X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ ענת ברקו לא אמרה "אין עם פלשתיני"; להפך. אבל דווקא מייסד מפלגת בל"ד, ד"ר עזמי בשארה, אמר גם אמר לירון לונדון: "אני לא חושב שיש עם פלשתיני, לא חושב שיש אומה פלשתינית בכלל" אך מה זה משנה לעדר הבורים ועמי הארצות שהסתערו על ח"כ ברקו? אין שכל אין דאגות
▪  ▪  ▪
גיחכה. ח"כ תמר זנדברג [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גרוע מזנדברג
גרוע מזנדברג היה עיתונאי ידיעות אחרונות שמעון שיפר, שאמר בערוץ 10 על ברקו (לקול צחוקה של מירב בטיטו מעיתונו): "בהמה כזאת מגיעה לכנסת". במשך שנים השתדלתי להתייחס למאמריו של שיפר ולא לאישיותו, אבל אחרי אמירה כזאת ראוי להושיבו בהיכל התהילה של כסילי התקשורת ולהוקיע כל מי שהיה באולפן, ולא מחה נגד גסות הרוח בשידור חי.

1. זה מאה שנה השמאל העולמי ונציגיו אצלנו מתמחים בהוצאת יריביהם מחוץ לגבולות השפיות וההיגיון. ח"כ ד"ר ענת בֶּרקו נשאה נאום שגרתי בכנסת בתחום מומחיותה(!): פסיכולוגיית המחבלים המתאבדים בחודשים האחרונים. היא יצאה נגד ההתססה של חלק מהח"כים הערבים, הזכירה בחטף שגם בקוראן מובטחת הארץ לבני ישראל והוסיפה שבַּשם "פלשתין", "אין אפילו פ"א (דגושה) בערבית, כך שהמונח המושאל הזה שווה עיון". ומיד הוסיפה: "אבל יש היום ישות פלשתינית לידנו, אנחנו לא מתכחשים לה ומושיטים יד לשלום".
ברקו כיוונה לשם שנתן הקיסר אדריאנוס במאה השנייה בעקבות מרד בר-כוכבא, כשביקש לנתק את זיקת היהודים המרדנים מארץ יהודה. הרומאים מצאו אצל ההיסטוריון היווני הרודוטוס את השם "סוריה-פלשתינה" (במונח Syria כיוון לאשור) ככינוי לארצנו. "פלשתינה" ע"ש הפלשתים שנעלמו מאות שנים קודם. בעקבות המנדט הבריטי אומץ השם Palestine. ערביי האזור לא קיבלוהו אז; חאג' אמין אל-חוסייני עמד בראש "הוועד הערבי העליון", לא הוועד הפלשתיני. אכן, יש מקום לדיון במשמעות העובדה שלשם המקום (שממנו נגזר שם העם) אין ביטוי נכון בשפתם של הטוענים לבעלות עליו.
2. בזמן הנאום ישבה ח"כ תמר זנדברג ממרצ וגיחכה עם חברותיה. במקביל, צייצה בטוויטר: "ח"כ ברקו מגדירה מחדש את המושג 'אין שכל אין דאגות': טענה כרגע בכנסת שבגלל שאין בערבית פ' אז אין עם פלשתיני". ישפטו הקוראים על מי מהשתיים צריך להחיל את הבחנתה של זנדברג.
גרוע מזנדברג היה עיתונאי ידיעות אחרונות שמעון שיפר, שאמר בערוץ 10 על ברקו (לקול צחוקה של מירב בטיטו מעיתונו): "בהמה כזאת מגיעה לכנסת". במשך שנים השתדלתי להתייחס למאמריו של שיפר ולא לאישיותו, אבל אחרי אמירה כזאת ראוי להושיבו בהיכל התהילה של כסילי התקשורת ולהוקיע כל מי שהיה באולפן, ולא מחה נגד גסות הרוח בשידור חי.
כפי שהראיתי, ברקו לא אמרה "אין עם פלשתיני"; להפך. אבל דווקא מייסד מפלגת בל"ד, ד"ר עזמי בשארה, אמר גם אמר לירון לונדון: "אני לא חושב שיש עם פלשתיני, לא חושב שיש אומה פלשתינית בכלל... יש אומה ערבית ותמיד חשבתי ככה... לא שיניתי דעתי... אני חושב ש-Palestinian nation זה המצאה קולוניאלית. מתי היו פלשתינים? ...'פלשתין' עד סוף המאה ה-19 הייתה דרום סוריה הגדולה". אך מה זה משנה לעדר הבורים ועמי הארצות שהסתערו על ח"כ ברקו? אין שכל אין דאגות.
3. בשישי האחרון פירסם נחום ברנע כתב הסתה נוסף נגד בנימין נתניהו. הוא סיפר שנתניהו ניסה לפתות את משה כחלון לחזור לליכוד בטענה שרק הוא יודע "להביא את קולות המזרחים", כי "הוא יודע" ש"הם שונאים את הערבים". כחלון הכחיש את הדברים מכל וכל, אבל זה הספיק לברנע להדביק לנתניהו את תווית ה"גזען בנשמתו" ש"בז לאינטליגנציה של בוחריו". ברנע, כותב מוכשר, איבד בשנים האחרונות את הקשר למציאות ונתפס לא פעם בציטוטים שגויים. נותרו לו שנאותיו הישנות.
דווקא ברנע ועיתונו - ולא נתניהו - הם אלה שבזו במשך שנים לבוחרי המחנה השמרני-ימני, יחד עם הגרבוזים ושלל ההגמונים של השמאל הישן, שמעשיהם אבדו בים בעוד הם מטיחים קללות בעם.
כמה חודשים אחרי בואו לאזור בעקבות הסכמי אוסלו, החל ערפאת קורא לג'יהאד בכינוסים רבים. יגאל כרמון השיג הקלטות בקולו של ערפאת ורצה להביאן לידיעת הציבור.
"באתי לברנע עם הקלטות של ערפאת", סיפר לי כרמון, "הוא לא רצה. אמרתי לו, 'תשמע את האמת, מה שערפאת אומר בפומבי'". תשובת ברנע היתה: "אין אמת; כל ידיעה צריכה להיבחן על-פי השאלה את מי היא משרתת, ואתה משרת את אויבי השלום". מבינים מדוע לא פרצה סערה בעקבות דברי הנבלה של שיפר? זה לא משרת אותם.

