X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לשכת עורכי הדין קוראת לממשלה ולכנסת להשלים בדחיפות את כל הליכי החקיקה האפשריים לצמצום הפגיעה בתושבי חיפה והצפון הלשכה קוראת להכריז מצב חירום גם באזור עוטף עזה
▪  ▪  ▪

לפני ימים אחדים הכריזה הממשלה על מצב מיוחד בחיפה ובצפון המאפשר לכוחות הביטחון לתת הוראות הנדרשות להצלת חיים ובכלל זה להטיל חובה על שהות במקלטים או במרחבים מוגנים, להכריז על סגירת בתי ספר ועוד.
בעקבות הוראות פיקוד העורף על שהיה במרחבים מוגנים, נבצר מתושבים רבים להגיע אל מקום עבודתם. בנוסף, כיוון שמדובר בחופש הגדול, בוטלו קייטנות והורים רבים נאלצו להישאר בביתם לשמור על ילדיהם. השבתת העבודה מסבה נזקים ממוניים כבדים, ופוגעת בכיסם של תושבי חיפה והצפון, אשר לא רק שנאלצים להתמודד עם הפגזות בלתי פוסקות המסכנות את חייהם, אלא כעת עלולים להיפגע כלכלית מהשלכות המצב הביטחוני שנגזרו עליהם.
לרוע המזל, אין כיום כל חוק שאוסר לפטר עובד בשל המצב המיוחד או מחייב לשלם לו שכר או לפצות את מעסיקו. על-רקע זה שיגר ד"ר שלמה כהן, ראש לשכת עורכי הדין, פנייה דחופה לראש הממשלה, לשרים נוספים ולחברי כנסת ובה הוא קורא לבחון את כל הליכי החקיקה האפשריים למזעור הפגיעה בזכויותיהם של תושבי חיפה והצפון המצויים בטווח הרקטות, ובכלל זה מניעת פיטורי עובדים שנבצר מהם להגיע למקום עבודתם, המשך תשלום שכרם ופיצוי מעסיקיהם, וכן פתיחת כל השירותים החיוניים הנדרשים להמשך קיומה של שיגרת חייהם.
עו"ד יהודה טלמון, סגן יו"ר לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים) מטעם לשכת עורכי הדין, מסביר שאמנם יש הצעת חוק פרטית שהגישו חברי הכנסת עמי איילון ויורי שטרן, המציעים לפצות את העובדים המושבתים לצד שיפוי המעסיקים. אולם, הממשלה מתנגדת לכך, ומציעה לחייב את המעבידים לשלם את שכר העובדים ללא פיצוי למעבידים. עו"ד טלמון מסביר, שהצעה זו של הממשלה אינה מאוזנת ועלולה להנחית מכה כלכלית אנושה על המעסיקים באיזור חיפה והצפון, שייאלצו לממן מכיסם את נזקי הלחימה.
יו"ר ועד מחוז חיפה של הלשכה, עו"ד רחל בן ארי, מציינת, כי בין הנפגעים כלכלית גם ציבור גדול של עורכי דין - הן המשרדים המעסיקים והן עורכי הדין השכירים, אשר אינם יכולים לקיים את שיגרת עבודתם הרגילה ולשרת את לקוחותיהם נאמנה. "מזעור הפגיעה הכלכלית בתושבי חיפה והצפון הוא צו השעה בהיותו אחד המרכיבים הבסיסיים של כושר העמידה של הציבור אל מול פשעי הטרור", הוסיפה.
יו"ר ועד מחוז הצפון של הלשכה, עו"ד ח'אלד חוסני זועבי, מסכים עמה. "תושבי חיפה והצפון ספגו אבידות רבות בנפש. בעת קשה זו על גופי השלטון לעשות כל שביכולתם כדי להקל על תושבי הצפון את סבלם ולחסוך מהם את ההשלכות הכלכליות הפוגעניות של המצב הביטחוני", אמר.
במסגרת פנייתו זו, קרא ראש הלשכה לשר הביטחון לשקול הכרזת מצב מיוחד גם באזור עוטף עזה, מוכה הקאסמים, אשר תושביו סובלים זמן רב מפגיעתם. "עקרון השוויון מחייב, שבכל מקום, הסובל מאימת הטרור, תינתן לתושביו מטריית הגנה כלכלית", אמר כהן.

תאריך:  24/07/2006   |   עודכן:  24/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בתגובה לדיווחים על המאמצים הדיפלומטיים לסיים את הלחימה, אמר נסראללה כי תחילה יש להפסיק את התקיפות הישראליות על לבנון, אך הוסיף כי הוא פתוח לדון ביוזמות    אמר כי רק החיזבאללה מוסמך למסור מידע על השבויים הישראלים
עידן יוסף
כנס הקיץ של ארגון רבני "צהר" יעסוק השנה בנושא הרלוונטיות של הציונות הדתית ובמאבק על התודעה הלאומית    כנס נוער יתקיים במקביל
הדר פרבר
הפגנות תמיכה בצה"ל באטנלנטה, במקביל להפגנות תמיכה בלבנון במישיגן שבארה"ב
הדר פרבר
לכאורה טוענת שרת החוץ האמריקנית כי החיזבאללה אינו צד בהסכם, כשם שהחמאס אינו צריך לעמוד בראש הרשות הפלשתינית
עידן יוסף
בתנועת חבד מזכירים לערבים את זכות העם היהודי על הארץ ומציעים להם לשמור מצוות, אבל רק 7...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il