X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הרב פינטו. גרורות בבטנו [צילום: פלאש 90]
לופליאנסקי. עבירותיו מורקו [צילום: פלאש 90]
ההבדל בין דם ודמים עונשו של לופוליאנסקי בפרשת הולילנד הומתק על-ידי שופטי בית המשפט העליון משש שנות מאסר לשישה חודשי עבודות שירות בלבד, בשל מצבו הרפואי, למרות שביצע שבע עבירות שוחד - רק שלוש מהן לטובת יד שרה (שלוש אחרות לבניית בית כנסת, ועבירת שוחד לישיבה של בנו) ואילו עונשו של הרב פינטו (שנה מאסר בפועל) לא הופחת אפילו יום אחד, למרות העבירות החמורות פחות, למרות ששיתף פעולה והסכים להסדר טיעון, ולמרות מצבו הרפואי החמור מזה של לופוליאנסקי
▪  ▪  ▪
השופט יצחק עמית (אב"ד). ומה על אמון הציבור

תם ולא נשלם
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, הם שהובילו בשנתיים האחרונות את עיוות הדין במשפטו של הרב יאשיהו פינטו. הם שמנעו חקירתו של תנ"צ אפרים ברכה באזהרה, והם שנתנו ידם ואף פעלו, אם במעשה, אם בהחלטה ואם במתן גיבוי, למניעת חומרי החקירה ולסיכול בירור האמת בבית המשפט.
היועמ"ש וינשטיין, שמסיים את תפקידו כיועמ"ש בסוף חודש ינואר, עסוק מאוד בימים אלה. בניקוי שולחן. בעיקר בסגירת תיקים שהשתיקה יפה להם, לדידו. כולל תיקים רגישים ונפיצים בהם נזכרו מאחורי הקלעים שמו של אפרים ברכה, ושמו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו. לפחות גורם חקירה בינלאומי אחד כבר מצוי בסוד אותם עניינים, להם נידרש בבוא הזמן. כאמור, תם ולא נשלם.

היכן הלוחמים הגדולים
כלי תקשורת מכובדים במדינות המערב, מתחרים ביניהם בהגנה על זכויות נאשמים. כדבר שבשיגרה. לא כך בישראל. עיתונאים כדוגמת רביב דרוקר, ברוך קרא, משה נוסבאום, וגידי וייץ, משמשים ככתבלבי חצר של הפרקליטות והמשטרה, וזאת במאמץ להרשיע ולהכות בחשודים, בכל מחיר. גם במחיר בירור האמת. גם בתי המשפט, כולל בית המשפט העליון, מעניקים הגנה אוטומטית לפרקליטות וליועמ"ש, במקום לפעול באדיקות כדי לעשות משפט צדק.

אמון הציבור במערכת המשפט בישראל הולך ונשחק. יותר ויותר אנשים קצו בהתנהלות המפוקפקת מצד גורמי אכיפת החוק - המשטרה, הפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה, וגם בהתנהלות הבעייתית של מערכת בתי המשפט, ובעיקר מצד בית המשפט העליון. אין מדובר רק בערבים ובחרדים קיצוניים, אלא גם באנשים משכילים מאוד, משפטנים ועורכי דין בכירים, אישי ציבור בכירים, עיתונאים ופרשנים בכלי תקשורת מובילים ועוד ועוד. ולא בכדי. פעמים רבות, רבות מדי, נראה כי גורמי אכיפה ומשפט משתמשים בכלים הנתונים בידיהם כאילו היו שבשבת ועושים דין סלקטיבי, ובהחלט נושאים פנים לנאשמים מיוחסים, מחמירים עם מי שסומנו מראש, ומבדילים בין דם לדם.
פסקי הדין שניתנו באחרונה בעניינם של אורי לופוליאנסקי מזה (בפרשת הולילנד), והרב יאשיהו פינטו מזה (בפרשת פינטו-ברכה), מוכיחים באופן ברור כי בית המשפט העליון לוקה במחלה ממארת, הנוגסת ואף מחבלת באמון בו. פסק הדין שניתן גם בעניינו של אהוד אולמרט - בפרשת השוחד שקיבל לידיו יוסי אולמרט (חצי מיליון ש"ח), משמואל דכנר, מלמדת כי שופטינו תמימים, במקרה הטוב.
למרבה הצער, בפרשות הנ"ל ניכרת אפליה פסולה וממשית בין דם לדם, ובין אדם לאדם: בין לופליאנסקי, שהקים את "יד שרה" (ארגון רב חסד, שסייע לעשרות אלפי חולים), וזכה לתמיכת כלי התקשורת, בגלל מחלת הסרטן הקשה שבה לקה. לצורך כך אף "מורקו" עבירותיו, כפי שנבהיר בהמשך; ובין הרב פינטו, שהקים את תנועת "שובה ישראל" (ארגון רב חסד שסייע במיליארדים לעשרות אלפים), שלקה גם הוא במחלת סרטן קשה, אך נרדף על-ידי כלי תקשורת. בבית המשפט המחוזי ואחר-כך בבית המשפט העליון נתקל הרב פינטו באדישות מקוממת למצבו הרפואי ולסכנת החיים שבה הוא נתון בגלל התפשטות הגרורות בגופו.
ברשימה שלהלן נצביע על חלק מהליקויים שהתגלו. לא, זו אינה בעייתו של הרב פינטו, לבדו. המדובר בסוגיות ציבוריות הטעונות דיון ציבורי נוקב.

