X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שרת החוץ של שוודיה הכריזה כי "כמות המתים בסכסוך הישראלי-פלשתיני אינה שווה". משגיחת הכשרות החדשה של האזור חייבת לנו הסבר: כמה ישראלים צריכים להירצח לפני שמותר יהיה להם לפגוע במחבל הפלשתיני? במלחמת העולם השנייה פעלה שוודיה לפי עצת גרמניה: "היי ניטרלית אבל פרו-גרמנית". היום שוודיה היא "ניטרלית פרו-פלשתינית"
▪  ▪  ▪
מצבור עשיר של צביעות. וולסטרום [צילום: Khalid al-Mousily/AP]
דיפלומטית לא-ראויה
כרגיל, שוב הזדרז משרד החוץ השוודי לנסות לתקן את הנזק. הפעם טען שהגברת "לא הובנה כהלכה". מוזר שבמדינה נאורה למופת כמו שוודיה, המחלקת מדי שנה את פרסי נובל, נבחרה לתפקיד כה משמעותי דיפלומטית עילגת, שכל אימת שהיא פותחת את פיה, קשה משום מה להבינה.

מאז סולק הנשיא מובארק משלטונו הרודני במצרים, בפברואר 2011, משווע המזרח התיכון המסוכסך למשגיח כשרות חדש, שיפסוק ממרום כהונתו בסוגיות שפך הדם המאפיינות את האזור המדמם. אחרי הפסקה קצרה, דומה שמסתמנת עתה מועמדת חדשה וראויה לתפקיד: שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסטרום, חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (כאילו שזה לא היה ברור).
בתוך שבועיים הוכיחה הגב' וולסטרום שהיא שומרת על מה שניתן לכנות "ניטרליות שוודית", בסגנון שהעולם למד להכיר במלחמת העולם השנייה. רבים תהו אז ותוהים עד היום, כיצד הצליחה שוודיה הקטנה להישאר מחוץ למגפי הוורמאכט, שכבש את שכנותיה נורבגיה ודנמרק.
המחקרים השונים שנעשו מאז, גילו כי במהלך כל המלחמה המשיכה שוודיה לספק לנאצים עפרות ברזל ממכרותיה, מחצב יקר מפז שהיה דרוש לגרמנים לתעשיית הפלדה שלהם. שוודיה גם היוותה אתר התיווך לעסקות מסחר רבות, שבהן רכשה מדינה שלישית אפילו מבעלות הברית (ארה"ב, למשל) סחורות עבור גרמניה.
אז למה צריך היה היטלר לבזבז דיביזיות על כיבוש סטוקהולם? במקום זאת יעצה גרמניה לשוודים לשמור על ניטרליות, אבל להישאר "פרו-גרמנית"... עם כל ההבדלים, ויש בהחלט הבדלים. לעולם נזכור את "מבצע אוקטובר" 1943, שבו התגייס העם הדני הקטן אבל האמיץ להציל מכליה את שכניו היהודים, ובתוך שלושה שבועות, אחרי שהחביא אותם במחתרת הצליח למלט 7,200 מיהודי דנמרק - בעזרת צי של ספינות דיג - לחופי שוודיה, ממש ערב גירושם למחנה הריכוז בטרייזנשטאט.
אז - והיום
אז, בימי השחור, יעצה גרמניה עצמה לשוודיה, לשמור על ניטרליות אבל שתהיה זו "ניטרליות פרו-גרמנית". היום, שוודיה של מרגוט וולסטרום היא ניטרלית בסכסוך הישראלי-פלשתיני, אבל ניטרלית פרו-פלשתינית.
לפני שבועיים פלטה הגב' וולסטרום הברקה אופיינית בכיוון. היא קשרה בין הרצח שביצעו מחבלי דאעש בפריז לבין הטרור הפלשתיני. מיד לאחר מכן, הזדרז משרד החוץ השוודי להסביר כי דבריה הוצאו מהקשרם ושאר מיני בוקי-סרוקי המקובלים במקרים כאלה.
בסוף השבוע, שוב ירתה וולסטרום מהמותן. כנציגת מדינה שבפעם האחרונה נלחמה רק לפני 101 שנה (בקרבות עלובים נגד צבאי נורבגי קטן), חשפה הדיפלומטית השוודית את דלות הידע שלה, בניגוד למצבור הצביעות העשיר שלה.
בתשובה לשאילתה של שלושה חברי הריקסטאד (הפרלמנט), שטענו כי שוודיה נוקטת במדיניות מפלה כנגד ישראל, הסבירה השרה, שהיא אומנם מגנה את הטרור הפלשתיני, וש"לישראל הזכות להגן על עצמה"(!!), אלא ש"כמות המתים לא שווה בין הצדדים". או בלשונה שלה: "ישראל מוציאה להורג ללא משפט".
אין ספק, עם ידע "צבאי" שכזה, יכלה אולי מרגוט וולסטרום לחסוך מהשוודים את התבוסה ההיסטורית בקרב פולטבה (1709), מול צבאו של פטר הגדול, קרב שסימן את תחילת שקיעתה של שוודיה כמעצמה צפונית מובילה.
כמה עוד דקורים?
