X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקור תנחומים של משלחת פלשתינית בכפר ג'וליס כדי לנחם את בני משפחתו של תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל מעורר ביקורת חריפה בשטחים ובעולם הערבי. "אינתיפאדת הסכינים" הגבירה את השנאה לישראל ויצרה קהות חושים שאיננה מסוגלת לקבל צעדים הומניטריים
▪  ▪  ▪
עבאס. סופג ביקורת [צילום: פלאש 90]

על השנאה העזה הקיימת לישראל בקרב הפלשתינים ובמדינות ערב ניתן היה ללמוד השבוע עוד פרק מהביקורת החריפה שהוטחה ברשות הפלשתינית ובעומד בראשה לאחר שמחמוד עבאס הורה לשגר משלחת של הרש"פ לביקור בכפר גו'ליס כדי לנחם את משפחתו של תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל שהיה ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון ונהרג בתאונת מטוס קל.
בראש משלחת התנחומים הפלשתינית עמד מחמד אלמדני, חבר הוועדה המרכזית של פתח, המשמש גם כראש הוועדה הפלשתינית לעניינים האזרחים שמטבע הדברים נמצא בקשר עבודה שוטף מול המנהל האזרחי ביהודה ושומרון ומול מתאם הפעולות בשטחים.
ברשתות החברתיות ובכמה אמצעי תקשורת ערביים נוצל הדבר כדי לנגח את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס באופן אישי אך מהדברים שפורסמו עולה המשטמה החזקה לישראל על-רקע "אינתיפאדת הסכינים" ואירועי "יום האדמה" שצויין אתמול בשטחים ובקרב ערביי ישראל.
העיתון "ראי אליום" פרסם ב-30 במרס מאמר מערכת ארסי שבו הוא תקף בחריפות את מחמוד עבאס ופגע בזכרו של תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, "אנחנו אומרים בקול גבוה שמי ששולח משלחות לנחם את פושעי המלחמה הישראלים איננו מייצג את העם הפלשתיני ואיננו דובר בשמם" נכתב במאמר,"איננו יודעים מה מקורה של האהבה של הנשיא עבאס לגנרל שידיו מגואלות בדם צעירי האינתיפאדה ולוחמים פלשתינים רבים, זה הדם שהביא אותו לדרגת גנרל ולהיות מועמד לתפקידים בכירים בצבא הכיבוש".
גם בתוך השטחים עצמם עורר ביקורה של משלחה התנחומים הפלשתינית בכפר ג'וליס ביקורת קשה ברחוב הפלשתיני ובקרב חוגי המשכילים, אמצעי התקשורת הפלשתינים הרשמיים המפרסמים בהרחבה את פעילויות הרש"פ הסתירו את דבר הביקור מהציבור הפלשתיני אשר למד עליו מהתקשורת הישראלית.
אפילו ד"ר נאצר לחאם, ראש סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" המקורב למחמוד עבאס כתב מאמר ביקורת חריף על הביקור. "מדוע איננו מנחמים את פעילי השלום ומנהיגים יהודים שנלחמו נגד הציונות ועזרו לעם הפלשתיני כמו למשל יוסי שריד" תהה לחאם. "מה נאמר לאחינו הדרוזים שמסרבים להתגייס לצבא הכיבוש ומה נאמר לרוחו של סמיח אלקאסם, בן העדה הדרוזית אשר כתב את השירים היפים ביותר על האהבה לפלשתין?".
מקורות בכירים בפתח טענו בתגובה שמדובר בעניין הומניטרי ללא קשר לישראל וכי יו"ר הרש"פ הורה על הביקור מכיוון שלתת-אלוף מוניר עמאר ז"ל היו קשרים הדוקים על ההנהגה הפלשתינית בתוקף תפקידו כראש המנהל האזרחי ביו"ש.
