בית משפט קמא, שציין בהחלטתו כי מדובר בעבירות הפוגעות באופן חמור ברשויות האכיפה והמשפט בישראל. הדברים קבלו ביטוי מוחשי בעניינו של כחלון, שכמו בסרט מתח או במדינות עולם שלישי שישראל לא רוצה להידמות אליהן, מצא עצמו מתלונן בפני מלכה, מבלי לדעת שמלכה הוא המקור להדלפה.
ייחודיותו של המקרה באה גם לידי ביטוי בעבירות המיוחסות לעורר בכתב האישום, כמו מרמה והפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה. עבירות אלו חלות על עובד ציבור בעוד העורר פעל בתקופה הרלוונטית כעורך דין פרטי. מאחר שהצדדים לא טענו בנושא זה, לא אתייחס לסוגיות הנוגעות לעבירות המיוחסות לעורר". (ההדגשות בהחלטה דנא, שלי - ח"ש)
האינטרס הציבורי הקיים כיום, הינו להימנע מחתימת עסקות טיעון עם עו"ד רונאל פישר ועם פרקליטת מחוז תל אביב פלילי, לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, כנאשמים עיקריים ומובילים בכתב האישום המשותף, להבדילם משאר הנאשמים, למען ידע הציבור אחת ולתמיד כיצד התרחשו דברים, בפועל ולמעשה. הציבור זכאי לדעת, אם יש בסיס אמיתי ומוצק, לנטען באישומים שהוגשו נגד פרקליטת מחוז זו, לשעבר, שפעלה משך תקופת זמן ארוכה יחד עם עו"ד רונאל פישר ושאר הנאשמים שהוגש נגדם כתב האישום המשותף, הכולל שנים עשר אישומים, עד כה.
יימשכו ההליכים המשפטיים, בכתב האישום המשותף, ככל שיתמשכו. הציבור זכאי לדעת מלוא האמת בכלל הפרשיות הסובבות סביב עו"ד רונאל פישר ושותפיו לכתב האישום המשותף.. לא ניתן כמו-גם אסור להעלים מידע נדרש וחיוני זה מהציבור, בדרך של חתימת עסקות טיעון עם עו"ד רונאל פישר וגם/או עם פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, יחד ולחוד. המדינה - כנאמנה של הציבור וכמי המופקדת על שמירת האינטרס הציבורי וזכות הציבור לדעת קרות דברים, עד תומם -חייבת למשוך ידיה מכל חתימת עסקות טיעון עם עורכי הדין רונאל פישר וגם/או עו"ד רות דוד-בלום.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני. ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  13/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת טיעון כמציאות כפויה (חלק ב')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף מישהו עושה סדר בבלאגאן ל"ת
דן שפירנצק  |  14/07/15 15:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
השופט פסל את עצמו לאחר שקבע, כי ייתכן שהשיקולים שאותם יצטרך להביא בחשבון בעונשו של מלכה ישפיעו על עניינם של הנאשמים האחרים בפרשת פישר    ההכרעה עוברת ליעקב צבן
אפרים הלפרין
גופי החקירה ואכיפת החוק אשר הוכיחו את אזלת ידם כאשר חפרפרת או כמה חפרפרות פעלו לכאורה תחת מרבצם המנומנם, זקוקים ודאי לעצה טובה איך לגלות את עיקר המוגלה, אז בואו נעזור להם עם שיטת ההיקש
אפרים הלפרין
תביעת דיבה שהגיש עמוס שוקן נגד עורך News1 מעלה סימני שאלה קשים בנוגע לסדרי העדיפוית של העיתונות המסורתית בישראל
עו"ד יוסי דר
השופט עמית כותב בהחלטתו, שמשפטו של פישר עלול להתארך זמן רב "אלא אם ישכילו הצדדים להגיע להסדר טיעון"    הרושם הברור מקריאת החלטת השופט הוא: נעשה מצידו מאמץ להסיר מעל מצחו של פישר את אות "אויב העם"
איתמר לוין
עמית: זה אינו "חניבעל לקטר" שאסור להשאירו ללא השגחה; אין חשש שיחזור על מעשיו והפיקוח ימנע ממנו להשפיע על עדים    המדינה תוכל לבקש שוב מעצר לאחר שתגיש את כתב האישום המתוקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il