X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמעון פרס, ראובן ריבלין [צילום: אוריה תדמור/ג'יני]
סליחה, מחילה, כפרה
כמי שעוסק לאורך שנים בחשיפת מעשי שחיתות שלטוניים במישור הממלכתי והמוניציפלי, בסיועה הפעיל של תנועת אומ"ץ, אני מבקש לערוך במסגרת זו חשבון עם כמה מ"לקוחותיי" הוותיקים והחדשים

ערב הימים הנוראים הוא המועד המתאים לערוך לא רק חשבון נפש אישי על השנה שחלפה, אלא גם לפשפש בנושאים שקשורים בין אדם לחברו ובין גוף ציבורי לבין מטופליו.
כמי שעוסק לאורך שנים בחשיפת מעשי שחיתות שלטוניים במישור הממלכתי והמוניציפלי, בסיועה הפעיל של תנועת אומ"ץ, אני מבקש לערוך במסגרת זו חשבון עם כמה מ"לקוחותיי" הוותיקים והחדשים. במקביל אני מבקש לכתוב כמה שורות גלויות לכמה אישי ציבור רמי-דרג ולאישים ממערכת אכיפת החוק שהתעמתי איתם בעבר. בשנה החולפת החלו להיסגר המעגלים.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין

בתקופה שבה כיהנת כיו"ר הכנסת היו לנו כמה עימותים לגבי צעדים שונים שעשית במשכן. כעסת על תלונות שאומ"ץ הגישה למבקר המדינה על התנהלותך. היינו צריכים להיות יותר גמישים כלפיך.
במערכת הבחירות האחרונות לנשיאות, בירכנו על בחירתך אחרי שהגענו למסקנה שאתה הישר ביותר מקרב המועמדים הפוליטיים ואתה עשוי להכניס יושרה למשכן נשיאי ישראל אחרי תקופת שפל ממושכת. לא טעינו.
בתקופה שבה אתה מכהן כנשיא הפתעת את אזרחי המדינה בגישה הממלכתית חסרת הפניות ונעדרת הפוליטיזציה. צברת נקודות בזקיפות קומתך מול ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנסה לכופף אותך בגלל עמדותיך העצמאיות. מגיע לך גם שאפו על הסכמתך לזרז את הענקת אותות ההוקרה לחושפי מעשי שחיתות בשירות הציבורי.

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס

בעת ביקורי האחרון במשכן נשיאי ישראל, כמה חודשים לפני שסיימת את תפקידך, הראית לי את הקירות המתקלפים בלשכתך. באותו מעמד ניסית לשכנע אותי שאתה לא אחראי לבזבוזים שהיו בעבר במשכן, שבגינם לא נותר כסף בקופה. באותו מעמד קבלת על פעילותה של אומ"ץ, שהגישה תלונות על בזבוזים ופעולות ראווה של המשכן.
עד היום אני לא מבין כיצד צלחת בשלום פרשות שחיתות שדבקו בך למרות שאומ"ץ ריכזה ראיות לכאורה ודרשה לחקור אותן ביסודיות. הקשרים שלך עם אילי הון מקומיים וזרים היו מאז ומתמיד בעייתיים, אבל טרחת לטשטש את העקבות. בתחום זה אתה אשף.
למרות שסיימת לפני למעלה משנה את תקופת כהונתך, אתה ממשיך לנהוג כנשיא ולזנב בנשיא החדש רובי ריבלין. אני מייחל לקראת השנה החדשה שתשכיל לגייס תרומות למכון פרס לשלום רק מאילי הון שאינם שנויים במחלוקת ואינם שודדים את הקופה הציבורית כפי שעשית בעבר. אני מאחל לך אריכות ימים ולילות.