פורסם במקור: ישראל היום (ג', 16.2.16)
תאריך:  16/02/2016   |   עודכן:  16/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין שכל - אין דאגות"
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
בנוגע
לסעיף 2  |  16/02/16 13:20
2
מאפיינת את הימין הנחות ביותר,
הטענה של ברקו  |  16/02/16 14:30
 
- קשה בשמאל להתיחס לגופה של טענה
נחום שחף  |  17/02/16 01:14
 
- ראה הקישור בתגובה 3.
לשחף השרלטן  |  17/02/16 08:47
 
- שמדגים היטב מיהו ומהו שחף
פוסט יפה  |  17/02/16 09:28
3
של פרופ' שמעון שמיר.
הסבר מלומד  |  16/02/16 15:16
4
לא כל כך
באום  |  16/02/16 18:33
 
- אוי לו לפרלמנט,
פה פה פה (דגושה)  |  17/02/16 08:55
5
בוגדים ושקרנים
נובל  |  17/02/16 05:54
6
טוב שהזכרת את עזמי בשארה שאמר
שאין עם פלסטיני!   |  17/02/16 07:45
7
למרות שאין אומה פלסטינית הסטו
ראובן גרפיט  |  17/02/16 14:53
 
- אחחח איזה יופי.
שמעון גפילטא פיש  |  18/02/16 18:15
 
- כזה גיבוב של שטויות,גרפיט.... ל"ת
פלסטינים זמניים??  |  19/02/16 00:16
8
דבריו של פישר=קול אדוניו ולשים ל"ת
ליד תמונח  |  19/02/16 15:28
9
למי שעוד זקוק להסבר
בעלת שכל  |  20/02/16 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
לאחר שסבא וסבתא נפלו על הרעיון הגאוני להמציא את עצמם כעם נפרד, "פלשתיני", חילקו הבריטים את הבית הלאומי היהודי לשנים והקצו את החלק היותר גדול, הגדה המזרחית של הירדן לעם החדש, הפלשתיני
ליאורה קוזלובסקי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - גל"ץ, המלחמה הקרה החדשה, שבחים והנחת סלב    שבוע טוב
איתן קלינסקי
הפטרונות והיהירות של בני ציפר שבויה בהנחה, שכמיהה וכיסופים לבית לאומי שמורה רק לנו היהודים
טל בן-דור
באין מפריע מקדמים ח"כים ערביים את רעיון מדינת-כל-לאומיה    בחסות חסינותם, הם מרגילים את הציבור לקבל בהכנעה והבנה את פעולותיהם המתריסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il