התוצאות סומנו מראש

כדי להגיע לתוצאה שסומנה נגד הרב פינטו, לא נמנע בית המשפט העליון מעיוות דין: פגיעה קיצונית בעקרונות אחידות הענישה; מתן ידו לטיוח עבירות חמורות תוך כדי המשפט, לרבות שיבוש הליכי חקירה ומשפט מצד הפרקליטות; ומתן הכשר לפגיעה בזכויות הבסיסיות של הרב פינטו, כולל מניעת חומרי חקירה ושלילת זכותו להציגם בבית המשפט. את פסק הדין האמור כתב השופט מני מזוז. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל הסכימו והוסיפו משלהם.
במקביל, התעלם בית המשפט משורה של סוגיות, שהצדיקו ואף חייבו הקלה משמעותית בעונשו של הרב פינטו, ולו בהשוואה לעניינו של לופוליאנסקי:
  • הרב פינטו הסכים להסדר טיעון שחסך מזמנו של בית המשפט. הוא הודה במתן סיוע כספי לתנ"צ אפרים ברכה ונשא באחריות על מעשים שיוחסו לו; ואילו לופוליאנסקי עמד על ניהול המשפט כולו, ולא נשא באחריות על מעשיו (צהלותיו אחרי הפחתת עונשו מחדדות זאת);
  • הרב פינטו אינו עובד מדינה ואינו איש ציבור, במובן המשפטי. ואילו לופוליאנסקי עשה את שעשה (קיבל שוחד) בהיותו ראש העיר ירושלים. על-פי ההלכה הפסוקה, מקבל שוחד מחויב בעונש כפול ביחס לנותן שוחד. השופט דוד רוזן הבין זאת היטב, ולכן הטיל עונש חמור, גם אם מוגזם, על לופוליאנסקי (שש שנות מאסר). ואילו שופטי בית המשפט העליון הקימו למען לופוליאנסקי הלכה חדשה, לאחר ש"סימנו" את לופוליאנסקי כמי שראוי להקלה (עבודות שירות בלבד);
  • על-פי כתב האישום שבו הורשע בהסדר טיעון, הרב פינטו הציע שוחד לברכה ונתן שוחד, תמורת מידע כביכול מחקירת פרשת חזון ישעיה, אך זה גם זה סוכלו בחקירה שנפתחה נגדו; ואילו לופוליאנסקי קיבל בפועל שוחד וגרם נזק עצום לציבור. שכן, תמורת השוחד הוא סייע ליזמים בהולילנד להקים פרויקט מפלצתי המהווה עתה מפגע סביבתי;
  • חוות דעת רפואיות שהוצגו מצד רופאיו של הרב פינטו מעידות על החמרה מתמשכת במצבו הרפואי: שלושה מוקדי סרטן; גרורות בכמה איברים בגופו (כבד, ריאות); וסיכון ממשי לחייו בגלל זיהומים בגופו, התפשטות המחלה והיחלשות המערכת החיסונית. כל זאת לאחר שנכרתה הערמונית מגופו וחלק מן הכבד. לופוליאנסקי לקה גם הוא במחלת הסרטן. הוא חשוף לסכנה של זיהומים מחמת היחלשות המערכת החיסונית בגופו. בשל סכנת הזיהומים הוא נשלח על-ידי בית המשפט העליון רק לעבודות שירות;
  • נסיבות מעשיו-עבירותיו של לופוליאנסקי פורטו לפרטים בפני בית המשפט. חומרי החקירה, במיוחד אלה לזכותו, הוצגו במלואם. ואילו חומרי החקירה בעניינו של הרב פינטו, הוסתרו, נמנעו, ולא הוצגו בפני השופטים. ולא במקרה: הפרקליטות עמדה על רגליה האחוריות כדי לגונן על תנ"צ ברכה, ולמנוע חשיפת מעורבותו האישית בעבירות השוחד והנסיבות המיוחדות בגינן הוצעו-ניתנו לו כספים מהרב פינטו. למרות זאת, כל אחד מהשופטים (עודד מודריק במחוזי; והשופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז), הרשו לעצמם להחמיר עם הרב פינטו ולייחס לו גם מעשים שלא בוצעו, מבלי שטרחו לקבל ו/או לדרוש שיוצגו בפניהם חומרי חקירה כדי שיוכלו לשפוט משפט צדק. הנאשם-פינטו ובאי-כוחו ביקשו להביא בפניהם חומרי חקירה התומכים בהגנתו, אך השופטים לא רצו לראות ראיות ועדויות - את זאת נימקו בטעמים פרוצדורליים - ובכך מנעו בירור האמת בבית המשפט;
  • השופטים כיבדו את זכותו של לופוליאנסקי להגיש ערעור ולבקש להקל בעונשו, למרות שלא תרם מצדו מאומה לקיצור משפטו; ואילו בעניינו של הרב פינטו טענו-כתבו השופטים, כי הוא מושתק למעשה מלערער על עונשו בשל זאת שהסכים, בהסדר הטיעון, שהוא יוכל אומנם לבקש בבית המשפט המחוזי אפס (0) חודשי מאסר, אך הפרקליטות תוכל לדרוש 12 חודשי מאסר בפועל. השופטים כפרו בפועל בזכותו של הרב פינטו להישמע בערעור על עונשו, ודרשו-עמדו על-כך שהוא מחויב לקבל את פסק דינו של מודריק כזה-ראה-וקדש, וכי מסיבה זו אין שום הצדקה להתערב בעונש שנגזר עליו, ולו הפחתה של יום אחד.