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב

תנועת אומ"ץ לא נענתה בשעתו לבקשותיך החוזרות ונשנות שהפנית אלינו בשיחותיך הטלפוניות מהכלא. ביקשת מאתנו לתבוע עריכת משפט חוזר על-יסוד מסמכים שקרובי משפחתך העבירו אלינו בניסיון לשלול ממך את "התואר" "אנס" שהודבק לך. הבהרנו לך שבשעתו פנו פרקליטיך אל בית המשפט העליון בבקשה דומה ונענו בשלילה. שתי עתירות שלך נדחו.
בחג הנוכחי אתה מבלה בחברת עבריינים וחש עצמך מבויש. יש ידיים ורגליים לכך שהנשיא החדש ריבלין, הידוע כרחמן בן רחמן, ינסה להעניק לך חנינה למרות שלא הבעת עד כה חרטה. עדיין לא החלטנו כיצד להגיב. מה דעתך שבערב יום הכיפורים תבקש מחילה מהנשים שבהן פגעת? אם צעד זה לא יועיל, בוודאי שלא יזיק לך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו

העובדה שאתה היום כמעט המועמד הראוי היחיד לשמש כראש הממשלה, גורמת לכך שאתה בועט מדי פעם, בהתנהלותך היומיומית, לא רק בשרי הממשלה שהיו נאמנים לך, אלא גם ואולי בעיקר בכללי המינהל התקין וטוהר המידות, בדמוקרטיה ובחופש הביטוי.
כידוע, תלויה ועומדת בימים אלה חקירה של המשטרה לגבי הוצאות מופרזות ופיקטיביות באחזקת מעונך בירושלים והחווילה בקיסריה. אומ"ץ מצפה שלא תהיה מעורב יתר על המידה מאחורי הקלעים בבחירת היועץ המשפטי החדש לממשלה והמפכ"ל החדש במטרה שיהיו חייבים לך בימי הסגריר הממשמשים ובאים.
אני מציע לך לסמוך על שיקול דעתה של רעייתך שרה. יש לה טביעת עין טובה לגבי כשירותם של המועמדים. בהזדמנות חגיגית זו אני מאחל לך שבשנה הבאה עלינו לרעה תתחיל סוף-סוף הקמת האחוזה החדשה של ראש הממשלה בירושלים ויירכש המטוס החדש עבורך.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט

אני מבקש את סליחתך על-כך שנכשלתי עד כה במאמציי הבלתי נלאים לאורך שנים להביא לכך שתורשע בדין ויוטל עליך באיחור רב עונש מאסר וקלון על שורה ארוכה של מעשים פליליים. בדרך זו ציפיתי שתורחק מהחיים הפוליטיים לצמיתות ואזרחי המדינה יברכו "ברוך שפטרנו" מעונשו של המגה-מושחת.
לאורך השנים הצלחת לתחמן שופטים, לשבש חקירות, להשתלח בראשי אכיפת החוק, לאיים על עדים ולחמוק מהכלא. הורשעת אומנם בצדק בקבלת שוחד בפרשת הולילנד ונידונת לשש שנות מאסר. וגם בפרשת טלנסקי. היית אמור להתחיל את ריצוי עונשך כבר לפני שנה באגף מיוחד שהוכשר למענך. אבל הוכחת פעם נוספת שאתה טפלון ותקופת ריצוי המאסר נדחתה למועד לא ידוע, עד לאחר ההכרעה בערעור שהגשת.
אתה מסוגל להפוך את החוק לצחוק ולהיחלץ מהמאסר בערעור שנמשך משום מה יתר על המידה. גם במשפט החוזר בפרשת טלנסקי שבו הורשעת ונידונת לתקופת מאסר נוספת, עדיין הדרך לכלא מעשיהו ברמלה עוד ארוכה.
תנוח דעתך: אומ"ץ, שליוותה מאז הקמתה לפני 13 שנים את מעלליך הפליליים, לא תחדל ותחשוף שרצים פליליים נוספים שמצויים בקופה העמוסה שלך ושלא נודעו עד כה ברבים. אולי אחד השרצים הללו יביא אותך באיחור רב אל מאחורי סורג ובריח.

