X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פרסום פרשת המרגל הישראלי במשרדו של סאיב עריקאת נעשה בניסיון לטרפד את מינויו ליורשו של מחמוד עבאס. הפרשה עוררה כעס רב ברחוב הפלשתיני והיא מהווה שלב נוסף בירידת מעמדה של הרש"פ בעיני בני עמה
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן, סאיב עריקאת [צילום: AP]

נושא חשיפת המרגל שפעל בשליחות ישראל במשרדו של ד"ר סאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ ומועמדו של מחמוד עבאס ליורשו כראש הרש"פ, הפך לשיחת היום ברחוב הפלשתיני וברשתות החברתיות.
ברחוב הפלשתיני יש תסכול רב וכעס על הקלות שבה סודות העמדות המדיניות של הרש"פ היו כה חשופים בפניה של ישראל. מאידך-גיסא יש כעס על צמרת הרש"פ על כך שאף גורם בכיר לא התייצב כדי להסביר לציבור הפלשתיני את נסיבות האירוע ומה הנזק שנגרם לרש"פ כתוצאה מפעילות המרגל הישראלי במשרדי הרש"פ במהלך עשרים השנים האחרונות. תנועת חמאס מיהרה לנצל את הפרשה כדי לנגח את הרש"פ.
בכיר חמאס, צלאח אלברדוויל אמר לאתר "אלרסאלה" ב-17 בינואר כי "כל מערכת המשא-ומתן הפלשתינית גלויה לאויב באמצעות מרגל שהפך שעיר לעזאזל או באמצעות בכירי הרש"פ".
תחושת הכעס הפלשתינית קשורה גם לפגיעה ב"גאווה והכבוד הלאומיים", דווקא בשיא "אינתיפאדת הסכינים" והמאבק המדיני בישראל נחשפת ערוותם של מנגנוני השלטון של הרש"פ ויכולת החדירה העמוקה של מנגנוני המודיעין של ישראל ל "קודש הקודשים" של ההנהגה הפלשתינית.
אין זו הפעם הראשונה שמתגלים מרגלים הפועלים בצמרת אש"ף או הרש"פ, בשנת 2011 חשף ערוץ "אלג'זירה" מסמכים רגישים על המשא-ומתן החשאי בין ישראל לפלשתינים שהגיעו לידיו מפקיד במשרדו של ד"ר סאאב עריקאת שהעידו על הויתורים הפלשתינים לישראל. הרש"פ האשימה את קטר כי הפרסומים בערוץ "אלג'זירה", המשדר מדוחא וממומן על ידה, נועדו להביך את הרש"פ ולערער את אמינותה בעיני בני עמה.
בשנת 1993 נתפס בתוניסיה המרגל עדנאן יאסין שלטענת הפלשתינים פעל בשליחות המוסד הישראלי, מדובר בפקיד שעבד בשגרירות אש"ף בתוניס והיה אחראי לסידורי הנסיעה של בכירי אש"ף.
הפלשתינים טענו כי עדנאן יאסין שתל במשרדו של מחמוד עבאס, שהיה בזמנו מזכ"ל הוועד הפועל ואדריכל הסכמי אוסלו, כורסא אורטופדית שבה הותקן מכשיר האזנה שבאמצעותו עקבה ישראל אחר העמדות המדיניות של אש"ף במסגרת המשא-ומתן החשאי על הסכמי אוסלו.
עוד נטען כי יאסין העביר לישראל מידע חשוב על תנועות בכירי אש"ף שסייע לחיסולם של אבו ג'יהאד, ראש הזרוע הצבאית של אש"ף, בפעולת קומנדו ישראלית בתוניסיה ב-1988 ושל עאטף בסיסו בפריז ב-1992, בסיסו היה אחד האחראים לרצח הספורטאים הישראלים במינכן וחוסל על-ידי המוסד הישראלי.
מדוע נחשפה הפרשה עכשיו?