השופט רוזן: "ביצת דומן ושחיתות"

לופוליאנסקי זכה בבית המשפט ובכלי התקשורת ליחס מיוחד, לקולא, למרות שהורשע במעשים חמורים יותר מאלה שיוחסו לרב פינטו: לופוליאנסקי הורשע בשבע עבירות שוחד, בסכום כולל של 2.5 מיליון ש"ח; ואילו הרב פינטו הורשע בהצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה (200 אלף דולר, הצעה שלא יצאה אל הפועל), ובמתן שוחד לברכה בסך 100,000 פרנקים שוויצרים. פינטו הורשע אומנם גם בשיבוש הליכי חקירה ומשפט, למרות שעבירות המקור שיוחסו לו בחקירתו בפרשת חזון ישעיה, התפוגגו והופרכו בחקירה נגדו, ועל-אף שהפרקליטות נאלצה לסגור תיק זה בחוסר ראיות. ההחלטה לסגירת התיק בפרשת חזון ישעיה לא הובאה בפני בית המשפט על-ידי הפרקליטות. למרות הדרישות - הפרקליטות מיאנה לתקן את כתב האישום הכוזב והמטעה, וגרמה בכך להחמרת הדין נגד הרב פינטו, כאילו הוציא כספים שלא כדין מעמותת חזון ישעיה, ובסופו של דבר לעיוות דין חמור מאוד.
בתי המשפט (המחוזי והעליון) וכן כלי התקשורת יצרו את הרושם כאילו אורי לופוליאנסקי הורשע רק בגין כספי שוחד שקיבל מדכנר עבור ארגון יד שרה. למטרה ראויה, כביכול. זה מה שיצר בפועל את היחס הסלחני כלפיו ואת התשתית להקל בעונשו. אך העובדות שונות.
השופט דוד רוזן קבע כי לופוליאנסקי פעל, כמו הנאשמים האחרונים, "בביצת דומן ושחיתות וראוי על-כן לענישה שתבטא בקול רם וצלול גינוי ושאט נפש, ענישה שיהא בה לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה במקומותינו". לופוליאנסקי הורשע בשבע עבירות שוחד, ארבע מהן לטובתו האישית ולטובת בני משפחתו. בית המשפט העליון הותיר את הרשעתו על-כנה בכל שבע העבירות:
  • שלוש עבירות שוחד בגין כספים ליד שרה: תרומה בסך 1.25 מיליון ש"ח; תרומה בסך 88 אלף ש"ח באירוע בבית השגריר; תרומה בסך 255 אלף ש"ח עבור רכישת כסאות גלגלים;
  • עבירת שוחד "באירוע על-פיו קיבל בנו, יצחק לופוליאנסקי, מעד המדינה, סך 40 אלף ש"ח עבור הישיבה אותה ניהל".
  • שלוש עבירות שוחד נוספות: "1. קיבל מעד המדינה סך 785 אלף ש"ח לבניית בית-הכנסת; 2. קיבל מעד המדינה סך 55,057 ש"ח עבור ארון קודש לבית-הכנסת; 3. קיבל מעד המדינה סך 84,300 ש"ח עבור ריהוט בית-הכנסת".