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק

כיאה לצלופח מיומן, עלה בידך לדלג בקלות בשנה החולפת מעל חקירת משטרה בחשד שהועלה לפיו קיבלת לכאורה שוחד כספי בעסקות ביטחוניות שביצעה המדינה. החקירה נפתחה בעקבות דברים חמורים שאמר בנושא זה אויבך בנפש, אהוד אולמרט, בשיחה מוקלטת עם מנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן. אומ"ץ לא הניחה עדיין לפרשה זו.
גם בפרשת הרפז יצאת "יבש", למרות שקלטות חיוניות נעלמו בלשכתך. אבל למגינת ליבך, מי שעומד להיחלץ מהבוץ הוא אויב אחר שלך, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שאותו החשדת בארגון "פוטש" כביכול. אומ"ץ הגישה בשעתו עתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה למשטרה לחקור את חלקך בפרשה זו, על-מנת לברר את חלקו של משרד הביטחון בפרשה.
אגב, יש לך ותק בהשמדת מסמכים. כך נהגת כאשר היית בעבר שר הפנים והותרת ליורשך חיים רמון מחשב ריק. אנו מבקשים סליחה ממך על שלא נוכל להניח לעניין עד שחלקך ייבדק.
במהלך שירותך הציבורי דילגת מעל כמה משוכות של שחיתות שנקרו בדרכך, וידעת לפרק מוקשים שאישים פוליטיים אחרים היו נפגעים מהם אנושות. כך היה בפרשה החמורה של העברת שדות הגז שהיו בחזקת ישראל ביוזמתך לרשות הפלשתינית, בלא החלטת הממשלה. אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה ואל המשטרה וביקשה לחקור את הפרשה, ולא נענתה. גם פרשות אחרות, כמו עמותות ברק שפעלו בניגוד לחוק, הקמת חברה משפחתית מסחרית ליצירת קשרים עם אישים ממערכת הביטחון, העסקת עובדת זרה ללא היתר, ועוד.

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן

אני מבקש להתנצל בפניך בשם תנועת אומ"ץ, על כך שחרף מאמצינו לא הצלחנו לשכנע את המשטרה לחקור אותך באורח אישי בחשד שהייתה לך מעורבות פעילה מאחורי הקלעים בפרשת השחיתות הגדולה במפלגתך, ישראל ביתנו. לצערי, נוכחתי לדעת פעם נוספת שכאשר לא מוגש כתב אישום נגד איש ציבור רם-דרג למרות חקירה ממושכת, או שהוא יוצא זכאי בדין בנסיבות תמוהות, המשטרה לא מזדרזת לחקור אותו בפרשות חדשות גם אם הוא חשוד מרכזי.
אומ"ץ מבקשת את סליחתך ערב הימים הנוראים, על שחרף המאמצים הרבים שהשקיעה במרוצת השנים באיסוף חומרים וראיות על אודות מעלליך הפליליים, לא הצליחה להביא להרשעתך לדין. אם תמשיך בהם, אולי נצליח בעתיד לבצע את מלאכת הקודש כשליחות ציבורית.
אתה כבר לא צריך לשבש חקירות אחרי שזוכית בנסיבות תמוהות. בעבר התלוננת על-כך שהחקירות בפרשות השחיתות שבהן היית מעורב נמשכו למעלה מתריסר שנים. מי כמוך יודע מה עשית כדי למשוך אותן ולהתלונן אחר-כך על עינוי דין, כביכול. אולי יש לך במקרה מידע לאן נעלמו ארבעה עדים תושבי חוץ שעמדו למסור עדויות נגדך? האדמה פצתה את פיה לגבי שלושה מהם. הרביעי שלח יד בנפשו. אומ"ץ לא תחדל להתעניין בגורלם של העדים הללו.
בשורה טובה אחת הייתה בכל זאת בשנה החולפת: אחרי שהחלטת לא להצטרף לקואליציה הנוכחית, הפסקת לשלוט בגופי אכיפת החוק.

שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון

מאז שחרורך מהכלא לפני שנה וחצי, אחרי שריצית עונש מאסר באשמת גניבת כספי עובדים וחולים של הסתדרות עובדים לאומית, הפכת לסלב ולאלמן עליז. אתה נחשב כיום לחתן אידיאלי בקרב נשים תימהוניות שמבקשות להופיע במדורי הרכילות.
אומ"ץ לא שוכחת שלא שילמת עדיין את מלוא חובך לחברה בגין עבירות רבות נוספות שביצעת, חלקן ביחד עם אהוד אולמרט, חברך הטוב לשעבר ושותפך לדברי עבירה.
אני מבקש ממך מחילה בשם אומ"ץ, על שלא הצלחנו לשכנע את המשטרה שתבצע את תפקידה כראוי ותחקור לעומק, באיחור רב, את החשדות להברחת כספים בהיקף גדול על-ידך בנסיעותיך הרבות לשוויץ ולפולין. באחת הנסיעות הללו נעצרת בנמל התעופה של ורשה ובידך מזוודה עם רבבות דולרים. בחקירה שנערכה טענת שמדובר בכספים שמיועדים למצעד החיים, שאותו יזמת, כספים שנתקבלו כתרומות. בהעדר ראיות אחרות, נפסקה החקירה בנושא זה.
מה דעתך? אולי תספר לנו סוף-סוף מדוע סירבת לאפשר לאולמרט, שותפך לדברי עבירה, ידועים וסמויים, לבקר אותך בכלא? יש לי כמה ניחושים. אוכל ללחוש לך באוזן אם תבקש יפה.

יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק

אני מבקש את סליחתך על שלא הצלחנו לחסום את דרכך לצמרת המדינה כבר לפני שנים רבות ולפעול שתועמדי לדין על עבירות פליליות שביצעת לכאורה ללא הפסקה. בשל מחדל זה, נאלצנו להמשיך לעמול קשה ערב הבחירות האחרונות לנשיאות, כדי למנוע את בחירתך לנשיאת המדינה ולאפשר לך להגשים את חלום חייך.
תחילה פרסמתי סדרת כתבות תחת הכותרת: "הרקב המוסרי של איציק", שחשפה את מעללייך החדשים. בין השאר דרשתי שייחקרו המקורות הכספיים של דרכי התעשרותך המפוקפקת והמהירה, ששופכת חושך על התנהלותך המוסרית הנלוזה. בשלב השני אומ"ץ פעלה מאחורי הקלעים כדי לסכל את בחירתך ומגיעה לנו על כך, ללא ספק, תודת האומה.
כל הכבוד לך על שהצלחת לעבוד על מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שפטר אותך בשעתו בדוח צמחוני שלא הלם את חומרת העבירות הפליליות הרבות שביצעת.
מגיעה לך גם ברכת שאפו על שעלה בידך לתמרן בשעתו את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז (כיום שופט בית המשפט העליון), שלא הורה על חקירת משטרה בפרשת גיוס כספים לא חוקית שבה היה מעורב גם פרס. אילו הייתה נערכת חקירת משטרה לעומק ולא רק איסוף מודיעיני שטחי, היא הייתה מולידה, כנראה, הגשת כתב אישום, וחוסמת כבר אז את דרכך למשכן נשיאי ישראל שהיה מאז ומתמיד משאת נפשך. על-כך כבר נאמר: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

שר הכלכלה, אריה דרעי

בימי סליחות אלה כדאי להיזכר באותם זמנים שבהם חסידיך השוטים שרו לך בעת כניסתך לכלא כמורשע בקבלת שוחד את השיר "הוא זכאי, הוא זכאי", אבל כל אדם בר-דעת ידע שאינך כזה. מאז זרמו מים דלוחים רבים בנהר השחיתות השלטונית במדינה, ואתה המתנת בחוסר סבלנות כדי להתחיל לשחות בו מחדש.
אומ"ץ ניסתה לשווא למנוע את חזרתך לחיים הפוליטיים בתום תקופת הקלון שנגזרה עליך. עלה בידך אפילו להשתלט על ש"ס, המפלגה הרוויה במעשי שחיתות. אומ"ץ מבקשת את סליחתך על שפעלה למניעת בחירתו של משה ליאון, השליח הנאמן של חברך הטוב ליברמן ושלך, לתפקיד ראש עיריית ירושלים. אין לי ספק שהייתה לכם תוכנית מגירה להשתלט על מערך ההנדסה והבינוי בעיר במסגרת פעילותכם להשרשת הקשר בין ההון והשלטון על כל המשתמע מכך, אבל כשלתם.
בתקופת כהונתך בממשלה הנוכחית אתה מנסה ליצור לעצמך תדמית של איש עקרונות בהתנגדותך למתווה הגז. אני לא נמנה על המתפעלים מה"חזרה בתשובה" שלך.
דבר אחד מובטח לך: אם תחזור לסורך בדרך זו או אחרת, אומ"ץ לא תעמוד מן הצד, ולא תהיה כלב פודל נובח אלא כלב גזעי נושך.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין

למען האמת העובדתית, שקלתי אם יש מקום לנצל את ימי הסליחות של הימים הנוראים ולבקש בשם אומ"ץ את סליחתך על-כך שלאורך כל תקופת כהונתך שמרנו על מרחק ממך והתייחסנו אליך כאל "הרועץ המשפטי לממשלה". אומ"ץ לא תנקוט בצעד זה, משום שאין כל שינוי בהתנהלותך בשבועות האחרונים, לפני סיום תקופת כהונתך בסוף ינואר הבא.
את התואר הלא-מחמיא של "רועץ" הרווחת ביושר אחרי שהתברר לנו שאתה סוגר בסיטונות תיקים הזועקים לשמיים ונמנע מלהגיש כתבי אישום בפרשות שחיתות גדולות, מסוג זה של אביגדור ליברמן. במקביל התברר לנו שאתה דוחה הכרעות בשורה של תיקים בעלי אופי ציבורי שמונחים על שולחנך. רשימה חלקית: הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מזייף מסמך גלנט בועז הרפז, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב, הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן, ועוד. כל תקופת כהונתך מסתכמת בפיאסקו אחד גדול ובסחבת עד אין קץ.
גם פרשת העובד הזר שהועסק בביתך באורח לא חוקי לא נשכחה מאתנו. אתה לא ראית אותו כמובן מעולם ולא ידעת על העסקתו. רעייתך יצאה מהפרשה כצפוי בזול.
נזקפת לזכותך אולי החלטתך האחרונה לאפשר את משחקי הכדורגל בשבת. אנחנו לא שוכחים את ההבטחה החגיגית שנתת לנו אחרי כניסתך לתפקידך, שלא תעסוק בתיקיהם של לקוחות שלך לשעבר, ביניהם אולמרט ומשפחת נתניהו. לא תמיד עמדת בדיבורך.
שנה טובה לך והצלחה בדרכך החדשה. לא נתגעגע אליך.

עורך הדין רונאל פישר

את פרצופך האמיתי זיהיתי כבר לפני עשרים שנה. כאשר עבדת כעיתונאי חוקר בעיתונים חדשות ומעריב, היית עבריין אתיקה והתגלו בך ניצנים פליליים.
אני מקווה שתסלח לי על-כך שלא הצלחתי לבלום אותך כבר אז, ואולי הייתי מונע ממך להמשיך ולהתדרדר בקריירה שלך כעורך דין פלילי שחצה את הקווים. ואמנם, מאז זרמו מים רבים והפכת לנוכל מדופלם. תחילה הולכת שולל לקוחות, אבל בהדרגה הצעת לחלק מהלקוחות שנחשדו בעבירות פליליות, להיות שותפים שלך לעבירות של תיווך בקבלת שוחד, שיבוש הליכי חקירה, העלמות מס ועוד, תמורת תשלום סכומי כסף גדולים. עד כה לא ברור אם הכסף היה מיועד רק לכיסך, או גם לכיסיהם של קציני משטרה שעסקו בחקירות.
סיבכת את פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, רות דוד, הרסת את חייהם של קציני משטרה בכירים והונית את לקוחותיך. במקביל למעלליך המשפטיים הופעת במשדרי טלוויזיה, שאת חלקם ניצלת כדי לרכוש לקוחות בקרב המרואיינים שלך, ובחלקם הטפת לנו מוסר על תקן של טובל ושרצים בידו.
בשנים האחרונות פעלת באשדוד בדומה לפעילותך בערים אחרות ברחבי הארץ שבהן תקעת יתדות, אחרי שהשתמשת במידע מחשיד שצברת על ראשי הערים הללו. אבל לא הערכת נכון את אלון חסן, שחשבת שיהיה משאבת כספים נוספת לאחר שהסתבך בחשדות לפלילים. אני יכול לגלות לך שאומ"ץ הייתה מעורבת בפרשת חסן, ואחרי שנודע לנו ששכר את שירותיך, הזהרנו אותו והוא החל לפקוח עין עליך. בסוף הבין חסן עם מי יש לו עסק והפיל אותך.
אומ"ץ תפקח עין על תיק זה ותעשה הכל כדי שלא תפעיל את עורמתך הידועה כדי להיחלץ ממנו בעונש קל. לצערנו, עלה בידינו רק באיחור להביא להשעייתך מעריכת דין בגלל ההנחות המפליגות שהעניקה לך בעבר לשכת עורכי הדין, למרות שידעה שאתה עבריין. למה שנתפלא על כך.
אומ"ץ חשפה בעבר עובדה מצמררת: ראשי הלשכה שכיהנו במחצית השנייה של שנת 2000 לא התלוננו אז במשטרה על שהטרדת מינית עובדת בלשכה.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, אלי לנדאו

