X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי אמר שאי-אפשר להקים במגזר הציבורי בישראל מערכת מהירה ויעילה שתפעל ללא תקלות ותפגין ביצועי ענק? הנה תזכורת לקיומה
▪  ▪  ▪
דוד גודובסקי [צילום: פלאש 90]

עוד לפני הבחירות לפני כשנה התפוצצה הפרשה, בעקבות שנתיים של חקירה חשאית, וכבר לפני חצי שנה המליצה המשטרה להעמיד לדין 36 בכירים בגין שוחד ומירמה וזיופים ועוד מעשים טובים בכספי הציבור. הבעיה המרכזית הייתה (והינה) שרוב החשודים היו (והינם) מקושרים בעבותות לצמרת הכוח, השלטון והפוליטיקה הישראלית.
מדובר בפאינה קירשנבאום, שהייתה ח"כ וסגן שר הפנים, בסטס מיסז'ניקוב שהיה שר התיירות, בדב ליטבינוף ראש מועצת תמר ושכנו לאזור מרדכי דהמן ראש מועצת מגילות, בגרשון מסיקה ראש מועצה מקומית שומרון (שביקש וקיבל מעמד עד מדינה), ברמי כהן שהיה מנכ"ל משרד החקלאות, באלכס ויזניצר יו"ר נת"ע, בשי ברס שהיה מנכ"ל נתיבי ישראל, בשאול מזרחי שהיה יו"ר החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי, בדניאל אלינסון מנכ"ל עמותת עזרא העולמי (תנועת הנוער החרדית), ועוד בכירים.
מדובר בחבורה נכבדת ומרוממת מעם: שר, סגנית שר, מנכ"לים של משרדים ורשויות ומנהלים של חברות וארגונים גדולים, כולם עם קשרים ישירים לשלטון, רובם באמצעות ישראל ביתנו של איווט ליברמן.
480 איש נחקרו בזמנו, 36 איש מתוכם נבחרו על-ידי המשטרה להיות מועמדים לדין, רובם בגין עבירות קשות ברמת שוחד, מירמה והלבנת הון. בתמצית, מדובר בהעברת עשרות ומאות מיליוני שקלים מקופת המדינה לגופים שונים (עמותות, מוסדות ציבור וחברות עסקיות) תמורת אחוזים ועמלות שוחד לאותם בכירים שהסדירו את ההעברה.
כשבוחנים את הסיפור, מבינים שזוהי פרשה העולה בחומרתה על פרשת הולילנד, וגם על פרשת דן כהן. בהולינד מדובר היה בפרויקט אחד ששילם שוחד לכמה אנשים, אומנם בכירים ביותר, אבל זה היה נקודתי. תפוח אחד עם כמה תולעים שמנות. גם בחברת החשמל של דן כהן וחבריו מדובר היה בגורם אחד (סימנס) ששילם שוחד לכמה וכמה בכירים באותה חברת חשמל (ושנגד רובם עדין לא הוגשו כלל כתבי האישום, למרות שיש נגדם ראיות חזקות המבטיחות הרשעה). שוב, זה עוד תפוח אחד רקוב, למרות שהוא רקוב כבר הרבה שנים ומכיל הרבה מאוד תולעים שמנות ועשירות. אבל להקים ולפרוס מערכת מושלמת של נטילת אחוזי תיווך ושוחד בכל רחבי הארץ ומכמות כזו גדולה של מוסדות, עמותות וארגונים, והכל במקביל ובמהירות ובשתיקה, זה כבר דורש כישרון. וכישרון איטלקי באופיו: השגת מטרות סיציליאניות באמצעות ביצוע ונציאני בסגנון משפחת בורג'ה.
אבל זה דורש עוד משהו: העדר כל אחריות מוסרית במגזר הציבורי והסכמה מודעת לגניבות. העובדה שהחבורה הזו פעלה בכל רחבי הארץ ואיש בכל המערכת לא פתח פיו, לא מחה ולא צייץ, העובדה שדבר לא דלף, ומיליוני שקלים עפו ועברו יום-יום מקופת המדינה לקופות של עשרות ומאות מוטבים, מעידה שמשהו בסיסי רקוב במערכת הציבורית. איש עדיין לא נתן הסבר לתופעה שעשרות אנשים, חלקם לא מכירים אישית זה את זה, עשו יחד ובמקביל את אותם דברים כאילו לזה גידלו אותם ולזה מינו אותם: לזיוף מסמכים, לגניבת כספים ולמתן ונטילת שוחד. ואלה הם מיטב צמרת המגזר הציבורי.
החוט המקשר הייתה מפלגת ישראל ביתנו ואנשיה, שהיו מפלגת שלטון וקואליציה בימים שכספי התיווך והשוחד הללו זרמו במפלים. קצת פיקנטי היה לגלות שבין החשודים שהומלץ להעמידם לדין נמצא גם דוד גודובסקי, ראש מטה הארגון של המפלגה, ששמר בקפידה על זכות השתיקה בכל חקירותיו. אולי בגלל שהוא התפרסם עוד שנים קודם לכן, בעת חקירת החשדות נגד איווט ליברמן שקיבל בזמנו מעמותת "גשר לעלייה" הלוואה בסך 111,000 ש"ח. כשלא נמצאו מסמכים שמראים שאיווט החזיר את הכסף לעמותה והמשטרה החלה לחקור, העיד גודובסקי במשטרה שהכסף כן הוחזר לעמותה ע"י ליברמן, ואפילו במזומן (איך לא?...), רק שהוא, גודובסקי, פשוט שם אותו "מתחת למזרן" ושכח להפקידו בבנק. נשמע טוב, לא? גם כשאני אקים מפלגה אני אקח אחד כזה לתפקיד ראש מטה הארגון שלי. וחוץ מזה, טוב שמאז השתפרו הדברים ואיווט ליברמן הוא כבר אדם מבוסס שלא זקוק יותר להלוואות מעמותות.
ולמה כל זה חשוב? בגלל ששכחתם. בגלל ששכחתם איך כבר לפני יותר מחצי שנה פורסם והובטח כי כתבי האישום מוכנים וכי הם יוגשו לבתי המשפט בתוך כמה ימים. כן. ככה סיפרו לכם, ואתם האמנתם. עכשיו תלכו לישון באמונה וב-15 בחודש תעבירו למדינה את המע"מ שלכם.

