X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסכם הגרעין עם אירן החליש עוד יותר את מעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בזירה הבינלאומית ובשטחים מחמוד עבאס ייצא בקרוב לסעודיה אשר התפייסה באחרונה עם תנועת חמאס
▪  ▪  ▪
עבאס. זוכה ליחס קר ומנוכר [צילום: AP / Muhammed Muheisen]

נראה כי ההשלכה המיידית של הסכם הגרעין שחתמה אירן עם המעצמות על הרשות הפלשתינית באה לידי ביטוי בפגישת הפיוס של מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז עם הנהגת חמאס בראשות ח'אלד משעל שהתקבלה בתדהמה בצמרת הרשות הפלשתינית ותנועת פתח.
גם בלי הצעד הזה מרגיש יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, ביחס קר ומנוכר מצד מדינות ערב, הרש"פ נמצאת בנתק ממושך עם מאע"מ ונשיא מצרים א-סיסי לא מסתיר את היחס המעודף שהוא מרעיף על מחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המושבע של מחמוד עבאס.
על-פי מקורות בתנועת פתח, יו"ר הרש"פ מרגיש כבר תקופה ארוכה מתוסכל, מדינות אירופה החלו בדיאלוג עם תנועת חמאס, ללא תיאום עימו, כדי לתווך בינה ובין ישראל על הסכם רגיעה ארוך טווח ברצועת עזה.
אם יושג הסכם כזה יהווה הדבר מכה ניצחת ליוקרתו ומעמדו של מחמוד עבאס אשר לא הוכנס בסוד העניינים, על-פי מקורות בחמאס, צמרת התנועה בוחנת ברצינות את ההצעה להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל ברצועה בתמורה להסרת המצור והקמת נמל ימי.
מהלך הפיוס של מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז עם תנועת חמאס, בעקבות הסכם הגרעין ומאמציו לחזק את "הציר הסוני" נגד אירן, הפתיע כאמור את הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס חש כי סעודיה וחמאס מושכות את השטיח מתחת לרגליו וכי יש כרסום במעמדו של אש"ף כ"נציג היחיד והבלעדי של העם הפלשתיני". לכן מנסה מחמוד עבאס לצמצם נזקים ולהדק מחדש את קשריו עם סעודיה.
סוכנות הידיעות "צפא" דיווחה ב-22 ביולי מפי מקור בכיר ברש"פ כי מחמוד עבאס ייצא בקרוב, בחודש הבא או בספטמבר, לסעודיה כדי להיפגש עם מלך סעודיה סלמאן ולדון עימו בין היתר בנושא הפיוס עם תנועת חמאס.
המקור הבכיר טען כי "היחסים של ארמון המלוכה הסעודי עם הנשיאות הפלשתינית הם במצב הטוב ביותר" וכי הרש"פ מברכת על הפגישה של מלך סעודיה עם משלחת חמאס.
ברחוב הפלשתיני לא קונים את הדברים האלה, התחושה ברחוב היא כי מחמוד עבאס נחלש וכי תנועת חמאס מתחזקת בעקבות החתימה על הסכם הגרעין. לכך יש להוסיף את היחסים הקרירים של מחמוד עבאס עם אירן,על-פי מקורות ברש"פ מחמוד עבאס לא נענה בחודשים האחרונים להזמנות לבקר בטהרן והזניח את הקשר עימה.
עכשיו נוצר מצב שאין לו קשר חזק לאירן ואילו סעודיה מחזרת אחרי תנועת חמאס שהיא האופוזיציה החזקה של הרש"פ אשר השתלטה בכוח על רצועת עזה ושואפת ופועלת להשתלט גם על שטחי הרש"פ בגדה.
נראה כי אי-אפשר לשלול את האפשרות שהרש"פ עלולה להיגרר לסכסוכים האזוריים במזרח התיכון והיריבות המרה בין הסונה לשיעה נוכח החיזור של סעודיה אחרי חמאס והרצון של מחמוד עבאס לשמור על מעמד הרש"פ.
מחמוד עבאס נמצא במצוקה מדינית קשה, בראש סדר היום העולמי עומדים הסכנה האירנית והסכנה מדאעש, הבעיה הפלשתינית נדחקה לקרן זווית, הנשיא אובמה התחייב לטפל בנושא הפלשתיני מייד לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם אירן אולם הממשל האמריקני עסוק כעת בקרב הצפוי בקונגרס על אישור הסכם הגרעין.
כמו-כן, היוזמה הצרפתית במועצת הביטחון ירדה מן הפרק בעקבות לחץ אמריקני וישראלי, היוזמות הפלשתיניות במוסדות הבינלאומיטם נגד ישראל אינן מתקדמות לפי שעה וארצות הברית תספק ככל הנראה לישראל מערכות נשק חדישות ומתוחכמות כפיצוי על חתימת הסכם הגרעין.
גם בתחום הפנימי מצבו של מחמד עבאס איננו מזהיר, הוא לא הצליח להקים ממשלת חדשה ותנועת חמאס דוחה את כוונתו להקים ממשלת אחדות לאומית, הוא הסתכסך באחרונה עם שני בכירים פלשתינים, סלאם פיאד ויאסר עבד רבו שאותם הוא האשים בקשרים הדוקים עם מחמד דחלאן והפיצול בין הגדה לרצועה נמשך. ייתכן שמחמוד עבאס ינסה לקבל את סיועו של מלך סעודיה סלמאן בתיווך בינו לבין תנועת חמאס כדי להשיג פיוס לאומי.
הסכם הפיוס הראשון בין הרש"פ נחתם לראשונה בסעודיה בפברואר 2007 ונקרא "הסכם מכה", אולם הוא לא יושם, נראה שגם עכשיו תנועת חמאס איננה ממהרת להתפייס עם הרש"פ, היא מרגישה "על הסוס" ואיננה מוכנה לוותר על הישגה היסטורי שבא לידי ביטוי בהשתלטות על רצועת עזה.
בקצב הזה, ללא הישגים מדיניים או פוליטיים, עלול מחמוד עבאס להפוך ל"ברווז צולע", קרב הירושה ברש"פ על תפקיד יו"ר הרש"פ כבר החל והתהליכים האלה רק מאיצים אותו.

