X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעודיה מנסה לפגוע בשידורי התעמולה של אירן וחיזבאללה על-רקע המלחמה בתימן. המהלך הסעודי עלול להשיג תוצאה הפוכה של הגברת הפופולריות של השידורים האלה בעוולם הערבי
▪  ▪  ▪
חוסמים את אלמנאר

שר התרבות והתקשורת הסעודי, עאדל אלטריפי, הודיע בסוף השבוע על הפסקת שידורי ערוץ "אלמנאר" וערוץ "אלמיאדין" בלווין הערבי ARABSET, מדובר בשני ערוצים חשובים במזרח התיכון הנחשבים לשופרות התעמולה של אירן והחיזבאללה.
בהודעה שפרסם העיתון הסעודי "סבק" ב-5 בדצמבר נאמר כי הוחלט להפסיק את השידורים בגלל ששני הערוצים האלה "פתחו בקמפיינים רצופים נגד סעודיה והמציאו שמועות ושקרים במהלך המבצע הצבאי "סופת הנחישות" (בתימן)".
מדובר בשלב נוסף בעימות בין סעודיה לבין אירן בעקבות המבצע הצבאי של הקואליציה הערבית בראשות סעודיה נגד ההתפשטות האירנית בתימן.
נראה כי סעודיה מתוסכלת מההסתבכות במלחמה בתימן נגד המורדים החות'ים (שיעים) ונגד נאמניו של הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח. המבצע הצבאי שעליו הכריזה סעודיה והמכונה "סופת הנחישות", שנמשך כבר תשעה חודשים ומבוסס על הפצצות אוויריות מסיביות על מעוזי המורדים בתימן, לא הביא להכרעה, עד כה נהרגו במהלכו 7,500 איש ונפצעו 27 אלף איש, רובם אזרחים.
בתקופה האחרונה גברו החדירות של המורדים החות'ים לתוך שטח סעודיה בגבולה הדרומי עם תימן בתגובה על המשך ההפצצות האוויריות.
סעודיה ניצלה את חולשתן של מדינות ערב ואת העובדה שהלווין הערבי ARABSET מופעל מריאד. בראש מועצת הנאמנים של הלווין עומד אזרח סעודי וסעודיה היא בעלת כ-40 אחוזים מן המניות של החברה המפעילה את הלווין.
הלווין פועל על-פי החלטת הליגה הערבית ומעניק שירותים לערוצים ממשלתיים ופרטיים במדינות ערב. הפעלת הלווין ניתנה לסעודיה בתוקף היותה מדינה מתונה המפשרת ומתווכת בין מדינות ערב השונות ובמשברים הפנימיים שלהן, כמו מלחמת האזרחים בלבנון, אבל עכשיו הפכה סעודיה לצד אינטרסנטי שהסתבך במלחמה בתימן ונאבק באופן גלוי באירן.
ערוץ "אלמנאר" גינה את החלטתה של סעודיה ואילו משרד ההסברה הסורי מיהר לקשור את ישראל לסיפור למרות ההודעה של סעודיה כי ההחלטה קשורה למלחמה בתימן.
בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה נאמר כי ההחלטה הזו של סעודיה היא "המשך למנגנון הדיכוי הסעודי נגד מוסדות התקשורת, החשיבה העצמאית ותרבות ההתנגדות נגד הכיבוש הישראלי".
אין זו הפעם הראשונה שסעודיה מנצלת את שליטה בלווין ARABSET כדי להתחשבן עם מתנגדיה ומבקריה, בעבר היא הפסיקה את שידורי הערוץ "אלמסירה" של תימן,את שידורי הערוץ הלוויני של לוב ואת ערוצי "אלאח'באריה" ו"דוניא" של המשטר הסורי.
במקביל היא מפעילה בעצמה, באמצעות הלווין ARABSET, ערוץ מטעמה הנקרא "אלערביה" ומאפשרת לקטר, בת בריתה, להפעיל את ערוץ "אלג'זירה".
ההחלטה הסעודית תקשה על השידור של ערוצי "אלמנאר" ו "מיאדין" בעולם הערבי אך לא תמנע את קליטתם והם ימצאו את הדרך לפעול באמצעות השתלבות בפלטפורמות של לווינים אחרים המפיצים שידורים במזרח התיכון.
הניסיון הסעודי לפגוע בשידורים האלה רק יגביר את הפופולריות של שני הערוצים האלה שממילא נחשבים כבעלי אחוזי צפייה גבוהים בעולם הערבי והוא נתפס כאקט של חולשה של סעודיה ורצון להתנקם באירן ובחיזבאללה.

תאריך:  07/12/2015   |   עודכן:  07/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודיה וחופש הביטוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שתי הדמוקרטיות המפותחות בעולם
הגוי..  |  7/12/15 12:46
2
יוני ?
כבש 44  |  7/12/15 15:17
 
- תגובה של אידיוט. לא שווה יחס. ל"ת
שמז  |  9/12/15 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יהודה דרורי
הם רואים בקינאה האוכלת אותם איך אנחנו יוצרים ובונים ומצליחים לעומת אפסותם, וזה מוציא אותם מדעתם
יוני בן-מנחם
טורקיה טעתה כשהפילה את המטוס הרוסי ונגררה לעימות מיותר עם רוסיה. הנשיא ארדואן מסרב להתנצל וטורקיה תשלם מחיר כבד על הפגיעה בכבוד הלאומי של רוסיה ונשיאה פוטין
יורם אטינגר
נחישות המערב לרדוף אחר "יתושים", במקום לייבש את ביצת ההסתה והחינוך לשנאה, כישלונו בקריאת הכתובת על הקיר, נכונותו להקריב ביטחון לאומי ארוך טווח על מזבח נוחיות ופשטנות קצרי טווח והמשך התעלמותו מאזהרת השגריר רוזן, דנים את העולם כולו לטרור אכזרי יותר
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הכריזה באופן חד-צדדי על מסירת אדמות מדינה ברצועת עזה לפקידי חמאס שהרש"פ הפסיקה את תשלום משכורותיהם. הצעד מעורר גל זעם ומחאה בשטחים ומקטין עוד יותר את הסיכוי לפיוס בין חמאס לרש"פ
דרור אידר
קיני הטרור לא ינוקו אם לא נקרא לילד בשמו: איסלאם ג'יהאדיסטי    כדאי להזכיר זאת לאידיאליסטים הילדותיים במערב: הסיבה לקריסת אירופה ב-50 השנים האחרונות נעוצה בעריצות המחשבה שהם משליטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il