X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההתפתחות האחרונה וההידרדרות ביחסי טורקיה-רוסיה, פגעה פגיעה אנושה בתדמיתו של טאיפ רג'יב ארדואן, שעד אז נהנה מפופולריות רבה, בטורקיה. ימים יגידו אם המשבר ביחסי החוץ של רוסיה-טורקיה יפגע גם במדיניות הפנים של טורקיה ויביא להפלת שלטונו
▪  ▪  ▪
רג'פ טאיפ ארדואן. שלטונו יתערער? [צילום: AP]

הקיסר הרומאי, טיטוס פלוויוס אספסיאנוס (בלטינית: Titus Flavius Vespasianus;‏ 17 בנובמבר 9 - 23 ביוני 79) שהיה קיסר רומי משנת 69 עד 79 ומייסד השושלת הפלאבית, הינו האדם שלו מיוחס המשפט המפורסם: "לכסף אין ריח". הוא פעל לחידוש מיסים ישנים והטיל מיסים חדשים, הגביר התשלום מהפרובינקיות ופיקח מקרוב על פקידי האוצר. הוא נתן דוגמה לעם, באורח חייו הצנוע, ושם ללעג את הראוותנות של אצילי רומא, אשר בתקופתו של נירון הגיעו לשיאים של שחיתות וחמדנות. סווטוניוס מספר, כי כאשר הטיל אגרה על השימוש בלטרינות (בתי שימוש ציבוריים) גינה אותו בנו טיטוס על כך. אספסיאנוס הגיש אל אפו של טיטוס מטבע מן התשלום הראשון ושאל אותו אם הריח בלתי נעים. לא, השיב טיטוס. "ועדיין," אמר אספסיאנוס, הכסף הזה בא משתן" (Atqui, inquit, e lotio est). מכאן צמח הביטוי "לכסף אין ריח" (Pecunia non olet).
הפלת מטוס הסוחוי 20 הרוסי בקרבת הגבול הסורי-טורקי, בידי הצבא הטורקי, הביאה במהירות עצומה לשינוי במדיניות החוץ של רוסיה, כלפי טורקיה, עד כדי החרמתה של טורקיה ואיום צפוי בניתוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. תחילה דרשה רוסיה ובתוקף מהטורקים התנצלות על הפלת המטוס הרוסי על ידם. שלא נענתה רוסיה, בחיוב, על דרישתה זו החלה בשורה של פעילויות צבאיות וכלכליות שנועדו לכתוש טורקיה ולהציגה באור שלילי בעיני העולם. התנצלותה הרפה של טורקיה בפני רוסים שבוצעה, לאחר מכן לא שינתה עוד דבר ביחסה החדש של רוסיה לטורקיה.
כך נמצא העולם למד דעת, כי בנו של נשיא טורקיה, רג'יב טאיפ ארדואן, בילאל ארדואן ג'ונייר, "עושה כסף" מרכישת נפט במחירים מוזלים מאנשי דאעש, משהו בסגנון רכישת יהלומי דם, באנגולה, בידי אנשי עסקים מפוקפקים לפני כעשור שנים.
לאחר הפלת המטוס הרוסי, הציבה רוסיה מערכת הגנה מתקדמת מדגם s-400 בצפון סוריה, מרחק של כ-50 ק"מ בלבד מגבול טורקיה. במקביל פתחה מוסקבה בעיצומים כלכליים על טורקיה והודיעה בשבוע החולף שתחליף יבוא הירקות והמזון מטורקיה ביבוא ממדינות אחרות ובכללן, מדינת ישראל. רוסיה גם ביטלה נסיעות של תיירים לטורקיה, דבר זה הביא לתגובת נגד טורקית: משרד החוץ הטורקי קרא היום לאזרחי המדינה לדחות נסיעות שאינן דחופות לרוסיה. הסיבה לפי משרד החוץ הטורקי היא שהתיירים הטורקים חוו "בעיות ברוסיה".
בימים האחרונים, בעקבות הפלת המטוס, הגביר חיל-האוויר הרוסי את תקיפותיו ליד אזור הגבול בין טורקיה לרוסיה. האופוזיציה הסורית, האשימה אותו כי תקף שיירות סיוע. העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" המתפרסם בלונדון דיווח, כי בימים האחרונים תקפו הכוחות הכורדיים וכוחות הנאמנים להם קו האספקה היחיד של כוחות האופוזיציה הסורית לאזורי שליטתם בעיר חלב בצפון המדינה, כל זאת תוך מתן חיפוי אווירי רוסי לתקיפות אלה.
על-פי גורמים בשורות המורדים, שצוטטו בעיתון, הרי תקיפות התמקדו בפרבר הצפוני של העיר חלב, באזור העיר אעזאז בקרבת הגבול עם טורקיה, שבעבר הייתה בשליטת דאעש. מפקדים בצבא סוריה החופשי טוענים שמטרת ההתקפות משולבות היא לשבש התוכנית הטורקית, להקמת אזור חיץ, באמצעות פגיעה בפלגים המורדים המקורבים לטורקיה באזור הגבול הרגיש בפרברי חלב. ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במילואים עמוס גלעד, אמר לרועי כ"ץ, כי: "טייסי חיל-האוויר הרוסי חוצים לעיתים את השטח האוויר של ישראל. בזכות התיאום הביטחוני המצוין, שהחל בפגישת נתניהו-פוטין שבה נקבעו גבולות הגזרה, צה"ל והצבא הרוסי סיכמו על הסדרי ביטחון", בשבתרבות בבאר שבע. הוא הוסיף, כי: "במידה ויש אירוע חדירה אנחנו יודעים מה עושים ואיך למנוע אירועים שיובילו להתלהטות".