תאריך:  11/03/2016   |   עודכן:  11/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ביביסטן נטו.
בוריש  |  11/03/16 15:44
2
ליברמן הוא פטריוט ישראלי
אפל רוני  |  11/03/16 16:54
 
- המדינה היא רק אני
המדינה היא אני  |  12/03/16 06:19
3
באמת, למה עד היום
עמית פאלה  |  12/03/16 11:15
 
- בקר טוב יהושע.... זו הפרקליטות
מה תעשה ?  |  12/03/16 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איציק וולף
דיון בהארכת מעצרו של איתן איידלמן, סגן ראש אגף התקשרויות בנתיבי ישראל, חשף שהמשטרה מחזיקה בידיה תיעוד שניהל המבסס, לכאורה, את החשדות למתן שוחד לבכירים בחברה
אריה אבנרי
למרות ההכרזות כי החקירה נועדה לפגוע בישראל ביתנו, טעה הפעם לשם שינוי, אביגדור ליברמן. בתום חקירה ממושכת של המשטרה בפרשת השחיתות הגדולה של "ישראל ביתנו" המליצה המשטרה להגיש כתבי אישום נגד לא פחות מ-34 פעילים מרכזיים במפלגה    על תהליך הסתאבותו של זקן חברי הכנסת, בנימין בן-אליעזר, מראשית גילויי הנצינים הראשונים בעת היותו מתאם הפעולות בשטחים ביו"ש ועד חשיפת הנשיא לשעבר מובארק בדבר התשלום על סיוע ברכישת הגז המצרי
עופר וולפסון
המשטרה גיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות על-ידי שר התיירות לשעבר וסגנית שר הפנים לשעבר מישראל ביתנו ומנהלים בכירים: "התנהלו כמו בארגון פשיעה"
חן מענית
החשד העיקרי בפרשה הוא העברת כספי תמיכות ממשלתיות שלא כדין לגופים שונים, בתמורה להעברה חלקית של התקציב לח"כים ולמקורביהם או מינוי מקורביהם לתפקידים ציבוריים    6 עדי מדינה בפרשה
איתמר לוין
יצחקי: בפרשות 242 ו-512 היו הצעות מעדי מדינה פוטנציאליים במספר גדול מכפי שהיינו מוכנים לקבל    נזרי: רונאל פישר לא יהיה עד מדינה
רשימות נוספות
פרשת ישראל ביתנו: ויז'ניצר וברס נעצרו  /  איתמר לוין
ארבעה עצורים בפרשת ישראל ביתנו  /  איציק וולף
חשוד בישראל ביתנו עזב את הארץ  /  יצחק דנון
שוחד על חשבוננו  /  איתמר לוין
ארגון פשיעה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il