X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלטרנטיבה הגיונית להסכם מתמקדת בפרטי התנהלות האייתולות יותר מאשר בפרטים הטכניים של ההסכם. כלומר, התניה של הפשרת 150 מיליארד הדולרים, הכפלת שיווק הנפט השנתי ל-60 מיליארד דולרים, מיליארדי הדולרים של השקעות זרות והפסקת אמברגו הנשק לאירן בשינוי דרמטי של ההתנהלות האנטי-אמריקנית, טרוריסטית, חתרנית של האייתולות
▪  ▪  ▪
אירן. שאיפות החורגות מהמפרץ הפרסי[צילום: AP/Virginia Mayo]

תפישת העולם של הנשיא הדמוקרטי לשעבר, ג'ימי קרטר - שהמפלגה הדמוקרטית התנערה ממנו במסעות הבחירות של קלינטון ב-1992 ו-1996 - זוכה לעדנה בהסכם עם אירן.
ההסכם מקרין ניצחון של הרב-לאומיות על עצמאות הפעולה החד-צדדית האמריקנית; כרסום באמון האמריקני במנהיגות ובעליונות מוסרית וגאו-אסטרטגית של ארה"ב; התעלמות מהחרפת האיום האירני והטרור האיסלאמי על ארה"ב; אמונה שמשטרי טרור מגיבים באופן חיובי למו"מ ולא לאיום בפעולה צבאית ממוקדת; קריסת כוח ההרתעה האמריקני לשפל היסטורי.
ב-1979 תקע קרטר סכין בגב השאה הפרסי(שהיה "השוטר האמריקני של המפרץ הפרסי"), ובכך העניק רוח גבית להשתלטות האייתולות על אירן. הסכם יולי 2015 תוקע סכין בגב האופוזיציה האירנית, ומשדרג באופן חסר-תקדים את המעמד הפנימי, אזורי וגלובלי של האייתולות, ובכך מסכן אינטרסים קריטיים של ארה"ב, ומחריף את איום הטרור האיסלאמי הגלובלי גם בתחומי ארה"ב.
על מגרעות ההסכם לומדים מברכות של גורמי טרור אנטי-אמריקנים כמו אסד, חיזבאללה, חמאס והרשות הפלשתינית, לעומת גינוי מגורמים פרו-אמריקנים כגון סעודיה, ירדן ומצרים.
ב-15 ליולי 2015 כתב עורך היומון של משפחת המלוכה בסעודיה, "א-שארק אל-אווסאט": "הסכם הגרעין עם אירן פותח את שערי הרשע במזה"ת.... כל בר-דעת יודע שאירן לא תחדל מניסיונותיה לזעזע את האזור.... הצורך להצדיק את ההסכם יביא להתעלמות המערב מהפרות אירניות...."
ב-17 ליולי כתב הנסיך באנדר שהיה ראש המודיעין הסעודי: "הסכם הגרעין יביא לתוהו ובוהו במזה"ת בכיכובה של לאירן.... ההסכם מזכיר את הסכם 1994 עם קוריאה הצפונית, שהפכה לכוח גרעיני ב-2003.... השלכות ההסכם עם אירן חמורות יותר בהתחשב במיליארדי שיוזרמו לאירן.... חל כרסום באמינות ארה"ב בעיני ידידיה באזור...."
בניגוד לקוריאה הצפונית ששאיפותיה הטריטוריאליות מוגבלות לחצי האי קוריאה, יש לאייתולות שאיפות החורגות מהמפרץ הפרסי, המזרח התיכון והעולם המוסלמי, כפי שנחשף מספרי הלימוד של מערכת החינוך האירנית, דרשות יום ששי ופעילות חתרנית וטרוריסטית שוטפת נגד משטרים פרו-אמריקנים. בניגוד לקוריאה הצפונית הנרתעת מ"השמדה הדדית מובטחת" (MAD), האייתולות האפוקליפטיים - המחנכים דורות צעירים למלחמת גוג ומגוג מול ארה"ב - רואים במאזן האימה הגרעיני תמריץ, ולא הרתעה, המאיץ את הגשמת את ייעודם.
אלטרנטיבה הגיונית להסכם מתמקדת בפרטי התנהלות האייתולות יותר מאשר בפרטים הטכניים של ההסכם. כלומר, התנייה של הפשרת 150 מיליארד הדולרים, הכפלת שיווק הנפט השנתי ל-60 מיליארד דולרים, מיליארדי הדולרים של השקעות זרות והפסקת אמברגו הנשק לאירן בשינוי דרמטי של ההתנהלות האנטי-אמריקנית, טרוריסטית, חתרנית, אלימה, מגלומנית, אפוקליפטית ומפרת הסכמים שיטתית של האייתולות.
אלטרנטיבה הגיונית משדרגת את היכולות של האייתולות רק אם יעקרו את החינוך לשנאת ארה"ב ("היהירה, המנצלת, העושקת, הכופרת - השטן הגדול"), המערב וישראל, יחדלו לחגוג את "יום המוות לארה"ב", יפסיקו לממן טרור איסלאמי, ימנעו מחתרנות בכל מדינה ערבית פרו-אמריקנית ומשתוף פעולה הדוק עם קוריאה הצפונית וונצואלה הרדיקליות.
אלטרנטיבה הגיונית אינה מסירה משולחן המו"מ את איום האופציה הצבאית הממוקדת (ללא כוח קרקעי), העשויה למנוע תוהו ובוהו ואף מלחמה גרעינית, כשם שהביאה לסיום מלחמת 8 השנים בין עירק לאירן, ולנסיגת אירן מכל שטח שכבשה בעירק (כתוצאה מהפצצת מתקנים רגישים באירן ע"י ארה"ב). ב-10 לאפריל 2015 אמר מזכיר ההגנה האמריקני: "ביכולתנו להשמיד את תשתיות הגרעין באירן", אך הנשיא אובמה הדגיש שהאופציה הצבאית הוסרה משולחן המו"מ.
אלטרנטיבה הגיונית מתבססת על מציאות ולא על תקווה והרהורי לב.