לדבריהם, הביקור בג'וליס התקיים גם במסגרת המגמה הכללית של מחמוד עבאס לנסות ולהתקרב לעדה הדרוזית בישראל, לשכנעה בצדקת הבעיה הפלשתינית ולנסות ולהשפיע באמצעותה על הדרג הפוליטי בישראל.
למרות שרוב הצעירים הדרוזים משרתים בצה"ל והעדה הדרוזית שומרת בקנאות על נאמנותה למדינת ישראל, הרשות הפלשתינית רואה בהם חלק מהאומה הערבית ומהמרחב התרבותי הערבי והאנושי,היא מתייחסת אליהם כחלק מ"התושבים המקוריים של פלשתין" ומנסה להגביר את השפעתה בקרב בני העדה.
"אינתיפאדת הסכינים" הגבירה מאוד את מעגל השנאה לישראל, ברשתות החברתיות נקשרה פרשת ביקור התנחומים בג'וליס גם לאירוע הירי בחברון שבו ירה חייל צה"ל במחבל הפלשתיני עבד אלפתאח אלשריף לאחר שכבר נוטרל ושכב על הקרקע.
אין לראות בפרשה הזו רק ניצול פוליטי ציני להשתמש בביקור בג'וליס כדי לנגח את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, ביטויי השנאה לישראל שפורסמו באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות הן חומר תבערה מסוכן מאוד שמשמש את מערכת ההסתה הפלשתינית המנסה לשבש את התיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל ולהגביר את מעגל האלימות.
ככל שמתארכת "אינתיפאדת הסכינים"כך גוברים העיוורון הפלשתיני וקהות החושים אשר מסרבים אפילו לקבל צעד הומינטארי של ביקור תנחומים פלשתיני אצל בני העדה הדרוזית בישראל.

תאריך:  31/03/2016   |   עודכן:  31/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנאה חסרת מעצורים לישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ואת השונא ישראל הזה כיבדו הנהל
קורןנאוה טבריה  |  31/03/16 16:12
2
מה שנכון נכון:
עוד סתם אזרח  |  31/03/16 23:42
3
####אז גם אם ו..:
עוד סתם אזרח  |  1/04/16 00:00
4
אחים מוסלמים נוסך משולב
הגוי..  |  1/04/16 00:27
5
לא רואה שום הבדל
משה מיכאל  |  1/04/16 06:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
לפי תפישת עולמו של הנשיא אובמה, העניין הפלשתיני עומד ברומו של העולם המוסלמי, ומהווה מקור לתסכול המלבה אלימות בכלל וטרור איסלאמי בפרט
אריאל י. לוין
עוד מבט על איסוף המידע של "שוברים שתיקה"    יהודה גליק אמר את האמת - וחטף איומים    האתגרים המתעצמים של חיל הים    האידיאולוגיה של דאעש מכה שורשים    ומתי חמאס והפתח יריבו שוב?
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מתחמק מלמנות לעצמו סגן מתנועת פתח שעשוי להחליפו בתפקיד בעתיד. מחמד דחלאן הקים גוף חדש המחזק את כוחו הפוליטי בהתמודדות על תפקיד יו"ר הרש"פ ושמאיים בפיצול פתח
מנחם רהט
התנהלות בכירי הליכוד בפרשת החייל בחברון, מחזירה אותנו לימי בוגדנות הליכוד בבוחריו ב-2006 והתרסקותו הקולוסאלית    וכמה מילים על מוסר יהודי שאינו פוליטקלי קורקט
רפי לאופרט
בקהילות המומחים והפוליטיקאים מצדדי אוסלו וספיחיו, קיים ויכוח מתמשך לגבי אופי היוזמה שראוי להפעיל, אם בכלל    הכל מודים שלעת הזו אין בצד הערבי נכונות לפשרות עם ישראל ואין לאבו מאזן לגיטימציה ציבורית, כוח פוליטי או חזון אישי שיניעוהו לפעול בניגוד לדעת הקהל שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il