תאריך:  24/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם הגרעין והרש"פ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כלומר, יש גם פן חיובי להסכם
ד"ר רון בריימן  |  24/07/15 16:26
 
- הגדרה חשובה: פצצה פלשתינאית
יהודי מפוכח  |  24/07/15 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יובל ברנדשטטר
מדוע דורשת ממשלת בריטניה לספק לקיצוניות הרצחנית האיסלאמיסטית מדינת לאום בתחומי ארץ-ישראל? מדוע חתמה בריטניה על הסכם עם מדינת הקיצוניות הרצחנית האיסלאמיסטית אירן שיסלול את דרכה אל נשק אטומי שאותו תשלח, על-פי דבריה המפורשים, במדינת היהודים?
קובי קמין
לנו האזרחים הפשוטים לא נותר אלא רק להתנצל בפני נתניהו, לחזק את ידיו ולעשות כל שביכולתנו להתעלם מכל אותם אנשי מילים חורשי רעה, ולנסות בהזדמנות ראשונה להעיף אותם מתפקידיהם, ממעמדם, מהכסאות המרופדים שעליהם הם יושבים וחושבים שאיש לא יזכור להם את מעשיהם
יובל ברנדשטטר
העסקה שעשה אובמה עם אירן דומה לסיפור מרטיט נפש אודות איש עסקים העושה עסקה עם ראש ארגון הפשע, מתוך חזון שהלה יידבק בנוהג של עסקים חוקיים, לאחר שקיבל הכשר לכל עסקיו הבלתי חוקיים
עופר וולפסון
הנשיא האמריקני פתח בקמפיין תקשורתי רחב היקף מאז החתימה על הסכם עם אירן, לקראת ההצבעה על אשרורו בקונגרס ב-17 בספטמבר "ראינו שגם בזמנים של מצוקה, אירן מסוגלת לחלק משאבים"
איציק וולף
המשפטן פרופ' אלן דרשוביץ' טען כי מדובר בהסכם רע לארצות הברית, רע לעולם ורע לביטחון במזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il