המרגל הישראלי "החדש" נעצר בחשאי עי מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני לפני יותר משבועיים לאחר מעקב ממושך אחריו. העיתון "ראי אליום" דיווח ב-17 בינואר כי מדובר בפקיד שהעביר מסמכים ופרוטוקולים פלשתינים שבהם נקבעו העמדות המדיניות של הרש"פ ביחס לישראל, המעקב אחריו החל לאחר שהרש"פ הבינה, כתוצאה ממגעים עם האמריקנים והאירופים, כי עמדותיה המדיניות ידועות מראש לישראל וכי יש דליפה של מידע סודי ורגיש מדיוני ההכנה למשא-ומתן עם ישראל.
ההערכה בקרב בכירים ברש"פ היא כי הדלפת הפרשה לתקשורת נעשתה במסגרת קרב הירושה ברשות הפלשתינית על תפקיד יו"ר הרש"פ. אחת ההערכות מצביעה על הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני שעצר את המרגל, כמי שהדליף את המידע לתקשורת כדי לפגוע בד"ר סאיב עריקאת, שאותו מעדיף יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כיורשו, ולמקד בו את הסיבה לכישלון המשא-ומתן עם ישראל.
על-פי מקורות פלשתינים מחמוד עבאס עמד למנות בקרוב את סאיב עריקאת לתפקיד סגן יו"ר הרש"פ כשלב נוסף בדרך לקידומו כיורשו. ד"ר סאיב עריקאת אמר למקורביו כי ישראל מנסה להחליש את מעמדו ברחוב הפלשתיני, באמצעות הפרשה, כדי להרתיעו מתמיכתו בעמדה הקוראת להפסיק את התיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל.
הסבר נוסף שמספקים מקורות פלשתינים הוא כי הרש"פ מנסה לאותת לישראל, באמצעות פרסום הפרשה, כי גם אם לא תפסיק את התיאום הביטחוני עמה ביכולתה לרדוף ולצוד את כל המשת"פים של ישראל בתחומי הרש"פ.
כך או כך, אין ספק שהפרשה גרמה מבוכה גדולה לרש"פ בעיני בני עמה והציגה אותה שוב כחלשה, מושחתת וחדירה בדיוק כמו ארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי ליכולות של המודיעין הישראלי. הדעה הרווחת ברחוב הפלשתיני היא כי הרש"פ לא תוציא להורג את המרגל שנתפס בגלל חששה מהתגובה הישראלית וספק אם יוטל עליו עונש כבד.
מקורות בתנועת פתח טוענים כי המרגל עדנאן יאסין שנעצר ב1993 שוחרר ממאסר, הוא מקבל קצבת מחייה מהרש"פ וילדיו מועסקים במנגנוני הרש"פ, הצמרת הפלשתינית איננה ממהרת, כך נראה, להרוס את כל הקשרים עם ישראל.

תאריך:  19/01/2016   |   עודכן:  19/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרגלים בשורות אש"ף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מהזיותיו של יוני בן מנחם ל"ת
בבר  |  19/01/16 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מזהיר את ישראל כי תסכן את האפשרות להיפרדות מן הפלשתינים אם תמשיך להרחיב את ההתנחלויות    ישראל: דבריו אינם מקובלים
דרור אידר
"הוצאה להורג" היא פעולתם הקבועה של אלה הרואים ברצח אם לעיני ילדיה מעשה גבורה, ומקבלים תשואות מצד חברתם. חלקים בשמאל הישראלי הגיעו להזדהות כה עמוקה עם הצד השני, עד שמעשיהם מעידים: לא שמאל ישראלי לפנינו, אלא לאומנים פלשתינים
עידן יוסף
על-סף בית מגורים בישוב עתניאל בדרום הר-חברון דקר מחבל את דפנה מאיר בכל חלקי גופה    המחבל נמלט והתושבים נקראו להסתגר בבתיהם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כן לכיפה    מיתוס מדינת תל אביב    הפנים האנושיות שמאחורי הנכים    שלום עכשיו: החיפזון מהשטן?    מיהם צבוּעי השמאל?    אילנה דיין שוברת שתיקה    מדור עיתונות - אגף חורק בספרייה?    ולקינוח פסוקו
יוני בן-מנחם
ממשלת נתניהו מאפשרת לחמאס בעזה לבנות מנהרות התקפיות המסכנות את חייהם של תושבי עוטף עזה ונוקטת מדיניות של בת יענה. על הממשלה ליזום מהלך צבאי בהקדם להריסת המנהרות לפני שיתרחש אסון ביטחוני כבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il