X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים", הסביר הרמטכ"ל לתלמידי התיכון. "לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד". זו הדוגמה בה בחר הרמטכ"ל להשתמש כדי להמחיש את עקרון "טוהר הנשק" שבו דוגל צה"ל ואם זו הדוגמה היחידה שמצא הרמטכ"ל – אשרינו.
▪  ▪  ▪
פיגוע דיקרה

"ב-26 בינואר 2010 נשא ברק דברים בכינוס של המרכז הישראלי למנהל ברמת גן. בתקופה זו ניהלה ישראל קמפיין קשה ונרחב שמטרתו להעלות לסדר היום העולמי את האיום האירני על ישראל. מאמצים אדירים השקיעו במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה במסע השכנוע הזה, אולם לשר הביטחון של ישראל, המייצג הראשי של מדיניות הביטחון של ישראל, יש סדר עדיפות משלו.
"אי-הצבת גבול ברור בינינו לבין הפלשתינים הוא האיום הכי חמור על מדינת ישראל ולא הפצצה האירנית או שום איום אחר", כך ברק. האיש רצה, כנראה, בנקודת הזמן ההיא לשווק את הצורך בהקמת מדינה פלשתינית ובתמורה, כלאחר יד הפך את ה"אישיו" הביטחוני המרכזי של מדינת ישראל ללא-רלוונטי. ואם שר הביטחון הישראלי חושב כך, מדוע שנצפה מהקהילה הבינלאומית להתגייס למאמץ הסנקציות?
קדמה ל"יציאה" הזאת אחת אחרת, שהבהבה כנורית אזהרה מפני אישיותו של ברק. היה זה בראיון שהעניק ברק לעיתונאי הארץ גדעון לוי, בתקופה בה כיהן כראש הממשלה והטרור הפלשתיני היכה אז במלוא עוצמתו. ברק הכריז בראיון כי אם הוא היה נער פלשתיני, קרוב לוודאי שהיה מצטרף לארגון מחבלים. גם אז "לא הבין" ברק את הבעייתיות המוסרית של אמירתו זו, שבעצם נתנה לגיטימציה לטרור.
נשאלת השאלה, איך אהוד ברק נופל בכל פעם במלכודות האלה? האם הוא באמת אינו מבין את משמעות הצהרותיו או שבעצם ברק חושב שהטרור הפלשתיני הוא לגיטימי כמו שפצצה גרעינית בידי אירן לגיטימית גם היא. איך מיישבים סתירה כזאת בין המדיניות הפורמלית שהוא מייצג ושותף לה בתוקף תפקידו, לבין ההצהרות האלו? כך או אחרת, מדובר בתופעה מוזרה ומסוכנת ביותר למדינת ישראל. תופעת "הבאג הברקי".
זהו קטע ממאמר שלי שפורסם בNews1 ביום 17.11.2011 וקיוויתי שבשנית לא אדרש לנושא. אז קיוויתי.

טוהר הנשק אליבא דהרמטכ"ל
בימים אלה הוחלט בפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד החבלן ממשטרת ירושלים שירה במחבלות וזאת, בעקבות המלצה של המחלקה לחקירות שוטרים, לפיה אין מקום להעמיד לדין את השוטר, כי לא ניתן להוכיח בשום פנים כוונה פלילית במעשיו
▪  ▪  ▪

כאז כן עכשיו. במפגש שקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם תלמידי תיכון בבת ים התייחס הרמטכ"ל להוראות הפתיחה באש בגל הטרור הנוכחי.
בין היתר אמר הרמטכ"ל כי צה"ל לא פועל לפי "סיסמאות כמו הקם להורגך השכם להורגו" והוסיף: ""היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים", הסביר. "לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".
ומאין שאב הרמטכ"ל את ההשראה לדוגמה שסיפק? האירוע היחיד שהתרחש במהלך "גל הטרור" שבו ככבו נערה ומספריים אירע ב-23 לנובמבר 2015 סמוך לשוק "מחנה יהודה" בירושלים.
את הפגוע ביצעו שתי מחבלות בנות 14 ו-16, הדיל ווג'יה עוואד ונורהאן עוואד, בת דודתה של הדיל. השתיים דקרו אדם מבוגר בן מיעוטים אותו זיהו בשגגה כיהודי, בראשו ובגבו.
אחרי הדקירה הזאת המשיכו הנערות בדרכן כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה. קרובת המשפחה ניסתה לדקור גבר נוסף בעוד שהנאשמת עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים.
חבלן משטרתי שהיה בקרבת מקום ירה במחבלות, חיסל את אחת מהן ופצע את השנייה באורח קשה. נטרול כהילכתו.
החבלן נקלע באקראי למקום כשזיהה את המחבלות. הוא יצא מהרכב, שלף אקדח וקרא למחבלות לעצור. לאחר שלא נענו, הוא פתח לעברם בירי ופגע בהן. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, אמר: "הפריסה של השוטרים והמענה המהיר של החבלן היא שגרמה לכך שלא היו עוד פצועים מהפיגוע".
בהמלצת היועץ המשפטי הקודם יהודה וינשטיין נפתחה חקירה במח"ש נגד החבלן בחשד שירה במחבלות כשכבר לא הוו סכנה.
בימים אלה הוחלט בפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד החבלן ממשטרת ירושלים שירה במחבלות הנ"ל וזאת, בעקבות המלצה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), לפיה אין מקום להעמיד לדין את השוטר, כי לא ניתן להוכיח בשום פנים כוונה פלילית במעשיו.
הפער בין התרחיש למומחש
אם כך זו הדוגמה בה בחר הרמטכ"ל להשתמש כדי להמחיש את עקרון "טוהר הנשק" שבו דוגל צה"ל ואם זו הדוגמה היחידה שמצא הרמטכ"ל – אשרינו. אירוע נטול מתרסים שבו פעל איש כוחות הביטחון ביעילות ונחישות ובכך הציל חיי אדם.
אם הרמטכ"ל ומקבץ האבירים שיצאו להגנתו לא הבינו את המשמעות הבעייתית והתוצאה הצפויה לאמירתו זו מיהר והמחיש להם זאת "האינדפנדט" הבריטי בכותרתו הראשית: "Israel'd armi chief admits that troops sometimes take unnecessary lethal action"
מדיניות קטלנית שלא לצורך. כך ולא פחות.
ואלו התובנות שהחלו להתגלגל בתקשורת הבין לאומית שגם כך לא מצריכה סיוע מטכ"לי לעלילות הדם כלפי ישראל. אני בטוח שבמשרדי בצלם ושוברים שתיקה השיקו כוסיות. אני במקומם הייתי עושה את זה. "אחרים מלאכתם נעשית בידי צדיקים" בפרפראזה כמובן.

