X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קילומטר אחד של נסיעה במכונית עולה לנו לפחות פי שישה יותר מקילומטר רכיבה באופניים. פתאום האופציה הדו-גלגלית נשמעת טובה יותר, לא?
▪  ▪  ▪
חיסכון [צילום: AP/Marco Ugarte]

אחד הכלים היעילים להחדיר למודעות הציבור את היתרונות של טכנולוגיות ופתרונות בני קיימא, אקולוגיים וסביבתיים, הוא הכלכלה הסביבתית. הכוונה היא לכימות התועלת הכלכלית של אותם פתרונות, כי גם אנשים שקיימות, אקולוגיה וסביבה לא מעניינות אותם יתחברו לנושא כאשר יבינו את היתרון הכלכלי של אותם פתרונות. דוגמה טובה לכך היא מחקר שערך ניתוח של עלות-תועלת בין נסיעה ברכב לעומת נסיעה באופניים בקופנהגן, בדנמרק. החוקרים כימתו את העלויות השונות שנובעות מנסיעה בכל אחד מכלי הרכב, והגיעו למסקנה שברוב הפרמטרים הנסיעה באופניים זולה יותר.
אופניים לא פולטים זיהום אוויר, לכן לא פוגעים בבריאות ולא מקדמות שינוי אקלים (תופעות שעולות לנו כסף רב). למעשה, לרכיבה באופניים יש אפילו השפעה מיטיבה על הבריאות (העלאת תוחלת החיים, פחות ימי מחלה), ולכן היא אפילו חוסכת כסף. סלילת נתיבי רכיבה לאופניים עולה כסף רב, אך לא כמו סלילת כבישים לרכבים. מה עוד שנסיעה ברכבים גורמת לשחיקת הכבישים ולכן יש צורך לשפץ את הכבישים. אופניים לעומת זאת, לא פוגעים בשבילי האופניים או בכבישים. עלות התפעול של רכב לקילומטר נסיעה כמובן גבוהה יותר, וכוללת דלק, ביטוחים, טיפולים במוסך וכדומה. הסעיף היחידי שבו האופניים יקרים יותר הוא עלות הזמן שלוקח לעבור קילומטר אחד, היות שאופניים אטיים יותר ולכן הנוסעים באופניים מבלים יותר זמן על הכביש לכל קילומטר. עם זאת, רכבים יוצרים עומסי תנועה, ותאונות רבות וקטלניות יותר - שגם עולים כסף.
בסיכומו של דבר, כל נסיעה של קילומטר ברכב בקופנהגן עולה 2.09 שקלים - פי שישה יותר מאשר 0.33 שקל לכל קילומטר נסיעה באופניים. בישראל, ייתכן שפער זה אף גדול יותר, בין היתר משום שבארץ צפיפות המכוניות גבוהה יותר ויש יותר עומסי תנועה, והמכוניות מזהמות יותר. אם משרדי הממשלה והרשויות שאמונות על תכנון התחבורה בישראל ייקחו נתונים מעין אלו בחשבון, נוכל לחסוך המון כסף.

פורסם במקור: זווית - סוכנות ידיעות למדע ולסביבה
לסיפורים נוספים של 'זווית' - עקבו אחריהם גם בפייסבוק
תאריך:  08/09/2015   |   עודכן:  08/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל גוז'נסקי, שמואל אבן
ייחודו של השפל הנוכחי בשוק הנפט הוא בהתרחשותו בעיצומה של הטלטלה במזה"ת. שילוב גורמים זה בעייתי למשטרים המלוכניים במפרץ, ויותר מכך למדינות שכלכלתן קשורה בהם
עליס בליטנטל
מאז הצגת "כלוב העליזים" והסרט על פיה, לא נדונה בעיית ההומואים במשפחה בצורה קומית כזו. צמד המחברים רון קלארק וסם בובריק יצרו מסיפור קטן שחוזר ונשנה במשפחות כה רבות, עלילה קומית שהתיאטרון הלאומי הבימה נתן לה ביטוי. "משפחת העליזים" מיועדת לקהל הרחב הנהנה לצחוק
ד"ר ליאת גנץ
מתי הפעם האחרונה ששהית לבד בביתך ושמעת רעש בלתי צפוי? סביר להניח שעיניך התרחבו כשניסית לאתר את מקור הרעש    מדוע העיניים שלנו מתרחבות כשאנו פוחדים ומתכווצות כשאנו נגעלים?
יוני בן-מנחם
הנשיא פוטין הגביר את התמיכה הצבאית והמדינית בסוריה כדי לשמר את המשך השלטון העלאווי    המעורבות הצבאית הגוברת של רוסיה בסוריה מדאיגה ויש לה גם השלכות על ישראל
ד"ר דניאל מדר
מחקר חדש מגלה שבמקומות חמים, כמו אילת והערבה, הרכב החשמלי שלכם עלול לנסוע לטווח קצר יותר מאשר באזורים אחרים במדינה
רשימות נוספות
האפליקציות יגלו לכם: יש חיה כזאת?  /  תמר שטרצר
מסע אחר  /  תמר שטרצר
מגרשי השדים  /  ד"ר דניאל מדר
מיקרו בעיה  /  איתי ואן ריין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il