תאריך:  22/07/2015   |   עודכן:  22/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן - יש אלטרנטיבות הגיוניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כאשר רצים ריצת אמוק להסכם
ד"ר רון בריימן  |  22/07/15 11:54
 
- אובמה לא הסתיר דבר. רק אצלנו
סתמו את האוזניים  |  24/07/15 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
נחמה הכט
התנהגות המעצמות בשבוע שחלף הייתה שקופה מדי, מלאה אותות אזהרה אדומים. מומחי שפת גוף בוודאי הבחינו בסימני לחץ לא מוסברים, ובהתרגשות יתר, ואחרי החתימה - בהקלה ובאנחת רווחה. זה היה נראה כמו עסקים בשוק השחור - במהירות לפני שיהיה מאוחר מידי, לפני שיימצא העוול, ויתגלו החורים
עמוס גלבוע
זאת פעם ראשונה מאז סיום המלחמה הקרה שכל המעצמות חותמות על הסכם מול מדינת טרור בנושא מצומצם וקונקרטי: מניעת נשק גרעיני מאירן. הסיבה המרכזית לאיחוד המופלא הזה היא, לדעתי, החשש שלהם שישראל תפעל באמצעים לא קונבנציונאליים נגד אירן ובכך תדליק את כל העולם. נתניהו סיים את תפקידו כשור נגח בנושא האירני. הוא טועה חמורות אם ימשיך בכך. עליו "לתפוס עכשיו את השור בקרניו" ולשתף פעולה עם המעצמות
עודד ערן
סוגיית הגרעין האירני, מטרידה ככל שתהיה, הינה רק אחת מן הסכנות מולן ניצבת ישראל בטווח הארוך. הצהרותיו הפומביות של אובמה לאחר ההכרזה על ה-JCPA בוינה, מצביעות על נכונות לפתוח בדיון רציני ביותר עם ממשלת ישראל על השלכותיו של ההסכם על ביטחון ישראל. דיאלוג זה חיוני עבור ישראל, ואין להגבילו להיבטים הצבאיים של תוכנית הגרעין האירנית וליתרונה הצבאי האיכותי של ישראל בלבד
אסתר שניאורסון גרי
איזה מזל יש לאירנים האלה, איפה מוצאים כאלה "אנשים כסילים באמצע הדרך", גם חומת מגן בצורה, גם בנק שוויצרי שיזרים להם כספים, הקהילה הבינלאומית כבר הודיעה שתערוך סדנאות והדרכות לחיזוק היכולת של אירן. אם זה לא טירוף, טירוף מהו?
משה גולדבלט
במקום לקבל חבילת סיוע נכבדה נוספת מארצות הברית נתניהו זועק שמדובר באסון וגורם להפניית אצבע מאשימה כלפיו כמי שהתחייב למנוע ולא מנע את האסון. נתניהו בתלותו הרבה במיליארדר שלדון אדלסון ובתמיכה הפוליטית שהוא מקבל ממנו, קשר את עצמו ואת ישראל לאינטרסים זרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il