כל הכבוד לך על שעלה בידך לחמוק מפרשת השוחד ששילמה חברת סימנס הבינלאומית תמורת רכישת טורבינות מתוצרתה שלא היה להן שימוש. מפרשה זו, שבה אתה מככב כחשוד העיקרי, נחלצת בעור שיניך בשלב הראשון, משום שדן כהן, ששימש חבר דירקטוריון החברה ומרצה עונש מאסר בפרשה זו, לא העיד עד כה נגדך כשותף פעיל לדבר עבירה.
לחצת על חברי הדירקטוריון לאשר את העסקה המושחתת. לא עשית זאת לשם שמיים אלא למען הכיס. אחרי מאסרו של כהן נתקעה החקירה של רשות ניירות ערך למשך תקופה ממושכת, וחודשה רק אחרי צעדים משפטיים וציבוריים שנקטה אומ"ץ. מצעד הנחקרים לא כלל אותך, אבל אנחנו לא נניח לך לחמוק כפי שחמקת מפרשות השחיתות האחרות שבהן כיכבת מבלי לתת את הדין.
בעבר נחלצת מפרשות שחיתות בזכות עורמתך ומידע כוזב שמסרת על מצב בריאותך. הצלחת לאורך שנים לחמוק מלתת את הדין על מעורבותך הפעילה בשורה של פרשות שחיתות גדולות בהרצליה בתקופה שבה כיהנת כראש העיר, ובחברת החשמל בעת כהונתך כיו"ר הדירקטוריון. קיבלת טובות הנאה נדיבות ביותר מאילי הון ששמותיהם רשומים ומתויקים באומ"ץ.
סלח לנו ומחל לנו על כך שכל הניסיונות החוזרים ונשנים של אומ"ץ כדי שיוגשו נגדך כתבי אישום, לא צלחו עד כה. אבל בערב הימים הנוראים אני מבטיח לך שלא נרפה.
הפרשה החדשה שאנו מטפלים בה בימים אלה קשורה ברכישת שותפות במדיקל סנטר בהרצליה על-ידי שני בניך תמורת עשרות מיליוני שקלים. תחילה הרוכש היה איש קש ואחר-כך נכנסו בניך מכספים ממקורות זרים שלא קשה לנחשם. מעשי אבות סימן לבנים. אולי לא במקרה בנך התגורר בלונדון יחד עם בנו של חברך העבריין המורשע, צבי בר. שניכם ביצעתם עבירות ללא הפסקה בהרצליה וברמת גן והתעשרתם במהלך שירותכם הציבורי. הגיע הזמן שתתנו את הדין.

גלעד שרון

אחיך הבכור עמרי שרון הורשע בשעתו בגלגול כספים לא חוקי במערכות הבחירות של אביכם, ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שהפקיר אותו ונכלא מאחורי סורג ובריח. אתה לעומת זאת לא הוסגרת על-ידי אביך, למרות שנחשדת שביצעת בידיעתו עבירות חמורות יותר של קבלת שוחד מהקבלן הישראלי דוד אפל ומאיל ההון האוסטרי מרטין שלאף.
יצאת יבש מפרשות השחיתות הללו, הן משום ששמרת על זכות השתיקה והן משום שאתה כנראה יותר ממולח מאחיך. עובדה היא, שאביך הפקיד בידך את הטיפול בכל העניינים הכספיים המפוקפקים של החווה המשפחתית, והוא ידע למה.
אני מבקש ממך מחילה על-כך שאומ"ץ מלווה מזה שנים את פרשות השחיתות שבהן אתה מעורב ומתקשה להשלים עם ההכרעות של הפרקליטות שהעניקה לך הנחות מוזרות. אתה מצידך ידעת איך לנצל את מצבו הרפואי החמור של אביך לא רק כדי לצבור הכנסות מפנסיות שמנות, אלא לאסוף רחמים והתחשבות של מערכת אכיפת החוק.
בעבר, בכל פעם שהפרקליטות עמדה להכריע בתיק חקירה שלך, הודעת שאתה מוציא את אביך מבית החולים שיבא ומעביר אותו לחווה שבה אתה מתגורר כדי לטפל בו - במטרה ליצור לחץ פסיכולוגי. אחרי שנסגרו התיקים, השארת את אביך בבית החולים.
התיק האחרון שלך, שנסגר לפני כמה חודשים בנסיבות תמוהות על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, היה קשור בקבלת סכום של 4.5 מיליון דולר ממקור זר המזוהה כמשחד סדרתי עבור "ייעוץ" בהקמת קולחוזים. כידוע מזה שנים, אין כבר קולחוזים ברוסיה. אומ"ץ תמשיך בלי רשותך ובלא שיתוף הפעולה שלך לברר איזו תמורה נתת תמורת הסכום השמן שקיבלת.

