X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המיתוס השקרי אודות הנער העזתי מוחמד א-דורה, שכאילו נהרג מאש צה"ל, הצית את מהומות אוקטובר 2000 בישראל ואת האינתיפאדה השנייה. אתמול הודיע דוברו של הראיס, כי הנער הפלשתיני שנורה ונהרג לאחר הדקירה הכפולה בפסגת זאב, בעצם "הוצא להורג בידי ישראל". אגב, זה אותו פירומן שבשבוע שעבר תואר בתקשורת הישראלית כמרגיע הרוחות העיקרי
▪  ▪  ▪
העניק לגל הטרור ממד של קדושה לאומית. אבו-מאזן [צילום: AP/Darko Vojinovic]
תרגיל מוחמד א-דורה 1

"נרצח ע"י ישראל"
כל דוקר פלשתיני שנהרג, מתואר ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הממלכתיים של הרשות, כמי שנרצח בידי ישראל. אם היה מי שחשב כי גל הטרור דועך - עכשיו דואג יושב-ראש הרשות לשפוך דלק חדש למדורת השנאה

כל הפרשנים המנסים להצביע על המניע העיקרי לפרוץ גל הטרור הנוכחי, שותפים להערכה כי בניגוד לשתי האינתיפאדות הקודמות, הפעם מדובר ברקע דתי מובהק. ההערכה הזו נסמכת לא רק על מה שאומרים המחבלים הנתפסים, אלא גם על זעקות ההסתה המגיעות במקביל מרמאללה, מן הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ומחברי הכנסת של הרשימה הערבית המשותפת. כולם שותפים לשקר הגדול אודות הסכנה ל"אל-אקצה".
אבל אתמול החליט יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, להעניק לגל הטרור, גם ממד של קדושה לאומית. הוא ביקש להזכיר למחבלים-סכינאים שבדרך, כי בעצם הם צועדים בדרכו של שאהיד צעיר, שהפך בעזרת עוד מיתוס שקרי, לגיבור לאומי.
בהודעה שפירסם דוברו של אבו-מאזן, נביל אבו-רודינה, הושווה המחבל הפלשתיני בן ה-15 חסן מנאסרה, שדקר ביום שני בפסגת-זאב, שני יהודים, אחד מהם נער בן 13, לפני שנורה ונהרג, לנער הפלשתיני מוחמד א-דורה. "מנאסרה הוצא להורג" - לשון ההודעה של דוברו של אבו-מאזן.
מוחמד א-דורה, למי שהספיק לשכוח, היה נער בן 12 שב-30 בספטמבר 2000, נקלע יחד עם אביו לקרב יריות ברצועת עזה. בעקבות סרט קצר של הצלם טלאל אבו-רחמה (שעבד עבור הרשת הצרפתית 2 FRANCE), טענו הרשת הצרפתית וכמובן הפלשתינים, כי א-דורה נהרג מירי של כוחות צה"ל.
תחקיר של מומחי בליסטיקה ישראלים הוכיח אז, כי זוויות הירי של שני הצדדים מוכיחות כי אין אפשרות שמותו של הנער נגרם מאש צה"ל (הפלשתינים סירבו לבדיקה פורנזית). מאוחר יותר התרבו הקולות, בישראל ובחו"ל, שטענו כי סרטון הטלוויזיה נערך באופן מגמתי, שאביו ג'לאל נפצע אבל לא בתקרית המדוברת, ושמוחמד א-דורה כלל לא מת.
ארגון זכויות אדם פלשתיני הזדרז לצטט את הצלם אבו-רחמה, כאילו א-דורה נורה ונהרג במכוון על-ידי צה"ל. אני אישית, שפגשתי והתעמתתי עם הצלם הפלשתיני בכנס ONO (ארגון האומבודסמנים הבינלאומי) שנערך שנה לאחר מכן בפריז, לא שמעתי מפיו הצהרה דומה.
מאוחר יותר, התגברו הקולות שהטילו ספק באמינות הסיפור, לרבות סרט טלוויזיה גרמני ובדיקה שערכו שלושה עיתונאים צרפתיים (שניים מהם עורכים ב"לה מונד", עיתון שאינו חשוד כלל כאוהד ישראל).
אבל האירוע הזה נוצל מיידית. מוחמד א-דורה הפך לסמל המאבק הפלשתיני בכיבוש הישראלי. ערביי ישראל הגיבו מיד במה שכונה "מהומות אוקטובר" ואילו בשטחים פרצה האינתיפאדה השנייה.
עכשיו מנסה רודף השלום הנצחי אבו-מאזן, לחזור על תרגיל א-דורה. כל דוקר פלשתיני שנהרג, מתואר ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הממלכתיים של הרשות, כמי שנרצח בידי ישראל. אם היה מי שחשב כי גל הטרור דועך - עכשיו דואג יושב-ראש הרשות לשפוך דלק חדש למדורת השנאה.
אבו-מאזן צודק. אחרי יותר משבוע שבו זכה לשורת מליצי יושר נלהבים בתקשורת הישראלית, מותר לו להתעלם מפשעיו של השאהיד החדש שלו, ולא רק שלא להשמיע מילה אחת של גינוי או צער על הדקירות, אלא גם לגנות את ישראל על פשעיה ("הוציאה להורג את הנער הפלשתיני") ולאיים עליה כי היא שתישא באחריות אם המצב יסלים.
במילים אחרות: במסגרת ה"התנגדות העממית" כפי שהיא מתוארת, למחבלים פלשתינים מותר לדקור יהודים בכל גיל שהוא ובכל מקום, גם אם אין הם לובשים מדים, אבל ליהודים אסור להגיב באלימות בלתי פרופורציונלית. אסור ל"יהודים המטונפים" לפתוח בירי מבלי שווידאו קודם לכן: א. האם מדובר בסכין ממש או ב"מברג זעיר". ב. קודם שבדקו האם גודל הסכין מהווה סכנה פוטנציאלית לגופו של הנדקר. ג. קיבלו אישור להגיב מהפרקליט הפלשתיני הראשי, גדעון לוי.
רק בשבוע שעבר פצח הכתב הצבאי של ערוץ 10, אור הלר, בקמפיין רהביליטציה נלהב, לאיש בעל הפרצוף הכפול. אילו היה מדובר באולפן מצויד היטב, היה מן הסתם מקבל הלר את הארגז הנודע מפינת הנואמים בהייד פארק, ומעליו היה נושא את נאום השבחים לאבו-מאזן. הנואם לא הסתיר את דעתו, כי יותר משהתכוון לתאר את יושב-ראש הרשות כמצנן הרוחות הראשי, ביקש להבהיר לציבור הישראלי, כי מנהיגיו (קרי: נתניהו) מוליכים אותו שולל כאשר הם טוענים שאבו מאזן הוא המסית הראשי.
הלר הסתמך על מקור ביטחוני שבשמו לא נקב. כתבים נוספים חיקו אותו, אם כי בפחות התלהבות באמצעי תקשורת אחרים. אבל אף אחד מהם לא טרח לציין, כי בישיבת הממשלה מידע דומה שנמסר, היה מסויג יותר: אבו-מאזן לא מסית, אבל בכירים אחרים ברשות הפלשתינית אכן עושים זאת.
עכשיו נצטרך להמתין כדי לשמוע מי יתנדב לסנגר על אבו-מאזן, באיזה כלי תקשורת, ואיזו אגדה ינסו למכור לנו.