ומכאן לארדואן הבן. באיסטנבול הוא מוכר כאדם עשיר מאוד, אבל איש אינו סבור שהונו שמור בשמונה חשבונות בנק, בטורקיה. על-פי הערכות שונות, לארדואן הון של כמיליארד דולר, יאכטה, מטוס פרטי, בית באיסטנבול ועוד אחד באי נופש. הצהרת ההון שלו מ-2010 מפרטת חשבון בנק בגובה של מיליון וחצי דולר, ובנוסף לכך גם קרקעות. לטענתו, עושרו נובע ממתנות יקרות ערך שבנו קיבל בחתונתו. באוגוסט 2003 התחתן בילאל ארדואן, אז בן 22, עם רייאן אוזונר, תלמידת תיכון בת 17. החתונה נערכה באולם כנסים באיסטנבול. סילביו ברלוסקוני היה אורח הכבוד, 5,000 שוטרים אבטחו את האירוע.
לאחר נישואיהם עברו בני הזוג לארצות הברית. בילאל ארדואן למד לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד, ורעייתו השלימה את לימודיה בתיכון. הם גרו בבוסטון בדירה מפוארת שעלתה 216 אלף דולר. לאחרונה שבו בני הזוג ארדואן לאיסטנבול עם בנם בן החמש. בילאל שקוע בכתיבת דוקטורט על אבטלה ואי שוויון בהכנסות במדינות מתפתחות בתקופה של צמיחה מהירה.
כפי שפרסם מגזין nrg, הרי "הסיפור על מתנות החתונה אינו משכנע", כפי שכתב שגריר ארצות הברית במברק למשרד החוץ. בשגרירות ניסו למצוא הסברים אחרים לעושר האגדי של ראש הממשלה. משכורתו הרשמית של ראש ממשלה בטורקיה מגיעה לרבע מיליון דולר. באחד המברקים נכתב שיועץ בכיר לממשלה סיפר לעיתונאי שארדואן התעשר מהפרטה של בתי הזיקוק "טופראש", שנמכרו לשותפות רוסית-אמריקנית ב-2004 תמורת 1.3 מיליארד דולר. במברק נוסף נטען שמקור במשרד האנרגיה גילה לאמריקנים כי ארדואן לחץ על האירנים לחתום על עסקה להעברת צינור גז, בשותפות עם חברה טורקית השייכת לחבר ילדות של ארדואן. העסקה הייתה מפתיעה; החברה הטורקית מתמחה בבניית נמלים, והיא בעלת ניסיון מועט בתחום האנרגיה.
ההתפתחות האחרונה וההידרדרות ביחסי טורקיה-רוסיה, לא רק שהזיקה קשות - ליחסים בין שתי מדינות אלה, אלא היא פגעה - פגעה אנושה - בתדמיתו של טאיפ רג'יב ארדואן, שעד אז נהנה מפופולריות רבה, בטורקיה. ימים יגידו אם המשבר ביחסי החוץ של רוסיה-טורקיה יפגע גם במדיניות הפנים של טורקיה ויביא להפלת שלטונו של ארדואן ומלפגתו, גם יחד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  29/11/2015   |   עודכן:  29/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכסף אין ריח ולנפט יש ריח - וחזק!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
חוק הוא חוק וחוק יש לקיים. לכן מוטב יפנימו, בעלי התפקידים ובעלי השררה בישראל כי ככל שלא יקיימו הם הוראות החוק למניעת הטרדה מינית, עלולים הם למצוא עצמם, אזוקים באזיקים ונתונים מאחורי סורג ובריח, שנים - שנים הרבה
חיים שטנגר
לו היו המועמדים לתפקיד חברי הכנסת, ממלאים שאלון ועונים על שאלות דווקניות ופרטניות, בנוגע לעברם, לא הייתה מציאות שהיו "מתגלים" בה, עובדות ופרטים מן העבר, המונעים, לכאורה, ממועמד או ממועמדת, תפקיד חבר וגם/או חברת כנסת, להיבחר לתפקיד שכזה
חיים שטנגר
הפסקת הזרמת כספי המיסים לרשות הפלשתינית מתבקשת ויפה שעה אחת קודם!. נכון הוא הדבר, כי מדובר בעונש קולקטיבי אבל בוא לא נכחש ולא נתעלם מהמציאות הקשה כי אנחנו מצויים במצב מלחמה מתמשך
חיים שטנגר
הגיע הזמן שתפסיקו לשלב ידיים ותחילו לצאת למלחמת צרכנים, בפרט ולמלחמה, שאינה מוגבלת, בענייני צרכנות - בפרט. הדברים הם בנפשנו ומוטב נפסיק להתיפייף ולומר כי מדובר בתפיסות עולם של "שמאל נאור" אל מול "ימין חשוך", מדובר בהחרמה מוחלטת של כלכלת מדינת ישראל; מדובר בהחרמה מוחלטת של האקדמיה הישראלית; מדובר בניסיון לדחוק אותנו מקרב ההשפעה של כלכלת אירופה ולהחזיר אותנו אל תקופת ימי הביניים
אריה אבנרי
מנדלבליט זיהה את תנועת אומ"ץ כגוף ציבורי שעלול לסכל את בחירתו לתפקיד היועמ"ש בעקבות פעילותנו בפרשת הרפז שבה הוא היה שקוע עד צוואר    אומ"ץ פעלה כדי למנוע את בחירתו לתפקיד מזכיר הממשלה    לצערנו לא עלה בידנו לחסום את המינוי, בין השאר, בגלל תרגילי השהיה מתוחכמים שבהם נקט בחסות רה"מ    מנדלבליט החליט שהדרך הבדוקה ביותר היא להיפגש אתי לשיחה בארבע עיניים בניסיון לשכנע אותי שהוא טלית שכולה תכלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il