תאריך:  13/09/2015   |   עודכן:  13/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אביגדור פלדמן / Feldman Avigdor  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם הירשזון  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אילה חסון-נשר  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  איתן קורנהאוזר  אלון חסן / Alon  Hassan  אלי אברבנאל  אלי לנדאו  אסף גולן / Assaf Golan  אריאל קצב  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז הרפז  בנימין ליברמן  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ברונו שטיין / Bruno Shtein  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  ג'ורג' קרא / George Kara  גילה קצב  גלעד שרון  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד אפל  דליה איציק  דן  גרטלר  דן כהן /  Cohen Dan"  הלל צ'רני  זאב בן-אריה  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  חיים רמון  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יאיר נתניהו / Yair Netanyahu  יהודה וינשטיין  יהודית שבח / Yehudit Sevah  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יואב מני  יוחנן דנינו  יונה מצגר  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  יצחק שמעוני  ירון בארי / Yaron Be'eri  ירון קוסטליץ  ישראל ביתנו  ליאור קצב  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מאיר גלבוע  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיכאל צ'רנוי  מיכה לינדנשטראוס  מיכה פטמן  מיכל ליברמן-גילון  מיכל סבאל-דראל  ממשלת ישראל / Israel Government  מני מזוז / Meni Mazuz  מרדכי קירשנבאום  מרטין שלאף  מרים סוקולוב  משה ליאון / Moshe Leon  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  משה קצב / Moshe  Katsav  נוית נגב  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עדנה ארבל / Edna Arbel  עודד  גזית / Oded gazit  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמרי שרון  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן זלר  ערן מלכה / Eran  Malka  צבי בר / Zvi Bar  ציון אמיר / Zion Amir  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונית עמיאל  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בלכר  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רייצ'ל רז-ריסבי  רמי דואני / Rami Douani  ש"ס  שולה זקן / Shula Zaken  שי ברס / Shay Baras  שלומי אילון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סליחה, מחילה, כפרה
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה לא היה בביתנו; היה מצחיק ל"ת
א. וינשטיין  |  13/09/15 17:11
2
לתפארת מדינת ישראל
זרובבל ק  |  13/09/15 17:36
3
ציונים לפציינטים של אומ"ץ
אח"י  |  13/09/15 18:00
4
אריה אבנרי: תתבייש!!!!
אהוד פרלסמ  |  13/09/15 18:04
5
היכן בקשת הסליחה שלך - ראה*
לחבר הנהלת אומ"ץ  |  13/09/15 19:02
6
אורי אבנרי, אני מתפלאת שאתה
עטרה שגב קלימי  |  14/09/15 09:51
 
- אנא - דייקי אורי 'אינו' אריה ! ל"ת
לעטרה  |  14/09/15 13:31
 
- גברתי, התבלבלת
חן267  |  15/09/15 15:55
7
לאלי לנדאו פרצוף של מאפיונר
פסיכולוג  |  14/09/15 09:58
8
סובייקטיביות מלווה את ביקורתך
יוסי ג.  |  14/09/15 10:00
 
- יוסי, האם לא נראית לך טענתו של
הניה  |  14/09/15 12:59
9
וכמי שלא עסק ולו לשניה
אהרון שחר  |  14/09/15 11:46
 