תאריך:  13/10/2015   |   עודכן:  13/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו-מאזן מנסה את תרגיל "מוחמד א-דורה" 2
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה בדיוק הבעיה בלהוציא
אהרון שחר  |  13/10/15 15:50
2
Abu Mazaan
Davie  |  13/10/15 21:37
3
עם ישראל .נמכרתם.
צפנת פענח  |  13/10/15 22:07
4
עמיר בן עיון והקיר
עמי ישראל בואי  |  13/10/15 23:31
5
מוחמד דורא - מבוים מאלף עד תו
עובד1  |  13/10/15 23:56
6
אבו מאזן? יאסר עראפת בחליפה. ל"ת
לביא  |  14/10/15 03:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
לרשות הממשלה עומדות תקנות לשעת חרום ועליה להשתמש בנתיב זה כדי ליצור סוף-סוף את גורמי ההרתעה שאינם כיום. בציבור נוצר הרושם כי כולם מדברים, אולם בשטח נעשה מעט מאוד. עובדה התורמת את חלקה לתחושה הקשה כי הממשלה איננה נוקטת ביד חזקה מספיק
עידן יוסף, איציק וולף
עוד בצעדים שיובאו לדיון בקבינט: כתר על שכונות ערביות במזרח ירושלים וצפונה, סגר כללי על שטחי יהודה והשומרון, הקלות במתן רשיונות לנשיאת נשק
פנחס ענברי
קו השבר ההיסטורי בתוך פתח עובר בין הנהגת הפנים, "התנזים" - המורכבת מדור הביניים, לבין ההנהגה מן הדור הוותיק שבאה מתוניס בעקבות הסכמי אוסלו    לעומת "התנזים", "התוניסאים" הם פליטי 1948, אשר משפחותיהם נמצאות מחוץ לרשות הפלשתינית ואינן נטועות באדמת פלשתין
אהרון שחר
מה הופך את הפלשתינים מכל מיליארדי האומללים בעולם ליקירי האנושות? ומדוע הם לא יוותרו על הכיבוש?
סימון אזולאי
חובה על הפוליטיקאים, רבנים, אנשי ציבור וכל החברה שלנו, לראות מה אנחנו צריכים ולא מה אנחנו רוצים, כי אם לא נבין שקיומו של עם ישראל, זה בזכות הערך העליון והעדיף לכבד את השונה באהבה ובדרך ארץ, לא יהיה מה להשאיר לדורות הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il