X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא ברור, כיצד ניתן יהיה לקיים משחקי כדורגל בימות החול, שעה שמרבית אזרחי המדינה, ובכללם שחקני הכדורגל המקצועניים עובדים לפרנסתם השוטפת, בימי חול אלה וימי שישי מוקדשים על-ידם, לצרכי סידורים, שאין יכולים הם להסדיר, בימות החול
▪  ▪  ▪
כדורגל בשבת. להגיע להבנות חדשות [צילום: פלאש 90]

למי שאינו יודע - או אולי זכרונו אינו כה מופלג, עד כי שכח דברים בסיסיים - נזכיר ונציין, כי מדינת ישראל מוגדרת בהצהרת העצמאות שלה, המהווה מסמך יסוד ומכונן, כמדינה יהודית, כאשר בשולי הצהרת העצמאות, מופיעים המשפטים הבאים, כדלהלן:
"לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".
כתוצאה וכנגזרת מכך, כי מדינת ישראל הוכרזה, כמדינה יהודית, ראה לנכון המחוקק לחוקק שורה של חוקים, בעלי אופי לאומי, כאשר חלק מתושבי המדינה סבורים ובטעות כי עניין לנו בחוקים דתיים - ולא היא! בית משפט העליון פירש שורה של חוקים, הנראים ונחזים, על פניהם, כחוקים דתיים, כחוקים בעלי אופי לאומי. כך, למשל, דחה בית משפט העליון, בשבתו כבג"ץ, לפני שנים אחדות עתירה שביקשה לתקוף תקנות שחוקקה מועצת עיר, בגלל סגירת בתי עסק, בערב תשעה באב, בנימוק שמדובר בחקיקת משנה, בעלת אופי דתי, מפלה ובלתי שוויונית, בעליל. בג"ץ דחה עתירה זו וקבע, כי תשעה באב, אינו מוגדר כמועד דתי, אלא עניין לנו, במועד בעל אופי לאומי, על פניו.
ברוח זו, נקטה גם הכנסת, עת חוקקה היא בשנים הראשונות לקיומה, כמדינה ריבונית ועצמאית, בשנת 1951 חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951. חוק זה קבע - בין היתר - שעות עבודה של כל עובד ועובד במדינת ישראל, כמו-גם הגדיר הוא מהן שעות המנוחה, להם זכאים עובדים יהודיים ושאינם יהודיים, כאחד. סעיף 7 לחוק שעות עבודה, קובע, כי שעות המנוחה, בהתייחס לכל עובד ועובד, הינם שלושים ושש שעות רצופות לשבוע והן המנוחה השבועית של העובד. החוק קובע עוד, כי המנוחה השבועית תכלול, לגבי עובד יהודי - את יום השבת ולגבי מי שאינו יהודי - תכלול המנוחה השבועית את יום השבת, או את יום הראשון או את יום השישי בשבוע - הכל לפי המקובל עליו, כיום המנוחה השבועית שלו.
משך שנים הרבה, מאז הקמת המדינה ואילך שיחקו שחקני הכדורגל, משחקי כדורגל בשבת ואיש לא חשב כי יש צורך לקבל אישור חוקי, כדי לקיים משחקי כדורגל, בשבת. הכל התנהל על מי מנוחות, עד שמנהלת הליגה לא קיבלה דרישות נציגות שחקני הכדורגל, לחזור בה מההחלטה לקיים משחק אחד, בכל מחזור בשבת, בשונה ממה שהיה נהוג, בליגה הלאומית, בשלוש השנים האחרונות. במצב דברים זה, פנתה נציגות השחקנים לעזרתו של בית-הדין האזורי לעבודה, בתל אביב-יפו.