- אהרון, כיוון שחצית את גיל 75
קזאנובה  |  14/09/15 16:35
 
- איפה פרלסמן כשצריכים אותו?
אהרון שחר  |  14/09/15 20:09
 
- קצתי בסוטים המבחילים האלה.
אהוד פרלסמן  |  14/09/15 23:09
 
- אתה טועה ומטעה
חבר הנהלת אומ"ץ   |  14/09/15 21:03
 
- חוששני שיש אי הבנה
אהרון שחר  |  15/09/15 01:05
10
ריבלין נשיא ישר אנושי ואכפתי
שושפרי  |  14/09/15 13:14
 
- להוציא מיליונים על בחירות שוב?
בגלל שהתוצאה לא   |  14/09/15 15:34
11
אבנרי ויצחק 2 אנשים אמינים!!! ל"ת
רוזנבלוף  |  14/09/15 14:02
12
מה עם רגב מירי ובנט שפשעו בחוק
שושי פרי  |  14/09/15 15:42
13
מחפי השחיתות
אליעם  |  14/09/15 15:49
 
- ואכן "עד מתי רשעים יעלוזו"? ל"ת
א. וינשטיין  |  14/09/15 17:49
14
חשבון נפש - מאת אריה אבנרי
איילה   |  15/09/15 10:31
15
הגיבורים האמיתיים
אח"י  |  15/09/15 10:57
16
לאריה, יישר כוח
חן267  |  15/09/15 16:09
17
לגבי משה קצב - אין רחמים
חן267  |  15/09/15 16:24
18
סקירה נוראית
נינה- עמליה  |  15/09/15 19:46
19
סליחה, מחילה, כפרה
סאלי  |  17/09/15 00:27
20
נפלא ממני - הטחת אשמת ה"ביזה"
יצחק נוי  |  29/12/15 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
אריה אבנרי
אולמרט - נקט בתחבולות שונות ובתרגילים מתוחכמים כדי להיחלץ מעונש; כמה חבל שאין אפשרות לערער על סחבת בביהמ"ש העליון    פינטו - עסקת הטיעון אושרה; ערעור תלוי ועומד; מועד תחילת ביצוע פסק הדין לוט בערפל    רונאל פישר – המשטרה ממשיכה לחקור את מעורבותה של דוד-בלום בתיקים שונים; במקביל הוגש כתב אישום חמור נגד יאיר ביטון
אהוד פרלסמן
"גם כייס לא מכייס את כל מי שעובר לידו" טען עו"ד אריה פטר בשם המדינה כנגד זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס, והביע את מחאתו על שבית המשפט "פרש את המונח 'שיטה' כשיטה קטגורית ומוחלטת לנסות להונות כמה שיותר את כל מי שזז בכתב האישום"
אריה אבנרי
למרות הביקורת החריפה שנמתחה על ההיערכות הכושלת של משרד התחבורה לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בת"א, היחיד שלא גילה התרגשות היה השר ישראל כ"ץ    העובדה שאיתן כבל הוא האיש האחרון שמתאים לתפקיד יו"ר דירקטורון קק"ל לא מזיזה לו והוא סומך על הכוחניות שלו ועל פיו הגדול שמעולם לא הפיק מרגליות    רפי גינת ניסה לעזור לאולמרט באמצעות תוכניתו "כלבוטק" שבה השחיר את עד המדינה המנוח שמואל דכנר. מתברר כי חלק מהמרואיינות בתוכנית הינן בעלות קשר ישיר לתיק הולילנד
אברהם שרון
הוא חטא והחטיא. הוא עשה מעשה שלא ייעשה. הוא צריך להיענש. הוא נענש. האם חומרת העונש הולמת את שיעור החטא? לדעתי, קטנה וצנועה, היא מופרזת. היא בלתי מידתית. יותר מזה - היא שגויה במהותה. כאן אני מגיע אל לב הטיעון שאותו אטען כאן
עו"ד יוסי דר
אם יש לאולמרט את כוחות הנפש להודות שנטל שוחד - הוא יתקשה מאוד לאזור את אותם כוחות נפש כדי להתמודד עם המסקנה: שבמוצאי יום העצמאות ההוא, בהיותו ראש הממשלה, הוא שיקר לנוכח פני האומה - בלא ניד עפעף ובמצח נחושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il