הנה-כי-כן: לופוליאנסקי הורשע בשלוש עבירות שוחד עבור יד שרה, בסכום כולל של 1.593 מיליון ש"ח; ובארבע עבירות שוחד בסך 946.357 אלף ש"ח עבור מטרות אחרות שאינן נוגעות למטרותיה הנעלות של יד שרה - סיוע בענייני בריאות, רפואה, סיעוד. השופט רוזן קבע, ובית המשפט העליון אישר זאת, כי מדובר בכספי שוחד בהם נעשה שימוש אישי ומשפחתי להאדרת שמו ומעמדו. אף-על-פי-כן, בית המשפט העליון מצא לנכון להבליט בפסק דינו כי לופוליאנסקי לא לקח כספים לכיסו, ולהשתמש בזאת כראיה כביכול להקלה בעונשו. בית המשפט העליון נמנע מביצוע השוואה דומה ביחס לרב פינטו, על-אף יתרונו בהשוואה זו. שכן, הרב פינטו לא לקח אגורה לכיסו, אלא חילק מיליארדים שקיבל כתרומות מבעלי הון, ובמסגרת זו, לגישתו, הציע כספים לתנ"צ ברכה.

בלי חרב, בלי ארנק, ובלי אמון הציבור

"אכן, אין לו לשופט לא חרב ולא ארנק. כל שיש לו הם עצמאותו ואי-תלותו. לחם חוקו הינם ערכי היסוד, ביניהם הוא מאזן באופן אוביקטיבי. אין הוא מחפש כוח. אין הוא תאב שלטון. אין הוא מבקש להטיל השקפתו האישית על החברה. הוא מבקש אך לעשות צדק במסגרת המשפט, ולעשות משפט שיהיה צודק"; "כל שיש לנו הוא אמון הציבור בנו".
דברים אלה, שהיטיב לבטא נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, יפים המה. וראויים. מה חבל שהשופטים בפרשת הרב פינטו ובפרשת לופוליאנסקי לא הילכו לאורם. השופטים בירושלים עשו אולי משפט כהבנתם, ובדוחק רב, אך הם לא עשו צדק.
את המחיר נשלם כולנו, אזרחי המדינה - שחיקת נוספת באמון בבית המשפט העליון. כל מי ששלטון החוק יקר ללבו, נוכח כי שלטון יש וצדק אין. בנסיבות אלה, לכן אולי אין פלא מדוע חתמו כ-200 אלף על עצומה נגד פסיקת בית המשפט בפרשת זדורוב; ומדוע מגחך כמעט כל מי שעיניו בראשו מחמת זיכויו של אולמרט מעבירת השוחד בפרשת יוסי אולמרט; ומדוע מתהלכים חסידיו וחבריו ומקורביו של הרב יאשיהו פינטו בתחושה קשה נגד בית המשפט העליון: על אפליה פסולה ומבישה, שמעלה מחשבות רעות ואף נוגסת קשות באמון בבית המשפט העליון.