כרגיל, שוב הזדרז משרד החוץ השוודי לנסות לתקן את הנזק. הפעם טען שהגברת "לא הובנה כהלכה". מוזר שבמדינה נאורה למופת כמו שוודיה, המחלקת מדי שנה את פרסי נובל, נבחרה לתפקיד כה משמעותי דיפלומטית עילגת, שכל אימת שהיא פותחת את פיה, קשה משום מה להבינה.
אפשר היה לצפות מדובר משרד החוץ השוודי, שבמסגרת הסבריו, הוא ישכיל את הציבור בישראל, מתי לדעתו כמות המתים בין שני הצדדים הישראלי והפלשתיני תיראה בעיניו כהוגנת, ככזו שעומדת בסטנדרטים הבינלאומיים של "תגובה פרופורציונלית"?
במילים מעשיות יותר: כמה דקורים ישראלים מצדיקים פלשתיני הרוג אחד, אם בכלל? והאם כאשר ישראלי נדקר והדוקר ממשיך במעשיו, מותר לישראלים לפגוע בו, או שעליהם להתקשר טלפונית למרכז האו"ם בניו-יורק כדי לשאול בעצתו של המזכ"ל, לפני שהם מבצעים "הוצאה להורג (פסולה) ללא משפט"?
לחובתה של מרגוט וולסטרום יש לציין עוד, כי הטקסטים שהשמיעה בפרלמנט השוודי אינם מקוריים לגמרי. בעצם הם דיקלום של טענות הרשות הפלשתינית, ושל בת-הקול שלה בעיתון הארץ. מאז החל גל האלימות הנוכחית בסיסמה "אל-אקצה" בסכנה, מנהל הארץ, הביטאון הפלשתיני בשפה העברית מאבק מתמיד כנגד כל הצעדים שהממשלה החליטה עליהם, במאמץ להילחם בטרור.
הארץ התנגד נחרצות להחלטה להקל על ההוראות לפתיחה באש, היה נגד כל ניסיון להגביל תנועה של פלשתינים בירושלים, נגד מעצרים מינהליים, נגד החמרה בעונשיהם של מיידי אבנים, וביום שישי פירסם מאמר מערכת תקיף, בכותרת "פרקטיקה ברברית", שבו שפך זעמו על ה"עונש הקולקטיבי" של הרס בתי מחבלים, שלמרבה צערו, גם קיבל גושפנקה של בית המשפט העליון, למרות שמדובר בפגיעה בכבוד האדם וחרותו (כבוד האדם וחרותו הם לגרסת הארץ, נחלת מחבלים בלבד; הזכויות האוניברסליות הללו אינן חלות על יהודים).
לפני כשבועיים, פירסמה הפרקליטה הפלשתינית הוותיקה, עמירה הס, מאמר הזוי, שכותרתו תהתה האם צה"ל משתיל בידי הפלשתינים ההרוגים סכינים?... הבנתם? הכתבת גם תיארה את המצב המתסכל שבו נתקלה מחבלת אחת, שדקרה חייל, אך אז התברר לה כי הקלגס החצוף עטה שכפ"צ(!!) בלי להודיע על כך מראש לציבור הדוקרים הפוטנציאלי.
לתשומת ליבה של משגיחת הכשרות הטרייה שלנו, מסטוקהולם.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משגיחת כשרות חדשה, נוסח שוודיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפשה ישנה אין חדש תחת השלג
יוסי ארגואן  |  7/12/15 05:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני טוען כי אם תקרוס הרשות הפלשתינית תישאר מדינת ישראל מדינה לא שוויונית בהגדרה    הרצוג: ממוקדים בהחלפת נתניהו בשלטון    ליברמן: בחירות - כבר ב-2016
צ'לו רוזנברג
בהוראת ציפי חוטובלי הוכן במשרד החוץ מסמך המתיימר לשכנע את העולם שלישראל זכויות היסטוריות, דתיות ומשפטיות ביהודה ושומרון
עידן יוסף
סגנית שר החוץ חוטובלי הורתה לעדכן את ההתייחסות המשפטית הקיימת במשרד החוץ להתיישבות ביהודה ובשומרון כדי להסביר לעולם מדוע היא עומדת בכללי המשפט הבינלאומי
ישראל רוזנבלט
שתיים מאלמנות מינכן התראיינו לניו-יורק טיימס, לקראת צאתו לאקרנים של סרט אמריקני, הדן ברצח י"א ספורטאי ישראל באולימפיאדת מינכן    לראשונה, נחשפת ההתעללות המזוויעה שעבר המשקולן יוסף רומנו ז"ל, בידי המחבלים הפלשתינים    החשיפה הקשה והסרט הם במסגרת המאבק המתסכל שמנהלות האלמנות כדי שהוועד האולימפי הבינ"ל יקיים סוף-סוף טקס אזכרה רשמי לזכר הנרצחים
איתמר לוין
דחה את העתירות נגד ההחלטה להחזיר למאסר עולם שמונה מן המשוחררים, שנעצרו שוב לאחר חטיפת שלושת הנערים    הפרו את תנאי השחרור והיו מעורבים בפעילות חבלנית
רשימות נוספות
הותר לפרסם: נעצרו חשודים בטרור יהודי  /  עידן יוסף
האונס בגן העיר - מעשה טרור  /  איתמר לוין
"ישראל מסכלת פיגועים בהשראה אירנית"  /  אריאל י. לוין
לָקַח מַגָּל   /  ציפי לידר
לסגור מסגדים עכשיו!   /  יהודה דרורי
נתניהו מאשר  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il