רמז ברור
נתניהו שהשכיל תחילה להתעטף בשתיקה רועמת ניסח היום בזהירות תמיכה מסויגת
▪  ▪  ▪

ומה בביצתנו הפוליטית? יושב-ראש האופוזיציה הרצוג מיהר וקפץ על גבו של הסוס: "נתניהו(איך לא) נתן לשרים לבזות את האיש המופקד על ביטחוננו".
יאיר לפיד ממנף את הפוזה הממלכתית ויורה קלישאה משלו "התקפה על הרמטכ"ל פירושה התקפה על צה"ל". שיהיה.
נתניהו שהשכיל תחילה להתעטף בשתיקה רועמת ניסח היום בזהירות תמיכה מסויגת ובה רמז ברור: "הוויכוח שהתנהל סביב דברי הרמטכ"ל, הוא ויכוח סרק. הרמטכ"ל אמר את המובן מאליו וממילא צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים כך", אמר נתניהו. "כל דבר שנאמר לאחר מכן נבע או מחוסר הבנה או מרצון לניגוח פוליטי, אלה וגם אלה פסולים. יש לשים את הדברים בצד ולהמשיך הלאה וזה בדיוק מה שנעשה בישיבת הממשלה".
יש לשים את הדברים בצד ולנסות לשכוח אותם ואם אפשר גם להשכיח. זה בעברית.
ומה נשאר? בעיקר טעם רע בפה.
סוף מעשה במחשב תחילה אמרו החז"ל ובמבחן התוצאה של המעשה נראה שלא הייתה מחשבה תחילה וזה מדאיג.
החלב כבר נשפך, הפוליטיקאים ימשיכו לקרקר את המסרים הצפויים שלהם ואנחנו נמשיך לתהות אם הגה הספינה שמפליגה בסערה שאין לה סוף נתון ידיים הנכונות.
ימים יגידו.

תאריך:  23/02/2016   |   עודכן:  23/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המספריים של איזנקוט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מטרת התרגיל להרוג את האויב
ל- אלקס נחומסון  |  23/02/16 10:48
2
למרבה הצער, מסתבר שכנראה טעית
אהוד פרלסמן  |  23/02/16 14:15
 
- אין הבדל מהותי
אלכס נחומסון  |  23/02/16 18:00
 
- אני מסכים איתך לגמרי.
אהוד פרלסמן  |  24/02/16 12:10
3
תודה רבה לאלכס נחומסון
חן חן לנחומסון  |  24/02/16 20:44
4
אייזנקוט חייב לקרוא מאמר זה
מנהיגים ומכשילים  |  25/02/16 08:08
5
דרך כוכב מיעקב...
משהמוישה  |  25/02/16 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יעקב אסתרליס
ברגע שמתחילים לדבר על "רוח צה"ל", על "ערכי צה"ל" בג'ונגל המזרח תיכוני, יש נפגעים
יורם אטינגר
על הרחוב הערבי השתלט צונאמי של עריצות אנטי-אמריקנית, מונחית-טרור ומגלומניה איסלאמית
אסתר שניאורסון גרי
יובל למלחמה שבה מדינת ישראל עשתה את הלא ייאמן    בשלוש שעות נמחקו כל חילות האוויר של האויב
יוני בן-מנחם
ההודעה המפתיעה של סאיב עריקאת כי איננו מעוניין לרשת את מחמוד עבאס וכי הוא תומך במועמדותו של מרוואן ברגותי לתפקיד החריפה את קרב הירושה ברש"פ. מחמוד עבאס מתכוון למנות בקרוב לעצמו סגן בניסיון להרגיע את הרוחות בצמרת פתח
יורם אטינגר
האם מדינה פלשתינית תקדם יציבות, מתינות, שלום ודמוקרטיה במזרח התיכון? בהנחה שנמר אינו משנה חברבורות אלא טקטיקות, יש לקבוע שמדינה פלשתינית, מחד-גיסא, ואינטרס אמריקני, מאידך-גיסא, מהווים דבר והיפוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il