תאריך:  09/01/2016   |   עודכן:  09/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפליה פסולה ומזיקה
תגובות  [ 64 ] מוצגות  [ 64 ]  כתוב תגובה 
1
לפעמים בא לי לצעוק !!!
חתול רחוב  |  9/01/16 14:09
 
- {{{אין אפליה.פינטו עבריין. ל"ת
קצב אולמרט דרעי  |  9/01/16 21:01
2
האמונה מעוורת גם צדיקים
משה 11  |  9/01/16 14:22
 
- כמי שמתהדר בידע רזי המשפט
מחיה השפה  |  9/01/16 18:49
 
- אתה יצור נדיר...
הגועש  |  10/01/16 00:17
3
{{{יגאל עמיר התחנך אצל רבנים ל"ת
שיובילו לחורבן 3  |  9/01/16 14:23
 
- התחנך אצל שופטים ועורכי דין
דווקא   |  11/01/16 17:22
 
- יגעל אמיר בוגר אונברסיטת
תושב טבריה  |  17/01/16 15:45
4
מה שנכון ומה שלא
גולדבלט משה  |  9/01/16 14:25
 
- התועלת למדינה מעיסקת פינטו
ספי סגל  |  9/01/16 18:36
5
ומה דעתך:
עוד סתם אזרח  |  9/01/16 15:19
6
ורוב הציבור לא יודע ל"ת
לפרסם את העוול  |  9/01/16 15:25
7
בגלל שפינטו "שחור" ולופלינסקי
שבץ חלובה (2)  |  9/01/16 15:26
 
- לא ולא-פינטו עבריין שדאג לעצמו ל"ת
זה ההבדל  |  9/01/16 16:54
8
מדוע עוד מתפלאים על ......
אזרח  |  9/01/16 15:40
9
אין בכלל מה להשוות בין המקרים
פינטו נתן שוחד  |  9/01/16 16:02
 
- שאיפתי היא אחת שכולם יהיו
צורי  |  9/01/16 16:50
 
- ברכה היה תומך נפשית ברבנית
גנדי דוד   |  10/01/16 01:26
10
וכי מי מופתע מהאיפה ואיפה?
צורי  |  9/01/16 16:13
11
זה עסקת טיעון או משפט לא גםוגם
עיניה  |  9/01/16 16:27
12
האם עסקת טיעון לא יכולים לשנות
תמים דרך   |  9/01/16 17:07
13
הלחמת נגד העונש - משליך הנעל  ל"ת
בהמשך לטיעון  |  9/01/16 17:31
14
חבל שאתה לא יודע להפסיד בכבוד
הךך  |  9/01/16 17:41
15
two wrong don't make right
חרד  |  9/01/16 17:45
16
יואב לא מתאים יש גם אחרים
יהודה ס  |  9/01/16 18:11
17
=מדינת ישראל וחוקיה
VVהגאון מוילנה  |  9/01/16 18:19
18
ומה עם הפושעים האמיתיים
יורם גשר  |  9/01/16 18:28
19
הרב פינטו
אמציה גיבורי  |  9/01/16 19:02
 
- חפש את כסף ל"ת
אבישי ברוכן  |  9/01/16 22:23
 
- עיתונאי בשרות העבריין
תל אביבי  |  10/01/16 11:26
20
שלטון החוק
מתתיהו דוד  |  9/01/16 19:09
 
- זה לא נכון שהכל תלוי בפלפולים
מתתיהו דוד טועה  |  10/01/16 20:46
21
שיטת הניקוד הסוציאלי
מתיו  |  9/01/16 19:12
22
השופט ניל הנדל פישל בגדול
הניה  |  9/01/16 19:20
23
האפליות והשד העדתי.
אהוד פרלסמן  |  9/01/16 19:21
24
הדיקטטורה המשפטית
צביקה . ג.   |  9/01/16 19:22
25
הכותרת מסיתה ומרגיזה
שומר הסף  |  9/01/16 19:24
 
