X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העתיד עוד יחשוף מי התעשר מבנייתה ומהזזתה התכופה של גדר הביטחון ספק אם בעתיד דן מרגלית יהיה כה גאה במסע היחצ"נות שערך למען עגל הזהב של גדר "הביטחון"
▪  ▪  ▪

שיחת היום בחוגי התקשורת בישראל עוסקת במאמר המתוקשר של אמנון דנקנר ודן מרגלית ב"מעריב" (17.05.05), שעסק בשחיתות השלטונית בישראל 2005. ייאמר מייד: יישר כוח לכותבים על דבריהם הנכוחים וביקורתם החשובה. גם אם יש למאמר - ולתגובות המובלטות עליו באותו עיתון - מימד נכבד של קידום מכירות ושל תחרות עם העיתון האחר, עדיין יש חשיבות רבה לשלל הדוגמאות שנכללו בו, ולמראה שהציבו הכותבים מול החברה בישראל על כל מערכותיה, לרבות פרות קדושות העושות בה כבתוך שלהן.
אבל, במקביל ראוי לדון גם במה שאין במאמר, בשחיתות הגדולה מכולן, שבה מצדדים ולמענה מגוייסים הכותבים ועיתונם, ולפיכך איננה כלולה במאמר. הכוונה לפשע "ההינתקות" וכל הנגזר ממנו. האם ראייתם של הכותבים כה סלקטיבית? האם טחו עיניהם מלראות את השחיתות שבגירוש יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים, ואת השקרים והדורסנות המלווים ומשמנים את מנגנון הגירוש?
שחיתות היא השחתה וקלקול מוסרי. צביעות היא התחסדות והעלמת עין מן הקלקול המוסרי החמור ביותר, תוך יומרה והתחזות ללוחמים בקלקולים מוסריים.
לאחרונה צויין בישראל יום הרצל, י' באייר, יום הולדתו של חוזה המדינה, שכתב על שיבת היהודים. אבל, תוך שכחת והשכחת חזונו, עוסקת שרת הפליטה בממשלת שרון באולטימטום ליהודים שיזדרזו להיות מגורשים מבתיהם, שר הפנים בממשלת הטרנספר מקדם את "זכות" השיבה של ערבים אבל מונע רישום מגוריהן של כלות יהודיות עם בעליהן המתגוררים בגוש קטיף, שר "ביטחון" הפנים מקים מחנות מעצר ליהודים ומאמן שוטרים לבצע מה שאינם אמורים לעשות, ושר "הביטחון" רק "דן" אם להשיב אש על הפגזותיה של רשות הטרור הפלשתינית וארגוני הטרור האחרים על יהודים. האם כל אלה אינם אלא אתרוגים כשרים שאסור לבקר אותם?!
בשנים האחרונות חתר מרגלית באופן בלתי נלאה לקידום גדר "הביטחון", וניצל לשם כך במות פרטיות (וזו זכותו) ו"ממלכתיות" (וזו אינה זכותו). הסיבה העיקרית לשיפור בביטחון היא מלחמת צה"ל במחבלים ולא גדר "הביטחון", שאינה אלא שרטוט גבולות מדיניים מסוכנים. תהליך הקמתה ממחיש קשר פסול של הון-תקשורת-שלטון, והעתיד עוד יחשוף מי התעשר מבנייתה ומהזזתה התכופה ומי סייע להתעשרותו. ספק אם בעתיד דן מרגלית יהיה כה גאה במסע היחצ"נות שערך למען עגל הזהב של גדר "הביטחון".
כאשר דנקנר ומרגלית מגוייסים למען התהליך המושחת שאותו מוביל שרון, קשה לקבל את טהרנותם בנושאים מושחתים אחרים.

ד"ר רון בריימן הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  29/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
בשנים האחרונות יש מי שמבקשים לטשטש ואף למחוק את זהותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי
עוד" שמחה ניר
שבתאי עזריאל
כיצד זה שאבנרי לא עושה מספיק, ואם כבר, אז לא את מה שצריך? מה קרה? הוא לא מקבל מספיק משכורת? ההנחיות שהוא מקבל מאיתנו אינן מספיק ברורות?
גורי גרוסמן
מטוסים קלים בחיה"א משמשים מוניות אויר לקצינים בכירים ולבני משפחותיהם    קצינים בכירים שלא מהמערך הלוחם נהנים מג'יפ לטיולים פרטיים    ברגע שתינתן לכל אחד האפשרות לשחיתות בחלקה המסואבת הקטנה שלו-יעשה זאת ללא היסוס, למעט הפראיירים...
עו"ד משה מכנס
מרוב רפורמות, שמרביתן דלדול החובות וריבוי הזכויות, צבא המילואים יסורס וידולדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il