שופטת בית-הדין האזורי לעבודה, אריאלה גילצר-כץ, הודיעה לנציגי מנהלת הליגה ולנציגות השחקנים, אגב דיון בעתירתם של נציגות השחקנים, להימנע מקיום משחקי כדורגל, בשבת, כי: "קיום משחקי כדורגל בשבת היא עבירה פלילית ולא אתן הכשרה להעסקה שהיא בניגוד לדין". משפנה נציג מנהלת הליגה לשופטת ושאל האם כל מי שמשחקים כדורגל, ב-200 משחקי הכדורגל, הנערכים בשבתות - בליגות הכדורגל השונות - עוברים על הוראות החוק, נענה על-ידי השופטת בתשובה, לפיה: "כך אני חושבת, גש לשר הכלכלה (דרעי) והשג היתר".
במצב דברים זה, הציעה השופטת, אריאלה גילצר-כץ, הצעת פשרה, לפיה המשחקים בליגה הלאומית בימי שישי יסתיימו שעה וחצי לפני כניסת השבת. המשחק בשבת יחל שעה וחצי לאחר צאת השבת. פסיקת בית-הדין האזורי לעבודה, מתייחסת - אך ורק למחזור משחקי הכדורגל הנוכחי, אולם משמעות החלטה זו הינה, כי - בפועל ולמעשה - אם לא יושג הסדר חוקי, לעניין זה, יבוטלו, מכאן ואילך משחקי הכדורגל בשבת. יודגש, כי הפניה לבית-הדין האזורי לעבודה, התבצעה לאחר שמנהלת הליגה לא קיבלה דרישת נציגות השחקנים לחזור בה מההחלטה לקיים משחק אחד בכל מחזור בשבת, בשונה ממה שהיה נהוג בליגה הלאומית בשלוש השנים האחרונות.
שרת החינוך והספורט, ח"כ ותא"ל (מיל'), מירי רגב (כך נוהגת היא לחתום על מכתביה) פנתה שלשום ליועץ המשפטי לממשלה, במכתב מטעמה, שעניינו הקמת צוות בין משרדי להסדרת קיום משחקי הכדורגל בשבת, בו כתבה היא דברים, בזו הלשון:
"בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, בה נקבע כי על-פי החוק לא ניתן לקיים משחקי כדורגל בשבת, הודיעה ההתאחדות לכדורגל כי עד הסדרת הנדון, היא מבקשת להימנע מהפעלת משחקי הכדורגל ופעילותן הסדירה של הליגות כולן.
כשרת התרבות והספורט, האמונה על תחום הכדורגל, ולאור העובדה שליגת העל יצאה לדרך ופתיחת הליגה הלאומית מתעכבת ומאחר שמימוש הודעת ההתאחדות תעורר כאוס גדול באין הסדר אחר, אני מבקשת להודיעך על החלטתי להקים צוות בין-משרדי למציאת פתרון מקיף לנושא זה. הצוות ימנה נציגים בכירים ממשרד האוצר, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הכדורגל והמועצה להסדר ההימורים בספורט-הטוטו. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל המשרד מר יוסי שרעבי. הקמת הצוות הינה בהסכמת כלל הגורמים הרלוונטיים.
מטרת הצוות היא לגבש מתווה מוסכם אשר ייתן מענה לקבוצות הכדורגל אשר אינן מעוניינות לשחק בשבת, ובכך להסדיר את פעילותן התקינה של ליגות הכדורגל.
במסגרת תפקידו יציג הצוות הן את המשמעויות התקציביות והן, את המשמעויות הערכיות הנגזרות ממימוש מדיניות המאפשרת לקבוצות שאינן רוצות לשחק בשבת אך מעוניינות להמשיך ולשחק בליגות המקצועניות. הצוות יסיים את עבודתו תוך 60 יום.
לאור האמור לעיל אני סבורה כי מן הראוי לאפשר את חידוש פעילות הליגות למשך 60 יום עד לסיום עבודת הוועדה וגיבוש הסדר שיאפשר את חידוש הליגה תחת ההבנות החדשות.