- מסכים לתגובה הנכונה הזאת ל"ת
אבידן  |  9/01/16 22:13
26
ביצת דומן ושחיתות
אהרון שחר  |  9/01/16 20:04
27
כנראה בגלל התאבדות ברכה
דן ה  |  9/01/16 20:16
28
זה נבלה וזה טריפה
בלונד  |  9/01/16 20:23
29
מאז קום המדינה זו השיטה...
ארי דביר  |  9/01/16 21:03
30
מסקנה אסור לעשות עסקות טיעון
מאמין  |  9/01/16 22:36
31
שופטייך סוררים,רודפי שלמונים
שלום כלפה  |  9/01/16 22:57
32
כותרת המאמר היא מטעם פינטו
זו לא עיתונות  |  10/01/16 00:16
33
שוחד ללופולינסקי
רוני יצחק  |  10/01/16 00:57
34
זה נבלה וגם זה טרפה ל"ת
יוסף השמן  |  10/01/16 03:28
35
מחצבה
משהמוישה  |  10/01/16 06:51
36
להגיש תעוד רפואי מהיר
אתי שמואל  |  10/01/16 09:48
37
ישנו הבדל "קטנטן"
פועה  |  10/01/16 10:07
 
- כדאי לבדוק מהן טובות ההנאה של ל"ת
כותב הכתבה  |  10/01/16 13:38
 
- מניפולציות בחוק
דוד שרייבר   |  10/01/16 18:56
38
הרבי הזה עבריין
תל  |  10/01/16 10:31
39
שום אפליה
ארז האחד  |  10/01/16 11:01
 
- אפליה! כאן הסתירו משופט ראיות ל"ת
לאן הגענו...  |  10/01/16 18:43
 
- איך אפשר לשמוח במחלת הזולת
ארז שני  |  10/01/16 21:59
 
- הוא מתחזה - לא חולה
ארז האחד  |  11/01/16 09:24
40
העליון מחובר לשלטון ולהון!
עוד א.ב  |  11/01/16 10:16
41
כבודו יצחק עמית
gutt72  |  11/01/16 12:40
42
האפליה היתה גם בתקופת ברק ל"ת
דתי וימין נרדפים  |  11/01/16 13:26
43
מדוע אתה הולך סחור סחור
יוסף דוד מושקוביץ  |  11/01/16 17:56
44
עמית לשוחד
שלמ  |  12/01/16 00:17
45
אין צדק
דבורה  |  18/01/16 15:24
46
ומה עם הקבלן הבכיר
יניב אלתר  |  27/01/16 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
תראו מה שאלו את שרה נתניהו בחקירתה, ואיך קצין משטרה אנונימי ניסה לנצל את הפיגוע ברחוב דיזנגוף כדי לתקוף את המפכ"ל שהגיע מחוץ לשורות הארגון
יואב יצחק
בית המשפט העליון נתן "הכשר" בגזר הדין נגד הרב יאשיהו פינטו לפעילות עבריינית מצד הפרקליטות ומצד בא-כוחו עו"ד איל רוזובסקי    חומרי חקירה נמנעו באופן זדוני ובניגוד לחוק ולצו שיפוטי    בכל הכבוד, עמדת השופטים לפיה יש לכלוא את הרב פינטו ל-12 חודשים אינה יכולה להצדיק "מריחות" בפסק הדין וטיוח העובדות
איתמר לוין
פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא פינטו היה צפוי לנוכח מדיניותו הקבועה, ומוצדק לנוכח העובדה שגם כך עונשו של פינטו הוא כמעט מגוחך
איתמר לוין
פינטו נדון לשנת מאסר לאחר שהודה במתן שוחד של 200,000 שקל לאפרים ברכה    העליון: כל הנסיבות לקולא כבר נשקלו בידי ביהמ"ש המחוזי
יואב יצחק
בית המשפט המחוזי גזר על הרב יאשיהו פינטו 12 חודשי מאסר בפועל    בערעור שהגיש ביקש להפחית את עונשו    הנימוקים שהציג: מחלתו הקשה ומחלת רעייתו; חומרת העונש ואי-קיום הליך תקין באופן שפגע בזכויותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il