לאור החשיבות הציבורית ומורכבות הנושא אודה אם תדאג להתייצבות יועץ משפטי מטעמך במסגרת ההליכים על-מנת לקדם את האמור לעיל". אם לא יושג הסדר משפטי אם במתווה שמציעה שרת החינוך והספורט, במכתבה זה ליועץ המשפטי לממשלה ואם בכל דרך משפטית אחרת בימים הקרובים, הרי נהיה צפויים לכך, כי משחקי הכדורגל לא יתקיימו, עוד, בשבתות. עניין זה, מצד אחד, הינו משמח במיוחד אלה מקרב שחקני הכדורגל, הקרובים אל קיום מצוות הדת ושמירת מסורת, שיוכלו לקיים מצוות שמירת שבת, כהלכתה.
מצד שני, מרביתו של הציבור, שאינו שומר תורה ומצוות, רואה ביום השבת יום חופש חילוני, לכל דבר ועניין, כאשר משחקי הכדורגל, המתקיימים בשבת, מהווים - לדידו הוא - מעין משב רוח צונן ורענן ואפשרות "לנקות" את הראש, מטרדות היום יום. זאת ועוד. לא ברור, כיצד ניתן יהיה לקיים משחקי כדורגל בימות החול, שעה שמרבית אזרחי המדינה, ובכללם שחקני הכדורגל המקצועניים עובדים לפרנסתם השוטפת, בימי חול אלה וימי שישי מוקדשים על-ידם, לצרכי סידורים, שאין יכולים הם להסדיר, בימות החול, מחמת טרדות עבודה ופרנסה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  08/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמעות אי-קיום משחקי כדורגל בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
במועד א' הוועדה שמינה ממלא-מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו לא סיפקה את רצונות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. הוועדה במועד ב' לא השכילה לטפס עד למעלה - לפסגת מפקד המחוז ניצב צ'יקו אדרי - ובאה חשבון עם הזוטרים
חיים שטנגר
אכן קובע בית משפט העליון, בפסק-דינו השמעת הקלטת המתעדת עדות המתלוננת, יש בה כדי להציג בפני הציבור באופן אותנטי ובלתי-אמצעי מה שהתרחש במהלך הדיון בהליך הפלילי. מכאן כפי שטענו המורשעים ובצדק יתרונה של קלטת השמע על פני התמליל הכתוב
אריה אבנרי
הנוקם האובססיבי - לאומ"ץ נודעו פרטים חדשים לפיהם התברר שקצין משטרה בכיר שזהותו לא ידועה הדליף לליברמן מידע על קיומה של חקירה סמויה סביב פרשות השחיתות של "ישראל ביתנו"    הליצן הסדרתי - אולי כדי למצב את עצמו כאיש מרכזי בכנסת פנה חזן ברוב חוצפתו אל רה"מ בדרישה שידיח מתפקידו את שר הביטחון    הצבוע הוותיק - ראיתי לעצמי חובה ציבורית ומוסרית לחשוף את דמותו האמתית של גדעון רייכר כאדם בעל קופת שרצים שעושה מעשי זמרי ומבקש לקבל שכר כפינחס
איציק וולף
חבר מועצת העיר חיפה, רמי לוי, הציב דלת פלדה וחסם שטח ציבורי הכולל פתח מילוט של מקלט ציבורי    לוי: לא נעלתי את הדלת, רציתי למנוע לכלוך    הלשכה המשפטית של העירייה בודקת את העניין    עתירה מינהלית מבקשת מבית המשפט להתערב אחת ולתמיד ולמנוע את אוזלת היד של משרדי הממשלה והרשויות ביחס לגביית כספים לא חוקית שנעשית על-ידי אגודות שיתופיות ביישובים קהילתיים
חיים שטנגר
דומה, כי שילוב והפניית מלוא המאמצים, משלושת אפיקים אלה של עודפי הכספים שנגבו על-ידי המדינה, כמו-גם הכספים שאמורה להעביר קק"ל למדינה, כמו-גם בניית ומכירת דירות לזכאים בתוכנית "מחיר למשתכן", גם יחד, עשויים להביא למצב דברים, שפעם אחת, יוכלו זוגות צעירים לרכוש בכספם הם ובמחיר סביר וריאלי דירות למגוריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il